Strateji Tasarımı İlker acar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Girişimcilik.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Müşteri-Sektör-Rekabet
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Yeni Pazarlama Teknikleri
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
Lojistik Yönetimi Ders – II
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Operasyon Yönetimi: küçük işletmelerde ürün ve lojistik
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Yönetimi Süreci
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Bilişim sistemlerinin türleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Strateji Tasarımı İlker acar

Ülkeler, Sektörler, İşletmeler değil, YÖNETİCİLER Rekabet eder. Etkili ve Verimli yönetilmeyen işletmeler rekabetçi ortamlarda Başarılı olamazlar.

İşinizi tanımlamak için bilmek zorunda olduğunuz iki şey vardır: Ürün ve Pazar İşletmenizin işini sorduklarında neyi bilmelisiniz? “Neyi Kim için Üretiyorum?”

Ürettiğiniz şey aslında sattığınız şey olmayabilir ve dolayısıyla yaptığınız iş de bu olmayabilir.

list…

A Competitive Monopoly

İş Stratejisi B2C Sonuçlar İhtiyaçlar Alışkanlıklar & fırsatlar Konumlandırma Bölümlendirme Zaman Miktar Kalite Maliyet (Fiyat) Fiziksel özellikler Ambalaj Kanal İmaj Servis Ürünün fiyatı İşlemin maliyeti Teklifin toplam maliyeti Teklifin göreceli maliyeti Üretim zamanı Satınalma hızı Teslimat hızı Tepki verme hızı Zamanında teslimat Tasarım kalitesi Uygunluk kalitesi Pazarlanabilir kalite Operasyonel kalite Korunabilir kalite Çevresel kalite Kalitenin insani boyutu Sonuçlar İhtiyaçlar Alışkanlıklar & fırsatlar

İş Stratejisi B2B Konumlandırma Bölümlendirme Kalite Miktar Zaman Maliyet (Fiyat) Fiziksel özellikler Ambalaj Kanal İmaj Servis Ürünün fiyatı İşlemin maliyeti Teklifin toplam maliyeti Teklifin göreceli maliyeti Üretim zamanı Satınalma hızı Teslimat hızı Tepki verme hızı Zamanında teslimat Tasarım kalitesi Uygunluk kalitesi Pazarlanabilir kalite Operasyonel kalite Korunabilir kalite Çevresel kalite Kalitenin insani boyutu İletişim Makul maliyetli üretim Dağıtım İstenilen kalitede üretim Sipariş alma İstenilen miktarda üretim Siparişleri üretme Zamanında üretim

Üretim Becerileri Makul maliyette üretim İstenilen miktarı üretmek Üretimin ve hattının dengelenmesi Bakım sistemlerinin geliştirilmesi İyileştirme metotları Maliyet düşürme planları oluşturmak Zamanında üretim Envanter ihtiyaçlarını belirleme Malzemelerin elleçlenmesi Satınalma ve sevkiyat Stok tutma İstenilen kalitede üretim Kalite standartları geliştirme Kalite kontrol prosedürleri geliştirme Mamul servisi bölümleri oluşturma İstenilen miktarı üretmek İşletmenin Planlaması ve kurulması Endüstri mühendisliği işlemleri İşletme yeri seçimi ve değerlendirilmesi Üretim araç ve gereçleri

Rekabet gücü Alıcılara ve tedarikçilere şartları dikte edebilme Miktar Miktar Zaman Zaman iş Maliyet Maliyet Kalite Kalite

Pazarlama Amaçları Alıcı olmayanları alıcı yapmak ve mevcut alıcıları elde tutmak Mevcut alıcılara daha fazla ve daha sık satmak ve mevcut alıcıların alım miktarlarını ve sıklığını azaltmalarını engellemek Rakiplerin alıcılarına marka değiştirtmek ve kendi alıcılarımızın marka değiştirmesini engellemek Orta ve uzun vadede karlılığı temin etmek

Yöneticinin KİM konusundaki kararı (PAZAR BÖLÜMLEMESİ) olacaksa rakiplerini de belirler. Pazar bölümlemesi, aynı ihtiyaç ve isteklere sahip potansiyel müşteri gruplarının tespit edilmesi ile başlar.

İyi bir bölümleme şirketinize: * aynı yada benzer sorunları, beklentileri satın alma ve kullanım alışkanlıkları olan müşterilerden oluşan, * optimum büyüklükte, pazar bölümleri bulmayı sağlar

KONUMLANDIRMA İyi bir Pazar Bölümlemesine karar verdikten sonra bu bölümlemeye yapacağınız teklife karar vermeniz gerekir. Ve bu teklifinizin rakiplerinize karşın sizin tercih edilmenizi sağlıyor olması gerekir. Teklifiniz müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılıyor ve onların satın alma ve kullanım alışkanlıklarına hitap ediyor olmalıdır. Konumlandırmanın temel kavramı da budur.

Bir ürün fiziksel özellikleri, fiyatı, dağıtımı, imajı, karşıladığı ihtiyacı ile bir bütündür. Bu bütünün tamamı bir ürünün pazardaki konumunu belirler

Bir şirketin strateji tanımının içermesi gereken cevaplar: İşletmenin kime satış yapmak istediği Ne satmak istediği Müşterilerinin neden o üreticiyi seçeceği İşletmenin nasıl maksimum pazarlık gücüne sahip olacağı