e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kurumsal Talep Yönetim Sistemi İstemci Uygulaması
Advertisements

BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
DİCLE ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK BİLGİ SİSTEMİ (AKADEMİKWEB)
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI SERVİSLERİ KULLANIMI ANKETİ 2005 ve 2006 Hazırlayan: İlker Kalender.
(Bilişim Sektörüne Nitelikli Ara Eleman Yetiştirilmesi Projesi)
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Türkiye’de e-Öğrenme Yrd. Doç. Dr. M. Emin Mutlu
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Açıköğretim Fakültesi Bilgisayar Destekli Eğitim Birimi
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı 7 Haziran 2002 Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Uzaktan Eğitim Çalıştayı Süleyman Demirel Üniversitesi.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
e-Öğrenmede İçerik Üretimi ve Yönetimi
Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin Mutlu Öğr. Gör. Özlem Özöğüt Erorta
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
Dünyanın En Büyük On Bir Açık Üniversitesinde İnternete Dayalı Eğitim Uygulamaları Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk Öğr. Gör. Ruşen Yılmaz.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Fırsatları ve e-Öğrenme Hizmetleri AECT Annual International Convention, October 23rd – 27th, 2007 Anaheim, California.
Açıköğretimde E-öğrenme
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Hostİng (bulundurma-yer sağlama) HİZMETİ
Almanya’da Uzaktan Eğitim
KESTEL BELEDİYE BAŞKANLIĞI.  Kestel Belediyesi adlı kablosuz ağa bağlanılması gerekir.  İstemcilerin IP, Ağ Geçidi ve DNS ayarlarını otomatik alması.
UZAKTAN EGİTİMDE SİSTEM ODASI TASARIMI VE İŞLETİLMESİ
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
e-Sertifika Programları
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
AÇIKÖĞRETİM e-ÖĞRENME YAPIM VE SUNUM ALTYAPISI
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Uzaktan Dil Öğretiminde Yeni Öğrenme Ortamları: Anadolu Üniversitesi Türkçe Sertifika Programları Örneği Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin MUTLU Öğr. Gör. Özlem.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Açıköğretim Dersleri Uygulama ve Sistem Kullanım Kılavuzu.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
İnternete Dayalı Eğitimde Oluşturmacı Yaklaşım Deneyimi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlahiyat Önlisans Programı E-DersNotu Tasarımı
1-Aktivasyon yapılabilmesi için, kablosuz ağ olmalıdır.
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Açıköğretim Dersleri Uygulama ve Sistem Kullanım Kılavuzu
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
Sunum transkripti:

e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi – Bilgisayar Destekli Eğitim Birimi Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Akademik Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin Mutlu Öğr. Gör. Özlem Özöğüt Erorta Uzman İlker Kayabaş e-Danışmanlık

Açıköğretim Sistemi Bilişim ’06, Ankara 2006 Anadolu Üniversitesi açıköğretim sistemi 1982 yılında kurulduğunda temel öğretim ortamları olarak uzaktan öğretim tekniğine göre hazırlanmış ders kitapları, televizyonda yayınlanan öğretim programları, akşamları ve hafta sonları yüz yüze düzenlenen akademik danışmanlık dersleri ve merkezi olarak tüm illerde düzenlenen sınavlar öngörülmüştür. Son yıllarda bu öğretim ortamlarına büyük ölçekli ve yaygın olarak uygulanan e-öğrenme hizmetleri eklenmiştir. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

Açıköğretim e-Öğrenme Portalı 1999-2005 yılları arasında Açıköğretim öğrencilerinin derslerini daha iyi kavrayabilmeleri için internet üzerinden çeşitli e-öğrenme hizmetleri sunulmuştur. Bu hizmetlerin her biri farklı zamanlarda farklı internet adresleri ile hizmete girmiştir. Öğrencilerin, Açıköğretim e-Öğrenme hizmetlerinden daha etkin yararlanabilmeleri amacıyla ve tek adres kullanarak bu hizmetlerin tümüne erişebilmelerini sağlamak için Açıköğretim e-Öğrenme Portalı tasarlanmış ve Mayıs 2005 tarihinde uygulamaya konulmuştur (http://eogrenme.aof.edu.tr). Açıköğretim e-Öğrenme Portalında e-Alıştırma, e-Kitap, e-Televizyon, e-Sınav e-Danışmanlık, e-Sesli Kitap ve e-Destek bileşenleri bulunmaktadır. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

Açıköğretim e-Öğrenme Portalı Açıköğretim e-Öğrenme Portalı’nda bir milyondan fazla açıköğretim öğrencisinin kaydı bulunmaktadır. Öğrenciler T.C. Kimlik Numaraları ile hiçbir ücret ödemeden oturum açabilmekte, 7 gün 24 saat bu hizmetten yararlanabilmektedir. Mayıs 2005 – Temmuz 2006 tarihleri arasında 369.519 farklı öğrenci 9.240.884 kez Açıköğretim e-Öğrenme Portalında oturum açarak 65 TB’tan fazla bilgi indirmiştir. Elektronik kitap uygulaması, öğrencilerin kitapları eline ulaşmadan, internet ortamında okuyabilmeleri için, 2003- 2004 öğretim yılında hizmete girmiştir. O öğretim yılında PDF formatında yayınlanan elektronik kitaplar, 2004-2005 öğretim yılında PDF okuyucusu bulunmayan öğrencilerin de erişebilmeleri için Flash Paper teknolojisi ile yayınlanmaya başlamıştır. E-kitap uygulamasında günümüzde 211 derse ait 2724 ünite internet ortamından dağıtılmaktadır. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

