NEVESER “Çaresiz”in Şarkısı ses düğmesinin açık olması gerekmektedir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
‘’ O Mahur Beste …..’’.
Advertisements

CAN DOSTUM SERÜVENDİR YAŞAMAK; NE GETİRİR, NE GÖTÜRÜR BELLİ OLMAZ,
- Para versen gitmem!...
ses düğmesini Murat Suyu’ndan da, Mavi Nil’den de duyulacak kadar açabilirsiniz SON ON BİR.
45 SANİYE Kaç şey hatırlar insan kırk beş saniyede?
(ses düğmesini açabilirsiniz) Kağıtlara bakarak ciddi ciddi konuşmam mümkün değil söyleşilerde, hatta konuşmanın nereye gideceğini de bilmem. Ama bildiğim.
BOZKIR’A NİNNİ ses düğmesini açabilirsiniz Ali Demirsoy hocamızın göndermiş olduğu bu fotoğraftan müthiş etkilenmiştim.
Sen benimsin; bana aitsin... ses düğmesini açabilirsiniz.
Sesli izleyiniz. Slayt geçişleri için tıklamayınız.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece “mouse”u tıklayınız.
onca gerçek; (ses düğmesini açabilirsiniz) onca düş varken…
Sesli izleyiniz yılında İzmir'de doğmuştur. Bestekarımız mûsikî çalışmalarına daha yedi yaşında iken amcası Emin Efendi'den meşk ederek başlamıştır.
Resim-iş dersi ses düğmesini açabilirsiniz.
(ses düğmesini açabilirsiniz) ilk damla en büyüğüdür.
Ben ZİYA LEVENT TOPÇUOĞLU.
AH YÜREĞİMİN SEGAH MAKAMI Ah be sevdalım Ah be belalım Ah Yüreğimin segah makamı! Yazlarım üşüyor yoksun! Kaçıncı koyduğum işaret takvimlere? Kaç sonbaharı.
HAZIRLAYAN: Ece BAŞYAZICI
Hiç Bir insani unutmak, bir insandan vazgeçmek, bir insani hayatından sonsuza kadar çıkartmak zorunda kaldın mi hiç...¿ Hani ölmüş gibi, hani uzatsan da.
Müzikle izleyiniz. Bir-bir uzaklaşmakta konaklanacak hanlar, Yolcular yoruldukça, yollara kar yağıyor... Heybedeki azığı kim düşünür, kim anlar? Eller.
SARILMAK ses düğmesini açabilirsiniz İkiye ayrılır Yeni Türkü’nün Vira Vira albümünün şarkıları: aşırı güzel olanlar ve aşırı berbat olanlar. Her nedense.
Zor elde ettiklerinizin kıymetini bilirsiniz; bu küçük öykümüz de, bir zor elde edişle, bir kıymet bilişle ilgili... (ses düğmesini açabilirsiniz)
Benim gönül dostlarım: Dünyanın dört bir kö ş esinden derledi ğ im çiçekler.
ses düğmesini açabilirsiniz RAMAZAN GÜZELDİR.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için ‘mouse’u tıklayınız.
sesli “yabancı” lisan? kaç yabancı dil bilirse bilsin insan…
ANNEYE NİNNİ (bütün anneler bebektir) Bugün sonucu içimizi rahatlatan bir anjiyo yapıldı anneme. Henüz icat olmamış bir alet ile bakılsaydı, aslında.
MASAL KAHRAMANLARI Oyhan Hasan BILDIRKİ SEVGİYE SUSAMAK.
RAST MAKAMI Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam. Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi şu şekildedir:
KALANIN ARDINDAN (sesli) Hep birlikteydik, masmaviydi hava; ne çok seviyordu herkes birbirini. Gitara yeni başlamıştım; çalacaktım ama utanıyordum.
ses düğmesini açabilirsiniz
(sesli).
ses düğmesini açabilirsiniz bu satırları yazdıran Dmitry Dmitrievich Shostakovich ve André Rieu’ya teşekkürlerimle...
I h l a m u r l a r Ç i ç e k A ç ı n c a G e l Ses Düğmesini Açınız.
KISKIVRAK (ses düğmesini açabilirsiniz) Kıskıvrak yakalanmışsın; gıyabi tutukluluğun vicahiye dönüşmüş doğumunla. Hep seçememiş, seçilmişsin ömrün boyunca.
Yalnız sana borçluyum bugün dünyada varsam:
ANKARA’NIN MAHZUN BANLİYÖ İSTASYONLARI (Doğu Yakasının Hikayesi) (sesli)
bir mesai sonrası ses düğmesini açabilirsiniz Son hastam da, sevgili asistanım da gidiyor, kalıyormuşum bir başına, eski bir apartmanın zemin katında.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece “mouse”u tıklayınız Barış - 2.
iş’te keyif… 1990 sevgili kızıma; iş yaşamının kapısında,
yumurtanın hep sarısı, hep beyazı bildiklerimiz; ya olmazsa olmaz mavisi?? sesli.
KAFİYE ( UYAK ) : Dize sonlarındaki ses benzerliklerine “uyak” denir.Dize sonların- daki ses,anlam ve görevce farklı sözcük,ek ya da seslerden oluşur.
Seni seviyorum; seni çok seviyorum Ben de seni; ben de seni çok seviyorum...
FRAGMAN ses düğmesini açabilirsiniz.
DOKUNUYORUM; ÖYLEYSE VARIM (ses düğmesini açabilirsiniz)
kısa metrajlı yazı ses düğmesini açabilirsiniz
mazeret ses düğmesini açabilirsiniz bir fotoğraf makinasının, cepte beş kuruş parasının, aydınlık bir geleceğinin olmayışı da, Değil bir "makro" objektifinin;
ses düğmesini açabilirsiniz
ses düğmesini açabilirsiniz
HOŞGELDİN MASUMİYET DÜNYADA İNECEKLERE GECEYLE RANDEVU SARI VOSVOS KEMER İZİ BEDEN HAPSİ ALTI SIFIR ZAMANI DÜŞLEMEK KAYITSIZ ŞARTSIZ EVLİLİK CANIM.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece ‘mouse’u tıklayınız.
ses düğmesi açık olmalıdır ŞAİR Ödü patlıyordu ama sormalıydı, karnı acıkmıştı ve karısı kendini odaya kilitlemiş, aşk şiirleri yazıyordu. Usulca tıklattı.
ses düğmesini açabilirsiniz Bir sararmış fotoğraftayız.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece “mouse”u tıklayınız.
ses düğmesini açabilirsiniz 18 aralık 2009 Cuma - 20:00 o kamyonun kasasında olabilmek.
ses düğmesini açabilirsiniz - ilerlemek için mouse’u tıklayınız.
ARKADAŞLIK İyi dostu olanın aynaya gereksinimi yoktur. Mevlana.

