MÜŞTERİ TATMİNİNDE SÜREKLİLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETİK KARAR VERME.
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
2012
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
SUNUM.
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
Bu India’dan gelen TANTRA.
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Buna inanmıyor olabilirsiniz ancak verdiği öğüt harika
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
(Abisi ve kardeşi de dahil)
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
İLETİŞİM.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Buna inanmıyor olabilirsiniz ancak verdiği öğüt harika
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Bölüm 11 – Hizmetlerde Başarısızlık ve Şikâyet Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
İnternet Okur Yazarlığı
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
ÇOCUĞUM SINAVA HAZIRLANIYOR Hayatımızda 3 önemli karar vardır… seçimi…
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Bu India’dan gelen TANTRA.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

MÜŞTERİ TATMİNİNDE SÜREKLİLİK

1)MÜŞTERİ HİZMETLERİ VE SONRASI, 2)MÜŞTERİYİ SÜREKLİ KILMAK, 3)MÜŞTERİLERİ UZUN SÜRE ELDE TUTMANIN YOLLARI,

MÜŞTERİ HİZMETLERİ VE SONRASI Değerleri sürekli değişen bugünün ekonomisinde bir şirketin başarılı olmasında müşteriye kusursuz hizmet vermek çok önemli rol oynar. Müşteriye hizmet aynı zamanda,Müşteri için kendi tarzınızı değiştirme sürecine girmek,Müşteriyi memnun etmek için gerekenleri yapmak,belki de şirketimizin zararına olsa bile,müşterinin yararına olacak kararlar almak da demektir.

KUSURLU HİZMETİN NEDENLERİ * Çalışanların ilgisiz olması * Çalışanların eğitimin yetersiz olması * Çalışanların müşterilere olumsuz davranışları * Müşterilerin beklentileri açısından,iş yerleri ile müşteriler arasındaki anlayış farkı * Ürün ve hizmet temini açısından,iş yerleri ile müşteriler arasındaki anlayış farkı, * İş yerlerinin müşterilerin kendilerinden görmek istedikleri muamele ile ilgili düşünceleri ile müşterilerin gerçekten görmeyi umdukları ve de gördükleri muamele açısından iş yerleri ile müşteriler arasındaki anlayış farkı , * Şirket bünyesinde müşteriye hizmet felsefesinin bulunmaması, * Şikayetlerin yanlış ele alınması ve çözümü, * Çalışanların iyi hizmet vermek,sorumluluk yüklenmek ve müşteriyi memnun edecek kararlar alabilmeleri için yeterince yetkilendirilmemiş olması,

MÜŞTERİYE HİZMETTE KUSUR ETMENİN MALİYETİ Müşteri,aldığı servisin karşılığını öder;şirketler için ise verilen servis bir harcama değildir.Ödeme pek çok şekilde gerçekleşir.İlki uzun süre müşteriyi elde tutmaktır.Pek çok iş yeri müşteri kazanmanın maliyetini bilir.Ancak müşteriyi elden kaçırmanın maliyetini düşünmezler.aslında,yeni bir müşteri kazanmanın maliyeti,mevcut veya eski bir müşteri ile iş yapmanın maliyetinin beş ila altı kat daha fazlasıdır.

KUSURLU HİZMETİ DÜZELTMENİN YOLLARI * Özür dilemek:İlk olarak müşteriye verdiğiniz bu sıkıntı için üzgün olduğunuzu söyleyin,Samimi olun;eğer olmazsanız müşteri bunu fark eder. *Şikayeti dinlerken tekrarlamak :Doğru anladığınızdan emin olmak için müşterinin size durumu anlatmasını bekleyin ve şikayeti tam olarak tekrar edin. *Zararı karşılamak:İşte size puan kazanmanız için bir şans.sadece müşterilerin şikayetlerini gidermek için parasının iade etmek,değiş tokuş yapmak veya kredi açmak gibi acil önlemler almakla kalmayım bir adım daha atabilirsiniz. *Takip etmek:Programların çoğu bu aşamada başarısız olmaktadır müşterinizi tatmin edip etmediğinizi öğrenmeye çalışın.

