Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
YUSUF ZİYA ÖNER FEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Semineri
Psi.Danışman Uğur DENİZ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA.
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
TURGUT REİS ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli.
HOŞGELDİNİZ Hazırlayan ve Sunan: ELİF BAŞLARLI Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 8. SINIFLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ARJANTİN İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ‘YENİŞEHİR RAM SENİNLE’ PROJESİ.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ

Anne,baba ve biz öğretmenlerinizin sizlerden genel beklentisi, sizlerin “Derslerinize çok çalışıp, başarılı olmanız" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmektedir.

ÖĞRENMEDE BAŞARIYI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER Öğrenmeye karşı istekli ve kararlı olmak Yeteneklerinize uygun bir çalışma sistemi belirlemek Her bireyin kişilik yapısı ve algılama özellikleri birbirinden farklı olduğundan geliştirilecek bu sistemin bireyin kendi şartlarına uygun olmasına dikkat edilmelidir. ÖĞRENMEDE BAŞARIYI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR? Planlı çalışmak Zamanı verimli kullanmak Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak Dikkatinizi uyanık tutmak Derse hazırlıklı olmak Not tutmak Araç gereç ve kaynaklardan yararlanmak Verimli okumak Amaçlarınızı belirlemek Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ Benim Uzun Vadede Amacım Veteriner Olup Sana Yaşlılığında Bakmak Kısa Vadeli Amacım İse Bunu Sana Anlatmak Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar yakın ve uzak amaçlar olarak ayrılabilir.

Amaçlarınızı belirledikten sonra bunlara bir ay süre tanıyın Amaçlarınızı belirledikten sonra bunlara bir ay süre tanıyın. Gelecek ay yeni bir liste yapın. Kendinize şunları sorun. Ortaya ne çıkacak? Ne kadarı yapıldı? Ne kadarı yapılabilirdi? Aradaki farkların sebepleri nelerdir?

Ders çalışmanızı aksatan veya kolaylaştıran alışkanlıklarınızın bir listesini yapın. Listenizde yer alan olumsuz alışkanlıkları bırakmaya çalışın. Olumlu alışkanlıkları pekiştirmek için çaba gösterin. Çalışma ve denemelerinizi, olumsuz alışkanlıklardan vazgeçinceye, olumlu alışkanlıklar iyice yerleşinceye kadar sürdürün.

EVET ise planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı gün çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Yanıtınız ; EVET ise planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Yanıtınız; HAYIR ise planlı çalışma alışkanlıklarını kazanmışsınız demektir.

Ders çalışmaya nereden nasıl başlayacağınıza karar veremediğiniz kararsızlık durumları ancak belirli bir derse ne zaman çalışacağınıza “karar verdiğinizde” ortadan kalkar. İşte “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir.

Plan yaparken nelere dikkat etmeniz gerekir? Derslerin planını dengeli olarak yapın. Günlük ortalama çalışma süresi 3 - 4 saat olabilir.

Her ders için en uygun çalışma süresi 40 – 50 dakikalık çalışma sonunda, 5 – 10 dakika bir ara vererek devam etmektir. Farklı türde çalışma gerektiren dersleri ardı ardına getirmeye çalışın. Planda derse vereceğiniz çalışma sürelerini dersin özelliğine ve sizin o dersteki başarınıza göre ayarlayın. Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır.

Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın.

Her birey yetenekleri, ilgileri, zihinsel ve bedensel yapıları bakımından birbirinden farklıdır. Bu nedenle bir ders ya da konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır.

UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇİNİZ Çalışma yeri düzenli, yalın, elden geldiğince sabit ve sakin olmalı ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları çözümlenmiş olmalı. Evin değişik yerlerini değil belli bir yerini çalışma yeri olarak hazırlanarak, hep aynı yer kullanılmalı. Üzerinde çalışmak için tüm araç ve gereçlerin bulunduğu bir masa olmalıdır. Oda ısısı ne çok soğuk ne de çok sıcak olmalıdır. Oda sık sık havalandırılmalıdır.

DAHA İYİ NASIL ÖĞRENİRİZ?

İnsan öğrendiğinin yarısını ilk 80 dk. İçinde unutur İnsan öğrendiğinin yarısını ilk 80 dk. İçinde unutur. Okuduğumuzu yada dinlediğimizi tam olarak anlamış veya dinlemiş isek öğrendiğimizin %45’ini ilk 20 dk. ,%55’ini ilk 60 dk ,%65’ini de 9 saatte unuturuz. Çalışma ve tekrardan sonra bir süre ara verirseniz daha iyi hatırladığınızı göreceksiniz.

NASIL TEKRAR ETMELİSİNİZ NASIL TEKRAR ETMELİSİNİZ ? iLK TEKRAR: 30-40 dakikalık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve 10 dakika sürmelidir. - İKİNCİ TEKRAR: İlk tekrarın yapıldığı günün akşamı uyumadan önce ve sabah kahvaltı yapmadan önce yapılmalıdır. - ÜÇÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden sonraki birinci haftanın sonunda yapılır. Bu tekrar bilgilerin bir ay süreyle hatırlanmasını sağlar. - DÖRDÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu tekrar bilginin çok daha uzun süre sağlıklı olarak hatırlanmasını sağlar.

Öğrenme üzerinde olumsuz etkisi en az olan etkinlik uykudur Öğrenme üzerinde olumsuz etkisi en az olan etkinlik uykudur. Bu nedenle yatmadan önce ve sabah 15-20 dakikalık süre ile özgün çalışılan konuların tekrar edilmesi; çalışılan bu konuların uzun süre hatırlanabilmesi için önemli bir avantaj sağlamış olur.

TEŞEKKÜRLER