ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
SUNUM.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA YOLLARI
Dale Carnegie “ Dost kazanma Ve İnsanları Etkileme sanatı”
Sınava hazırlanan öğrencilere yaklaşımlar.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
SUNUM.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Zor insanla başa çıkma yolları
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
District 2420 Liderlerin Liderliğine Hoşgeldiniz H.Tahsin Tuğrul GDG, Liderlik Eğitimi.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
3. ULUSLARARASI ANTRENÖR GELİŞTİRME SEMİNERİ HAZİRAN 2007 HAKEM-ANTRENÖR/OYUNCU İLİŞKİLERİ A.KADİR ÖZÇELİK-RECEP ANKARALI.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
Aile İçi İletişim.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
SINAV KAYGISI.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
BAĞIMLILIK AİLE EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
MOTİVASYON.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Sınava hazırlanan öğrencilere yaklaşımlar.. Hep Birlikte Başarıya... Aile Öğrenciokul.
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
İLETİŞİM NEDİR??.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA PSK. YILDIRAY OKUR

DİYALOG; Bir konu etrafında iki farklı görüşe sahip iki veya daha fazla kişinin konuşmasıdır. Fikir ayrılığı, İki görüşten birinin doğrulanması,diğerinin yanlışlanması,

Eğitimi ve bilgisi yetersiz olmasına rağmen kendisini çok iyi sananlar, Öncelikleri belirlemede beceri sahibi olmayanlar, Hatasını olgunlukla kabul edemeyen,sürekli açıklama yapıp kendisini temize çıkarmak isteyenler, Yavaş düşünen yavaş hareket edenler

İşleri karıştıranlar, Hiç konuşmayan,bilgiyi zorla ağzından aldığınız insanlar, Yanlış anlamakta ısrar edenler, Karşıdakinin söylediklerine önem vermeyenler Konum farklılıkları nedeniyle görüşürken o farkı hissettirenler, Karşıdakine saygı göstermeyenler,

Aynı şeyi sürekli tekrar etmek zorunda kaldığınız insanlar, Sadece kendi yaptığını önemli sananlar, Sürekli olaylar ve etrafındakiler üzerinde kontrol oluşturmaya çalışanlar, Empati kuramayanlar, Her zaman «BEN HAKLIYIM» diyenler.

1. İlke İyi Bir Dinleyici Olmak DİNLEMEK KONUŞMAK

Sizin çok şey bilmenizle ilgilenmezler, sözlerinin kesilmemesini,önce görüşlerinin dinlenmesini isterler. İnsanları dinlemek,onları önemsediğinizi göstermenin en iyi yoludur.Bu şekilde davranmak karşıdakinin size karşı pozitif ve saygılı davranmaya sevk eder.

2. İlke :İnsanlar Daha çok Kendileriyle İlgilidirler SİHİRLİ ZAMİRLER SİZ SİZİ SİZİN

AYNALAMA: Karşınızdaki kişinin konuşmasındaki tonlaması,konuşma hızı,beden dili nasılsa siz de aynı tonlama,hız ve beden diliyle cevap verin.Kişiler kendilerine benzeyen kişilere karşı daha rahat ve açık davranırlar.

3. İlke: Sorulara Cevap Vermeden Önce Biraz Sessiz Kalın Bu tavrınız söylenen şeyler üzerinde düşündüğünüzü gösterir.İnsanlar söyledikleri şeyler üzerinde düşünülmesini ve söylediklerine değer verilmesini isterler. Biraz beklemek aynı zamanda size de cevap vermek için düşüncelerinizi toplayacak zamanı kazandırır.

4. İlke: Konuya Odaklanarak Net Bir Şekilde Konuşun Konuşmalarınızda kısa ve net olun. Konudan konuya zıplayan veya aynı şeyleri uzatarak anlatan bir insanı dinlemek karşıdakini yorar.

5. İlke:İlk İzlenim Çok Önemlidir İnsanlar bizim hakkımızda edindikleri ilk izlenimin %90’ını onlarla olan etkileşimimizin ilk 4 dakikasında edinirler.

Altın Kurallar: 1)Muhattabınızın elini nazikçe sıkın.O sizin elinizi nasıl kavrıyorsa siz de öyle kavrayın. 2)Gülümsemenin gücünü kullanın.Gülümseme insanların size güven duymasını sağlar. 3)Giyim tarzınız başarınıza yardımcı olsun.

6. İlke:Anlatacağınız Bir Öykünüz Olsun Bir Konuyu vurgulamak istediğinizde küçük yaşanmış hikayeler seçin ve seçtiğiniz hikayede bir konunun altını çizin. Bu hikayeler konunun unutulmamasını sağlar.

7.İlke:Kendi Değerinizin ve Elinizdeki Fırsatın Değerinin Farkında Olun Başarı Konusunda sınıfta kalmanızı veya geçmenizi sağlayacak olan şey inancınızdır.Anlattığınız ne ise ,mutlaka inandığınız bir konu olmalıdır.

Agresif İnsanlar Saldırgan davranışlar içinde bulunan bu kişilere sakin bir şekilde kendinizi ifade edin ve size yönelik tavırlara kendinizden emin bir şekilde karşılık verin. Tavrınızı koyun ve bunu koruyun.

Her Şeyi Bilenler Bu kişilerle mücadele ederken iyi hazırlanmak gerekir.Asla meydan okumayın.Aksine yeteneklerini övün.Gerektiğinde hatalarını ortaya çıkaracak sorular sormaktan çekinmeyin.

Şikayetçiler Karşılarındakine güvenmezler.Kendilerine olan güvenleri de pek yerinde değildir.Eksik olan özgüvenlerini saklamak için memnuniyetsiz, her şeyden ve herkesten şikayet eden bir tavır içine girerler. Dinleyin ama tartışmaya girmeyin.Ona karşı savunmacı davranmayın. Güvenlerini arttıracak cümleler kurun.

Mağdurlar İyi dinleyin ve onu anladığınızı gösterin.Soruna odaklanarak onu değişim için motive edin.

Gizlice Saldıranlar Bu insanlara karşı ne kadar geri çekilirseniz o kadar üstünüze gelmeyi severler. Geri çekilmeyin. Şakaya vurun.