COPERT 4 Eğitimi 3. Faaliyet Verileri – Başlangıç Rehberi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
  5.4 PROJE TRAFİĞİ Kırsal yolların tasarımı ile ilgili geometrik standartların seçimine esas olan trafik için genelde 20 sene sonraki trafik değeri alınır.
Advertisements

Kütle varyansı için hipotez testi
OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
Filonuza ait tüm detayları kayıt altına alın.
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
MERKEZİ YIĞILMA (EĞİLİM) ÖLÇÜLERİ
Envanter nasıl hazırlanır?
İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK ANALİZ TEKNİKLERİ
Elektrikli Araçlar için Paylaşımlı Akıllı Sürücü Destek Sistemi
Kalibrasyon.
Atmosferik Kirleticiler
Akaryakıt Sektörü Pazar Gelişmeleri
-Demografik- Nüfus Analizi
KÜRESEL ISINMA VE DOĞALGAZ KULLANIMI
100 yıldır süren yenilikler
Kİ-KARE TESTLERİ A) Kİ-KARE DAĞILIMI VE ÖZELLİKLERİ
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
ANOVA.
AB Hakkında Genel Bilgiler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Final Presentation of the Project, 21 Jan Karayolu ulaşımından kaynaklanan emisyonların hesaplanması için belirsizlik tahminleri ve kılavuz belge.
KARAYOLU YÜZEY DÜZGÜNSÜZLÜĞÜNÜN ARAÇ İŞLETME MALİYETİNE ETKİSİ
COPERT 4 Eğitimi 2. Genel Metodoloji.
Her Sulamada Uygulanacak Sulama Suyu Miktarı ve Sulama Aralığı
Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy.
Ek 2A Diferansiyel Hesaplama Teknikleri
Erkin Işık | 2 Mart 2006 | 1 Getting you there. ENFLASYON* GİZLİ ŞİFRENİN PEŞİNDE * Ekonomi Çalışma Grubu’nda gerçekleştirilecek sunumların hazırlayan.
Alıştırma Eğitim Dokümanları
İlk hareket ve kontrol sistemleri
Bölüm 3 Maliyet Analizi Genel Maliyet Faktörleri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Lojistikte & Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
NOKTA KAYNAK HAVA KİRLİLİĞİ DAĞILIM MODELLEMESİ AERMOD
Envanter. Envanter Envanter bir Mali Yatırımdır Sonuçları: Talep Tahmininde Hata Planlama Hataları Kayıt Kusurları Kalite, İşgücü, Makine Problemleri.
Top Management Program in Logistics & Supply Chain Management (TMPLSM) Üretim ve Operasyon Yönetimi 5: Kapasite.
İçindekiler: Marjinal Hâsılat Fonksiyonunun Ortalama Hâsılat Fonksiyonundan Elde Edilmesi 2. Marjinal Maliyet ve Ortalama Maliyet Fonksiyonları Arasındaki.
GREEN MARKETING KONFERANSI
Balıkesir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi Akademik Yılı Erasmus+ Programı Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği.
Uzunluk ölçüleri Uzunluğu ölçtüğümüz araç metredir.
MOTORLU TAŞITLARDAN KAYNAKLANAN HAVA KİRLİLİĞİNİN ÖNLENMESİ KAPSAMINDA ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞINCA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Motorlu taşıtlardan kaynaklanan.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PASCAL ile Programlamaya Giriş
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER
DERS-3 İstatistiksel Dağılımlar -II Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
ONDALIK KESİRLERİN BÜYÜKLÜK – KÜÇÜKLÜK – EŞİTLİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRMA Kazanım 4: İki ondalık kesri karşılaştırarak aralarındaki ilişkiyi, büyük, küçük.
Beklenen Getirinin ve Riskin Ölçülmesi
Study Turkish Sayılar... Study Turkish
8 Mart 2010 BAŞYURT- KARAKOÇAN (ELAZIĞ) DEPREMİ B.Ü. KANDİLLİ RASATHANESİ ve DEPREM ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Kİ-KARE DAĞILIMI VE TESTİ
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİ
3- Ana-tali yol kavşağı TRAFİK KURALLARI.
Maliyet Hacim Kar Analizleri ve Başabaş Noktası
adresinden öğrenci numaranızın başında sıfır olmadan küçük harfle o ekleyiniz ve şifrenizi giriniz.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Asimetri ve Basıklık Ölçüleri
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
ANDROİD TABANLI MOBİL UYGULAMA İLE ARAÇ KARBON SALINIM HESABI İsmet Faruk YAKA* Abdülkadir KOÇER** Afşin GÜNGÖR* *Akdeniz Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
YAZILIM ÖLÇÜMÜ Yazılım mühendisliği, yazılım ürününü oluşturmaya, mühendislik yaklaşımı uygulamakla ilgili olan teknikler toplamını tanımlamak için kullanılan.
LR Akademisi LR İş Modeli.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
Hidrolojinin Yöntemleri
Ünite 10: Regresyon Analizi
GEAK Çalışma Protokolü Taslağı
KARA YOLLARINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR KARA YOLUNDA ŞERİT TAKİP KURALLARI Gidişe ayrılan yol bölümünün en sol şeridini sürekli işgal etmemek Geçme,dönme,durakla.
…………………………………………………………………………………………………
Sunum transkripti:

