MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ROL OYNAMA.
MERHABA.
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
MERHABA.
MERHABA.
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
MERHABA.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MERHABA.
PROGRAM TASARIMI
MERHABA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
OKUMA ÖĞRENME ALANI KAZANIMLARI VE BİLİŞSEL SINIFLANDIRMA
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
TAKSONOMİ ÖZCAN PALAVAN.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
BİLİŞSEL GELİŞİM.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
TAKSONOMİ ÖZCAN PALAVAN.
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

MERHABA

PROGRAM GELİŞTİRME HEDEFLERİN SINIFLAMASI SIRALANMASI

DALE’İN YAŞANTI KONİSİ SÖZEL GÖZ veya KULAKLA SEMBOLLERLE EDİNİLEN GÖRSEL SEMBOLLERLERLE EDİNİLEN GÖZLE BAŞKALARININ YARDIMIYLA EDİNİLEN RADYO, PLAK, ŞERİT, RESİMLE EDİNİLEN GÖZ ve KULAKLA HAREKETLİ RESİMLERLE EDİNİLEN KENDİ KENDİNE EDİNİLENDEN YARDIMLA EDİNİLENE GÖZ ve KULAKLA ÇOK SAYIDA DUYU ORGANINDAN AZ SAYIDA DUYU ORGANINA TELEVİZYONLA EDİNİLEN SERGİLER YOLUYLA EDİNİLEN GEZİLER YOLUYLA EDİNİLEN BÜTÜN DUYU ORGAN LARIYLA GÖSTERİLER YOLUYLA EDİNİLEN KENDİ KENDİNE EDİNİLEN DRAMATİZASYONLA (TAKLİTLE) EDİNİLEN MODEL ve NUMUNELERLE EDİNİLEN DOĞRUDAN DOĞRUYA EDİNİLEN AMAÇLI YAŞANTILAR

DUYU ORGANLARINA GÖRE BİLGİLERİN KALICILIK ORANLARI %20 %20 %30 %50 %80 %90 DUYU ORGANLARINA GÖRE BİLGİLERİN KALICILIK ORANLARI

BAŞKALARINA ÖĞRETTİĞİMİZİN %90 ını KATILDIĞIMIZ ve DENETLEDİĞİMİZİN % 80 ini TARTIŞTIKLARIMIZIN %40 ını GÖRDÜKLERİMİZİN % 15 ini DUYDUKLARIMIZIN %10 unu

BİLİŞSEL ALAN 3 8 10 11 16 HATIRLAMA ? (BİLGİ) ANLAMA? (KAVRAMA) TANIMA SÖYLEME, AYNEN TEKRARLAMA HATIRLAMA, TANIMLAMA, TEKRAR ETME, EZBERDEN SÖYLEME, SEÇME, SIRALAMA, SINIFLAMA, EŞLEŞTİRME, LİSTELEME HATIRLAMA ? (BİLGİ) KENDİ CÜMLELERİYLE AÇIKLAMA, ÖRNEK VERME, ÖZETLEME, TABLOLAŞTIRMA, NEDENLERİNİ SÖYLEME, ANA FİKİR BULMA, FARKLI BİÇİMDE İFADE ETME, BAŞLIK BULMA, GRAFİK OKUMA, KARŞILAŞTIRMA, TAHMİN ETME, ÖZÜMSEME, MAL ETME, ÇEVİRME, AÇIKLAMA, ÖTELEME, TAHMİN ANLAMA? (KAVRAMA) BİLDİKLERİNİ YENİ DURUMDA KULLANMA İLKELERİ KULLANMA, PROBLEM ÇÖZME, HAZIRLAMA, DENEME, PLANLAMA, YAPMA, HESAPLAMA, İLİŞKİ KURMA,YARARLANMA UYGULAMA? BÜTÜNÜ ÖĞELERE AYIRMA ve BÖLÜMLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEME KARŞILAŞTIRMA, ŞEMATİK GÖSTERME, SAPTAMA, AYIRT ETME, BÖLÜMLERE AYIRMA, ANAHATLARI GÖSTERME ANALİZ? BİR ÖLÇÜTE DAYALI YARGIDA BULANABİLME YARGILAMA,DEĞERLENDİRME, İSPATLAMA AÇIKLAMA, KARŞILAŞTIRMA, İRDELEME, KARAR VERME, STANDARDİZE ETME DEĞERLENDİRME? BİRLEŞTİRME, GELİŞTİRME, YARATMA, ÜRETME, TASARLAMA, PLANLAMA, KARAR VERME, DERLEME, YENİDEN DÜZENLEME, SINIFLAMA, ÖRGÜTLEME, YARATMA? (SENTEZ) ORİJİNAL, ÖZGÜN BİR BÜTÜN MEYDANA GETİREBİLME

