Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
Öfke Yönetimi.
Ben ZİYA LEVENT TOPÇUOĞLU.
Zor insanla başa çıkma yolları
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Bir yaz günü üçgen tek başına parkta oynuyordu.
Stres ve Stres Yönetimi
REHBERLİK.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
HOŞGELDİNİZ.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Prof.Dr.Erdal ATABEK SEVGİYE YER KALMADI
Otomatik Düşünce İnsanın duygularını ve davranışlarını belirleyen yaşanılan durumun kendisi değil, o duruma yönelik otomatik düşüncelerdir. Otomatik düşünceler.
Farklılaştırılmış Öğretim
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
MOTİVASYON.
Okul Rehberlik Servisi
Sevgili Öğrencilerimiz ;
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
KİŞİLİK BOZUKLUKLARI VE GENÇLİK
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
SAYGI.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
Sunum transkripti:

Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Erdal USLUER Uzman Psikolog İnsan Kaynakları Danışmanı

Ben Kimim? 1968 Ortaköy-Aksaray’da doğdum. Uzman Psikolog’um A.Ü. Sos.Bil. Enstitüsünde doktoram devam ediyor Beş Yıl MEB-TTB Başkan danışmanı olarak çalıştım On Yıl Özel sektörde İK yöneticiliği yaptım. A.Ü SBF, G.Ü, PÜ, yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışıyorum. Bu yılın başından beri Gün Danışmanlık/İnsan Kaynakları Enstitüsünde Kurucu ortak olarak çalışmalarıma devam ediyorum. Cimbom’luyum. Fenerle de gurur duyuyorum. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İNSAN KENDİNİ TANIMAZ MI???? NEDEN KENDİNİ TANIMA 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İlim, ilim bilmektir İlim, kendin bilmektir Sen kendini bilmezsen Bu nice okumaktır? Yunus Emre 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

KENDİMİZE SORALIM Kendinizi tanımlayan 5 kelime yazın lütfen? Türk Toplumunu tanımlayan 5 kelime yazın lütfen? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İngiliz tarihçi Geofrey Lewis (1974), Türklerin portresini çizmiş: Çekingen ve saygılı insanlardır....Ağırbaşlı ve ölçülüdürler. Hata yapmamaya çalışırlar. Mahçupturlar. Konuksever ve kibardırlar. Asık yüzlüdürler. Mizah duygusuna sahip olmadıkları söylenir. Duygusal ve onurludurlar. Kolay alınırlar. Yaşamı onurla ve özsaygıyla sürdürmeye çalışırlar. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

“Dünyaya güzel karakterlerini göstermeyi isteyen eskiler, önce DEVLETLERİNİ bir düzene koymaya çabaladılar. Devletlerini düzenlemek isteyenler önce EVLERİNE çeki düzen verme gereğini gördüler. Evlerini düzene koymak isteyenler önce KİŞİLİKLERİNİ terbiyeden geçirmeleri gerektiğini anladılar.” Konfüçyus 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İNSAN… 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İNSAN… 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

KİM DELİ? KİM AKILLI? … 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Kim deli Kim akıllı ? Ressam Uğur Yayla: tek ikmale kaldığı ders resim… Darwin: doğaya ilgisi var diye ailesi korktu… İkbal Gürpınar: konuşamazsın diye dalga geçildi, bir süre kekemeledi… Einstein: geri zekalı olarak okuldan atıldı… Edison: sınıfta yumurta incelediği için öğretmeni özel eğitime alınmasını istedi 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

KENDİNİ TANIMA BİREY KENDİSİNİ NASIL GÖRÜR? BAŞKALARI BİREYİ BİREY GERÇEKTE NASIL BİRİSİDİR? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Gerçek – İdeal Benlik Gerçek Ben Gerçek Ben İdeal Ben İdeal Ben 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