COPERT 4 Eğitimi 3. Faaliyet Verileri – Başlangıç Rehberi

COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri) 2 Ulusal envanter oluşturma rehberi Ulusal istatistiklerden yakıt tüketim değerlerini isteyin (satılan yakıt miktarı) 2.Eğer rakamlar birbirini tutmuyorsa, yakıtı yurtdışından alıp yurt içinde kullanmanın ve kara borsanın etkilerine tahmini değerler verin; rakamlar birbirini tutuyorsa, bu değerleri sıfır olarak bırakın 3.1 ve 2’den elde edilen değerlerle gerçek kara ulaşımındaki yakıt tüketim değerini ölçün 4.Farklı kategorilere göre toplam trafikteki araç sayısıyla ilgili verileri edinin  Ulusal kayıtlar (otomobil, kamyonet, ağır kamyon, otobüs, motosiklet)  Emniyet teşkilatı (mopet) 5.Yakıt türü ve alt kategori başına araç dağılımıyla ilgili verileri edinin  Ulusal kayıtlar  Benzer yapıya sahip ülkelerin verileri (Fleets projesinden veriler) Fizibil yaklaşım…

COPERT 4 Training (4. Activity Data) Ulusal envanter oluşturma rehberi İstatistiksel veri yoksa, araçları yaşlarına göre emisyon standartlarına ayırın •pre ECE araçları1971’e kadar •ECE & •ECE •ECE •ECE •Euro •Euro •Euro •Euro  Satış/yeni kayıt bilgilerini kullanın  İkinci el kayıtlara karşı dikkatli olun 7.Büyük şehirlerin ortalama en yüksek ve en düşük sıcaklık değerlerini edinip bir ortalama değer çıkartın. (Bu verilere internetten erişilebilir. Örneğin: Şehir içi, kırsal ve otoyol seyahat hızı için tahmini değerler verin. (Örneğin: şehir içi 25 km/s, kırsal 60 km/s, otoyol 90 km/s) Değerlerin kesin olmamakla birlikte makul olması gerekmektedir. COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri)