ANLAMA(KAVRAMA) ANALİZ DEĞERLENDİRME HATIRLAMA(BİLGİ) UYGULAMA

HATIRLAMA (BİLGİ) DÜZEYİ GERÇEK BİLGİ (ÖZELLERİN BİLGİSİ) TERİMLERİN BİLGİSİ ÖGELERİN BİLGİSİ KAVRAMSAL BİLGİ SINIFLAMA/KATEGORİ BİL. İLKE ve GENELLEMELER BİLGİSİ TEORİLER, MODELLER YAPILAR BİLGİSİ YÖNTEMSEL BİLGİ (ÖZELLERLE UĞRAŞMA YOL ve ARAÇLARI BİLGİSİ) ÖZEL BECERİLER ÖZEL TEKNİKLER UYGUN YÖNTEMLER ve ZAMANLAMA BİLGİSİ KAVRAMA SÜRECİ BİLGİSİ STRATEJİK ALIŞILARIN BİLGİSİ EĞİLİM/DİZİLERİN BİLGİSİ ÖZNEL BİLGİ TANIMLA ! KİM? NE? NE ZAMAN? NEREDE? NASIL? KAYDEDER, BELİRLER, HATIRLAR, AYNEN TEKRARLAR 14

HATIRLAMA (BİLGİ) DÜZEYİ *ALTINI ÇİZMEK *SEÇMEK *YANSITMAK *ÖLÇMEK *İLİŞKİLENDİRMEK *TEKRARLAMAK *BETİMLEMEK *EZBERLEMEK *KAYIT ETMEK *ANIMSAMAK *HATIRLAMAK *TANIMLAMAK *İFADE ETMEK, BELİRTMEK *LİSTELEMEK *İSİMLENDİRMEK *YAZMAK *TANIMAK, FARKINA VARMAK *ETİKETLEMEK 18 19

ANLAMA(KAVRAMA) ANALİZ DEĞERLENDİRME HATIRLAMA(BİLGİ) UYGULAMA

*YORUMLAMA *ÖRNEKLEME *SINIFLAMA *ÖZETLEME *BENZETME *ÖTELEME ANLAMA (KAVRAMA) DÜZEYİ *YORUMLAMA *ÖRNEKLEME *SINIFLAMA *ÖZETLEME *BENZETME *ÖTELEME YORUMLAMA ÇEVİRME-ÖTELEME), NEDENİNİ AÇIKLAR, TARTIŞIR, BİLDİKLERİNİ YORUMLAR, GENELLEMELER YAPAR. 12 13

OLASILIKLARI DÜŞÜNME BİR ÖYKÜYÜ TAMAMLAMA BİR ŞEKLİ ZİHİNDEN TAMAMLAMA SONUÇLAR ÇIKARMA(ÖTELEME) BİR ŞEKLİ ZİHİNDEN TAMAMLAMA BİR OLAYIN SONUNU TAHMİN ETME KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNDEN DAVRANIŞI TAHMİN ETME BİR ÖYKÜYÜ TAMAMLAMA METİNDE OKUNMAYAN BÖLÜMÜ TAHMİN ETME OLASILIKLARI DÜŞÜNME

ANLAMA(KAVRAMA) ANALİZ DEĞERLENDİRME HATIRLAMA(BİLGİ) UYGULAMA

UYGULAMA DÜZEYİ *GERÇEKLEŞTİRME (BAŞARMA) *UYGULAMA YAPMA (KULLANMA) (YAPAR) *UYGULAMA YAPMA (KULLANMA) (ÇALIŞTIRIR)

