SBS NEDİR?SBS İLE NE AMAÇLANIYOR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
Advertisements

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
NAMIK KEMAL ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK SERVİSİ SBS TANITIM SEMİNERİNİ SUNAR Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OGES.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) HOŞGELDİNİZ
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Yeni SBS Neler Getiriyor? 10 Soruda Yeni Sınav Sistemi...
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı,
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ NEDİR?
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor?.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece.
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Neydi?  İlköğretim 6.7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve.
SBS Genel Bilgilendirme Sunusu
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
MARDİN-ARTUKLU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
(SBS) SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
YAVUZ SELİM ORTA OKUL REHBER ÖĞRETMENİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
Özgül DEMİRTAŞ.
SBS 2013 Erenler Rehberlik Araştırma Merkezi. Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Tek Sınavlı Yeni Sistem  Milli Eğitim Bakanlığı 3 yıla yayılan SBS uygulamasını.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
2013 SBS SİSTEMİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE 3 ÖNEMLİ UNSUR BULUNMAKTADIR 1.SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) 2.YBP (YILSONU BAŞARI PUANI) 3.OYP(ORTAÖĞRETİME.
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEMİN TANITIMI HOŞGELDİNİZ.
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
SBS. FEN LİSELERİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSELERİ ANADOLU LİSELERİ ANADOLU TEKNİK VE MESLEK LİSELERİ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ANADOLU OTELCİLİK.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
SBS. 8. SINIFTAN SONRA SBS FEN LİSESİ ÖZEL FEN LİSESİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖZEL OKULLAR ANADOLU LİSESİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ANADOLU MESLEK.
2013 SBS SİSTEMİ.
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
Sunum transkripti:

SBS NEDİR?SBS İLE NE AMAÇLANIYOR

İlköğretimin 7. ve 8.sınıflarında öğrencinin derslerden,o yılın müfredatında belirtilen kazanımları elde etme seviyesinin ölçüleceği MEB tarafından her yıl Haziran ayında yapılan merkezi bir sınav sistemidir.

Okulda sunulan eğitim ve öğretimi güçlendirmek ve daha anlamlı kılmak. Ortaöğretime geçişin, tek bir sınava bağlamadan, sürece dayalı, objektif, adil ve şeffaf bir yerleştirmeyle gerçekleştirilmesini sağlamak. Yerleştirme puanının birden çok sınav ve diğer etkenlerle belirlenmesi sebebiyle öğrencilere telafi imkanı vermek.

SBS’nin avantajları Okulun önemi artıyor, Öğrenci odaklı eğitim, Fırsat eşitliği Sınav kabus olmayacak Öğretmen tekrar önem kazanıyor

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ(OGES)

YIL SONU BAŞARI PUANI (YBP)NEDİR? Kısaca karnedeki derslerin yıl sonu ortalamasıdır. Yerleştirmede 100 ile 500 puan aralığında puanlama yapılacak

YIL SONU BAŞARI PUANI (YBP) NASIL HESAPLANIR? DERS ADI HAFTALIK DERS SAATİ YIL SONU NOTU AĞIRLIKLI YIL SONU NOTU Türkçe 5 85 425 Matematik 4 80 320 Fen ve Teknoloji 78 312 Sosyal Bilgiler 3 90 270 Yabancı Dil 360 Din Kül.ve Ahlak Bil. 2 100 200 Görsel Sanatlar 1 Müzik Beden Eğitimi 95 Teknoloji ve Tasarım 160 Rehberlik ve Sos.Etk. Seçmeli Dersler 87 174 Genel Toplam 30 2601 30/2601=86,7

SP SINIF PUANI Sınıf Puanı seviye belirleme sınavı puanı davranış puanı ve yılsonu başarı puanının e-okul sisteminde belli oranlara göre otomatik olarak hesaplanan puandır. Sınıf puanının hesaplanırken; Seviye Belirleme Sınavı Puanı % 70, Yıl Sonu Başalar› Puanı %30,

SINIF PUANI 6.SINIF %70 %30 6.SINIF OYP 7.SINIF 7.SINIF OYP 8.SINIF İLKÖĞRETİM SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) YIL SONU BAŞARI PUANI(YBP) SINIF DÜZEYİ(OYP) 6.SINIF %70 %30 6.SINIF OYP 7.SINIF 7.SINIF OYP 8.SINIF 8.SINIF OYP TOPLAM Genel ortaöğretime yerleştirme puanı

SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA HANGİ DERSLERDEN KAÇ SORU SORULACAKTIR? 6.SINIF 7.SINIF 8.SINIF Türkçe 19 21 23 Matematik 16 18 20 Fen Bilgisi Sosyal Bilgiler Yabancı Dil 13 15 17 Toplam 80 90 100

SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA DERSLERİN AĞIRLIKLI KAT SAYILARI NE OLACAK? 6.SINIF 7.SINIF 8.SINIF Türkçe 4 Matematik Fen Bilgisi 3 Sosyal Bilgiler Yabancı Dil 1 Toplam 15

AİLE OLARAK BU SÜRECE KATKIMIZ NASIL OLMALI?

OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİNDESTEK VEREBİLİRSİNİZ. Ana babalar çocuğu başarmaya özendirdikçe zihinsel ya da okul başarıları o denli artmaktadır. Ana babanın çocuk için mesleki özenişleri yükseldikçe çocuğun okuldaki çaba ve başarısı yükselecektir. Ana babanın okulla ilişkilerinin sıklığı arttıkça çocuk başarılı olacaktır. Ana babanın çocuğuna aile tartışmalarına katılma olanağı vermeleri oranında çocuğun okul başarısı artacaktır. Aile içi tartışma konuları ne kadar çeşitli olursa çocuk o kadar başarılı olacaktır. Ana baba çocukla ne kadar ortak etkinliklerde bulunurlarsa çocuğun okul başarısı o kadar artacaktır. Ana babanın çocuğu bağımsız olmaya teşvik etmesi oranında çocuğun okul başarısı artacaktır. Ana baba cezalandırmalara ve zorlayıcı önlemlere ne kadar az başvururlarsa çocuğun başarısı o ölçüde artacaktır.

Öğrenme ve Çalışmaya Karşı Olumlu Bir Tutum Sergileyebilirsiniz. Her şeyden önce hiçbir çocuğun başarısız olmadığına inanmak gerekir. Suçlayıcı ve olumsuz ifadelerden kaçınılmalıdır. Bunun yerine çocuğun yakınmaları karşısında onun duygularını paylaşmak en etkili çözüm olmaktadır. Örneğin: “ Çok çalışman gerektiği anlaşılıyor”,” gibi ifadelerin kullanılması çocuğa anlaşıldığı hissinin verilmesinde oldukça etkilidir. Kitap okuma alışkanlığının kazanılması ancak anne babanın ona model olmasıyla gerçekleşebilir.

OKUL- AİLE TOPLANTILARINA KATILABİLİRSİNİZ Özellikle çocuğun okul toplantısına ebeveynlerin her ikisinin de katılması önemlidir. Çocuğunuzun bir sağlık problemi, bir özrü, psikolojik bir problemi varsa mutlaka bu durumu öğretmeniyle paylaşınız. Eğer karşı karşıya olduğunuz bir problem varsa bunu öğretmenle mutlaka paylaşınız Öğrencilerin anne ve babalarının toplantılara katılmalarını kendilerine verilen değer olarak gördüklerini unutmayın…

Verimli Ders Çalışmayı bilip bilmediklerini öğrenerek Verimli çalışamayan çocukta gözlenen davranışlar, • Dersleri zamanında yapamama • Ödevleri üstün körü yapma • Derse başlamayı geciktirme, uyarı olmadan başlayamama • Zamanı iyi kullanamama • Çalışma planı yapamama • Uygun ortamlarda ders çalışmama • Bağımsız çalışamama

Ödevlerini yapıp yapmadığını kontrol edebilirsiniz.

Bu kadar Çalışma yeter Bu konu çok zor Zaten çalışsam da yapamam ki Bu gün çok önemli işlerim var Okul, yazılı ,ödev hayatımı kararttı Ben zaten bu konuları biliyorum Dizi bitsin sonra çalışırım; diyen düzenli ders çalışmayan bir öğrenci modeli karşımızda var demektir.

ÇALIŞMAYI VERİMLİ HALE GETİRMEK İÇN NELER YAPILMALI? Her gün ders çalışmak için belirli bir zaman ayırmalı ve zor öğrenilen derslere daha çok zaman verilmelidir. Çalışma zamanı yavaş yavaş arttırılmalıdır. Ödevlerin çalışmanın en sonunda yapılması, öğrencilerin tekrar edilmesini sağlayacağından, yararlıdır. Sürekli ders çalışmak, her zaman iyi öğrenmeye yol açmaz. Çalışmanın yanında, dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek, bireyi uyumlu ve daha başarılı yapar. Bu nedenle ders çalışma programlarının aralarına boş zaman etkinliklerini de koymak faydalıdır. Verimli ders çalışmada en yararlı sürelerin birer saatlik süreler olduğu söylenebilir. Örneğin, 40-50 dakikalık çalışmadan sonra 10 dakikalık tekrar yapmak çalışmanın bitiminde ise 10-15 dakika dinlenme zamanı ayırmak faydalıdır.

Dersi bitmeden önce çalışma isteği azalmış ise, çalışmasına son verdirmeyin. Bazı kurallar geliştirmesine ve buna uymasına destek verin: “Beş sayfa daha okuyup, kalkacağım“ gibi. Okuduklarını kendi kelime ve cümleleri ile ifade etmesi öğrenmeye aktif olarak katılmasını ve daha etkin öğrenmeyi sağlar. Çalıştığı dersle ilgili, sınavda çıkabilecek soruları tahmin etmeye çalışmasını sağlayın. Sorular: Tanımlama isteyen sorular Konu veya kavramların ayrı veya benzer taraflarını yazma isteyen sorular Öğrenilen bilgilerin yeni durumlara uygulanmasını isteyen sorular gibi ayrılabilir. Öğrendiklerinin aynı gün tekrarı yararlı olduğu gibi, aralıklı tekrar da önemlidir. Çünkü, kullanılmayan bilgiler unutulur.

HEP BİRLİKTE BAŞARILI SONUÇLARA ULAŞMAK DİLEĞİYLE GELDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