ANTRENÖRLÜK FELSEFESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
N.M’NİN BİZE KATTIĞI DEĞERLER İÇSEL DEĞERLER 1) DIŞSAL DEĞERLER 2) N.M.’NİN BİZE KAZANDIRDIĞI DEĞERLER İnsan, mutluluğun en büyüğüne ancak öteki insanlara.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ETKİLİ LİDERLİK VE KARİZMA
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
REHBERLİK.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Farklılaştırılmış Öğretim
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
BİREYSEL VE TOPLUMSAL SORUMLULUKLARIMIZ
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
MOTİVASYON.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ
BAŞARILI İNSANLARIN KURALLARI
SINAV KAYGISI.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
FEDAKARLIK.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
Toplam Kalite Yönetimi
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Teknik Direktörlükte Liderlik Felsefesi, Kişilik ve Disiplin DOÇ. DR. TURGAY BİÇER MARMARA ÜNİVERSİTESİ BESYO İSTANBUL 2006.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Futbol da Sistemlerin Tarihçe Özeti
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
BAŞARILI İNSANLARIN KURALLARI
TAKIM SARGINLIĞI.
Sunum transkripti:

ANTRENÖRLÜK FELSEFESİ YRD.DOÇ.DR. VEYSEL KÜÇÜK BURSA MAYIS 2011

BAŞLARKEN… BİRİSİNE YAPACAĞINIZ EN BÜYÜK İYİLİK; ZENGİNLİKLERİNİZİ ONUNLA PAYLAŞMAK DEĞİL, ONA KENDİSİNDE VAR OLAN ZENGİNLİKLERİ GÖSTERMEKTİR... Benjamin Disarelli AYNI SÖZLERİ DEĞİL, AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR… Mevlana

FELSEFE NEDİR? Eski Yunancada bilgelik anlamına gelen,gerçeğin düşünce yoluyla araştırılması, bilgiyi sevmek ve gerçek bilgiyi bulmak olarak tanımlanmaktadır. Felsefe, insanın bireysel ve mesleki yaşantısına yön veren inanç ve değerler sistemidir.

FELSEFİ YAKLAŞIMLAR “FUTBOL MAKİNESİ GÜZEL BİR LAF DEĞİL, KALBE VE RUHA’DA İHTİYAÇ VAR.” BEN Mİ ÇOK ZEKİYİM, SEN Mİ ÇOK APTALSIN?” LOUİS VAN GAAL

FELSEFİ YAKLAŞIMLAR DÜNYANIN EN İYİ TEKNİK DİREKTÖRÜ BEN DEĞİLİM FAKAT BENDEN DAHA İYİ TEKNİK DİREKTÖRDE YOK. “BENİM İÇİN MÜSABAKA 90 DK. SONUNDA DEĞİL, BASIN TOPLANTISI SONA ERİNCE BİTMİŞ SAYILIR.” “ İŞİMİN KOLAY OLDUĞUNU İSTESEYDİM PORTO’DA KALIRDIM. GÜZEL MAVİ KOLTUK, ŞAMPİYONLAR LİGİ KUPASI, TANRI VE TANRI’DAN SONRA BEN…” JOSE MOURİNHO

FELSEFİ YAKLAŞIMLAR İNGİLTEREDE ÇALIŞMAYI İSTERİM. AMA BEN OYUNCULARIMLA SÜREKLİ KONUŞARAK,İLETİŞİM HALİNDE OLMAYI, ONLARA AKLIMDAN VE KALBİMDEN GEÇENİ AKTARMAYI SEVEN BİR EKNİK ADAMIM. HAL BÖYLEYKEN BİR TECÜMANA SAHİP OLMAK HOŞ OLMAZ. MARCELLO LİPPİ

