Sınavlar; Öğrenci ve Veliler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
Advertisements

BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
SINAV KAYGISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
ÇOCUĞUNUZA KULAK VERİN
Sınav ve Ders Başarısında
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Çocuğun başarısını yükseltmede ailenin rolü
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Yaşam birinci hediyedir, Sevgi ikinci, Anlayış üçüncü. Yaşam birinci hediyedir, Sevgi ikinci, Anlayış üçüncü. Bazen, arkadaşların neden bize mailleri forward.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
Sınav Başarısında Ailenin Rolü
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
1 - Sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın
SINAV KAYGISINI NASIL YENERİZ ?
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
SINAV KAYGISI VE AİLE.
Annemin yalnızca bir gözü vardı
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
TAKIM RUHU.
MEHMET GÖKHAN AY ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
Sınav Kaygınızı Azaltın
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
EVDE BAŞARIYI ARTTIRMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ çocuğunuzun okul başarısını arttırma adına neler yapabilirsiniz.  KAYITSIZ ŞARTSIZ SEVGİ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
HAKAN KIRBAŞ- PSİKOLOJİK DANIŞMAN1 SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ.
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
Üniversiteye Giden Yolda ÖĞRENCİ VELİSİ OLMAK BİREY DERSHANELERİ Rehberlik Servisi.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE Hazırlayan: Psikolojik Danışman Nur Türkoğlu.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

Sınavlar; Öğrenci ve Veliler

Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını düşünüyor muyuz? Onlara yardım etmekle, onları kontrol etmek arasındaki farkı biliyor muyuz? Onları doğru yönlendirmek isterken onları belki de unuttuğumuzu fark ediyor muyuz?

Acaba çocuğumuzu nesnel olarak (objektif) tanıyor muyuz, yoksa onları görmek istediğimiz gibi mi görüyoruz?

Düşünmeye başlayınca görebiliriz ki, çocuğumuza karşı olan sevgimiz belki de bizi kimi zaman bazı gerçekleri görmekten alıkoyuyor olabilir. Çocuklarımıza yardım etmek isterken bizim de bilmemiz gereken şeyler var galiba.

BEKLENTİLERİMİZ ÇOCUKLARIMIZ İÇİN Mİ? …

ÇOCUĞUMUZA VERDİĞİMİZ DEĞER NELER İÇİNDİR ?…

1. Bize, onların istediklerini yaptığımız zaman değer veriyorlar. 2. Başarılı olduğumuz zaman değer veriyorlar. Hemen arkasından da ekliyorlar: Oysa bize sadece kendimiz olduğumuz için değer verselerdi.

Ama başarımıza verilen değer bize özgüven değil, ’ya başaramazsam Ama başarımıza verilen değer bize özgüven değil, ’ya başaramazsam ?’ diyen bir kuşku kazandırır. Onun için çocuğumuza, başarıları için değil, kişiliği, karakteri, kısaca kendisi için değer vermeliyiz ve bunu böyle belirtmeliyiz. Unutmayalım ki, hayattaki sınavlar sadece üniversiteye girmek için verilmez. Bütün hayat bir sınavdır ve hepsini de kişiliğimizin, karakterimizin değerleriyle vermemiz asıl olmalıdır.

Çocuklarımızı tanımanın yolu, onlarla iletişimimizi arttırmak, onları dinlemek, onlara değer vermekten geçer. Çocuklarımızın duygularını, düşüncelerini paylaşmalı, kendi duygularımızı, düşüncelerimizi de onlara aktarmalıyız. Çoğu kez yapılan yanlış, çocuklarımızı sorgular gibi onların yaptıklarını öğrenmeye çalışmak, onları sadece eleştirmek ve ne yapacaklarını söylemek isteğidir. Bunların hiç birisi paylaşmak değildir ve çocuklarımızı anlamanın doğru yolu olamaz. Çocuklarımızı dinleyelim, anlayalım ve hayatı onlarla paylaşalım.

Sınava Giren Öğrenci Özellikleri

AKILDAN ÇOK DUYGU HAKİMDİR.

ALINGAN VE KIRILGAN OLABİLİRLER.

SAĞLIK PROBLEMLERİ OLABİLİR.

BU DÖNEMDE ÇEVRESİNDE VE İÇ DÜNYASINDA YAŞADIĞI HER OLAYDAN ETKİLENİR.

BAŞARISIZ OLMA KORKUSU İÇİNDEDİRLER.

ARKADAŞ ÇEVRELERİNDEN ETKİLENİRLER.

BU YAŞTAKİ GENÇLERİN ÇOĞUNDA BIKKINLIK, USANMA, KARAMSARLIK VE TEMBELLİK VARDIR.

Abisi, ablası, komşular veya akrabalar ile kıyaslamayın. Kazanamaması durumunda da sizin çocuğunuz olduğunu unutmayın. Son zamana kadar desteğinizi esirgemeyin. (Aşırı ilgisizlik yada aşırı destekte çocuğu etkileyebilir.)