Açıköğretim e-Öğrenme Portalı e-Kitap uygulaması kapsamında şu an 211 derse ait 2724 ünite internet ortamından dağıtılmaktadır. e-Televizyon uygulaması kapsamında şu an 163 derse ait 1196 program yayınlanmaktadır. e-Alıştırma uygulaması kapsamında şu an 50 derse ait 738 ünitede alıştırma yazılımı sunulmaktadır. e-Sınav uygulaması kapsamında şu an 124 derse ait 11.000’den fazla soru öğrencilerin kullanımına sunulmaktadır. e-Sesli Kitap uygulaması kapsamında şu an 12 derse ait 212 ses dosyası internet ortamından dağıtılmaktadır. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

Açıköğretimde Danışmanlık Uygulamaları Yüz yüze Danışmanlık Hizmetleri Yüz yüze Akademik Danışmanlık hizmeti, Açıköğretim Sistemi’nin en önemli unsurlarından biridir. Öğrenciler, anlayamadıkları konuları öğretim üyelerine yüz yüze danışarak kavrayabilmektedir. Türkiye’de üniversite rektörlüklerinin olduğu her ilde yüz yüze akademik danışmanlık hizmeti verilmektedir. Bu hizmetin temel amacı, öğretim üyeleri ile öğrencileri bir araya getirerek hem daha iyi öğrenmenin sağlanması hem de öğrencilerin birbirleriyle iletişimini sağlamaktır. Danışmanlık Hizmetleri, üniversite rektörlüklerinin olduğu 72 merkezde, 600’ü aşkın öğretim elemanı tarafından akşamları veya hafta sonlarında üniversite kampüslerinde yürütülmektedir. Akademik danışmanlık hizmetleri Açıköğretim Fakütesi Akademik Danışmanlık Koordinatörlüğü tarafından organize edilmektedir. Akademik Danışmanlık Koordinatörlüğü illerde bulunan İl Koordinatörleri yardımıyla akademik danışmanları görevlendirmekte ve denetlemektedir. İnternet Ortamındaki Danışmanlık Hizmetleri 2001-2002 yılında öğretime başlayan ve Türkiye’de bütünüyle internete dayalı ilk önlisans programı olan Açıköğretim Fakültesi Bilgi Yönetimi Önlisans Programı öğrencilerine birinci ve ikinci sınıfta yer alan 12 uygulamalı ders için eşzamanlı akademik danışmanlık hizmeti verilmektedir. Akademik danışman olarak Anadolu Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde görevli, konusunda uzman 60 öğretim elemanı görev almakta ve 500’e yakın öğrenci bu hizmetten yararlanmaktadır. Akademik danışmanlar, danışmanlık odasında yer alan konsollarda danışmanlık süreleri boyunca bekleyerek öğrencilerden gelen soruları almakta ve yanıtlamaktadır. Uygulamalı her dersin günde 4 saat olmak üzere haftada 20 saat çevrimiçi akademik danışmanlık hizmeti vardır. Birinci ve ikinci sınıf öğrencilerine haftada 240 saat eşzamanlı akademik danışmanlık hizmeti verilmektedir. 2004-2005 öğretim yılında Açıköğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programında 3. ve 4. sınıfta bulunan derslere ait çevrimiçi dersler hazırlanarak öğrencilerin kullanımına sunulmuştur. Bu projede 12 derste internet ortamında eş zamanlı olmayan danışmanlık hizmeti de başlatılmıştır. Danışmanlık hizmetlerinde 45 öğretim elemanı görev almakta ve 9.000’den fazla öğrenci yararlanmaktadır. Benzer bir uygulama 2005-2006 öğretim yılında Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı’nda iki farklı ders için uygulamaya konulmuştur. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

e-Danışmanlık Hizmeti Açıköğretim öğrencilerine sunulan yüz yüze akademik danışmanlık hizmetlerinin bir benzerinin asenkron olarak internet ortamında verilmesidir. e-Danışmanlık hizmetinin amacı, yüz yüze akademik danışmanlık hizmeti alamayan öğrencilerin akademik içerikli sorularına yanıt almalarını sağlamaktır. e-Danışmanlık hizmeti Açıköğretim e-Öğrenme Portalında alıştırma yazılımı olan derslerde verilmektedir. e-Danışmanlık uygulaması, 2005 yılının Mayıs ayında alıştırma yazılımı olan 24 ders ile pilot proje olarak başlatılmıştır. 2005-2006 öğretim yılında 50 ders ile uygulamaya devam edilmiştir. 2006-2007 öğretim yılında ise 76 derste e-Danışmanlık hizmeti verilmesi planlanmaktadır. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

