Ticari Operasyonlar Müdürü Mustafa Burak Işıldak Ticari Operasyonlar Müdürü
PETRONAS Malezyalı petrol ve gaz kuruluşu, 1974 yılında kuruldu. PETRONAS, Malezya’nın petrol kaynaklarını (ve diğer doğal kaynaklarını) kullanmak, geliştirmek ve pazarlamak konusunda özel haklara sahiptir. PETRONAS, bugün başta Asya ve Afrika’da olmak üzere ortaklıklara ve sürmekte olan faaliyetlere sahiptir ve Avrupa’ya da büyük bir ilgiyle bakmaktadır. PETRONAS, dünyanın en büyük on petrol kuruluşu arasında yer almaktadır.
PETRONAS LUBRICANTS INTERNATIONAL PETRONAS, FL Selenia grubunun %100 sahibi oldu ve grubu, mevcut tüm OEM sözleşmeleriyle birlikte bünyesine kattı. Anlaşma Kasım 2007 tarihinde yapıldı. PLI eski FL Selenia Grubu ve PETRONAS bünyesinde bulunan yağ bölümleri/şirketlerinin birleştirilmesi sonucunda kuruldu. Eski FL Selenia Şirketlerinin hemen hemen hepsi, şirket adını ve logosunu PETRONAS LUBRICANTS + ÜLKE ismi şeklinde değiştirdi.
PLI-ÜRETİM TESİSLERİ ve DEPOLAR
PLI-ÜRETİM TESİSLERİ ve DEPOLAR Production Sites Distributon Center/Depot BELGIUM-HEMIKSEM HOLLAND-ROTTERDAM DENMARK-COPENHAGEN POLAND-KATOWICE ENGLAND- KNOTTINGLEY GERMANY-HEILBRONN FRANCE- ST.ETTINE SWITZERLAND-ALTISHOFEN SPAIN- BARCELONA ITALY-VILLASTELLONE ITALY-NAPLES TÜRKİYE-İSTANBUL
PETRONAS başta Sauber’in destekçisi olmak üzere, uzun süredir Formula 1 yarışlarının önemli sponsorları arasında bulunmaktadır. Bugün, Mercedes GP F1 takımının isim ortağı ve sponsoru durumundadır. PETRONAS aynı zamanda Malezya’da düzenlenen SEPANG F1 yarışının da resmi sponsorudur.
Key Account Specialist Emre CEM Key Account Specialist
ARAÇ BOYUTLARININ GELİŞİMİ FIORINO CARGO 1.3multijet 2011 1090KG PUNTO (1999) - 3,84 m, 930 Kg PUNTO (1993) - 3,76 m, 880 Kg FIORINO CARGO 1.3multijet 2011 1090KG UNO (1983) - 3,64 m, 740 Kg 127 (1971) - 3,59 m, 710 Kg FIAT DOBLO 2011 1350 Kg
70 80 90 100 [Year] 2010 Doblo 1.3 MJet 90 BG [BG] 2001 Bravo 1.9 JTD 100 BG . 1988 Tipo 1.9 TD 80 BG Punto 1.3 MJet 70 BG 2010 Doblo 1.3 MJet 90 BG Uno 1.4 D 45 cv 70 80 90 100 [BG]
Dizel Motorlarının Karşılaştırılması [cm3] Beygir gücü 3 litre 4,2 litre 3,8 litre 5,5 litre YAĞ KAPASİTESİ 10.000 DEĞİŞME ARALIĞI
Engine 1.3 Dayanıklılık Testi Selenia Teknolojisi Engine 1.3 Dayanıklılık Testi Güç Kaybı Karşılaştırma
Engine 1.3 Dayanıklılık Testi Selenia Teknolojisi Engine 1.3 Dayanıklılık Testi Güç Kaybı Karşılaştırma
Kompresördeki karbon kalıntıları Turbo şaftta lakeler Kompresördeki karbon kalıntıları
Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği ’ACEA (European Automobile Manufactures Association), eski CCMC organizasyonuna ait sınıflamaların yerini alan yeni bir motor yağları kalite sınıflamasını 1996 yılı başında uygulamaya koydu. Bu sınıflamada; A benzinli motor yağları B hafif hizmet dizel motor yağları E ağır hizmet dizel motor yağları C Low SAPS içerikli yağlar