BENLİK YAPISI 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Kendini Tanımak Duygu ve düşüncelerinin farkında olmak, Güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini bilmek Bunu yapabilen kişi Duygu, düşünce ve davranışlarını yönetebilir Kişiler arası ilişkilerinde olumlu ve yapıcı olabilir. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Kendini tanımanın üç bileşeni Duygusal farkındalık, duygularını tanımayı ve ortaya çıkış nedenlerini görmeyi sağlar. Kendine saygı, kişinin kendini anlaması ve kabul etmesidir. Kendini olduğundan aşağı ya da olduğundan üstün görmeksizin kendinden memnun olmaktır. Kendini gerçekleştirme, kişinin potansiyelini gerçekleştirebilmesi, yapmayı istediği ve yapabildiği şeyleri gerçekleştirmesi anlamına gelir. Verimli ve etkili bir hayatla yüksek yaşam kalitesine ulaşabilmek bireyin değerini ve gücünü tanımasıyla, kendi duygularının bütünüyle farkında olmasıyla mümkündür 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Kendini Kabul Kendisiyle gurur duymak, Kendini olumlu bir bağlamda görmek, Güçlü ve zayıf yanlarını tanımak, Kendine gülebilmek. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Kendine en son ne zaman güldün? Bir Soru (?) Kendine en son ne zaman güldün? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

SİZE KENDİNİZİ DEĞERSİZ HİÇ KİMSE SİZİN İZNİNİZ OLMADAN SİZE KENDİNİZİ DEĞERSİZ HİSSETTİREMEZ 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Ben olmayınca bu güller, bu serviler yok, Kızıl dudaklar, mis kokulu şarap yok, Sabahlar, akşamlar, sevinçler, tasalar yok, Ben düşündükçe var dünya, ben yok o da yok.... Ömer Hayyam 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

eden insan mutlu insandır Kriter Kendini tanıyan ve kendini kabul eden insan mutlu insandır 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Mutluluk Araştırmaları DİE 2004 yılında yaptığı araştırmaya göre; 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Genel mutluluk düzeyi (Bir bütün olarak yaşamınızı düşündüğünüzde ne kadar mutlusunuz?) 58,0 DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Kadın-Erkek Farkı 61,3 54,5 DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Medeni Duruma Göre 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Öğrenim Düzeyine Göre 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Yaşa Göre DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI

Gelire Göre DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Mutluluğu Engelleyen Faktörler Dış Faktörler İç Faktörler 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İç Faktörler 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