UYGULAMA DÜZEYİ *KULLANMAK *UYGULAMAK *BAŞVURMAK *ÇALIŞTIRMAK *SEÇMEK *AÇIKLAMAK *BULMAK *RESİMLENDİRMEK *PLANLAMAK *TASLAK ÇİZMEK *YORUMLAMAK *YOL VEREREK ÇALIŞTIRMAK *DRAMATİZE ETMEK *YORDAMAK, KESTİRMEK *FARKLARI SEÇMEK *DEĞERİNİ SAPTAMAK *GÖSTERMEK *CANLANDIRARAK GÖSTERMEK *YAPMAK, İCRA ETMEK *KURMAK, İNŞA ETMEK *ALIŞVERİŞE ÇIKMAK 9 15

ANALİZ DÜZEYİ *AYRIŞTIRMA *ÖRGÜTLEME *ÖZELLİĞİNİ BELİRLEME

ANALİZ DÜZEYİ *İNCELEMEK *SINIFLANDIRMAK *KARŞILAŞTIRMAK *HESAPLAMAK *FARKI GÖSTERMEK *AYIRTETMEK *SORGULAMAK *SONUÇLANDIRMAK *ELEŞTİRMEK *DENETLEMEK *SEÇMEK *İLİŞKİLENDİRMEK *BİRBİRİNDEN AYIRMAK *TANIMAK, TEŞHİS ETMEK *DOĞRULAMAK, HAKLI ÇIKARMAK *ÇÖZÜCÜ KARAR VERMEK *DENEMEK, SINAMAK *GRAFİKLENDİRMEK, ŞEMATİK GÖSTERMEK *ANALİZ ETMEK, ÇÖZÜMLEMEK *İŞLEMEZ HALE GELMEK, BOZULMAK *BİRBİRİNDEN AYIRMAK *TARTIŞMAK, MÜZAKERE ETMEK 2 20

DEĞERLENDİRME DÜZEYİ *KONTROL (DIŞ ÖLÇÜTLER) *ELEŞTİRİ (İÇ KANITLAR)

DEĞERLENDİRME DÜZEYİ *KAÇINMAK, SAKINMAK *KARŞILAŞTIRMAK *BELİRLEMEK *SALDIRMAK *SEÇMEK *DEĞERİNİ BELİRLEMEK *DESTEKLEMEK *ELEŞTİRMEK *DEĞER BİÇMEK *SAVUNMAK *ÖLÇMEK *DEĞERLENDİRMEK *DEĞER BİÇEREK SIRALAMAK *GÖZDEN GEÇİREREK DÜZELTMEK *PUAN ALMAK, PUANLAMAK *KESTİRMEK, HESAPLAMAK, TAHMİN ETMEK *YARGILAMAK, HÜKÜM VERMEK *TANIMAK, TEŞHİS ETMEK *BİRLEŞTİRMEK, BAĞLAMAK

YARATMA (SENTEZ) DÜZEYİ *OLUŞTURMA (HİPOTEZ KURMA) *PLANLAMA (TASARLAMA) *ÜRETME (YAPMA) 7 6 4

SENTEZ DÜZEYİ *YENİDEN İFADE ETMEK *TARTIŞMAK *HAZIRLAMAK *İLİŞKİLENDİRMEK *YÖNETMEK,BAŞARMAK *ÖZETLEMEK *YARATMAK *GENELLEŞTİRMEK *PLANLAMAK *SONUÇ ÇIKARTMAK * TASARIMLAMAK *ÖNERMEK *FORMÜLE ETMEK *DÜZENLEMEK *HAZIRLAMAK *İNŞA ETMEK, KURMAK *DÜZENLEMEK, ÖRGÜTLEMEK *DENEY YAPMAK *GRAFİKLENDİRMEK, ŞEMALAMAK *SONUCA VARMAK *ELEŞTİRMEK *SEÇMEK *BESTELEMEK *BİR ARAYA GETİRMEK *TOPLAMAK 17