Oyhan Hasan BILDIRKİ Gökyüzünde bin bir turna şarkılar söylüyor Bu kadar mı özledin beni? Al benden de o kadar Bütün gece dolunayda gözledim seni.
MASAÜSTÜ ARKA PLANI (ses düğmesini açabilirsiniz)
Balta çıkmamış bir ormanın, yalnız ağaçlarına... (ses düğmesini açabilirsiniz)
GÜNDÜZ MASALI 1. Masal: binBİR GECElik MASALI masal - (sesli) devam etmek için düğmeye.
BUGÜNE DÖNÜŞ ses düğmesini açabilirsiniz Evet; en yaşanası dönemiydi kocamış dünyanın, 1960’lı yıllar. Yazmakla bitmezdi, o rengarenk siyah-beyaz detaylar,
MUM IŞIĞINDA ŞARKILAR. Projenin içeriği: Türk sanat müziğinin klasikleşmiş ama yeni nesil tarafından da hala beğeni ile dinlenen eserleri, günümüz Türk.
Türk Kadınlar Birliği ülkemizde her yıl çocukları için büyük fedakarlığa katla­nan annelerden birini yılın annesi seçer. Yılın annesinin kişiliğinde tüm.
SADETT İ N KAYNAK( ) ALI ALÂADDIN EFENDI VE HAVVA HANıM'ıN O Ğ LUDUR YıLıNDA İ STANBUL'UN TAŞKASAP SEMTINDE DO Ğ MUŞTUR. SESININ GÜZELLI.
ÖMER BEDRETTİN UŞAKLI (d. 1904, Uşak - ö. 23 Şubat 1946, İstanbul)
MÜZEYYEN SENAR Rugeyye Koca 11/F 2. HAYATI; Cumhuriyet tarihinin en eski sanatçısı ve en değerli sanatçısı olan Müzeyyen Senar 1918 yılında Bursa’da Dünya’ya.
TÜRK BEŞLERİ.
MAKAMLAR. MAKAM NEDIR ? Türk musikisinde, kullanılan ses dizilerinin(gam) belli kurallar çerçevesinde kullanılmasıdır. Makamların dizileri, aralıkları.
Sunum transkripti:

NEVESER “Çaresiz”in Şarkısı ses düğmesinin açık olması gerekmektedir

“Neveser”; Dede Efendi’nin Nikriz beşlisine, Hicaz dörtlüsü ekleyerek musikimize armağan ettiği birleşik makam; güzelim bir eski İstanbul vapuruna ve 1904’te Drama’da doğan bir kıza, yani 7 Temmuz 1962’deki ölümüne kadar Türk musikisinde unutulmaz eserlere imza atmış besteci – söz yazarı, Notre Dame de Sion mezunu, ilk hanım saz eseri bestecisimiz Neveser Kökdeş’e verilmiş, bir kızım daha olursa benim de ona vereceğim büyülü isim.

Gül dalında öten bülbülün olsam Ötsem yanık yanık gönlüne dolsam Aşkını dilesem kalbimi sunsam Ne olur uğruna sararıp solsam Baharım çiçeğim güzelim sevgilim Sar beni kollarına canım diyeyim Bir kuş olsam da pencerene konsam Aşkın şarkısını sana okusam Göğsünde yatsam da biraz uyusam Elemi unutup neşemi bulsam güfte – beste: Neveser Kökdeş

Ne kadar çaresiz bir şarkı, ne kadar “çaresiz”in ne kadar “kavuşamayan”ın, “kavuşması imkansız”ın, ne kadar “bunu artık çok iyi bilen”in şarkısıdır, “Gül Dalında Bülbül Olsam”. Nasıl mutsuz ve umutsuz bir son arzudur o “uğruna sararıp solmak” yalvarışı, nasıl Samanyolu’ndan da ulaşılmazdır o yatılıp uyunmak istenen göğüs. Nasıl ağızla kuş tutmaya değil, kuşun ta kendisi olmaya kalmıştır “aşkın şarkısını ona, o asla kavuşulamayacak”a okuyabilmek. Kalbin en derinlerine kadar hissedilmeden yazılamaz, bestelenemez bu şarkı; neler hisseder kağıt üzerindeki bir kavuşuk, bu yakarışı dinlerken, kavuşulamayanın kendisi olmadığı aşikarken, “o” gül dalının kendisine ait olmadığını bilirken.

Ne kadar çok “Neveser”ler vardır yanıbaşımızda, inip çıkan bir sırta bakarken, kavuşamayacağına yanık yanık ötebilmek için yanıp tutuşan, ne hayatlar vardır dibimizde belki de tam içimizde, hiç kavuşamadan gelmiş; ne hayatlar vardır, belki kocaman bir ekran karşısında, belki de devrilip uyunan bir üçlü koltukta geçip gidivermiş. Ne insafsız ayrılıklar, ne insafsız birliktelikler, ne bir temmuz günü Karacaahmet Mezarlığı’na göçüp gidiverenler vardır.

yazan & sunan: düş hekimi yalçın ergir Teşekkürler İncesaz, teşekkürler Melihat Gülses, teşekkürler Kalan Müzik; “Eylül Şarkıları”nla bu duyguları yaşattığın, bu satırları yazdırdığın, üç beş kişi için bile olsa, bir dersane kuşağına, alfabesi “dabılyu – dabılyu – dabılyu” olmuş bir “dizi film” imparatorluğuna bu güzel eseri taşıdığın, musiki geleneklerine bağlı kalmadan bambaşka bir yol izlediği için Mesud Cemil’in eserlerine “Neveser Musikisi” dediği bestekar, güftekar, gitarist, piyanist, solist, udi, tanburi Neveser Kökdeş’in unutulup gitmesine izin vermeyip tanıştırdığın için... yazan & sunan: düş hekimi yalçın ergir http://www.ergir.com (gözler: Neveser Kökdeş) fondaki alıntı: İncesaz – 2 / Eylül Şarkıları - Kalan Müzik (solist: Melihat Gülses)