OG 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

yazıklar olsun, yazıklar olsun kaderin böylesine, yazıklar olsun herşey karanlık, nerde insanlık kula kulluk edene yazıklar olsun. batsın bu dünya, bitsin bu rüya ağlatıp da gülene, yazıklar olsun olmamış çileler, yaşanmamış dertler hasret çeken gönül, benim mi olsun.. ben ne yaptım, kader sana mahkum ettin beni bana her nefeste bin sitem var şikayetim yaradana, şikayetim yaradana şaşıran sen mi yoksa benmiyim bilemedim öyle bir dert verdin ki kendime gelemedim çıkmaz bir sokaktayım yolumu bulamadım of....... ben mi yarattım, ben mi yarattım derdi ızdırabı, ben mi yarattı günah zevk olmuşsa, vefa yorulmuşsa düzen bozulmuşsa, ben mi yarattım. aşksız geçen ömrüme, yazıklar olsun dolmamış çileler, yaşanmamış dertler hasret çeken gönül, benim mi olsun. Böyle düşünen ve dünyayı böyle algılayan insan mutlu olması çok zordur. Hatta böyle düşünen insanlar hasta olurlar. Nasıl mı? İşte albert ellis. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Duygular Düşünceler Davranışlar Düşüncelerin, insanın duygu ve davranışlarını etkilediğini savunan ve psikolojide oldukça kabul görmüş olan Bilişsel davranışçı yaklaşıma göre; insanı düşünceler yönlendirir. Yani insan nasıl düşünürse öyle duygulanır, davranır ve yaşar. Bu çerçevede ruhsal bozuklukların temel nedeni de akılcı ve gerçekçi olmayan, bir takım negatif düşüncelerdir 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Gerçekçi ve Akılcı olmayan Düşünceler Gerçekçi ve Akılcı Gerçekçi ve Akılcı olmayan 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Akılcı ve Gerçekçi Olmayan Düşünceler Ruhsal Bozuklukların Temel Nedeni Akılcı ve Gerçekçi Olmayan Düşünceler 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Gerçekçi ve Akılcı Olmayan Düşünceler (Bilişsel Çarpıtma) 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Ya Siz? Kendinizi değerlendirdiğinizde sizde baskın olan düşünce kalıbı hangisi? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Bilişsel Çarpıtmalar Genelleme Keyfi Çıkarsama Kişiselleştirme Kutuplaşmış Düşünce Abartma Meli-Malı Değiştirme Yanılgısı Zihin Okuma Facialaştırma Etiketleme Bağımlılık Sorumluluğu Atma Esef Etme Kontrol Edememe Yanılgısı Büyüklük Yanılgısı Kendine Acıma Neme lazımcılık 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Bilişsel çarpıtmalar-1 Genelleme “Kayserililer uyanık olur”, “Kenarına bak bezini al, anasına bak kızını al” Abartma “Ben yaşarken ruhum öldü içimde” Meli-Malı “Hiç hata yapmamalıyım”, Her zaman başarılı olmalıyım”, “herkes beni sevmeli” Değiştirme Yanılgısı “Allahım yaz baştan benim yazımı” Etiketleme “Seval cimridir”, “Çağla sevmeyi bilmez” Bağımlılık: “Sensiz gecelerin koynunda, uyku girmez gözlerime”, “Dünyaya seninle gelmiş gibiyim, sensiz yaşamayı düşünmek çok zor” 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Bilişsel çarpıtmalar-2 Sorumluluğu Atma: “Onu benden siz kopardınız, onu benden siz aldınız”, “Sende kurtar beni böyle yapmaktan”...gibi. Esef Etme: “Bendeki aşk değil ibadet, elleri sevdi nihayet”, “Kahretmişim hayatıma, her akşam içiyorum” Kontrol Edememe Yanılgısı: “Gelemem bir tanem, kader bağlıyor yolumu” Büyüklük Yanılgısı: “Sevgiyi aşkı bende bulacaksın”, “Ben senin için bir nimetim”...gibi. Kendine Acıma: “Belki gördüğünde beni tanıyamazsın”, “Ölmeden göreyim yavrum yüzünü”...gibi. Neme lazımcılık: “Keyfine bak unut dertleri, önemseme dünya fani”, “Bana dokunmayan bin yıl yaşasın” 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Özel Yaşamda Bilişsel Çarpıtmalar Birisine kırk gün deli dersen deli olur Buranın sabahı geç olur Biz adam olmayız Bütün aksilikler beni bulur Böyle gelmiş böyle geçer 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Ellis’in ABC’si C A B B nedir? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

B Örnek Kızgınlık Üzüntü Nefret Beyinsiz -Nasıl diyebilir -Diyemez -Hakkı yok 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Gerçekçi ve Akılcı Olmayan Düşünceler (Bilişsel Çarpıtma) 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Ellis’in ABCDE’si A:adversity/antecedent (tetikleyici) B:belief (inanç) C:consequence (Sonuç) D:dispute (tersini zorlama) E:effective (etkili yeniden düşünce) 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

ABCDE’ye bir örnek A:Mükemmel bir konuşma hazırlamalıyım A:adversity/antecedent (tetikleyici) B:belief (inanç) C:consequence (Sonuç) A:Mükemmel bir konuşma hazırlamalıyım B:Mükemmel bir konuşma yapamazsam insanların önünde rezil olurum ve onlar benim işe yaramaz biri olduğumu düşünürler C:Endişe düzeyi artar, hazırlanılması gereken konuşmaya odaklanma zorlaşır 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