Numaralar yüksekliği yağların performanslarının yüksekliğini gösterir: Benzinli Motor Hafif hizmet Dizel Motor Ağır hizmet Dizel Motor A1 - yakıt ekonomisi B1 - yakıt ekonomisi E 1 - günümüzde kullanılmıyor A2 - orta performans B2 - orta performans dizellerde E 2 - orta performanslı dizel motor yağları A3 - yüksek performans B3 - yüksek performans dizellerde E 3 - Euro II dizel motorlarda kullanılan dizel yağ B4 - yüksek performans direkt enj.lu E 4 - Euro II dizel motorlarda sentetik veya yarı sentetik uzun ömürlü motor yağları E 5 - Euro III dizel motorlarda kullanılan dizel yağ. E6,E7,E9 EURO5 Normlarını karşılar Low SAPS DPF ve TWC donanımlı yüksek performanslı otomobiller hafif ticari dizel araçlarda kullanılır. Düşük viskozite ve düşük sürtünme özelliği yakıt tüketiminin azalmasını sağlarken DPF ve TWC’nin ömrünü uzatır. C1 – C2 – C3 – C4 –
FIAT’tan çevreyi korumak için somut çözümler FIAT, taşımacılığın çevreye olan etkisini sınırlama gereksinimine en etkili şekilde yanıt veren otomobil üreticilerinden birisi konumundadır. Çevreye dost otomobillerin üretimi konusunda Avrupa lideri. Bu konudaki kararlığı, 2009 sonuna kadar motor serisinin büyük bir çoğunluğunda Euro 5 motorlar kullanma kararı almasını sağlamıştır. 2010 yılının ilk yarısı sonunda karbondioksit emisyon değerini 127,9 g/km’den 123,5 g/km ‘ye düşürerek hatırı sayılır bir ilerleme kaydeden FIAT’ın ikonik modeli 500 ise aynı dönem aralığında açık ara bir sonuçla Avrupa’nın en çevreci otomobili oldu. Sergio Marchionne, hedeflerinin 2012 yılı sonunda 120 g CO2/Km olduğunu önemle vurgulyor. FIAT bu başarısını Euro 5 normunu başarıyla karşılayabilen üstün teknolojili ve aynı zamanda ekonomik Multiair benzinli ve Multijet dizel motorlarıyla elde etti.
Yeni jenerasyon araçlar farklı teknik özelliklere sahip Motor Partikül Filtre
MOTOR Bu yeni motorlar, Yüksek performansta, direk enjeksiyon ve değişken geometrik yapıda türbine teknik çözüm getiren, kullanım kolaylığı sağlayan teknik buluşa sahip, düşük emisyon ve yakıt tasarrufu sağlamak gibi bir çok özelliği bünyesinde barındırmaktadır. Bu yeni petrol güç üniteleri, gürültüyü mükemmel olarak kontrol altında tutmakta ve hava kirliliğini azaltma konusunda önemli avantajlar sunmaktadır.
MOTOR Geçtiğimiz yıllarda Avrupa’da dizel motorlara olan ilginin azalması nedeniyle, yüksek güçte ve yüksek torka sahip benzinli motorların piyasaya sunumu amaç edinilmiştir. Bu motorlar, eski jenenerasyon motorlarla kıyaslandığında, yüksek çalışma sıcaklıkları nedeni ile özel yağlara gereksinim duyarlar.
PARTİKÜL FİLTRE Egzost gazları özellikle kentsel kesimde trafiğin kalabalık olduğu bölgelerde hava kirliliğini arttırmakta ve insan sağlığını etkilemektedir. Avrupa Birliği ortaya çıkan bu çok ciddi sağlık ve çevre problemleri karşısında dizel ve benzinli araçlarda emülsiyon kirliliği limitleri belirledi. Bu limitler özellikle nitrogen oxides (NOx) ve özel maddeler içindir (PM) . Dizel Motorlar: DPF(Dizel Partikül Filtre) Benzinli Motorlar: TWF(Üç Yollu Katalizör) EURO 5
PARTİKÜL FİLTRE EURO 5 Bu yeni ve ciddi limitler yeni tip yağ ihtiyacını doğurdu. Bu yağlar katalizör ömrünü uzatmalı, filtrenin kolay tıkanmasını önlemeli ve kül tortusunu en aza indirgeyerek düşük çözeltiye sahip olmalıdır. Bu yağlar aynı zamanda en zor kullanım şartlarında dahi motorun korunmasını garanti altına almalıdır.
