ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
ZAMAN YÖNETİMİ 1) Zaman 2) Zaman Yönetimi
ZAMANI İYİ KULLANMA VE VERİMLİ ÇALIŞMA
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
Zor insanla başa çıkma yolları
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
DEĞERLER EĞİTİMİ EMEĞE SAYGI OKUTANLAR ORTAOKULU.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
ZAMANI ETKİLİ KULLANMA SANATI
Etkin Çalışma Yöntemleri.
HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman bütün insanlara eşit sunulan ve allahın adaletini gösteren olgudur. Çünkü zenginin fakirin gencin yaşlının ama herkesin eşit sahip.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
BAŞARI VE MOTİVASYON.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
İLETİŞİM.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
SINAV KAYGISI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MOTİVASYON Fatma Nur İSPENOĞLU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI

Zamanı İyi Kullanmak Ne Demektir? Zaman paha biçilmez bir kaynaktır ve akan zaman geri çevrilemez. Birçok kişi zamanının kendisine yetmediğinden yakınır. Bunun bir sorun değil de, hedeflerinin belirsiz olduğu, önceliklerinin iyi sıralanmadığı ve zamanının iyi planlanmadığı yolunda bir belirti olduğunu anlayana kadar. Fakat zamanı planlayamazsınız. O, belirli bir ritimde amansızca akıp gider. Aslında planlayabileceğiniz bir tek şey vardır, o da kendinizsiniz.”Kendinizi Planlamak” bu çalışmanın asıl başlığıdır. Konu sizsiniz, hayatınızı nasıl yaşadığınızdır.

Öncelikler. Sorumluluklarınız ve çalışma saatiniz ile bir kaldıraç dengesi oluştursak. Siz çalışmaya başladığınızda sorumluluklarınız artacak ve sizin kaldıracı dengelemeniz gerekecektir. Bunun için sizin daha çok çalışmaya değil, kaldıraç dengesinde önemli olan işleri yapmaya ihtiyacınız var.

Kaldıraç dengesinde önemli yer tutan unsurlar: Eğitim( kendiniz için) Planlama. Bir sistem oluşturmak. İnsanlarla ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri sürdürebilmek. Hedefleri saptamak

Zamanı iyi planlama işinin çeşitli yönleri gibi çözüm gayet basittir Zamanı iyi planlama işinin çeşitli yönleri gibi çözüm gayet basittir. Çözümün iki basamağı vardır; kaldıraç dengesinde önemli olan işlere daha çok vakit ayırmak ve öteki işleri çabuk halletmek.

Erteleme: Erteleme etkileyici bir sözdür ama ertelemek insanı güçsüz düşüren bulaşıcı bir hastalıktır. Ertelemek zaman hırsızıdır ve beceriksizliğin bir başka biçimidir. Ertelemenin çok nedenleri vardır ama bunlardan zaman harcamamıza sebep olanlar şunlardır: -Bu ders çok zor, nereden başlayacağımı bilemiyorum. (planlama yapılıp iş küçük parçalara ayrılmalıdır.) -Ders çalışmak bir çok karar vermemi gerektiriyor, ne yapacağımı bilmiyorum. ( kararın önemini ve aciliyetini belirleyerek hareket edin.) -Ders çalışmak hiç hoş olmayan bir şey yapmamı gerektiriyor. -Kendimi pek iyi hissetmiyorum ve bu iş için yeterli enerjim yok. -Sabah ve öğleden sonra derse başlamakta güçlük çekiyorum. -İşlerimi kolay kolay bitiremiyorum.

Masanız Ve Çalışma Alanı: Öğrencilerin büyük çoğunluğunun düzensizlik sorunu vardır; bunun bir belirtisi de karışık bir masadır. Bazen hiç incelemeyeceğimiz şeyleri bile masamızın üzerine koyarız ve bir çok dersin defter ve kitabıyla kaplı bir masamız olur. Bunun çözümü, derslerin önceliğine göre, hemen inceleyebileceğimiz ve önemli olanları masanın üzerine koymak, sonra yapacaklarımızı veya yaptıklarımızı kaldırmaktır.

