Http://www.oguzuykusu.com/ http://www.uzuykusu.com/

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ASYA’dan AVRUPA’ya, AVRUPA’dan ASYA’ya
Advertisements

1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
Yılın Bölümleri.
Selda Aydın Seyhan Kamçı
GÜN HAFTA AY MEVSİM SAAT KAVRAMI
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
 Denizli İlimizde 2012 Yılı Ocak ve Şubat aylarında 18 İlçe ve İl Merkezinde Av Komisyonu toplantıları tamamlandı.  Denizli İlimizde 2012 Yılı Ocak Şubat.
ELEKTRİK İŞLERİ EĞİTİMİ
Servet BASOL Servet BASOL 2 Başıma gelen bir olay, bana şimdi anlatacağım bilgileri sizlerle paylaşmam gerektiğini hatırlattı.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Güney Cephesi
CUMHURİYET’E NASIL KAVUŞTUK?
CUMHURİYETE NASIL KAVUŞTUK
Sarayköy Gazi İlköğretim Okulu
Cumhuriyet’e Nasıl Kavuştuk?
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN HAYATI.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük BÜYÜK TAARRUZ
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Matematik 1 Takvim Nedir?.
2 dakikada hep beraber tus birikimi yapalım
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
Dünya hep dönüyor.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyad……………………………. 13 Mart 2009 Cuma Matematik PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCumaCumartesiPazar
ZAMANI ÖĞRENELİM.
ORGANİZASYON KURULU.  8 Şubat: Süper Lig 5.etap karşılaşmaları İzmir Halkapınar Spor Salonunda yapıldı.  Şubat: Çek Cumhuriyeti’nin Hodonin kentinde.
-  TBMM Hükümeti, Mustafa Kemal’in başkanlığında iç ve dış düşmanlarla savaşa başladı. Bu savaş, Kurtuluş Savaş’ıydı. Hükümet, kararlı tutumuyla ilk.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
GECE GÜNDÜZ Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle gece – gündüz oluşur.
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
Hedef ve Amaçlar Çocuklara mevsim ve ayları öğretmek,bunları sırasıyla sayabilme becerisini kazandırmak. Mevsimlerin hangi aylardan oluştuğunu kavratmak.
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
Matematik Dersi 4. Sınıf 2. Ünite Giriş
Mevsim Şeridi
SİYASİ PARTİ NE DEMEKTİR?
2011YILI BASIN HALKLA İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ FAALİYET RAPORU FAALİYET RAPORU.
Hazırlayan
BİRBİRİMİZİ FARKLI ANLADIĞIMIZ KİŞİYLE NASIL İLETİŞİM KURALIM Kocaeli Üniversitesi Toplum Ruh Sağlığı Birimi ve Psikiyatri Anabilim Dalı sunuyor Kocaeli.
BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-2.
2010 TAKVİMİ İYİ SENELER.
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR HARUN KARACAN ESKİŞEHİR TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI 28 TEMMUZ 2009 TARİHLİ MECLİS TOPLANTISI.
ZAMANI ÖĞRENELİM.
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE. GİRİŞ. BÖLÜM 3. köprüler prof. dr
2016 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
MEVSİMLER.
Haydar KIRKBUDAK Şube Müdürü DEVLET SU İŞLERİ XIV BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOSMETROSTROY – ALKE – STFA ORTAK GİRİŞİM GRUBU Arif H. DURUKAN Şube Müdürü Serkan DAĞLIOGLU.
İleriGeri Mümkünse Sesli İzleyebilirsiniz. Lütfen İleri-Geri Lınklerini Kullanınız.
Bir zamanlar, birbirine bitişik iki çiftlikte yasayan iki erkek kardeş vardı. Günlerden bir gün bu iki kardeş arasında bir anlaşmazlık baş gösterdi. İki.
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Boğazın Gerdanlığı Boğaziçi Köprüsünün Yapılış Hikayesi
Ocak 2016 Aralık 2017 Temmuz 2015 Haziran Ekim 2014 Ilk kontratlara ve site yapım islerine baslanması Aralık 2017 Samsun Lojistik Merkezinin.
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
2014 Yeni Slayt Masa Takvimi
2017 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
2010 Aylık Takvim Bu şablonu, duvar takvimi olarak kullanmak için yazdırabilir veya kendi sununuza eklemek için herhangi bir ayın sayfasını kopyalayabilirsiniz.
2010 TAKVİMİ İYİ SENELER.
FOTOVOLTAİK GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMLERİ. GÜNEŞ ENERJİSİ Tükenmeyen tek enerji kaynağı güneştir. Güneş, hiçbir atığı olmayan temiz bir enerji kaynağıdır. İhtiyaç.
GÖNÜL KÖPRÜSÜ.
2018 ŞUBAT AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
2016 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
CİHAD HARMANDAR Dünya Ticaret Merkezi Yükseklik: 1368 ve 1362 feet (412 ve 415 metre) Sahipleri: New York Port Authority ve New Jersey Mimar:
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
2018 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
2019 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
Sunum transkripti:

http://www.oguzuykusu.com/ http://www.uzuykusu.com/

Boğaziçi Köprüsü Hikayesi

20 subat 1970: temel atma töreni (beylerbeyi)

Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı basladı Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı basladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı basladı...

