PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
BÖLÜM VII   PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Toptancılık ve Perakendecilik
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
PAZARLAMA-6.
Tüketiciye yönelmiş pazarlama karması
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Products and Services for Businesses
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
DOĞRUDAN SATIŞ HAZIRLAYAN: SELEN GÜCÜN
Tanım Pazarlama, işletme amaçlarını gerçekleştirmek, mevcut ve potansiyel müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticiden.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Dağıtım Kanalları ve Stratejileri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Pazarlama İletişimi.
Hedef PAZAR!.
Bölüm-6 Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanallarının Seçimi.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlama Kanalları ve Dağıtım I Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İşletme Yönetimi.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK BÖLÜM XIII PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK

PERAKENDECİLİK (1) Perakendecilik ürünleri nihai tüketicilere kişisel tüketim ya da kullanım için satma eylemidir.

PERAKENDECİLİK (2) Perakendeciliğin çoğu perakendeci mağazalarda yapılmasına rağmen son yıllarda perakende mağazası olmadan yapılmaya başlayan perakendecilik oldukça hızlı bir büyüme göstermektedir. Mağazasız perakendecilikte nihai tüketicilere doğrudan posta, katalog, telefon, internet, TV deki alış veriş kanalları, ev ve ofis partileri, kapıdan kapıya satış, otomatik satış makineleri ve diğer doğrudan satış yaklaşımları kullanılmaktadır

PERAKENDECİLİK (3) Perakendeciler, tüketicilerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ürün arzını düzenlerler yani tüketici hesabına üreticiden veya toptancıdan ürünleri satın alırlar. Bunu yaparken de kendileri için en fazla kâr sağlayacak ürünleri seçerler. Toptancılardan büyük miktarlarda ürün satın alıp, tüketicilere istedikleri kadar yani az miktarda satış yaparlar.

PERAKENDECİLİK (4) Perakendeciler pazarlama kanalları arasında maliyeti en yüksek olan aracılardır. Perakendecilerin bir işlevi satışların taksitli yapıldığı durumlarda tüketiciyi finanse etmesidir. Perakendecilerin diğer bir önemli işlevini de tüketicilere hizmet satması oluşturmaktadır.

Perakendeci Çeşitleri (1) Hizmet Miktarına Göre Kendin seç-al yöntemini kullanan perakendeciler Sınırlı hizmet sunan perakendeciler Tam hizmet sunan perakendeciler

Perakendeci Çeşitleri (2) Ürün Hattına Göre Genel Mağazalar Özel Mağazalar Departmanlı Mağazalar Sınırlı Türde Ürün Satan Mağazalar Hipermarketler Hizmet Perakendecileri

Perakendeci Çeşitleri (3) Fiyat Uygulamalarına Göre Perakendeciler Iskonto Mağazaları Toptancı Fiyatının Altında Alan ve Perakendeci Fiyatının Altında Satış Yapan Mağazalar Bağımsız indirimli mağazalar Fabrikadan Halka Satış Mağazaları Toptan Satış Kulüpleri

Perakendeci Çeşitleri (4) Örgütsel Yapılarına Göre Perakendecilik Bağımsız Perakendeci Mağazalar Zincirleme Perakendeci Mağazalar

Kontratlı Dikey Pazarlama Sistemleri Perakendeci Kooperatifleri Tüketici Kooperatifleri Lisanslı Perakendeciler (Franchising)

Perakendecilikte Pazarlama Kararları Hedef pazar ve konumlandırma Ürün çeşidi ve hizmet Perakendecinin ürün çeşidi Hizmet karması Mağaza atmosferi Fiyatlandırma Tutundurma Yer

PERAKENDECİLİĞİN GELECEĞİ Yeni Perakende Formları ve Perakende Yaşam Döngüsünü Kısaltma Mağazasız Perakendeciliğin Gelişmesi Perakende Uyumu MegaPerakende Perakendecilerin Artışı Teknolojilerinin Artan Önemi Başlıca Perakendecilerin Küresel Büyümesi Bir Araya Gelme ve Sosyalleşme Yerleri Olarak Perakende Mağazaları

TOPTANCILIK (1) Toptancılık kişisel tüketim ya da kullanım için ürün satın alan en son tüketicilerin dışında, her tür alıcıya, her tür işletmenin yaptığı satış etkinliği olarak tanımlanmaktadır.

TOPTANCILIK (2) Toptancılık, hanelere ya da bireylerle satış işlemi içermez. Toptancılar üreticilere ve endüstriyel müşterilere, perakendecilere, devlet kuruluşlarına, diğer toptancılara ve okul, hastane gibi kurumsal müşterilere satış yaparlar. Üreticiler dışında uzman kişiler ya da işletmeler özellikle toptancılıkla uğraştıkları için toptancı olarak adlandırılırlar

TOPTANCILIK (3) Pazarlama kanalında toptancılar da dâhil olmak üzere her bir aracının en az bir fonksiyonu diğer kanal üyelerinden daha iyi yerine getirmesi beklenir. Toptancılar için bu fonksiyon ürüne kanaldan geçerken değer eklemektir

TOPTANCILIK (4) Toptancılar perakendecilere göre daha çeşitli ürünler satarlar ve daha değişik işletme yöntemleri kullanırlar. Perakendeciler gibi düzenli ve çekici satış mağazalarına değil, şehir dışında demiryolu, karayolu ve denizyoluna yakın yerlerde kurulmuş depoları mevcuttur.

Toptancıların Dağıtım Kanalındaki Başlıca Fonksiyonları Satış ve tutundurma Satın alma ve bir araya getirerek çeşitlendirme Büyük hacimli ürünleri küçük parçalara bölme Depolama Taşıma, finans Risk paylaşma Pazar bilgisi oluşturma Yönetim hizmetleri ve tavsiyelerde bulunma

Üreticilerin Toptancıları Tercih Etmelerinin Başlıca Üç Ekonomik Nedeni: Toptancı, kaynaklarını en etkin, en uygun biçimde kullanmak isteyen bir üretici işletme için, daha düşük oranda işletme maliyetiyle ürünlerin fiziksel dağıtımını sağlar. İşgücü kaynağını en verimli biçimde kullanmak ve işgücü pazarlarıyla yakın ilişki kurmak isteyen bir üreticinin var olan dağıtım kolaylıklarından yararlanmasına olanak verir. Toptancı, üreticiye toplam maliyeti yükseltmeden, satışlarını daha hızlı arttırabilme olanağı sağlar.

Toptancı Çeşitleri Tüccar toptancılar, Acenteler ve komisyoncular Üreticilerin satış şubeleri ve ofisleri

KATEGORİ Tüccar Toptancı Ürünün sahibi olurlar, yeniden satarlar, kâr elde ederler. Distribütörler, ithalat ve ihracatçılar, silo işletmecileri ve kabzımallar Acente ve komisyoncu toptancılar Ürünün sahibi olmazlar, ürünü yeniden satarak üreticiden komisyon alırlar. Üreticilerin satış şubeleri ve büroları Üreticinin sahipliğinde, varlığını devam ettirmek zorunda olan ve üreticiye kârlılık sağlayan yerler Tam Hizmet: Genel ürünler, sınırlı ürün hattı, özellikli ürünler Sınırlı İşlev: Spot toptancı, kamyoncu, öde - götür, katalog toptancısı, toptancı kulüpleri Üreticinin acentesi, İthalat ve İhracat acentesi, komisyoncu tüccar, müzayede şirketleri Satış şubeleri (stokları vardır) Satış büroları (stokları yoktur) KATEGORİ ÇEŞİT