DUYUŞSAL ALAN ALMA? DEĞER VERME? ÖRGÜTLEME? KİŞİLEŞTİRME ? FARK EDER, SEÇİCİ DİKKATLİDİR, ALMAYA İSTEKLİDİR PAYLAŞMA, KABUL ETME, FARKINDALIK, DUYARLI OLMA, BİRLEŞTİRME, AYIRT ETME, KONTROL ETME ALMA? UYSAL DAVRANMA, KARŞILIK VERME, İSTEK GÖSTERME İZLEME, ONAYLAMA, ÖNERİDE BULUNMA, TARTIŞMA, PRATİK YAPMA, OYNAMA TEPKİDE BULUNMA? DEĞERİ KABUL EDER, DEĞERE BAĞLANIR ADANMIŞLIK, AÇIKLAMA, YETERLİĞİNİ ARTTIRMA, DESTEKLEME, İNKAR, YARDIM ETME, PROTESTO ETME, TARTIŞMA DEĞER VERME? KENDİ DEĞER SİSTEMİNE KATMA, DEĞERLERİYLE UYUMLAŞTIRMA, ÖRGÜTLEME, FORMÜLE ETME, TARTIŞMA, KARŞILAŞTIRMA, KURUMSALLAŞTIRMA ÖRGÜTLEME? DAVRANIŞ ÖLÇÜTÜ HALİNE GETİRME, KARAKTERİNE KATMA, AKRANLARIYLA-ÜST ve ALTLARIYA KARŞILAŞTIRMA, GÖZDEN GEÇİRME, TAMAMLAMA, DEĞİŞTİRME KİŞİLEŞTİRME ?

DUYUŞSAL ALAN TEPKİLERİ *KABUL ETMEK *MEYDAN OKUMAK, İDDİA ETMEK *YARGILAMAK *ÖVMEK *PAHA VEYA DEĞER BİÇMEK *SEÇMEK, GÖRÜŞ GELİŞTİRMEK *SORU SORMAK, SORGULAMAK (HAKLI OLMA, ÜSTÜN OLMA, KAZANMA DUYGUSUYLA) *GİRİŞİMDE BULUNMAK *KAYIRMAK, DESTEKLEMEK *HOŞLANMAK, SEVMEK *REDDETMEK *KARAR VERMEK *SORUMLULUK DUYMAK 1 21 22

DEVİNİŞSEL ALAN UYARILMA? BECERİLEŞME? YARATMA? HAREKETİ İZLEME, YAPMAK İÇİN VÜCUDUNU HAZIRLAMA HAREKETİ GÖZLEME, İZLEME, ALGILAMA, İSTENİLEN HAREKETİ YAPMAK İÇİN VÜCUDUNU HAZIRLAMA (KURULMA) UYARILMA? BİLEN BİRİNİN ve ARAÇLARIN YARDIMIYLA HAREKETİ YAPMA KILAVUZ YARDIMIYLA YAPMAYA ÇABA GÖSTERME, YAPILANI MODEL ALMA, TAKLİT ETME, DESTEKLE YAPMA KILAVUZLA YAPMA? YARDIM ALMADAN YAPMA, HAREKETİN NİTELİK ve SÜRESİNİ GELİŞTİRME, USTALAŞMA HAREKETİ TEK BAŞINA YAPMA BECERİLEŞME? HAREKETİ YENİ DURUMLARDA YAPMA, ÖZELLEME ve GENELLEME UYARLAMA, DEĞİŞTİRME, KULLANMA, YENİDEN ORGANİZE ETME, GENELLEME DURUMA UYDURMA? YENİ ve BENZERSİZ BİR HAREKETE DÖNÜŞTÜRME, İNŞA ETME, TASARLAMA, BİRLEŞTİRME, YARATMA, ÜRETME, BENZERİ OLMAYANI YAPMA, YENİDEN ORTAYA KOYMA YARATMA?

DEVİNİŞSEL ALAN TEPKİLERİ *TUTMAK, YAKALAMAK *ÇALIŞTIRMAK *BÜKMEK, KIVIRMAK *ROL YAPMAK *ELLE YÖNETMEK, ELLE TUTMAK *VARMAK, ULAŞMAK *DÖNMEK, DÖNDÜRMEK *KISALTMAK *HAREKET ETMEK *GEVŞEMEK, YUMUŞAMAK *GERMEK, UZATMAK *SIKMAK, GERMEK *BAŞLAMAK *UYGULAMAK, İCRA ETMEK

