LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÖRMEK İNANMAKTIR Herkes İçin Kolay Analizler
Advertisements

İmalat Planlama ve Kontrol Sistemi (İPKS)
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
YÖN339 Ders - VI Taşımacılık Yönetimine Giriş
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Strateji Tasarımı İlker acar.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
Erp. Otomatik Uyarı Sistemi Stok Yönetimi Satın AlmaTekstil Üretim Finans & Muhasebe SatışBakım PlanlamaÜretim KaliteMühendislik IKBilgi.
ERP’YE GEÇİŞ SÜRECİ Güçlü KAYRAL Yaşar Holding Bilgi Sistemleri ASTRON
Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm. Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Lojistik Yönetimi Ders – I
Tedarik Zinciri Entegrasyonu Teşebbüsleri Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik.
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
(c) Copyright 1 KURUMSAL KAYNAK YÖNETİMİ VE İŞ İSTİHBARATI STRATEJIK VE İŞLEVSEL PLANLAMA TEKNOLOJİSİ.
Bahar DERS PLANI - Konular Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağlarının Tasarımı, Tesis Yerleşimi ve Ulaştırma, Toplu Planlama ve Ürün Çeşitliliğinin Yönetimi,
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
Tedarik zincirinde karar aşamaları
Tedarik Zinciri Yönetimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ERP ve SAP İŞL 546 – Bahar 2013.
1 Bilişimde 15 Yıllık Deneyim. 2 Hizmetlerimiz  Yazılım (V-Era by Majör)  ERP Danışmanlığı  Donanım Hizmetleri  Proje Öncesi ve Sonrası Destek  Projenin.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Tedarik Zinciri Yönetimi
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
MERHABALAR Fatih KOCA İskenderun İkmal Destek Komutanlığı İşletme Amiri
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ 2009 Prof.Dr. Şakir ESNAF İ.Ü.MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ AVCILAR İSTANBUL.
LOJİSTİĞİN TARİHÇESİ , LOJİSTİK NEDİR?, LOJİSTİK YÖNETİMİ
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Akıllı Üretim Akıllı Üretim Nedir? Nasıl Uygulanmalıdır?
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
ERP Kurumsal Kaynak Planlama (Enterprise Resource Planning)
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
Tıbbi Tedarik Zinciri Yönetiminde Dijitalleşme Vizyonu Ahmet Usta.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
Dijital Dönüşüm ile Değişen Üretim Süreçleri ve Yeni İş Modelleri Doç. Dr. Alp ÜSTÜNDAĞ
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Lojistik Merkezin Önemi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Lojistik Bilgi Sistemleri
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK
Endüstri mühendisliği.
İŞLE 316 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ Unbranded Title Slide KURUMSAL PLANLAMA VE LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ Bülent Süslü Kühne + Nagel Türkiye Deniz Taşımaları Müdürü The background to this slide is transparent to allow any picture to be inserted in the semi-circular area TMMOB Makina Müh. Odası – İzmir Şubesi Endüstri Mühendisliği Bahar Konferansları İzmir, 7-9 Ekim 2004

LOJİSTİK BİLGİLERİNİN BAZI TEMEL ÖZELLİKLERİ Lojistik bilgileri dinamiktir. Güncellenme tek bir kaynaktan yapılamaz. Bilgiler 7/24 düzeninde ve global olarak oluşturulur. Bilgilerin formatları her bir kaynakta farklıdır. “What if “ senaryoları her zaman mevcut kaynaklarla oluşturulamayabilir.

KURUMSAL KAYNAK KULLANIM PLANLAMA (ERP) VE BAZI ZORLUKLAR (*) Müşteri ve tedarikçilerle entegrasyon Ağdaki fabrikalar arasında kapasite planlama Lojistikle ilgili planlama ve karar destek sistemleri. (*) Bolseth & Sagegg, ERP in Manufacturing Network

ERP UYGULAMASI İLE İLGİLİ BAZI ZORLUKLAR - II ERP sadece ATP (Available to Promise) değil, CTP ( Capable to Deliver) bilgisi de sunabilmelidir. Global işleyen bir LIS ( Logistics Information System) ile entegre edilebilmelidir. ERP sadece bilgi sistemlerinin entegrasyonu ile sınırlı kalmamalı, uygulama sistemleri ile de entegre olabilmelidir.

