KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇATALCA İMAM HATİP VE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
11. SINIFLAR YAZ ÇALIŞMA PROGRAMI
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Rakamlarla Öğrenme Biz.. %80 Söylediklerimizin %90
“DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
ÇINARLI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Eğitim Bir yıl sonrasını düşünüyorsan tohum ek,
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN

1. Öncelikle hedef belirleyin gün içerinde çalışmanız gereken dersleri öncelik sırasına göre listeleyin. 2. Çalışmayı en çok sevdiğiniz derslerden başlayın.Bu teknik sizin çalışmalarınıza daha motive başlamanızı sağlayacaktır. 3. Çalışılacak derslerin üst üste sayısal yada sözel olmamasına dikkat edin. 4. Zorlandığınız dersleri algılama gücünüzün yüksek olduğu saat dilimlerine göre sıralayınız. 5. Gün içerisinde öğrendiğiniz dersleri evde mutlaka tekrarlayın.Bu aynı zamanda kısa süreli hafızanızda yer alan bilgilerin uzun süreli hafızaya geçişinde size yardımcı olacaktır. 6. Çalışma planında mutlaka test çözme olsun. 7. Kaliteli ders çalışmak önemlidir.Bu da dersi çalışma,dinleme ve tekrarla mümkün olur. Fakat bazı öğrencilerin dikkatleri daha kısa süreli olabildiğinden ders çalışmaya 20-25 dakikalık zaman ayırdıktan sonra 10 dakikada bir tekrar yapmak ve 5-10 dakikalık dinlenmeler çalışmanızı verimli kılacaktır. Demet TAŞDAN

BAŞARIYI ARTIRICI ZAMANLAMA SÜRESİNDE NELER OLMALI? 40’+10’+10’=60’ 45 dakika: Ders çalışma süresi. 10 dakika : Tekrar. 5-10 dakika : Çalışma süresinden sonra dinlenme molası.

ÇALIŞMA ODASI ÇALIŞMA VE MÜZİK Demet TAŞDAN Çalışma odasının sade olmasına,çalışma masasında çalışacağınız dersten başka bir şey olmamasına, odanızdaki posterlerin yerine ,hedefinizin büyük harflerle yazıldığı renkli kağıtlar ve hedeflerinizi göreceğiniz yerlere asmaya özen göstermek çalışmanıza yardımcı olacaktır. ÇALIŞMA VE MÜZİK Beynimiz hem ders çalışma hem de müzik dinleme gibi bir durumu algılayabilir. Fakat biri daha çok öğrenilmiştir. ne kadar verimli çalışabileceğimiz tartışılabilir. Demet TAŞDAN

HAYALLER Hayallerimiz bizim motivasyon araçlarımızdan biridir.Bunları yok edemeyiz.Fakat ders çalışma esnasında hayaller kurmayı bırakıp kendimizi derse vermeliyiz.Her türlü isteğimize rağmen hayal kurmaya karşı koyamıyorsak ders kitabını kapamalı , hayal kurmayı bitirene hayalimizin bitmesini beklemeli yada o sırada odada bir tur atmak , elimizi yüzümüzü yıkamak etkili bir yöntem olacaktır. Olumsuz düşüncelere hayır diyebilmeliyiz! Mantıklı düşünebilmeli olumsuz düşüncelerin bize hiçbir yararı olmadığını bilmeliyiz. Demet TAŞDAN

ÇALIŞMA PLANI YAPARKEN NELERE DİKKAT EDELİM! Çalışma planımızda, Genel tekrar olmasına(tekrarlarda bir sonraki günün hazırlığı da olmalıdır.), Test saati olmasına, Sayısal derslerden sonra sözel derslerin ya da dinlendirici bir etkinliğin olmasına, Zorlandığınız dersleri algılama gücünüzün yüksek olduğu saatlerde çalışmaya, Yemek ve dinlenme zamanında yapacağınız etkinliklerin olmasına, dikkat edilmelidir. Demet TAŞDAN

Yapılan bir araştırmaya göre ÖĞRENCİLER; Okuduklarının %10 unu; İşittiklerinin %26 sını; Görüp işittiklerinin % 50 sini; Söylediklerinin % 70 ini; Yaptıkları şey konusunda söylediklerinin % 90 ını akıllarında tutuyor. Demet TAŞDAN

Dinlediğiniz için teşekkür ederim. demet taşdan