BAŞARILI BİR MÜŞTERİ HİZMETLERİ SİSTEMİ İÇİN ATILACAK YEDİ ADIM * Müşterilerimizi yeteri kadar tanımak, * Kaliteli hizmet performansı göstermek için standartlar geliştirmek, * İyi elemanları işe almak eğitmek ve ödüllendirmek, * Hizmetle ilgili başarıları ödüllendirmek, * Müşterilere yakın olmak, * Gelişme sağlamak için sürekli uğraşmaktır. * Daima en iyi hizmeti vermek için çalışmalısınız.bu işi yapmanızın tek amacı müşterilerinizi memnun kılmak olmalıdır.bu bir kez başarıldıktan sonra,büyüme,genişleme ve kar kendiliğinden gelecektir.

MÜŞTERİYİ SÜREKLİ KILMAK Aktif hizmetin en iyi örneklerinden birisi,müşterinin satın alma sürecini mümkün olduğunca kolaylaştırmaktır.satın alma süresini hızlandırma,bekleme süresini azaltmak(insanlar beklemekten nefret ederler),böylece dakik bir iş yeri görüntüsünü kazanmalısınız. İş yerinizi alış veriş yapılacak hoş bir yere çevirdiğinizde yarattığınız bu hoş atmosferi tekrar yaşamak ve alış verişlerini kolaylaştırdığınız için size gelmeye devam edeceklerdir. Müşterilerinize iyi davranın.onları dinleyin.neye ihtiyaçları olduğunu ,ne istediklerini ve ne beklediklerini öğrenin sonra onlara istediklerinin ,hatta daha da fazlasını verin onların beklentilerinin üstüne çıkın.

Uyumlu ve etkili iletişim ancak müşterinizle aynı dili konuşursanız sağlanır.eğer ‘bu alet doğru çalışmıyor gibi geliyor bana.’derse,sakın ‘Ne dediğinizi anlıyorum’ diye yanıtlamayın ‘söylediklerinizi duyuyorum.aletin doğru çalışmadığını nasıl anladınız?’diye yanıtlayın Müşterileriniz ile uyumlu olup sağlıklı iletişim kurabilirsiniz sizinle iş yapmaya devam etmek isteyecekler ve yeni müşteriler göndereceklerdir.sonuçta daha çok işiniz ve beraberinde daha uzun süre iş yapacağınız müşterileriniz olacaktır. .

MÜŞTERİLERİ ÖMÜR BOYU ELDE TUTMANIN YOLLARI Hizmete yönelik bir şirket kültürünün oluşturulması Genel destek vermek Çalışanlara yetki verilmesi Çalışanların eğitimine önem verilmesi İyi insanları işe almak Bağlılığı ödüllendirmek Beklentilerinizi denetleyin

Kolayca ulaşılabilen hizmet sistemleri sağlamak Kolaylıklar sağlayan hizmet sistemleri oluşturmak Şikayetleri uygun şekilde ele almak Şikayetleri satışa dönüştürmek Çalışanları ilk seferinde işi doğru yapacak şekilde eğitmek Müşterilerin değer yargılarını,inançlarını ve standartlarını belirlemek Çalışanların fikirlerini almak ve uygulamak Adil ve tutarlı olmak Yapabileceklerimizin altında sözler vermek,fazlasını yapmak

Yüksek ilgi,yüksek teknolojiden daha önemlidir Müşterilere ne istediklerini sorun İşi günlük yürütmek,sorunları ertelememek Müşteri kaybetmeyin maliyetini bilmek Rakiplerimizi çok iyi tanımak Piyasa araştırması yapmak Müşterilerimizin ne ye ihtiyacı olduğunu,ne istediğini ve ne beklediklerini bilmek Başarılı olmak için etkili iletişim kurmak Gülümsemek

a Müşterilere önemli olduklarını hissettirmek Sadece mükemmelliği kabul etmek Hizmetinizin sonuçlarını herkese gösterin Her zaman daha fazlasını yapın

