Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Araştırma adresinde, Computer Science alanında ilk 10’da yer alan, üniversitelerin web siteleri incelenerek yapılmıştır.
Advertisements

ULUSLARARASI EĞİTİM SİSTEMİ
DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
Son Sınıf Tıp Öğrencileri & Yaşam Boyu Öğrenme Murt, Çekmecelioğlu, Önal, Yavuz
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
YURT DIŞINDA ÖĞRENİM Ertan Pekşen KOU Müh. Fak Jeofizik Müh. Bölümü
Mind, Brain, Education together for a more ` humanistic approach ` to education Dr Tokuhama-EspinosaDr. Siva Kumari, Dr Yong Zhao Sir Ken Robinson.
ÖĞRENCİ İŞ BAŞVURU FORMU (STUDENT JOB APPLICATION FORM) FORMU DOLDURURKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR / POINTS FOR CONSIDERATION WHEN FILLING OUT THIS FORM.
SENARYO HAZIRLAMA Dr Arzu ARSLAN
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
A-hekim.tv Survey via web site. 2 Contribution of a-hekim.tv %88 of the total physicians declared that a-hekim.tv helps to improve their scientific knowledge.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
PRIMARY SCHOOL KOZLU PRIMARY SCHOOL (Turkey) COMENİUS.
EKO KULÜP ECO CLUB.  Bu çalı ş manın uzun süreli olması için okul yönetimiyle konu ş up, ENKA STORE’un önünde sürekli kalacak bir.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Genel Bilgilendirme Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Kurum Koordinatörü 07 Ekim 2009 Tanışma Toplantısı.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK SORUNLARI ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Adnan Menderes University Application and Research Center for Youth Problems.
Gizli / İsimsiz Raporlama Tanıtımı
ISE Senior Project Fall 2015.
INFORMED CONSENT Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
BEYPAZARI DISTRICT DIRECTORATE FOR NATIONAL EDUCATION ‘’Acadmy of New Possibilites’’
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
GRUNDTVIG LEARNING PARTNERSHIPS A Project Bringing Generations Together: “ Inclusive Intergenerational Family Learning as a Tool For Lifelong.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
Nasa programs for students.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Standartlarda Akredite Danışmanlık
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
2017 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR
Studies for Improvement and Development of Vocational Education
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2016 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Chapter 4 - The effect of profit or loss on capital and double entry system for expenses and revenues Bölüm 4 – Kâr ve zararın sermaye üzerindeki etkisi.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
2019 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN
HAVE TO - MUST.
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Sunum transkripti:

Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME Criteria 2008) It is expected that the objectives of the educational program will be used by faculty members in designing courses and clerkships. (ECTS Guide 2009)

“Akut ITP’de hasta kliniğe en sık ne şikayetle başvurur? “Sorusunun cevabı kütüphanede mi bulunmalı; yoksa bizzat klinikte mi?  The medical school including faculty,staff,students and residents, and its affiliated teaching sites, share responsiblity for creating an appropriate learning environment. (LCME Criteria 2008)

 Örneğin Int’den acil serviste bir şey istemek oldukça basit ve nettir: “Doktor bey, bu hastaya hemen bir ulcuran yapıver” Peki ya sonrası? ….

Mezun ettiğiniz hekimlerin sizden sonra ne yaptığı sizin için ne kadar değerli?  The medical faculty must design a curriculum that provides a general professional education, and that prepares students for entry into graduate medical education. (LCME Criteria 2008)  The educational program must include instructional opportunities for active learning and independent study to foster the skills necessary for LLL. (ECTS 2009)

 Uygun bir eğitim ortamı yaratabilmenin yollarını arayın. (Genn&Harden 1986)  Yenilikler yaratın. Eğitimde yenilikler yaratmanın 5 yolu:(Rowntree,1977) (yeni uygulamalara farkındalık yaratın, bunların uygulanması için fırsat yaratın*, hocaların kendi eğitimleri için kullandıkları yöntemleri destekleyin, onları yüreklendirin)

 Hocaların tıp eğitimi gelişmelerinden haberdar olabilmesinin en maliyet etkin yolu süreli tıp eğitimi yayınlarına aboneliktir. (Gleeson,1979)  Ekibinizin bazı tıp eğitimi toplantı& çalıştaylarına katılmaları konusunda destekçi ve teşvik edici olun.(Lazarus,1985)

 Bireyler, ancak kendi doğruları konusunda açıkça konuşabilecekleri bir ortam bulabilirlerse nelerin gerçekten doğru olduğunu, nelerin değişmesi gerektiğini anlayabilirler. (Festinger, 1957)  “Tıp Eğitimi ile ilgili tartışma platformları oluşturalım…”

 Hocalarınızın diğer fakültelerdeki uygulamaları gözlemlemesini sağlayın. (Harden,1992)  Tıp eğitimi ile ilgili bilimsel araştırmaları destekleyin. (Harden 1986)

 “The speed of our development in medical education is directly proportional to how fast we discuss and how effective give feedback to each other” (Tim Dornan, 2009)

S tudent Centred ---- Teacher centred P roblem Based --- Information based I ntegrated ---- Subject based C om.oriented ---- Hospital oriented E lective --- Uniform S prial/Systematic Opportunistic

Trans- disciplinary Interdisciplinary Multidisciplinary Complementary Correlation Sharing Temporal co- ordination Nesting Harmonization AwarenessIsolation Modified from Harden R. Integration Ladder

Harden R.