Tedarik Zincirinde Ağ Yönetiminin Entegrasyonu Tedarik Zinciri Yönetimi Matriksi Satınalma Üretim Dağıtım Satış Master Planlama Talep Planlaması Malzeme Ihtiyaç Üretim Programlama Sipariş Karşılama & ATP Stratejik Planlama UZUN VADE ORTA VADE short-term Distribution Planning Transport Dağıtım Planlaması TZY – Ağ Yönetimi Lojistik Hizmet Alımı

Taşıma Programlamasında Fırsatlar Toplam taşıma maliyetlerinin minimizasyonu, hacim kullanımının artırılması ve katedilen mesafelerin azaltılması ile mümkündür. Bunun için … Taşımacı seçimi ve Taşıma modu seçimine ait DİNAMİK BİLGİ gerekir.... The optimisation of transportation scheduling requires a global perspective on all the transportation needs of a global supply chain network. To do so, all transportation requirements must be stored in a single data repository. This data then needs to be fed to a solver that will apply a specific optimisation logic (which contains a blend of linear and non-linear programming logics) to minimize the total transportation cost by doing two things: • Increasing the utilization of the transportation space -- in other words, trying to fill the transportation loads as close as possible to 100%. • Reducing the total kilometres. The optimisation logic to reach this cost minimization is actually quite complex. It needs to consider variables such as carrier selection, mode selection (when there are alternatives between plane, train, boat or road, etc.), hub selection (i.e., defining where the products should be ideally cross-docked to minimize the transportation costs), routing definition (for minimizing the total transportation mileage), and use of techniques such as backhauling or deadheads (which try to combine different shipments and different routes to minimize the distance during which the trucks or the trains remain empty).

Taşıma Programlamasında Fırsatlar AYRICA Toplama Merkezleri / Üs (Hub) Seçimi ve Hat ( route) Seçimine ait bilgilere ihtiyaç vardır. The optimisation of transportation scheduling requires a global perspective on all the transportation needs of a global supply chain network. To do so, all transportation requirements must be stored in a single data repository. This data then needs to be fed to a solver that will apply a specific optimisation logic (which contains a blend of linear and non-linear programming logics) to minimize the total transportation cost by doing two things: • Increasing the utilization of the transportation space -- in other words, trying to fill the transportation loads as close as possible to 100%. • Reducing the total kilometres. The optimisation logic to reach this cost minimization is actually quite complex. It needs to consider variables such as carrier selection, mode selection (when there are alternatives between plane, train, boat or road, etc.), hub selection (i.e., defining where the products should be ideally cross-docked to minimize the transportation costs), routing definition (for minimizing the total transportation mileage), and use of techniques such as backhauling or deadheads (which try to combine different shipments and different routes to minimize the distance during which the trucks or the trains remain empty).

KN iLog Tedarik Zinciri Yönetimi Tasarruf İmkanları – Örnek bir çalışmadan rakamlar Genel Toplam= % 13.1 Toplam Taşıma Maliyetlerinden Tasarruf ( %) % 1,0 % 2,8 % 2,9 % 3,6 % 2,8 Bütün Taşımalar için yıllık ihale Workflow Konsepti Diğer iyileştirmeler Ek hacimden dolayı Ölçek Ekonomisi Kısa Dönem On-line İhaleler Örnek :Endüstri Malları

Taşıma Maliyetlerinde Optimizasyon Yer Yükleme/ Sipariş Emirleri Yükler Taşımacı / Hizmetler Toplama-Kross Dok Yükler Taşımacı / Hizmetler Müşteri Potansiyel Optimizasyon Konuları: Yük Oluşturma: Konsolidasyon İmkanının Araştırılması Taşımacı Seçimi : İhtiyaç duyulan hizmeti , uygun zamanlama ile sunabilecek en ucuz taşımacının seçimi. Routing: : En ucuz ve ihtiyaç duyulan zamanda gerçekleştirilebilir hattın seçimi Toplama Merkezi: Hub opitmizasyonu

İHTİYAÇ DUYULAN BİLGİ DETAYINA BİR ÖRNEK : Data Pad shows searches pre-defined by user group Navigation Bar – represent Supply Chain in a hierarchical ‘tree’ format HTL NVM Key features; Visibility of Shipments in the supply chain at Delivery Note line and Box level. Monitoring of shipments in the supply chain at Delivery Note line level Visibility & Monitoring of shipments are defined by user work function; Customer Service Desk Channel or Applestore (internet) business Country of Destination Network operations EDC LUX National DC’s in Europe Alerts are user defined, e.g Mis-routed, delayed, or priority shipments Alert Container Displays current alert list

SORULARINIZ İÇİN E-mail: bulent.suslu@kuehne-nagel.com Veya http://www.kuehne-nagel.com