D,E D:dispute (tersini zorlama) E:effective (etkili yeniden düşünce) D:Mükemmel bir konuşma konusunda gerçekçi düşünüyor muyum? Eğer gerçekten düşünceleri olumsuz mu olacak? Böyle düşünmek ne işime yarıyor? Bu mantıklı mı? E:Mükemmel bir konuşma yapmadığımda benim işe yaramaz biri olduğumu düşüneceklerine dair bir kanıt yok. Böyle düşünürsem daha endişeli olacağım kesin. Konuşmamla ilgili endişeli değil sadece dikkatli olmalıyım. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Ne Yapmalıyız? İrrasyonel düşüncelerin farkına varmak Alternatif bakış açısı kazanmak Olumlayıcı olmak Olumlayıcı zekayı geliştirmek 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Olumlayıcı Davranışa Örnek Pygmalion etkisi (Pygmalion-Galatea) “My fair lady” G. Bernard Shaw Prof Higgins, Çicekçi Eliza ve Dost Pickering “Aslında ne konuşmanın mükemmelliği, ne şık giysiler… Bir çiçekçi kız ile hanımefendi arasındaki fark, onun nasıl davrandığı değil ona nasıl davranıldığıdır.” Prof Higgins için çiçekçi kız, Pickering için Hanımefendi 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

OM 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Çıktık açık alınla on yılda her savaştan; ONUNCUYIL MARŞI Çıktık açık alınla on yılda her savaştan; On yılda on beş milyon genç yarattık her yaştan. Başta bütün dünyanın saydığı Başkumandan; Demir ağlarla ördük Ana yurdu dört baştan. Türk'üz Cumhuriyet'in göğsümüz tunç siperi, Türk'e durmak yaraşmaz, Türk önde Türk ileri. Bir hızla kötülüğü geriliği boğarız, Karanlığın üstüne güneş gibi doğarız. Türk'üz bütün başlardan üstün olan başlarız; Tarihten önce vardık, tarihten sonra varız. Çizerek kanımızla öz yurdun haritasını, Dindirdik memleketin yıllar süren yasını. Bütünledik her yönden istiklâl kavgasını. Bütün dünya öğrendi, Türklüğü saymasını. Örnektir milletlere açtığımız yeni iz; İmtiyazsız, sınıfsız kaynaşmış bir kütleyiz; Uyduk görüşte bilgiye, gidişte ülkeye biz; Tersine dönse dünya yolumuzdan dönmeyiz. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Afiyet Olsun 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Temel Kişilik Tipleri İÇE DÖNÜK TİP DIŞA DÖNÜK TİP Gereksinim duyduğu Dış dünyanın uyaranlarını reddeden kendi içine dönmüş tiptir. DIŞA DÖNÜK TİP Gereksinim duyduğu dış dünyaya yönelmiş ve uyaranlarını çevresinden alan tiptir. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

