Ahmet Muhip DIRANAS ( Haziran 1980)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
‘’ O Mahur Beste …..’’.
Advertisements

Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden
I h l a m u r l a r Ç i ç e k A ç t ı ğ ı Z a m a n
UZAKTAN UZAĞA… Öyle gülüp harap etme içimi, İçimden bir şeyler düştü, düşecek.. Bilmem, nasıl aşık ettin ki beni, Ulaşamadığım, sen kaldın bir tek..
Orhan Veli Şiirler: Müzik: Ezginin Günlüğü
Zaman Bırakır Seni Avuçlarıma Ben ne çabuk sen oldum, sarardı mevsimin tenindeki dokunuşu, Yağmurlarda üşüdüm, bekledim seni ey sevdiğim, Hasretine.
BİR KADINI BEKLEMEK ATAOL BEHRAMOĞLU
O Mahur beste çalar…..!!.
EYLEMİN ÇATISI 20 SORU.

ÇOCUK MASALLARI HAZIRLAYAN: SİBEL KIRMACI
Kar ve Hüzün Ahmet Ünal ÇAM.
ŞİİRDE TEMA.
Ağlarsam sesimi duyar mısınız
ÖYLE BİRİNİ SEVİN Kİ.
MURATHAN MUNGAN’ DAN.
KAFİYE VE REDİF ÖRNEKLERİ
BAHAR GETİRDİM SANA Bu yazının bana ulaşmasını sağlayan
Selim Furkan Tekin Hz-D
YAŞ OTUZBEŞ.
Orhan Veli Fotoğraf ve metinler: Ö y k ü c ü Şiirler: Müzik: Ezginin Günlüğü.
CAHİT KÜLEBİ Hayatı Sanatı Eserleri Seçme Şiirleri.
Can Baba’nın anısına, saygıyla...
MASAL KAHRAMANLARI Oyhan Hasan BILDIRKİ SEVGİYE SUSAMAK.
dünyanın “NEHİR”lerindeki her damla su...
Türk Halk Müziği.
AŞKLaRıM.
Kafiye ve Redifler Sorular ve Cevapları.
Cemal Şimşek HÜZÜN YAĞMURLARI Venüs'ten GELİYORDU.
BENİ UNUTMA.
Tasarım: magirbas © Sesli Akışında İzleyiniz Yüreğimin sürgün korkuları cebimde Gözlerimin şafaklarında iki büklümüm Hangi şamar acıtır özlemli gönlümü?
sesli sunu.
1 CÜMLENİN ÖGELERİ Öge: Bir cümleyi oluşturan sözcük veya sözcük gruplarına öge denir. Ögeler bulunurken önce temel ögeleri (yüklem, özne), daha sonra.
BEŞ VAKTE BEŞ YAZI. BEŞ VAKTE BEŞ YAZI Sabah Namazı ; Vakit seher Sabah Namazı ; Vakit seher? Zamanın rahmine sabahın nutfesi düştü az önce. Gün doğuyor.
Aruz Vezni Ben Arap edebiyatından geldim. Divan şiiri örneklerinde hep bana rastlarsınız.Türklerin çok kullandığı bir vezinim. Ben Arap edebiyatından geldim.
Cahit Sıtkı Tarancı.
Yaşa aşkını Yaşa aşkını ondan Ne kadar kaçarsan kaç Nafile Aşk gelip Aşk gelip Yerleşir yüreğine Yerleşir yüreğine.
1. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut değildir
IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞINDA GEL...
GiTTiĞiN YeR.

GELECEK KUŞAKLAR ORMAN YOK DEMESİN ! GELECEK KUŞAKLAR ORMAN YOK DEMESİN !
Grafik/Animasyon : E.Nurhan KÖROĞLU Grafik/Animasyon : E.Nurhan KÖROĞLU EGE ORMAN VAKFI.
BİR AŞK HİKAYESİ Bizimkisi bir aşk hikayesi
AKLIMDASIN...
BİLGELERİN GÖZÜYLE YAŞAMA BAKIŞ Waltz of the butterfly.
Cumhuriyet Döneminde Halk Şiiri
SESLİDİR Sen Hiç..? MR CAN AKIN Sen; mehtaplı yaz gecelerinde sevginin coşkusuyla, yıldızlara dokunabildin mi hiç..? Sen; güneşli ılık bahar günlerinde.
Türk Kadınlar Birliği ülkemizde her yıl çocukları için büyük fedakarlığa katla­nan annelerden birini yılın annesi seçer. Yılın annesinin kişiliğinde tüm.
Servet-İ fünun edebİyatI
Mustafa DİNÇ Türkçe Öğretmeni
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
KONU 1: SÖZCÜKTE ANLAM.
BİR KAYISI AĞACI ABDÜLKADİR MERİÇBOYU.
GENEL TEKRAR - 7 CÜMLE ÇEŞİTLERİ FEM DERSHANELERİ
HİKMET SIRMA TEKERLEMELE R. PATLICAN P atlıcan var patlıcan, Patlasın senin kocan. Şisko şisko biberler, Arabaya bindiler. Elmalar yedi buçuk, Onu yedi,
GENEL TEKRAR - 07 FİİL ÇATISI FEM DERSHANELERİ TÜRKÇE.
Beklerim Seni Urla’ya Geleceksin Diye
CAHİT SITKI TARANCI. 4 Ekim 1910 tarihinde Diyarbakır'da Camiikebir mahallesinde doğdu, 12 Ekim 1956 tarihinde Viyana (Avusturya)'da öldü. Asıl adı "Hüseyin.
KARACOĞLAN.  17'nci yüzyılda yaşadığı sanılıyor. Göçebe Türkmen obalarında yetişti. Asıl adının İsmail, Halil ya da Hasan olduğu yolunda görüşler var.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
I h l a m u r l a r Ç i ç e k A ç t ı ğ ı Z a m a n
ANONİM HALK EDEBİYATI Anonım halk edebiyatı, ilk söyleyeni unutulan ağızdan ağıza aktarılak, halkın ortak malı olmuş bır edebiyattır. Anonim edebiyat ürünleri,
GENEL TEKRAR - 02 TAMLAMALAR TÜRKÇE. SIFAT TAMLAMALARI sarı yapraklar güler yüz masmavi deniz birkaç soru bu ev hangi kitap kaçan balık ihtiyar adam.
Sunum transkripti:

Ahmet Muhip DIRANAS (1909-21 Haziran 1980) Hece şiirinin son kuşağı denilebilecek şairler arasında, çağcıl batı şiirine en yakın; kendinden bir iki kuşak sonrası şairler üzerinde, az sayıda şiirle bile olsa, uzun süre etkili olan bir şairdir. Şiirlerinde aşk, tabiat, ölüm, hatıralar, sığ olmayan bir anlatımla ve düşündürücü boyutlar içinde verilmiştir. Hece ölçüsü sınırlarında kalarak ama durak ve vurgu yerlerini değiştirerek gelenekselde çağdaşlığı yakalayan, çağrışım gücü yüksek, yurdu, insanı ve doğası ile barışık, alışılmadık deyiş örgüsüyle unutulmaz şiirler yazdı...

Unutuştan aldanışa bir hatırlama öyküsü...

“Ahmet Muhip DIRANAS, Dünya Edebiyatında çokça işlenen bir temayı başarılı bir şekilde derinliğine işlemiş, hem kullandığı hece vezniyle hem şekil ve biçimdeki ustalığıyla Türkçe’nin yüz akı şiirlerinden birini vücuda getirmiştir. OLVİDO şiiri günün ağır bir bulut gibi gecenin üzerine devrildiği akşamüstü vaktinin öznede uyandırdığı ve tamamı hatıraların malı olan ‘unutulmuş’ şeyler üzerine kurgulanır. Birçok şairin değişik biçimlerde algılayıp yorumladığı akşamüstü, şair için hatıraların uyanma vaktidir. Yaşadığı onca olaylardan sonra insanın sadece belli şeyleri hatırlaması bir haksızlıktır aslında. Geçip giden birçok ay ve yılın hafızamızda bir fotoğraf bırakmadan kaybolması ne kadar acıdır. Hatırladıkça yıpranan özne, unutmayı isteyerek huzur bulmayı arzular.”   Doç. Dr. Ali İhsan KOLCU

şiir

OLVİDO Ahmet Muhip DIRANAS

OLVİDO Hoyrattır bu akşamüstüler daima OLVİDO Hoyrattır bu akşamüstüler daima. Gün saltanatıyla gitti mi bir defa Yalnızlığımızla doldurup her yeri Bir renk çığlığı içinde bahçemizden, Bir el çıkarmaya başlar bohçamızdan Lavanta çiçeği kokan kederleri; Hoyrattır bu akşamüstüler daima.

Dalga dalga hücum edip pişmanlıklar Unutuşun o tunç kapısını zorlar Ve ruh, atılan oklarla delik deşik; İşte, doğduğun eski evdesin birden Yolunu gözlüyor lamba ve merdiven, Susmuş ninnilerle gıcırdıyor beşik Ve cümle yitikler, mağlûplar, mahzunlar...

Söylenmemiş aşkın güzelliğiyledir Kağıtlarda yarım bırakılmış şiir; İnsan, yağmur kokan bir sabaha karşı Hatırlar bir gün bir camı açtığını, Duran bir bulutu, bir kuş uçtuğunu, Çöküp peynir ekmek yediği bir taşı... Bütün bunlar aşkın güzelliğiyledir.

Aşklar uçup gitmiş olmalı bir yazla Halay çeken kızlar misali kol kola Aşklar uçup gitmiş olmalı bir yazla Halay çeken kızlar misali kol kola. Ya sizler! Ey geçmiş zaman etekleri, İhtiyar ağaçlı, kuytu bahçelerden Ay ışığı gibi sürüklenip giden; Geceye bırakıp yorgun erkekleri Salınan etekler fısıltıyla, nazla.

Ebedi âşığın dönüşünü bekler Yalan yeminlerin tanığı çiçekler Artık olmayacak baharlar içinde. Ey, ömrün en güzel türküsü aldanış! Aldan, geçmiş olsa bile ümitsiz kış; Her garipsi ayak izi kar içinde Dönmeyen âşığın serptiği çiçekler.

Ya sen! Ey sen! Esen dallar arasından Bir parıltı gibi görünüp kaybolan Ne istersin benden akşam saatinde? Bir gülüşü olsun görülmemiş kadın, Nasıl ölümsüzsün aynasında aşkın; Hatıraların bu uyanma vaktinde Sensin hep, sen, esen dallar arasından.

Ey unutuş! Kapat artık pencereni, Çoktan derinliğine çekmiş deniz beni; Çıkmaz artık sular altından o dünya. Bir duman yükselir gibidir kederden Macerası çoktan bitmiş o şeylerden. Amansız gecenle yayıl dört yanıma Ey unutuş! Kurtar bu gamlardan beni... ...................

grafik-animasyon Müzik: Andre Rieu e.nurhan köroğlu