ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Genel Öğretim İlkeleri
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Duran Uygur
İlke ve Yöntemlerle İlgili Temel Kavramlar
Temel Kavramlar ve İlkeler
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim İlkeleri.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENME KURAMLARI
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
MERHABA.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
Web : albayrakegitim.com
Bilimsel düşünme becerileri
Genel Öğretim İlkeleri
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
EĞİTİMDE MATERYAL KULLANIMI
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme Öğrenci ve Bireysel Farklılıklar Öğretmen ve Öğrenme Kuramları Öğretim İlkeleri Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri İletişim ve Öğrenme En basit ifadesiyle iletişim; Bireyler arasında anlamları ortak hale getirme sürecidir. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri İletişim Süreci Kaynak Alıcı Mesaj Kanal Semboller İletici Araç ve Yöntemler Davranışlar Davranışlar Gerçek Eşya Modeller Hareket Ses, Çizim Resim Yazı İşaretler Bilişsel Dav. Duyuşsal Dav. Psiko-Motor Dav Bilişsel Dav. Duyuşsal Dav. Psiko-Motor Dav Sözsüz iletişim tek. Ses İleten Araçlar Sözlü İletişim Tek. Resim İleten Araçl. Basılı ve Yazılı Arç. Yöntemler Aydınlatıcı Yankı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri Eğitim Süreci Öğretmen Öğrenci Muhteva Öğretim Süreci Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Ortak Yaşantı Alanı Kaynağın Yaşantı Alanı Alıcının Yaşantı Alanı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri İletişimin Sonuçları İletişim için önemli olan husus; çift yönlü olmasıdır. Ortak yaşantı alanı ne kadar fazla olursa, bireyler arasında o kadar sağlıklı iletişim kurulabilir. Günümüzde iletişimin en asgari düzeyi selâmlaşmadır. En iyi öğretim; öğretmen ve öğrencilerin bulunduğu, karşılıklı etkileşimin olduğu canlı ortamlarda yapılan öğretimdir. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri Öğrenci ve Bireysel Farklılıklar Geleneksel öğretim anlayışına göre oluşturulan sınıflarda öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınamamaktadır. Bu açıdan sınıflarımız; homojen değil, heterojen bir yapıdadır. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri Öğrenciye görelik ilkesi Yakından uzağa ilkesi Bilinenden bilinmeye ilkesi Ayanilik (Açıklık) ilkesi Somuttan-soyuta ilkesi Ekonomiklik ilkesi Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri Öğrenciye Görelik İlkesi Öğretim sırasındaki tüm etkinliklerde öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınmalıdır. Konu seçiminde, yöntem seçiminde vs. kısaca öğretim; öğrenciye uygun yürütülmelidir. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri Yakından Uzağa İlkesi İşlenecek olan konuların, verilecek olan örneklerin, problemlerin, olayların seçiminde öncelik; öğrencinin içinde yaşadığı doğal ve toplumsal çevre olmalıdır. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri Bilinenden Bilinmeye İlkesi Yeni konuya geçmeden önce, o konuya ilişkin bilgilerin gözden geçirilmesi, hatırlanması gerekir. Özellikle öğrenilmesi birbirine zincirleme bağlı, önkoşullu olan derslerin (Matematik, Yabancı dil gibi) öğretiminde bu ilkeye dikkat edilmelidir. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri Ayanilik (Açıklık) ilkesi Öğretim sırasında, öğrencilerin ne kadar çok duyu organlarına hitap edilirse, yapılan öğretim o derece etkili olur ve öğrenmenin kalıcılığı artar. Araç-gereç kullanma, uygulamalı çalışmalar yapma, gezi gözlem faaliyetlerinde bulunma bu ilkeye hizmet eder. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri Somuttan-Soyuta İlkesi Öğrencilerin bulunduğu yaş itibariyle zihinsel gelişim özelliklerinin bilinmesi gerekir. Öğretimde ne kadar çok konuya ilişkin eşya, madde, örnekler kullanılırsa o derece somutlaştırma işi gerçekleştirilmiş olur. Öğretimi somutlaştırmanın –her öğretim kademesi, özellikle üst öğretim basamakları için- en basit yolu; öğretmenin basit, sade, yalın bir anlatım dili kullanmasıdır. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri Ekonomiklik ilkesi Bunun için öğretim planlanmalı, zaman, emek, para, enerji en ekonomik şekilde kullanılmalıdır. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim İlkeleri