e-Danışmanlık Hizmetinin Geliştirilme Süreci C# programlama diliyle ASP .NET altyapısı kullanılarak hazırlanan Açıköğretim e-Danışmanlık Hizmeti, Microsoft firmasının veritabanı çözümü olan SQL Server ile bütünleşik olarak çalışmaktadır. e-Danışmanlık Hizmeti, yaklaşık olarak 4 hafta süren kodlama süreci bitiminde, uygulamada yer alan hataların tespit edilebilmesi ve giderilmesi amacıyla bir hafta test edilerek kullanıma hazır hale getirilmiştir. Açıköğretim e-Danışmanlık Hizmeti sorulan soruların geçerliliğini kontrol altında tutabilmek amacıyla 3 farklı kullanıcı türü içermektedir. Bu kullanıcı türleri Moderatör, Danışman ve Öğrenciden oluşmaktadır. Tüm moderatör ve danışmanların yetkileri sadece kendi dersleri ile sınırlıdır. Moderatör veya danışman olarak yetkilendirilmedikleri diğer tüm derslerde sadece soru ve yanıtları okuyabilme hakkına sahiptirler. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

e-Danışmanlık Hizmetinin Uygulanması Açıköğretim e-Öğrenme Portalında alıştırma yazılımı bulunan her dersin bir akademik danışmanı ve bir moderatörü bulunmaktadır. Akademik danışmanlar genellikle ilgili derse ait açıköğretim kitaplarının editörlerinden seçilmektedir. Açıköğretim e-Danışmanlık Hizmeti sorulan soruların geçerliliğini kontrol altında tutabilmek amacıyla 3 farklı kullanıcı türü içermektedir. Bu kullanıcı türleri Moderatör, Danışman ve Öğrenciden oluşmaktadır. Danışmanların ve Moderatörlerin Açıköğretim e-Öğrenme Portalına giriş yapabilmeleri için sistem yöneticisi tarafından kendilerine bildirilen kullanıcı adını ve parolasını kullanmaları gereklidir. Kullanıcılar oturum açtıktan sonra bölüm ve ders seçimi yaparak, ilgili dersin e-öğrenme hizmetleri listesinden e-Danışmanlık bağlantısına tıklayarak Açıköğretim e-Danışmanlık Hizmetine ulaşmaktadır. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

e-Destek Açıköğretim e-Öğrenme Portalı ilk tasarlandığında öğrencilerin oturum açma, derslere erişim, açılmayan sayfalar, çalışmayan bağlantılar gibi sorunlarını yetkililere iletebilmeleri ve sorunlarına çözüm önerileri almaları öngörülmüştür. Bu amaçla Açıköğretim e-Öğrenme Portalında yer alan her bileşen için ayrı ayrı e-destek hizmeti sunulmaktadır. e-Destek servisine gelen sorular ve yanıtları tüm öğrencilerin erişebileceği biçimdedir. Bu servislere çok sayıda soru geldiği için öğrenciler son 30 günde gönderilen soruları ve yanıtlarını görebilmektedir. 2005-2006 öğretim yılında e-Danışmanlık hizmetinin e-Destek servisine 828 farklı öğrenci tarafından 1174 adet soru gönderilmiş ve sorular yetkililer tarafından yanıtlanmıştır. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

Öğrenci Görüşleri Anadolu Üniversitesi Açıköğretim fakültesi tarafından açıköğretim sisteminin değerlendirilmesine yönelik olarak Nisan 2006 döneminde internet ortamında bir anket düzenlenmiştir. Bu ankete 10.540 açıköğretim öğrencisi katılmıştır. 5.322 öğrenci e-Danışmanlık hizmeti ile ilgili verilen yargı cümlelerinin en az birine ilişkin fikrini belirtmiştir. Uygulanan anketin sonuçlarına göre olumlu yargı cümlelerinde yanıt veren öğrencilerin %65’ının e-Danışmanlık Hizmeti hakkında olumlu görüş bildirdiği görülmüştür. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması

Sonuç ve Öneriler Açıköğretim sistemi öğrencilerin kendi kendilerine ders çalışma becerilerine bağımlı bir sistemdir. Bütün bir öğretim yılı süresince kendisini yalnız ve yetersiz hisseden öğrenciler için derslerde anlayamadıkları konularda soru sorarak yanıt alabilmeleri sağlandığında motivasyonlarının ve akademik başarılarının olumlu olması öngörülmektedir. Açıköğretim Sisteminde başlatılan internete dayalı eş zamanlı olmayan e-Danışmanlık hizmetinin açıköğretim öğrencileri tarafından tanındıkça giderek artan oranda kullanılması ve açıköğretim sisteminin temel öğretim ortamlarından birisi olması beklenmektedir. Bilişim ’06, Ankara 2006 Açıköğretim Sisteminde İnternete Dayalı Danışmanlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Uygulanması