KİŞİLİK SINIFLAMASI HİSSETME H İNSANCIL (NH) KEŞFEDİCİ (SH) Y A R G I DUYUMSAMA S SEZGİ N İDARECİ (ND) ANALİTİK (SD) D DÜŞÜNME ALGI 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Duygularımızı fark edelim Bir Uygulama Duygularımızı fark edelim 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Dışadönük Düşünen Tip Nesnel düşünceler ön plandadır. Enerjisini öğrenmeye ve dış dünyayla ilgili bilgi toplamaya harcar. Duygusal yönleri baskın değildir. (Bilim adamları) 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İçedönük Düşünen Tip Aşırı durumlarda kişinin kendine yönelik araştırmaları sırasında gerçeklik hissi kopabilir. Kendini duygularından korumak için onları bilinçaltına itmiştir. İnsanlar onu pek ilgilendirmez. İnatçı ve gururludurlar. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Dışadönük Duygusal Tip Duygular düşüncelere egemendir. Duygusal tepkileri oynak ve değişkendir. Düşünce işlevleri iyi gelişmemiştir. Sevgileri kolayca nefrete dönüşebilir. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İçedönük Duygusal Tip Duygularını dış dünyadan saklayan, ilişki kurması güç insanlardır. Melankolik olmalarına karşın dışarıdan kendine yeten kişi izlenimi de verebilirler. Derin ve yoğun duyguları nedeniyle zaman zaman patlamalar yaşayabilirler. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Dışadönük Duyusal Tip Gerçekçi, pratik, aklına koyduğunu yapan kişidir. Zevk ve heyecan verici şeyleri severler ama duyguları yüzeyseldir. Dış dünyadan gelen uyarımlara dönük yaşarlar. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İçedönük Duyusal Tip Dış dünyadan uzak durmayı tercih ederler. Kendi duyularına yönelirler, sakin, edilgin, davranışlarını denetim altında tutan biri izlenimi verirler. Duygu ve düşüncelerindeki kısırlık nedeniyle insanların ilgisini çekmezler. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Dışadönük Sezgili Tip Oynak ve tutarsız bir yapıya sahiptir. Yenilikleri izlemeye çalışırlar ancak uzun süre konsantre olamazlar. Bunun nedeni düşüncedeki kısırlıktan ötürü sezgilerine göre davranmalarıdır 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İçedönük Sezgili Tip Genellikle çözülmesi güç bir tip gibi algılanır. Kendisine göreyse değeri anlaşılmamış bir dahidir. Dış gerçeklikle ilişkisi olmadığından insanlarla iletişim kuramaz. Anlamını bilmediği imgeler dünyasında yaşar ancak imgelere ilgisi de sürekli olmadığından bir sonuca ulaşamaz 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Narsist Kişilik Tipi Sınır Tanımayan Narsist Nobel Ödüllü Narsist Verici Narsist 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Obsessif Kişilik Tipi 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Başkalarının duygularını yönetme Bir Uygulama Başkalarının duygularını yönetme 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Sonucu Değiştirmektir Etkili Tanıtım Etkilemek Sonucu Değiştirmektir 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Etkilemede Altın Kural Kendini Tanı Kendini Yönet Çevreni Tanı İlişkini Yönet 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İnsanları etkilemenin 9 yolu Güçlendirmek : Doğru insanları karar sürecine katmak ve onların desteğini almak, ilişkilerdeki engelleri aşmak ve enerjiyi hedefe yöneltmek açısından yararlıdır. Övgü ve takdir, insanların kendilerini değerli hissetmelerini sağlar ve destek kazanmayı kolaylaştırır. Ancak hızlı karar gerektiren kriz durumlarında yararlı olmaz. İnsanlar arası ilişkilerde anlayış: Bize göre doğru olan bir konu, başkasında kaygı ve kuşku yaratabilir. İletişimi  karşımızdakinin kaygısı yönünde yoğunlaştırmak sonuç almayı kolaylaştırır. Karşı taraf kişinin samimiyetine inanmıyorsa veya kararın nesnel ölçütlere dayandırılması gerekiyorsa bu yaklaşım geçerli değildir. Uzlaşma: İki tarafı da memnun etmek için bazen müzakere etmek ve alternatif çözümler üretmek gerekir. Önceden hazırlık yapmak, karşı tarafın ihtiyaçlarına duyarlı olmak ve en doğruyu bulmaya çalışmak yerine en az rahatsızlık yaratacak olanı aramak sonuca ulaşmayı kolaylaştırır. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İlişki geliştirmek: Desteğine ihtiyaç duyulan insanları, kişisel olarak tanımaya vakit ayırmak ve samimi ortamlarda dostça bir ilişki kurup sürdürmek, gelecekte o kişilerle işbirliği yapmayı kolaylaştırır. Ancak astlarla ya da farklı dünyanın insanları arasında sonuç vermez. İlişki karşı tarafça samimiyetsiz olarak algılanırsa da yarar sağlamaz. Kurumsal farkındalık: Kurum içindeki kilit kişileri ikna ederek onlardan destek almayı hedefler. Bu yaklaşım, kişinin kurumdan biri gibi algılanmadığı ya da hedef alınan kişinin başka insanları hesaba katmadığı durumlarda geçerli olmaz. Ortak vizyon oluşturma: Kişinin fikirlerinin kurumun amaç ve değerleriyle örtüşmesi, yaratılan etkiyi güçlendirir. Böylece insanlar bir kişinin fikrine değil, ortak bir ideale bağlanmış olurlar. Bu yaklaşım üst düzey yöneticileri hedef almamalıdır. Ayrıca, karşı tarafı etkilemek isteyen kişi güvenilir olarak algılanmıyorsa ya da etkilenmek istenen kişilerin kuruma bağlılığı düşükse bu yaklaşım etkili olmaz. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Fikrin güçlü ifadesi (hitabet): Bir fikri aktarmak için heyecan uyandıran, hatırda kalan, akılda ve yürekte iz bırakan güçlü bir sunuş yapmak gerekir. Ancak konunun karşı tarafı kaygılandıran yönleri varsa ya da somut ve ölçülebilir bilgiye ihtiyaç duyuyorsa olumlu sonuç vermez. Mantık yoluyla ikna: Veriler, somut bilgiler ve uzmanlık insanları ikna eder. Yine de olumlu bir duygu ortamı yaratmak önemlidir. Kişisel ilişkiler veya özel çıkarlar bu yaklaşımın etkili olmasını engelleyebilir. Zorlama: Hedef kişinin isteneni yapması için tehdit, ceza veya baskı kullanmayı içerir. Zorlayıcı yaklaşım, diğer yaklaşımların denenip başarısız olduğu durumlarda meşru görülebilir. Ancak birçok riski de beraberinde getirir. Eşitler arasındaki ilişkilerde, uzun ömürlü ilişkilerde ve olumlu bir ilişkinin sürdürülmesi istendiğinde yarar sağlamaz. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İnsan İlişkisi Nedir ? Kendi egonuzla diğer kişilerin egosunu dengede tutma becerisidir. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