Kesintiler: Önemli bir işe yoğunlaştığınızda birisi beş dakikalık bir iş için sizi rahatsız etse belki bu rahatsızlık sizin yarım saatinize mal olacaktır. Rahatsız edilmekten korunmak için bir yönteminiz olmalı ve bunu sıkı bir şekilde uygulamalısınız ki insanlar kabul etsin. İnsanlar engelinizi aşıp ta sizi rahatsız ettiğinde onları nazikçe uyarmalısınız.

Bellek: Öğrendiğimiz şeyleri unutmak büyük bir zaman israfıdır. Unutmamak için, kendinize bir öğrenme sistemi geliştirin. Bir seminere katıldığımda, bir kitap okuduğumda ve bir şekilde hatırlamak istediğim bir bilgi bulduğumda, bazı özel notlar alırım- öyle uzun uzun değil, sadece birkaç anahtar sözcük; daha iyisi resim çizerim. Bir gün sonra bu notlara bakarım, bu notlar birer anahtar görevi görür: konuyla ilgili birçok ayrıntıyı anımsatır ve açarlar. Bu anahtar sözcüklere iki-üç gün boyunca bakarım, böylece bu bilgi uzun vadeli belleğime yerleşmiş olur.

Çalışma Saatleri: Önemli olan uzun zaman çalışmak değil, gerektiği gibi çalışarak işleri halletmektir. Yorgunluk bir onur madalyası değildir. İnsanları uzun çalışma saati tuzağına düşüren üç büyük neden vardır: tembellik, kötü zamanlama ve hayır diyememe.

Stres Ve Sağlık: Stres enerjinizi emer, karar verme gücünüzü ve performansınızı zayıflatır. Hastalık ve stres zamanı harcayıp işlerinize engel olduğundan sağlığın korunması kaldıraç dengesinde önemlidir. Strese tutulmamak için: -Olabilecek en kötü şey nedir? -Beş yıl sonra bunun benim için önemi olacak mı? -Eğer sadece altı aylık ömrüm kalmış olsaydı buna nasıl bakardım? Sorularını düşünün ve stresten kurtulmak için insanlarla dostluk ve egzersiz gibi yollar deneyin.

Zaman Çizelgesi: Bir öğrenci için zamanı nasıl geçirdiği çok önemlidir, çünkü işler zamanında bitirilmelidir. Zamanınızı gerçekte nasıl harcadığınızı bir zaman çizelgesi kullanarak bulmak, asıl sorunları bulmanıza yardımcı olabilir. Hangi işe ne kadar zaman harcadığını öğrenmek ve zaman çizelgesi bir öğrencinin çalışma yöntemini çok etkiler ve ona büyük katkı sağlar.

Siz Saf Bir Güvercin misiniz Yoksa Bir İnsan mı? Bir çok durumda tutumlarımız ve inançlarımız başka şey söyler ama başka türlü davranırız. Perhiz yaparken güzel bir pasta ikram edilse yer-o anki lezzeti düşünerek-perhize yarın devam ederiz. Uzun vadeli planlarımızı ihmal etmemize yol açan olay ve hoş işleri yaparak büyük planlarımızı mahvedebiliriz. Bu vartaya düşmemek için hedeflerimizi belirleyip onlar için çalışacak kadar güçlü ve iradeli olmalısınız.