FELSEFİ YAKLAŞIMLAR “ İNSANLAR BENİM İÇİN SABIRSIZ, HOŞGÖRÜSÜZ OLDUĞUMU SÖYLÜYOR. KONU FUTBOL OLUNCA EVET HAKLILAR.” OYUNCULARIN,TARAFTARLARIN,MEDYANIN,KULÜP YÖNETİCİLERİNİN YANİ HER KİM OLURSA SAÇMA KONUŞMALARINA DAYANAMIYORUM. NEDEN VAKTİMİ BENDEN DAHA AZ ZEKİ İNSANLARI DİNLEMEKLE HARCAYAYIM. FABİO CAPELLO

FELSEFİ YAKLAŞIMLAR “BAŞARIMIN SIRRI ORTADA; DÜZGÜN BİR AİLE HAYATIM VAR. EVİMDE ÇOK MUTLU BİR HAYAT SÜRDÜRÜYORUM. İNANCIMDAN GÜÇ ALIYORUM. BU BENİM TAZE KUVVET TOPLAMAMI KOLAYLAŞTIRIYOR.” REAL MADRİD,M.UNİTED,CHELSEA TEKLİFLERİNİ KABUL ETMEDİM. ÖZGÜRLÜK BİR İNSANIN YAPABİLECEĞİNİ YAPMAK ZORUNDA OLMASI DEĞİL, AKSİNE BAZI ŞEYLERİ YAPABİLECEĞİ HALDE YAPMAK İSTEMEMESİDİR.” OTTMAR HİTZFELD

FELSEFİ YAKLAŞIMLAR “BAZILARI İYİ OYNAMANIN NEYE YARAYACAĞINI SORMAYA BAŞLADI. ÖYLEYSE BENDE BORGES’E ŞİİRİN NE OLDUĞUNU SORMAYA CESARET ETTİKLERİNDE VERDİĞİ CEVABA ÖZENEYİM: GÜNDOĞUMU NEYE YARAR? KAHVENİN KOKUSU NEYE YARAR? KEYİF, HİS VE YAŞAMAK İÇİNDİRLER.” “FUTBOL MUTLULUĞUMUZA BİR BAHANEDİR.” JORGE VALDANO

FELSEFİ YAKLAŞIMLAR “GURURUNA SARIL. İNATÇI OL. SÜREKLİ OL. AYAKTA KAL. ACIYA VE ZAMANA YENİLME. KENDİNİ FEDA ET. KANININ SON DAMLASINA KADAR SAVAŞ…” FATİH TERİM

FELSEFİ YAKLAŞIMLAR ''BAŞKASININ YAPTIKLARINI TEKRARLAMAK BENİ HİÇ BİR YERE GETİRMEZ. BİRİSİNİ TAKLİT EDERSEN, ONUN KADAR OLURSUN DAHA FAZLASI OLAMAZSIN.'' ''KENDİ ANLAYIŞIMDAN, İLKELERİMDEN, PRENSİPLERİMDEN TAVİZ VEREREK ŞAMPİYON OLACAĞIMA, İLKELERİMLE,PRENSİPLERİMLE VE FELSEFEMLE MÜCADELEMİ SÜRDÜRÜRÜM, GEREKİRSE KÜME DÜŞERİM.'' ERTUĞRUL SAĞLAM

FELSEFE GELİŞTİRMEYE PRAMİDAL YAKLAŞIM HAYAT FELSEFESİ

FELSEFE GELİŞTİRMEYE PRAMİDAL YAKLAŞIM SPOR FELSEFESİ HAYAT FELSEFESİ

FELSEFE GELİŞTİRMEYE PRAMİDAL YAKLAŞIM ANTRENÖRLÜK FELSEFESİ SPOR FELSEFESİ HAYAT FELSEFESİ

ANTRENÖRLÜK FELSEFESİ Antrenörün sportif ortamda sabit, istikrarlı, özel ve ayırıcı davranışları, değerler sistemidir. Antrenörün geçmişe bakışı, şu anki hayatı ile ilgili düşünceleri ve gelecek hakkındaki beklentileridir. Eğer birisi size “ANTRENÖRLÜK FELSEFENİZ NEDİR?” diye sorsa, tereddüt etmeden cevap verebilir misiniz?