34

HEDEF ve DAVRANIŞ YAZIMINDA YAKLAŞIMLAR *DAVRANIŞLAR BİRBİRİNİ TAMAMLAYACAK ŞEKİLDE SIRALANARAK HEDEFE ULAŞILIR. HEDEF: PROGRAM GELİŞTİRMENİN ÖGELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KAVRAYABİLME DAVRANIŞLAR: 1. VERİLEN BİR ÖGENİN PROGRAMDAKİ İŞLEVİNİ SÖYLEME/YAZMA 2. VERİLEN BİR ÖGENİN DİĞER ÖGE YA DA ÖGELERLE İLİŞKİSİNİ SÖYLEME/YAZMA 3. VERİLEN BİR ÖGEDEKİ YETERSİZLİKLERİN DİĞER ÖGELERİ NASIL ETKİLEYECEĞİNİ SÖYLEME/YAZMA AŞAMALI HEDEF YAZMA YAKLAŞIMI *PROGRAMIN UYGULANMASI SONUCUNDA BİREYLERDE MEYDANA GELECEK YETERLİKLER HEDEF OLARAK YAZILIR. *HEDEFTE KOŞUL, STANDART ve DAVRANIŞ YER ALIR. HEDEF: DÖRT İŞLEM GEREKTİREN 5 PROBLEMİ, 5 DAKİKADA DOĞRU OLARAK ÇÖZEBİLME YETERLİĞE DAYALI HEDEF YAZMA YAKLAŞIMI *AŞAMALILIK ÖZELLİĞİ GÖSTERMEYEN BAĞIMSIZ ÜNİTELER MODÜL OLARAK KABUL EDİLİR. *HEDEFTE KOŞUL, STANDART ve DAVRANIŞ YER ALIR. PROGRAMIN ÖGELERİ MODÜLÜ TAMAMLANINCA; 1. PROGRAMIN ÖGELERİNİ DOĞRU OLARAK SIRALAYABİLECEK, 2. PROGRAMIN ÖGELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ AÇIKLAYABİLECEK, 3. ÖĞRETİM PROGRAMINI ÖGELERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİREBİLECEKSİNİZ. MODÜLER HEDEF YAZMA YAKLAŞIMI

HEDEFLERİN DAVRANIŞA DÖNÜŞTÜRÜLME NEDENLERİ DAVRANIŞA DÖNÜŞTÜRÜLEN HEDEFLER GÖZLENEBİLİR ve ÖLÇÜLEBİLİR HALE GELİR. BU DURUM ÖĞRENCİNİN YETERLİK DÜZEYİNİ ve PROGRAMIN NE KADAR İŞE YARADIĞINI ORTAYA KOYMAYI SAĞLAR. ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME YAPMAK BELİRLENEN HEDEF, O HEDEFİ GERÇEKLEŞTİRECEK EĞİTİM DURUMLARI OLUŞTURULMASINI KOLAYLAŞTIRIR. STRATEJİLER, YÖNTEM ve TEKNİKLER, ARAÇ-GEREÇ MATERYAL KULLANIMI HEDEFE GÖRE ŞEKİL ALIR. EĞİTİM DURUMLARINI BELİRLEMEK ÖĞRETİM PROGRAMININ NİTELİĞİNİ BELİRLEMEK PROGRAMIN HEDEFLERİNE ULAŞIP ULAŞMADIĞI, TOPLUMUN ve BİREYLERİN PROGRAMDAN BEKLENTİLERİNİN KARŞILANIP KARŞILANMADIĞI HEDEFLENEN DAVRANIŞLARI DEĞERLENDİREREK ANLAŞILABİLİR. DAVRANIŞLAR ÖĞRETİMİN HEDEFİ OLDUĞU İÇİN, AYNI NİTELİKTEKİ OKUL ve SINIFLARDA BENZER EĞİTİM ÖĞRETİM DURUMLARI OLUŞTURULUR. BÖYLECE ÖĞRETİM SÜREÇLERİ STANDARDİZE OLUR. ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİ STANDARTLAŞTIRMAK DAVRANIŞLAR, ÖĞRENCİNİN KENDİSİNDEN NE BEKLENDİĞİNİ NET OLARAK ANLAMASI, BU DAVRANIŞLARA BİLİNÇLİ OLARAK YÖNELMESİ SONUCUNU ORTAYA ÇIKARIR. BİLİNÇLİ, GÖNÜLLÜ ve ETKİLİ BİR ÖĞRENCİ KATILIMI SAĞLANIR. OKUL ÖĞRENCİ İÇİN ANLAMLI HALE GELİR. ÖĞRENCİYİ BİLİNÇLENDİRMEK

DOSTÇA KALIN