BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ NASIL BAŞARILI OLUNUR
Başarının Reçetesi Geçen yıllarda başarı için bir reçete vardı: Çalışmak,çalışmak,çalışmak….. Oysa bu fikir yerini son yıllarda ; “etkili ve verimli çalışmaya bırakmıştır”.
OKULDA BAŞARI İÇİN NELER GEREKLİ Başarıyı İsteme. Başarıya İnanma. Çalışma Ortamını Düzenleme. Amaçlar Belirleme. Planlı Programlı Yaşama Biçimi. Hafızayı güçlendirme. Başarısızlıklardan Korkmama.
**Başarıyı İsteme** “Aldığımız Eğitim Ne ise o kadar oluruz.” Helvetius Romalı Filozof Syrus: “Sadece Cahiller Eğitimi İnkar Eder.”
Başarabilirsiniz
Okulda Başarılı Olmak Ne Kazandırır. Kendine güven. Sosyal Çevre. Anne-Baba Desteği. Prestij. Karizma. Vb.vb.vb…………
Kendine İnanma Geçmişte Neleri Başarmıştınız. Şu an gördüğünüz derslerin aynı ve benzerleriyle nasıl baş ettiniz? Zor durumda kalınca size yardım edecek kimler var.
Ders Çalışma Kimin Sorumluluğunda
Ders Çalışmak Sizin İşinizdir Ders çalışma faaliyeti sadece size ait, sizin yapmanız gereken,sizin sorumluluğunuzda olan etkinliktir.Sonuçları da yine başarı veya başarısızlık olarak size aittir.Her şeyden önce bunu kabul edip ona göre hareket edin.
Çalışma Ortamı Sesiz Olmalı. Çalışma Çalışma Masasında yapılmalı. Dikkat Dağıtıcı Objeler olmamalı. Müzikle ders çalışılmamalı. Tv., Bilgisayar, cep telefonu çalışma sırasında kapalı olmalı. Çalışma bitmeden başka bir etkinliğe başlanmamalı.
Amaçlar Belirleme Kendinizi on yıl sonra neleri başarmış olmak istersiniz? Sizi En çok gururlandıracak olan nedir? Amaç Belirleme Kriterleri: 1-Amaçlar yasal topluma ve bireye yararlı olmalıdır. 2-Amaçlar somut olmalıdır. 3-Amaçlar ölçülebilir olmalıdır. 4-Amaçlar kısa,orta ve uzun vadeli olmalıdır.
Örnek Bir Amaçlar Listesi Hayat Amaçları: -Halkla İlişkiler Uzmanı Olmak. -İyi derecede bir yabancı dil öğrenmek. -Amatör basketbol oynamak. Bir Yıllık Amaçlar: -9.Sınıfı 4.50 başarı ort. İle bitirmek. -Yabancı dil temelini öğrenmek. -20 kitap okumak. -Satranç öğrenmek. -Hızlı Okuma kursunu tamamlamak. Bir Aylık Amaçlar: -Matematik dersinden 5 almak. -Dönem ödevime ön hazırlık yapmak. -Arkadaşlarımı evimize davet ederek ailemle tanıştırmak. -Satranç kursuna kayıt olmak.
Planlı Programlı Yaşama Biçimi. -Planlar gün içindeki tüm etkinlikleri kapsamalı. -Günlük planlar her gün yapılmalı. -Planı uygulanır biçimde yapın. -Planının uygulamasında kendi sorumluluğunuz olduğunu unutmayın. -Planı başarı ile uyguladığınız her gün kendinizi ödüllendirin. -Çalışma seanslarını 40+10+10 formülü ile yapın. Ç+ T+ D -Planda ders çalışmaya eğlenceye ve diğer etkinliklere de yer verin. Önemli olan planlı bir yaşamdır.
Günlük Plan Örneği 05-12-2006 Salı 08:0016:30 OKUL 16;30-17:00 EVE DÖNÜŞ 17:00-18:00 TEKRAR (Fizik,Matematik ve Tarih) 18:00-19:00 Akşam yemeği 20:00-21:00 Coğrafya Ödevi 21:15-22:30 TV (dizi) 22:30-23:00 Kitap okuma 23:00 …….. Uyku.
Zamanımızı Çalan Hırsızlar Televizyon Bilgisayar Telefon Hayaller Hayaller…. Misafirler Hayır Diyememe.
=Öneriler= Tv sizi yönetmesin siz onu yönetin. Bilgisayarı ve oyunları çalışma sonunda kendinize ödül olarak değerlendirin. Hayallerden kısa zamanda kurtulmaya çalışın. Çalışma sırasında cep telefonu sizden uzakta ve kapalı olsun. Misafirlerin sizi rahatsız etmesini engellemek için gerekli çabayı gösterin. Zamanınızı boşa harcayan herkese her şeye “HAYIR” demeyi öğrenin.
Hafızanın Özellikleri Tam olarak öğrenilmiş bir bilgi %100 Tekrar edilmezse 20 dk içinde %50 si unutulur.
Hafızanın Özellikleri 8 saat sonra % 70 i unutulur. 1 saat içinde %60 unutulur.
Hafızanın Özellikleri Bir hafta sonunda öğrenilen bilgiden çok az zayıf bir izlenim kalır.
Hafızanın İşleyişi ve Unutma Eğrisi
Ara Vererek ve Ara Vermeden Yapılan Çalışmada Hatırlama Eğrisi
Hafızamızın Temel Özellikleri Zayıf İzlenimler çabuk Unutulur. Tam anlaşılmayan konular çabuk unutulur. Ortada olan bilgiler çabuk unutulur. Hiç ara vermeden çalışılan malzemeler çabuk unutulur. İlgi alanımıza girmeyen bilgiler çabuk unutulur. Tekrarlanmayan bilgiler çabuk unutulur. Rakamlar ve İsimler çabuk unutulur.
Hafızamızın Temel Özellikleri Tekrarlanan bilgiler zor unutulur. Kişiye anlamlı gelen bilgiler zor unutulur. Duygusal anılar,hoşlanılan duygular Mutlu,neşeli iken öğrenilenler. Çarpıcı ilginç bilgiler, Başta ve sonda öğrenilenler. Uyumadan önce ve sabah erken çalışılan malzemeler zor unutulur. Aktif dinleme ile öğrenilenler. Yüksek sesle çalışılan malzemeler zor unutulur.
Bir Bilginin Hatırlanmasını Kolaylaştırmak İçin; 1-Her şeyi öğrenmek yerine yalnızca gerekli olanları öğrenin. 2-Öğrenmeden önce neyi öğreneceğinize ilişkin amaçlar belirleyin. 3-Öğrenmeye istekli olun. 4-Soyut bilgileri somutlaştırın. 5-Sözcük,kural,tanım,formül vb ezberlemede kart yöntemini kullanın. 6- “Bu dersi anlamıyorum” deyip kenara atmayın. 7-Öğrendikleriniz arasında bağlantı kurun.
Tekrar Programı Geçen Zaman Yapılacak Tekrar süresi Bilginin Hafızada Kalma süresi 1 saatlik çalışmadan sonra 10 dakika 1 gün 1 gün sonunda 1 hafta 1 hafta sonra 1 ay 1 ay sonunda uzun süreli hafıza
Bahanelere Sığınmayalım…
Başarısızlıklardan Korkmayın ve Pes Etmeyin Sonuçta Bu Sahne için değer