NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN ALANI
Advertisements

3/A SINIFI.
KÜME DÜNYASINA GİDELİM
AÇILAR A)BAZI GEOMETRİK KAVRAMLAR B)AÇILAR C)AÇI ÇEŞİTLERİ
1.Kare , Dikdörtgen ve Üçgen
DOĞRU VE DÜZLEM.
GEOMETRİYE MERHABA.
GEOMETRiNiN TEMEL KAVRAMLARI
TAM SAYILARDA BÖLME İŞLEMİ
ÇEMBERDE AÇILAR.
DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR.
DOĞRUNUN YOLCULUĞU.
GEOMETRİ VE SÜSLEMELER
ERÜNAL SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
Doğru, Işın ve Doğru Parçası
VEKTÖRLER.
HAZIRLAYANLAR HATİCE MERVE ÜNAL AYŞE ESKİCİ HİLAL POLAT NURŞAH ERDOĞAN
KONULAR YÖNDEŞ AÇILAR İÇ AÇILAR İÇ TERS AÇILAR DIŞ AÇILAR
ÇEMBERDE AÇILAR SİTELER ÖĞRENCİ YURDU KÜTAHYA EĞİTİM KOMİSYONU.
Doğruların doğrultuları
ÜÇGENLER Aylin Karaahmet.
DİKDÖRTGEN Dikdörtgenler prizması şeklindeki cisimlerin yüzeyleri dikdörtgensel bölgedir. Dikdörtgensel.
DOĞRULAR VE AÇILAR.
Açılar Ve Açı Çeşitleri
KÜMELER KAZANIMLAR 1-Bir kümeyi modelleri ile belirler, farklı temsil biçimleri ile gösterir. 2-Boş küme ve evrensel kümeyi modelleriyle açıklar.
ÇEMBER DAİRE SİLİNDİR.
YETERLİ SAYIDA ELEMANININ ÖLÇÜLERİ VERİLEN ÜÇGENİ ÇİZME
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
Aşağıda bir tam elma eş parçalara
GEOMETRiNiN TEMEL KAVRAMLARI
KOORDİNAT GEOMETRİYE GİRİŞ
KONULAR ÜÇGENLERE GİRİŞ ÜÇGEN ÇEŞİTLERİ ÖRNEKLER.
ÇEMBER.
Merhaba arkadaşlar.
GEOMETRİ TEMEL KAVRAMLAR
KESİRLERİN SAYI DOĞRUSUNDA GÖSTERİLİŞİ
GEOMETRİ SUNUMU ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI YRD. DOÇ. DR. ERCAN ATASOY.
NOKTA.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
KÜMELER.
ÇEMBER VE DAİRE.
ÇEMBER İZEL ERKAYA
ÇEMBER VE DAİRE.
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
VEKTÖRLER YÖNLÜ DOĞRU PARÇALARI :
BİR AÇIYA EŞ BİR AÇI ÇİZİMİ
ÖZDEŞLİKLER a2-b2=(a-b).(a+b) a2 (a-b)2 = a2-2.a.b+b2 (a+b)2 b2
KÜMELER.
DOĞRUSAL DENKLEMLERİN
ÜÇGENLER SAYFA:1 SAYFA:14 SAYFA:2 SAYFA:15 SAYFA:3 SAYFA:16 SAYFA:4
KOORDİNAT SİSTEMİ.
KÜMELER ERDİNÇ BAŞAR.
ÇEMBER, DAİRE VE SİLİNDİR
KÜMELER.
EMİNE TAVİL GÖNÜL BAYDEMİR ZELİHA AYDEMİR
Ucu sivri bir kalemin kağıt üzerinde bıraktığı iz bir noktadır.
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
Doğal Sayılar ve Okunuşları
GEOMETRİ TEMEL KAVRAMLAR
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER ÜÇGEN VE DÖRTGENLER
ÜÇGEN.
YÜZEY ve DÜZLEM
HAZIRLAYAN: Salih YERLİ SINIFI: 6\A NUMARASI: 1287
KOORDİNAT SİSTEMİ.
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
NELER ÖĞRENECEĞİZ 1-Doğru ile nokta arasındaki ilişkiyi açıklamayı
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
9.5. Vektörler Adem KÖSE.
KOORDİNAT SİSTEMİ.
Türkiye’nin Sunu/Slayt Paylaşım Sitesi
Sunum transkripti:

NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN çizgi DOĞRU NOKTA A B •A •B k

NOKTA ve DOĞRU Bugüne kadar hiç havai fişek gösterisi izlediniz mi? Yan tarafta gördüğünüz havai fişek gösterisinde neler dikkatinizi çekiyor?

ETKİNLİK A Kâğıt üzerinde kesişen iki kat çizgisiyle bir nokta belirleyelim.Bu noktayı isimlendirelim. Kâğıdımızı bu noktadan geçecek şekilde birkaç defa katlayalım.Katlanan kâğıdı açalım. Kat izlerini cetvelle çizelim. A A

Açılan kağıda bakarak nokta ile doğru modeli hakkında ne diyebiliriz? *Bir noktadan kaç tane doğru geçer?

ETKİNLİK Kâğıt üzerinde herhangi iki nokta belirleyip isimlendirelim. Kâğıdı bu iki noktadan geçecek şekilde katlayalım. A B A B

Katlanan kâğıt açıldığında noktalardan geçen kat çizgilerinin sayısı nedir? A B *İki nokta ile doğru arasındaki ilişki nedir?

Doğrular, üzerindeki herhangi iki nokta ile isimlendirilerek, sembolle gösterilir. Yandaki doğru “KL” veya “KL” biçiminde gösterilip ‘’KL doğrusu biçiminde okunur. d Doğrular küçük harflerle de isimlendirilir. Yandaki doğru, “d doğrusu” diye okunur

Yolculuk yapmayı severmisiniz? Yolculuk için kara, hava veya demir yolundan hangisini tercih edersiniz? Neden?

etkinlik Kâğıdı ortadan ikiye katlayalım. Katlanmış kâğıt üzerine bir doğru parçası çizelim. Doğru parçasının uç noktalarını kalemin ucuyla delelim. Kâğıdı açalım. Kalem ucunun diğer katta belirlediği iki noktayı çizgeçle birleştirelim. A B K L K L

Doğru üzerinde bulunan herhangi iki nokta arasında kalan parça ”doğru parçası” dır. Yandaki doğru parçası sembolle [AB] veya AB şeklinde gösterilir ve ”AB doğru parçası” diye okunur. • • A B • • A B

Doğru parçası modelinin bir ucuna, istenen uzunlukta • • Doğru parçası modelinin bir ucuna, istenen uzunlukta ve sayıda doğru parçası eklenerek “ışın” elde edilir. Doğru parçasının ek yapılmayan kısmı, ışının başlangıç noktasıdır. Işının sembolle gösterimi “[EF” veya “EF” E F • • E F • • E F

Uygulama Aşağıdaki doğruda yer alan noktaları kullanarak elde edilebilecek doğru parçaların ı adlandırınız. Bu doğru parçalarını sembolle gösteriniz. A B C D • • • İPUCU

2. Aşağıda verilen her bir şeklin okunuşlarını yazınız ve bu şekilleri uygun sembol kullanarak gösteriniz. K A B L • • • C D T U • İPUCU

3. Evet çocuklar ördekler yuvalarına en kısa hangi yoldan giderler?

1) [AB] AB doğru parçası [AD AD ışını 2) CD] CD ışını TU TU doğrusu GERİ1 2

• • • • • • • • • • • • • • •

İlk öğretim 6. sınıf kitabı KAYNAKÇALAR: www.google.com.tr İlk öğretim 6. sınıf kitabı ZEYNEP AKKUZU 100404026