4 Agustos 1971: Kule montajı

17 Agustos 1971: Kule montajı

Ortaköy kulesinin insaatı

Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına baslandı Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına baslandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de baslandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi.

Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birlesim saglandı (Ocak 1972).

Tasıtıcı çelik halatların çekimi

Tasıyıcı halatlarla ilk baglantı

Beylerbeyi kulesi

Ardından, tellerin gerilim ve büküm islemleri 10 Haziran 1972’de basladı ve köprünün açılısına kadar sürdü. italya ve ingiltere’de hazırlanan 60 adet içi bos kutular seklindeki tabliyeleri olusturacak paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birlestirme santiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya baslandı...

Tabliye dikey kesiti

21 subat 1972: Kılavuz halatlar çekili

Kuleler (henüz tabliyesiz)

Kulelerden birinin içi

Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye baslandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi bos tabliyeler askı halatlarına baglandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından baslandı ve sırasıyla iki uca dogru esit sayıda çekildi.

Tabliyelerin orta kesimden baslayan montajı

Tabliye montajı devam ediyor

26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı 26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi...

Son Tabliye denizden montaja getirilirken 26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken

26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere

Nisan 1973’de kauçuk alasımlı çift kat asfaltının dökümüne baslandı Nisan 1973’de kauçuk alasımlı çift kat asfaltının dökümüne baslandı. 1 Haziran 1973’de asfalt döküm islemi tamamlandı. Köprü üzerinde kauçuk menseli Asflatlama

23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı Kulelerin altındaki geçis noktalarına, köprüdeki genlesmeye uyum saglaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi. 23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı

Yaklasım viyadügü insaatı Yaklasım viyadüklerinin insasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) subat 1973’de basladı ve Mayıs 1973’de bitirildi. Yaklasım viyadügü insaatı

Ortaköy Yaklasım viyadügü insaatı (Lido’nun yanı)

20 Temmuz 1973: Yaklasım viyadügü insası

8 Haziran 1973’de ilk defa araçla geçis tecrübesi yapıldı. Yaklasım viyadügü insaatı

15 Mart 1974’de Çevreyolu’nun önemli geçislerinden olan; Haliç Köprüsü’nün iki yakası birlestirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974’de de Haliç Köprüsü açıldı.

Haliç Köprüsü’nün insaatı (henüz bitirilmis ve Çevre yolunun baglantısı tamamlanmıs)

insaat bitmek üzere

Tüm çalısmalar tamamlandı ve köprü açılısa hazırlandı...

30 Ekim 1973-Açılıs Günü Hazırlıkları- Mobil seref Tribünü Araçları gidiyorlar

Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmisler ve beklemedeler... Açılıs töreni. Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmisler ve beklemedeler...

... Ve Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı... (Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü)

Açılıs sabahı… Bu arada karşı taraftaki binasiz bomboş alanlar

Tören Alanı-Yayaların Yürüyüsü Basladı... 30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların Yürüyüsü Basladı...

Köprünün açıldıgı gün halk o kadar yogun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kisi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına dogru ve bir süre sonra da her iki yakaya dogru karsılıklı yürümeye basladı Açılıs serefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince, köprünün üzerinde yaya adımlarının çoklugu ve bu yogunlugun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artısı had safhaya girerek, köprü salıncak gibi sallanmaya baslayınca, daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla, derhal yaya geçisine son verildigini gazeteler günlerce yazdılar...(Gerçekten de lastik tekerlekli araçların geçisleri yerine onbinlerce adımın aynı anda zemine yaptıgı darbesel etki, lastik tekerlekten çok daha fazla tehlikeye yol açar, salınım artmaya baslayınca da bunun sönümlenmesi oldukça zordur, hızla sallanan salıncagın uzun süre sonra yavaslayarak durması gibi)... Hatta gazetelerde su örnek verilmisti: “Köprüden arka arkaya tanklar geçse o derece risk olusturmaz ama, bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalısırsa, bu daha büyük tehlikedir.” Ayakların aynı anda yere vurması yüzünden...

30 Ekim 1973: Yogun Yaya Geçisi

ilk 24 saat içinde; 28.126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam; 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Ama bu sadece o güne özel ve meraktan bir gidip bir geri dönen arabalardan kaynaklandı. Köprü 440 milyon TL. ye mal oldu.

Köprünün açıldıgı hafta bu resim.. Trafik yok… Arabalar tek tük… “Bu kadar buyuk kopruye ne gerek vardi.” tartışmaları başlamış.

Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri sartıyla) geçis; 2 Mayıs 1974’de verildi (Geçis ücreti 1 lira). Köprünün tasıyıcı ayaklarının (daha dogrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya tasıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar, yürüyerek karsıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak asagıya inerlerdi. Ancak köprüden asagıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar yaya özürlü olarak hizmetine devam etti. İSMAİL KARAKOÇ 11/C 159