Alışkanlıklar: Biz alışkanlıklarımıza bağlı varlıklarız ve onlar bizim hayatımızı kolaylaştırır. Örneğin, araba kullanmak bir alışkanlık meselesidir. Kötü olmasına rağmen sürdürdüğümüz alışkanlıklarımız da vardır ve bunların değiştirilmesi gerekir. Bunun için: -Nasıl bir değişiklik yapmak istediğinize karar verin ve hemen bu değişikliği yapın. -Bir anda çok şey değiştirmeye kalkışmayın. İlk değişiklikte ustalaştıktan sonra ikincisine geçin. -Yeni davranışlarınız için kendinize net ve ölçülebilir başarı standartları belirleyin. -Asla ve asla istisna kabul etmeyin. -Sonuçların aniden değişmesini ummayın. Bu iş zaman ve çaba gerektirebilir

Hedef Belirleme Ve Değerler: Neye ulaşmak istediğimizi bilmezsek zamanı kontrol edemeyiz. Hedefler zamana anlam verir ve yapmamız gereken seçimler için bir iskelet oluşturur; net hedeflerimiz olmazsa zamanı iyi kullanmak anlamsız kalır. Başlıca, kişisel, ailesel, işsel ve toplumsal konularda net hedeflerimiz olmalıdır. Hepimizin yaşamımıza anlam katan, bizi insanlığın bir parçası yapan ve sonuç olarak uğruna savaşacağımız değerlerimiz vardır. Değerler ilerleme güdümüzün dayandığı noktalardır. Davranışlarımıza heves, bağlılık ve enerji verirler. Hiç bir baskı bizim içimizden kaynaklanan bir baskıdan daha güçlü olamaz; bu baskılar yaşamımızın renklerini belirler ve her olaya karşı davranış biçimimizi düzenler. Önemli olan sadece plan değil,bu plana bağlılıktır. Hedeflerinizin kendi hedefleriniz olduğuna ve bunlara gerçekten ulaşmak istediğinize emin olun. Bunları yazıya dökün ki sık sık bakıp hangi yolda ilerlediğinizi bilesiniz ve bu hedefleri hep olumlu cümlelerle tanımlayın; “Yapacağım......”. Bunlara ulaşmayı ummuyorsanız, ulaşamazsınız.

Eski bir Çin Atasözü şöyle der: “Balık tutmak amacıyla ırmağa gitmek yeterli değildir,yanınızda ağ da götürmelisiniz. Yani, plansız hedef sadece bir düştür. Plan yapmanın amacı bir hedefe ulaşmak için yapılacak işleri kolaylaştırmaktır. Her plan açık bir hedef ve bunu izleyen adımları kapsamalıdır. Bu adımlar: -Kolay tanımlanabilir -Ölçülebilir -Zaman çizelgesi olan -İlerlemeyi karşılaştırmak için denek taşları bulunan -Geribildirim alınabilecek adımlar olmalıdır.

Ajandalar: Ajandalar, kendimizi düzene sokmak için kullanılan bir sistem,taşınabilir bir bürodur. Zamanı iyi kullanmak gibi, bu da monoton bir işe yada kendi içinde bir amaca dönüşmemelidir. Bu size hizmet edecek bir araçtır, sizi daha etkili ve yararlı olmaya iten, böylece stresinizi azaltan bir araçtır. Unutmayın ki; karışık bir masaya bir de ajanda eklemek bir felaket doğurur.

Planlama uygulamaya yani hayata dönüşmezse hiç bir işe yaramaz. Yaşam, siz başka planlar yaparken olup biten şeylerin toplamıdır. Yaşam bir şeyler yapmaktır. Peki siz ne yapacaksınız?

Kendinize bir hedef belirlemeli ve o yönde hareket etmelisiniz Kendinize bir hedef belirlemeli ve o yönde hareket etmelisiniz. Hedef belirlerken çok özen göstermelisiniz. Fazla hırslı olmayın; her ay kalıcı ve başarılı bir değişiklik yapmak sekiz değişikliği başaramamaktan iyidir. Alışkanlıklar, kaslar gibi kullanıldıkça güçlenir. Zamanınızı ve yaşamınızın kontrolünü elinizde tutun.

Gün bugündür. Yer burasıdır. Yaşam sizin yaşamınızdır. Günü yakalayın. Bu anı kullanın. Şimdi harekete geçin…

Bu sunum; Martin Scoot’ın ZAMAN YÖNETİMİ (Rota Yayınları-Bireysel Yatırım Dizisi) adlı kitabının özetinden uyarlanarak hazırlanmıştır.