KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
KONU: (a + b )2 AÇILIMININ BULUNMASI YÖNTEM VE TEKNİKLER: KLAVUZLANMIŞ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME VE OLUŞTURMACILIK SINIF: 8
SORU: Aşağıda kenarları verilen dikdörtgen ve karelerin alanlarını hesaplayınız? b b b A2 a A1 a b A2 =……….. a b A1 =………….. a a a A4 b A3 b a b A3 =…………. A4=…………..
Alanlarını hesaplamış olduğumuz kare ve dikdörtgenleri aşağıdaki gibi birleştirelim SORU: Yeni oluşturduğumuz geometrik şeklin alanını hesaplayınız? a b CEVAP:…………… A2 b b A3 A4 A1 a a a b
A1 , A2 , A3 , A4 , alanlarının toplamı ile yeni oluşturduğumuz karenin alanı eşit midir? CEVAP:………………….. A1 A2 A4 A3 a b A1 + A2 + A3 + A4 =………………….. Oluşan karenin alanı =…………………..
Bulduğunuz A1 + A2 + A3 + A4 değeri ile oluşturduğumuz karenin alanını birbirine eşitleyiniz. Oluşan karenin alanı = A1 + A2 + A3 + A4 CEVAP: ………………………… = ………………………… SORU: Neyin farkına vardınız. CEVAP:……………………………
ÖĞRENCİNİN BULMASINI İSTEDİĞİMİZ SONUÇLAR VE DEĞERLENDİRME: A1 = a2 A2 = b2 A1 + A2 + A3 + A4 = a2 + b2 + ab + ab ………(1) A3 = ab A4 = ab Oluşturulan karenin alanı = (a + b ) x ( a + b ) = (a + b )2 . ……………..(2) 1. ve 2. değerlerin eşitliğinden aşağıdaki sonuca ulaşılır. (a + b )2 = a2 + b2 + ab + ab = a2 + 2ab + b2 Eşitlikler düzenlendiğinde (a + b )2 ‘nin açılımının (a + b )2 = a2 + 2ab + b2 Olduğu öğrenciler tarafından bulunur ve sonuca kendileri ulaşır.