ANTRENÖRLÜK FELSEFESİ GEÇMİŞ BUGÜN GELECEK B

SPORDA MOTİVASYON Kişinin içinde yaşadığı biyolojik ve sosyal ortamda varlığını sürdürmeye yönelik davranışlarının nedenlerine motivasyon denir. Davranışı başlatma işlevi Davranışın enerji düzeyini ve şiddetini tayin işlevi Davranışa yön verme işlevi Davranışın devamlılığını sağlama işlevi

FELSEFİ BOYUTLARIYLA BAŞARILI ANTRENÖRLÜK KAZANAN BİR TAKIMA SAHİP OLMAK SPORCULARIN FİZİKSEL, SOSYAL, PSİKOLOJİK GELİŞİMİNE YARDIMCI OLMAK SPORCULARIN EĞLENMELERİNE ZEVK ALMALARINA YARDIMCI OLAMAK

HANGİSİ SİZİ DAHA İYİ İFADE EDİYOR? KAZANMA İLK VE ÖNCE, SPORCU İKİNCİ VE SONRADIR. SPORCU İLK VE ÖNCE, KAZANMAK İKİNCİ VE SONRADIR.

OTORİTER ANTRENÖR ÖZELLİKLERİ: Kazanma odaklıdır. Kararları her zaman antrenör belirler. Antrenör-sporcu ilişkisi antrenöre bağlıdır. Oyuncuya çok az güven verir. Antrenman yapısı katıdır.Sporcular antrenör bağımlısıdır. SONUÇLARI: Sporcunun gelişimi sağlanmaz. Motivasyon dışsaldır. Her şey antrenör içindir. Sporcudan spordan zevk alması önlenir. Başarılar sporcuların değil antrenöründür.

DEMOKRATİK ANTRENÖR ÖZELLİKLERİ: Sonuçtan çok “sporcu” odaklıdır. Kararlar antrenör ve oyuncuyla biçimlenir. İletişim; sorma,dinleme, anlatma yoluyla kurulur. Antrenör oyuncusuna güvenir. Antrenmanın yapısı işlevsel ve esnektir. SONUÇLARI Genç sporcuların gelişimi daha iyi sağlanır. Motivasyon içseldir. Kazanma ve kaybetme sorumlulukları paylaşılır. Paylaşımcılık artar, takım oyuncusu özelliği gelişir. Sporcunun toplumsal bilinci artar.

GEVŞEK ANTRENÖR ÖZELLİKLERİ: Odağı ve amacı belirsizdir. Olabildiğince az karar verirler. “Topu at, eğlenmene bak” yaklaşımlıdırlar. Disiplin sorunlarına çok gerektiği zaman müdahale ederler. Motivasyon sağlayamazlar. Antrenman yapıları esnektir. SONUÇLARI: Genç sporcuların gelişmesi rastlantılara kalır. Sporcular sadece eğlenirler. Disiplin yoktur. Sporcularda bencillik ön plana çıkar.

ANTRENÖRLÜK FELSEFESİ GELİŞTİRMEK KENDİNİ TANIMA ANTRENÖRLÜĞÜ SEÇİM SEBEBİNİZ ANTRENÖRLÜK HEDEFLERİNİZ ANTRENÖRLÜKTE ZAYIF/GÜÇLÜ/İYİ/KÖTÜ YÖNLERİNİZ ÖNGÖRÜ ÖNÜNÜZE ÇIKABİLECEK ENGELLERİ VE NELERLE KARŞILAŞABİLECEĞİNİZİ BİLMELİSİNİZ. NEDEN/NASIL’I SORGULAYIN SPORCUNUZU TANIMA SPORCULARINIZIN DEĞERLERİNİ, İNANÇLARINI, ALIŞKANLIKLARINI TESPİT EDİN