4 Ulusal envanter oluşturma rehberi Üç sürüş modu için katedilen mesafe paylarına tahmini değerler verin. Payların toplamı %100 olmalıdır. Değerlerin kesin olmamakla birlikte makul olması gerekmektedir. 10.Tahmini katedilen mesafe değerlerini aşağıdaki sıralamaya göre verin:  Binek araçlar: 11 – 15 Mm/yıl  Hafif hizmet araçları: 15 – 25 Mm/yıl  Ağır hizmet araçları: 50 – 80 Mm/yıl (sadece ülke sınırları içinde katedilen km!)  Otobüsler: 50 – 70 Mm/yıl  Mopetler: 2 – 5 Mm/yıl  Motosikletler: 4 – 8 Mm/yıl  ‘Fleets’ verilerine dayanarak araç yaşına göre katedilen mesafeyi ayarlamak mümkündür 11.COPERT run’ı çalıştırın 12.Hesaplanan yıllık yakıt tüketim oranlarıyla istatistiksel oranları karşılaştırın  Toplam yakıt tüketimi  Yakıt türüne göre tüketim 13.Hesaplanan oranlarla istatistiksel oranları eşitleyecek şekilde katedilen mesafe değerini ayarlayın

COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri) 5 Yaşa bağlı fonksiyona göre katedilen mesafe

COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri) 6 Araç büyüklüğüne bağlı fonksiyona göre katedilen mesafe (motor silindir hacmi)

COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri) 7 Tahmini hız değeri ne kadar kesin olmalı? - 1 Ortalama Hız [km/s]

COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri) 8 Tahmini hız değeri ne kadar kesin olmalı? - 2 Ortalama Hız [km/s]

COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri) 9 Ortalama Yolculuk Süresi •Cold-start hesaplaması için gerekli –Kısa süreli sık yapılan yolculuklar cold-start sebebiyle daha yüksek emisyon oranlarına sebep olur •“Seyahat” nedir? –Art arda sıralanan bir sürüş seyri •“Yolculuk” nedir? –Motorun çalıştırılıp durdurulması arasında kalan sürüş seyri •İş – manav – ev: İki yolculuk (bir seyahat) •Ev – çocukları yolda bırakmak – iş: Bir yolculuk

COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri) 10 Ortalama yolculuk dağılımları İsveçFransa Mesafe sınıflarıYolculuk yüzdeleriMesafe sınıflarıYolculuk yüzdeleri toplam

COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri) 11 Girdi Değişkenlerinin Önemi ParametrelerÖnem İstatistiklere erişim Notlar /Özel Durumlar Her sınıfa ait araç sayısı   Scooter ve mopetlerin kayıtlı olma oranı sorun teşkil ediyor Kullanılan yakıt türüne göre araçlar arasındaki ayrım   Başka tür yakıt kullanabilecek şekilde sonradan donatılan araçların kayıt oranları sorun teşkil ediyor Motor silindir hacmine göre otomobillerin/motosikletlerin dağılımı   Bilinen kirleticiler için çok önemli değil; CO2 emisyon tahminleri için daha önemli Ağırlık sınıflarına göre ağır hizmet araçlarının dağılımı   Aracın büyüklüğü hem bilinen kirleticiler, hem de CO2 emisyonları için önemli Teknoloji seviyesine göre araçlar arasındaki ayrım   İthal, ikinci el ve hurdaya çıkmış araçların oranı sorun teşkil ediyor Yıllık katedilen mesafe   Toplam yakıt tüketim oranına göre hesaplanabilir. Araç yaşıyla orantılı olarak katedilen mesafedeki değişikliğe dikkat etmek gerekiyor Şehir içi sürüş hızı   Emisyon faktörlerini etkiliyor Kırsal ve otoban sürüş hızı   Beklenen değişkenlik yelpazesi içinde emisyon faktörlerini az etkiliyor Farklı sürüş modlarında katedilen mesafe payları   Beklenen değişkenlik yelpazesi içinde emisyon faktörlerini az etkiliyor

COPERT 4 Eğitimi (3. Faaliyet Verileri) 12 Ayrıntılı faaliyet verileri – EU27 •EMISIA internet sayfasından edinilebilir •DG ENV ‘Fleets’ projesi kapsamında toplandı •Beşer yıl aralarla 2005 yılına kadar veriler mevcut … iyi bir başlangıç noktası!