OLAĞANÜSTÜ MÜŞTERİ HİZMETİ VERMEK VE MÜŞTERİYİ ELDE TUTMAK İÇİN ON EMİR Şirketteki en önemli kişi müşteridir. Sizin ona ihtiyacınız olduğu kadar müşterinin size ihtiyacı yoktur.Siz ,müşteri için çalışmaktasınız. Müşteri işinizi engellemez.Müşteri iş yapma amacınızdır. Müşteri sizi ziyaret ederek veya telefonla arayarak size iyilik yapmış olur.siz müşterilere hizmet etmekle bir iyilik yapmış olmazsınız . Müşteri de stoklarınız, çalışanlarınız ve tesisiniz(yada mağazanız )gibi işinizin bir parçasıdır.eğer iş yerinizi elden çıkarıyorsanız müşterilerinizi de gözden çıkarmış olursunuz.

Müşteri köşede unutulmuş bir istatistik değil,sizin gibi hisleri,duyguları olan bir kişidir, müşterilerinize kendinize davranılmasını istediğinizden daha iyi davranın. Müşteri münakaşa edilecek yada hakkından gelinmesi gereken birisi değildir. Müşterileriniz ihtiyaçlarını,taleplerini ve beklentilerini karşılamak sizin görevinizdir ve olabildiğince her zaman onların endişelerini ve şikayetlerini gidermelisiniz. Müşteri gösterebileceğiniz en önemli,nazik ve profesyonel davranışı hak eder. Müşteri işinizin can damarıdır.asla unutmayın ki ,müşteriler olmazsa,işinizde olamaz.siz müşteriniz için çalışmaktasınız.

MÜŞTERİYİ UZUN SÜRE ELDE TUTMAK İÇİN İPUÇLARI Her müşteriye adı ile hitap edin. Müşterinin söylemek istediği her şeyi dinleyin. Müşterinizle önce bir insan olarak ilgilenin. Müşterinize kibar davranın Müşterinin bireysel taleplerine duyarlı olun Müşterilerinizin kişisel satın alma geçmişine ve alım güdülerini motive eden öğeleri bilin. Her müşteriye yeterince zaman ayırın Müşterilerinizi işinize dahil edin.önerilerini ve uyarılarını dikkate alın. Müşterilerinize önemli olduklarını hissettirin onlara komplimanlar yapın. Müşterilerinizi anlamak için önce dinleyin,sonra konuşun ki,o da sizi anlasın.

MÜŞTERİ HAKLARI Profesyonelce ,kibar ve anında hizmet almaya, Müşteri sizinle iş yapmayı tercih ettiği her seferinde sizin tam ve kesintisiz alakanıza, Kaliteli ürünlere ve hizmetlere, Anlaşılır hizmet beklentileri dahilinde ihtiyaçlarını karşılanmasına, Yeterli,bilgili ve iyi eğitimli personele, Uzun süreli hizmet sağlayacak tüm kaynaklarınızdan,ekip çalışmasından ve hizmet ağlarından faydalanmaya, Geri besleme,şikayetler veya övgüler için tüm iletişim kanallarının açık olması, Ürünleriniz ya da hizmetleriniz için uygun bir ücret ödemeye, Sizden veya personelinizden eski veya yeni iş birliğinizi için övgüler almaya,

UNUTMAYIN Kİ!!!!!! MÜŞTERİLER BU GÜN GEÇMİŞE GÖRE EĞİTİMLİ,SATIN ALIRKEN VE PARA HARCARKEN ÇOK DAHA DİKKATLİLERDİR.PARALARININ KARŞILIĞINI ALMAK İSTERLER. SAYGILARIMLA;