ANTRENÖRLÜK FELSEFESİ GELİŞTİRMEK Kendince Bilinmeyen Kendince Bilinen Serbest Bölge I Karanlık Bölge II Diğerlerince Bilinen Diğerlerince Bilinmeyen Meçhul bölge IV Saklı Bölge III JOHARİ PENCERESİ

LİDER ANTRENÖR FELSEFESİ BULUNDUĞU YERDE HER ŞEYE RAĞMEN, FARK YARATABİLENDİR. Cazibe yaratır İlham verir Geliştirir Özgürleştirir Olumlu ve iyimserdir

LİDER ANTRENÖR NE YAPAR... Doğru işi yapar Geniş bir vizyonu( ülküsü) ve misyonu vardır Enerjisini ilkelerinden ve inançlarından alır Farklılıkların zenginlik olduğunu kabul eder Herkesi kendi mükemmelliğine ulaştırmak için çalışır ‘BİZ’ ve’SİZ’ en çok kullandığı sözcüktür ‘BEN’ ise en az Liyakat ve Adalet temel değerleridir Bilgi kendisinin en önemli hazinesidir Neyin hatalı olduğunu söyler kimin değil

LİDER ANTRENÖR NE YAPMAZ... SPORCULARI ZORLAMAZ KORKUTMAZ GÜÇ KULLANMAZ KANDIRMAZ KULLANMAZ SUÇLAMAZ KÖTÜMSER OLMAZ AŞAĞILAMAZ TEK VE VAZGEÇİLMEZ OLMAYA ÇALIŞMAZ BAĞIMLI HALE GETİRMEZ

İNSANLIK HALLERİ Bir lider Aldatılabilir zaman zaman kaybedebilir ihanete uğrayabilir Sevdiklerin kendisini anlamayabilir Terkedilebilir İşşiz, parasız kalabilir, kovulabilir şansızlıklar yakasını bırakmıyor olabilir hatalar yapabilir Haksızlıklar yapılabilir bunlar doğal.

ANTRENÖRLÜK FELSEFESİ SKOR İLİŞKİSİ

BAŞARI VEYA BAŞARISIZLIĞA SEBEP OLAN FAKTÖRLER Zaman İçindeki Süreklilik Kişiye Bağımlılık İç Dış Sabit Yetenek Görev Zorluğu Değişken Gayret Şans GÜÇLÜ VEYA ZAYIF RAKİP DEĞİL, RAKİP VARDIR. ŞANS VE UĞUR YOKTUR, ÇALIŞMA VE GAYRET VARDIR.

SPORCULARA GÖRE BAŞARI VE BAŞARISIZLIĞI ETKİLEYEN FAKTÖRLER BİREYSEL SPORLAR TAKIM SPORLARI Kazanma Kaybetme KABİLİYET 36 16 25 14 GAYRET 9 5 4 GÖREVİN GÜÇLÜĞÜ 1 23 13 ŞANS 2 TAKIM ÇALIŞMASI - 40 34

DIŞ DENETİMLİ ANTRENÖRLER Olaylarla kendi davranışları arasında bağlantı kurmaz. Olayların kontrolünün kendi dışında olduğunu düşünür. Şansa bağlı tesadüfi durumları tercih eder. Az mücadele gerektiren hedefleri belirlerler. Kendine güvenleri ve öz saygıları zayıftır. Başarı ve başarısızlıkta sorumluluğu kabullenmezler.

İÇ DENETİMLİ ANTRENÖRLER Olumlu ve olumsuz olayları kendi davranışları olarak algılar. Kendine güvenleri ve benlik saygıları yüksektir. Tutarlı başarıyla daha da desteklenir. Devamlı başarısızlığa daha dirençlidir. Hayatlarındaki bir çok olayı düzenlemesi gerektiğini ve sorumlu tutulacağını hisseder. Becerilerini kullandıkları durumları tesadüfi durumlara tercih ederler.

“BAŞARILI BİR TAKIMIN PEK ÇOK ELLERİ, AMA TEK BİR BEYNİ VARDIR.”