2010 yılının başından itibaren bu yeni teknolojik gelişmelere uygun cevabımız;
Pure energy, çevre şartlarını düşündüğümüzde temiz enerji. Pure energy, performans ve modern motorları düşündüğümüzde güç.
Selenia WR Pure Energy, çok modern dizel motorların ihtiyaçlarına cevap vermek için formüle edilmiş sentetik motor yağıdır. ACEA C2 spesifikasyonunu karşılar. Motorda yanma neticesinde düşük kül içeriği oluşturarak filtre için vazgeçilmez bir koruma sağlar.
Selenia WR Pure Energy 5W-30 özel formülasyonu sayesinde aynı viskozimetrik değere sahip rakip ürünlerle karşılaştırıldığında hatırı sayılır bir yakıt tasarrufu sağlayan Yüksek Yakıt Tasarrufu sistemine sahip ilk üründür. Formülasyonundaki çok özel ve yeni bileşenler sayesinde bu önemli hedefe ulaşmak mümkün olmuştur.
Selenia WR Pure Energy performans düşüklüğüne ve uzun süreli türbin çatlamalarına (kırılmalarına) neden olan türbin kirliliğini çok azaltır. Selenia WR Pure Energy bu yüzden; düşük kül içeriği,gittikçe korumayı arttıran özelliği ve çevre uyum gibi özellikleri bünyesinde birleştiren yüksek performanslı dizel motorlar için mükemmel performansa sahip bir motor yağıdır. 1 Lt, 2 Lt, 5 Lt Ambalajlar
Selenia K Pure Energy; benzinli motorlar için üretilen tam sentetik motor yağıdır. Bu yeni ürün motorda en üstün korumayı sağlayıp, düşük kül tortusu oluşturarak ve katalizörün ömrünü uzatarak yeni,ACEA C3 spesifikasyonunu karşılar.
Selenia K Pure Energy, turbo şarj versiyonu ile artan spor karakterine karşı yüksek çalışma sıcaklığında motoru üstün performansta koruyarak, düşük kül tortusu oluşturup motorun korunmasını garanti altına almak ve maksimum yakıt tasarrufu sağlamak için özellikle formüle edilmiştir.
Selenia K Pure Energy’i rakiplerinden ayıran en temel özellik, yeni kirlilik normlarına uyarak maksimum yakıt tasarrufu ve çok yüksek bir termal kararlılık sağlamayı garanti etmesidir. Selenia K Pure Energy ACEA C3 spesifikasyonunu karşılayarak, katalizörün toplam korumasını garanti altına alır. Bu ürün EURO 5 motor modelleri içindir.
YENİ ACEA SPESİFİKASYONU YENİ AMBALAJ YENİ ÜRÜN YENİ ACEA SPESİFİKASYONU YENİ FIAT SPESİFİKASYONU
ACEA C2 FIAT 9.55535 S1 Teknik Sözleşme Referansı N° F510.D07 SAE 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535 S1 Teknik Sözleşme Referansı N° F510.D07
API SM ACEA C3 FIAT 9. 55535 S2 Teknik Sözleşme Referansı N° F603 API SM ACEA C3 FIAT 9.55535 S2 Teknik Sözleşme Referansı N° F603.C07 BMW LL04 MB 229.51 VW 502.00 – 505.00 – 505.01
Ürün Orijin Torque Not C-Serisi Vites kutusu (Technyx) FIAT Ürün Orijin Torque Not C-Serisi Vites kutusu (Technyx) FIAT 145 - 305 Nm Yüksek basınç Sulfür (EP) F-Serisi Vites kutusu (Matryx) GENERAL MOTORS 170 – 400 Nm Yüksek sıcaklık Çinko M-Serisi Vites kutusu (Matryx) Joint Venture FIAT-GM 200 – 400 Nm PSA-Serisi Vites kutusu (Experya) PEUGEOT 170 – 320 Nm Özel senkromeç Çinko
Ürün Viskozite Teknoloji PASSENGER CARS Epyx 14 cSt - Sülfür Ürün Viskozite 100°C -40°C Teknoloji Epyx 14 cSt - Sülfür ZC 75 Synth 9,5 cSt 90000 cPs Technyx 11,5 cSt < 40000 cPs Matryx 13,4 cSt 50000 cPs Çinko Experya 8,5 cSt < 150000 cPs