İnsan İlişkisi Ne Değildir ? Kendi istek ve arzularınızı diğerlerine kabul ettirmek, Diğer insanların, arzularınıza itiraz etmelerini önlemek Kendinin ezilmesine izin vermek 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

O Halde İnsan İlişkilerinde Başarılı Olmak İçin; “Her İnsan Değerlidir” Düşüncesini Benimseyiniz Dengeli ve Adaletli Davranınız Güven Yaratınız ve Verici Olunuz Samimiyetle Yaklaşınız Olumlu Olunuz ve Daima Gülümseyiniz Saygıyı ve Belirli Bir Düzeyi Eksik Etmeyiniz 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Ürününüzü veya Hizmetinizi Satınalan Müşteri Kimdir??? Ürününüzü veya Hizmetinizi Satınalan İnsan veya Kurumdur. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Mükemmel Bir Müşteri İlişkisindeki Anahtar Faktörler Ürün ve siz Kayıtsız, şartsız en kaliteli hizmet Müşteri istek ve şikayetleri Ekip ruhu Doğruluk ve devamlı güven Müşteriyi kişiselleştirme Yüksek iletişim 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Müşterileriniz için Organizasyonel Yaklaşımlar Doğru Müşterileri Hedefleyiniz Müşterilerinizin Tecrübesini Yönetiniz Onlarla Olan Tüm Süreçleri Entegre Ediniz Kişiselleştirilmiş Hizmetler Sağlayınız Kendi Aralarında İletişimi Teşvik Ediniz 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen

Teşekkürler Erdal USLUER 0312 428 51 51 / 0532 351 41 07 0312 428 51 51 / 0532 351 41 07 www.gundanisman.com eusluer@gmail.com 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen