KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN ALANI
Advertisements

Simetri ekseni (doğrusu)
YENİ MATEMATİK Cisim Atölyesi
GEOMETRİK CİSİMLER.
Babamın ayakkabı imalathanesi var
PRİZMATİK YÜZEYLER Düzlemsel bir çokgene dayanan ve bu çokgenin düzlemini tek noktada kesen sabit bir doğruya paralel olarak kayan bir doğrunun oluşturduğu.
GEOMETRİK CİSİMLER.
GEOMETRİK CİSİMLER S.BAYHAN.
Microsoft Excel.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
GEOMETRİK ŞEKİLLER.
Kazanımlar : Geometrik Cisimler
GEOMETRİK CİSİMLERDE DÖNME HAREKETİ
ÇOKGENLER.
GEOMETRİK CİSİMLER.
ÇOKGENLERİ SINIFLANDIRALIM
KARE- DİKDÖRTGEN- DİK ÜÇGEN
Karenin Çevre Uzunluğu
Hazırlayan Sibel Güler- Fatma Akfırat Binnur Sancak Palaz- Volkan Tay
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
ÇEVRE.
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
DİKDÖRTGEN Dikdörtgenler prizması şeklindeki cisimlerin yüzeyleri dikdörtgensel bölgedir. Dikdörtgensel.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
I r Gelen ışınYansıyan ışın Yansıtıcı yüzey N. Gelen ışın Yansıyan ışın N x x i r y Gözleyici Hava Su.
GEOMETRİK CİSİMLER.
KARENİN ÖZELLİKLERİ Ü Şeklin arkasına gizlenmiş özellikler
MATEMATİK
ÜÇGEN, KARE, DİKDÖRTGEN VE ÇEMBER MODELLERİ sibelogretmen.com.
MEHMET GÖK 2/B SINIFI ÖĞRETMENİ
YENİ MATEMATİK Cisim Atölyesi
ÇOKGENLER Düzgün çokgenlerin kenar ve açı özelliklerini açıklar
DÖRTGENLERİN ÖZELLİKLERİ
DÖRTGENLER.
Hazırlayan H. Ökkeş DEMİR
Aşağıdaki kareleri birim karelere,birim dikdörtgenlere bölelim.
ÜÇGEN Üçgen prizma şeklindeki cisimlerin alt ve üst yüzeyleri üçgensel bölgedir. Üçgensel bölgeyi çevreleyen kapalı şekil ise üçgendir. Üçgen prizma.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4
PİSAGOR BAĞINTISI.
DİKDÖRTGEN-KARE KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMLERİ
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
AYNA VE DÖNME SİMETRİSİ
Düzlemsel Şekillerin Alanları
ÖZDEŞLİKLER a2-b2=(a-b).(a+b) a2 (a-b)2 = a2-2.a.b+b2 (a+b)2 b2
Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özge Kurtgöz
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
ÇOKGENLERDE BENZERLİK
Pisagor Bağıntısı PİSAGOR BAĞINTISI.
PRİZMALAR.
GEOMETRİK CİSİMLER.
ÇOKGENLER VE DÖRTGENLER
Geometrik cisimler Semboller: cm2, m2 Emine çil
GEOMETRİK CİSİMLER.
DİK PRİZMALARIN ALAN ve HACİMLERİ
GEOMETRİK ŞEKİLLER VE YARIMLARI
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
GEOMETRİK ŞEKİLLER KARE
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
ÇOK YÜZLÜLER VE ARAKESİTLERİ: Çok yüzlüler, tüm yüzleri ve tüm ayrıtları eş olan düzgün cisimlerdir. Bu cisimlere PLATONİK CİSİMLER denir. Bütün yüzleri.
GEOMETRİK ŞEKİLLER.
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER
Kenar-alan ilişkisi.
Matematik 3 Geometri.
GEOMETRİK CİSİMLER VE ŞEKİLLER
* MERHABA ARKADAŞLAR BUGÜN SİZLERLE KORDİNAT SİSTEMİNİ ANLATIMLI BİR ŞEKİLDE DİNLEYECEĞİZ VE İZLEYECEĞİZ...
Sunum transkripti:

KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ

KONU: (a + b )2 AÇILIMININ BULUNMASI YÖNTEM VE TEKNİKLER: KLAVUZLANMIŞ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME VE OLUŞTURMACILIK SINIF: 8

SORU: Aşağıda kenarları verilen dikdörtgen ve karelerin alanlarını hesaplayınız? b b b A2 a A1 a b A2 =……….. a b A1 =………….. a a a A4 b A3 b a b A3 =…………. A4=…………..

Alanlarını hesaplamış olduğumuz kare ve dikdörtgenleri aşağıdaki gibi birleştirelim SORU: Yeni oluşturduğumuz geometrik şeklin alanını hesaplayınız? a b CEVAP:…………… A2 b b A3 A4 A1 a a a b

A1 , A2 , A3 , A4 , alanlarının toplamı ile yeni oluşturduğumuz karenin alanı eşit midir? CEVAP:………………….. A1 A2 A4 A3 a b A1 + A2 + A3 + A4 =………………….. Oluşan karenin alanı =…………………..

Bulduğunuz A1 + A2 + A3 + A4 değeri ile oluşturduğumuz karenin alanını birbirine eşitleyiniz. Oluşan karenin alanı = A1 + A2 + A3 + A4 CEVAP: ………………………… = ………………………… SORU: Neyin farkına vardınız. CEVAP:……………………………

ÖĞRENCİNİN BULMASINI İSTEDİĞİMİZ SONUÇLAR VE DEĞERLENDİRME: A1 = a2 A2 = b2 A1 + A2 + A3 + A4 = a2 + b2 + ab + ab ………(1) A3 = ab A4 = ab Oluşturulan karenin alanı = (a + b ) x ( a + b ) = (a + b )2 . ……………..(2) 1. ve 2. değerlerin eşitliğinden aşağıdaki sonuca ulaşılır. (a + b )2 = a2 + b2 + ab + ab = a2 + 2ab + b2 Eşitlikler düzenlendiğinde (a + b )2 ‘nin açılımının (a + b )2 = a2 + 2ab + b2 Olduğu öğrenciler tarafından bulunur ve sonuca kendileri ulaşır.