“İLETİŞİMDE KAYNAĞIN GÜCÜ VE ÖFKE KONTROLÜ”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
“Biz nasıl davranıyorsak , karşı tarafa öyle imaj sunarız.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Öfke Yönetimi.
İzler ve İnsanlar.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Stres ve Stres Yönetimi
Hasta Memnuniyeti-İletişim
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
İLETİŞİM.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

“İLETİŞİMDE KAYNAĞIN GÜCÜ VE ÖFKE KONTROLÜ” SEVGİLİ E.Ü. ÖĞRENCİLERİ ; “İLETİŞİMDE KAYNAĞIN GÜCÜ VE ÖFKE KONTROLÜ” SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ... www.ziyanurkose.com 1

İLETİŞİM CANDAN CANA TEMASTIR ANLAM ALIŞVERİŞİDİR UYGARLIĞIN ALFABESİDİR UYGARLIK YOLU , İLETİŞİM BİLİNCİNDEN GEÇER D.Cüceloğlu

HABER , BİLGİ , DUYGU , DÜŞÜNCE VE TUTUMLARIN SİMGELER SİSTEMİ ARACILIĞIYLA KİŞİLER , GRUPLAR ARASINDA VEYA TOPLUMSAL DÜZEYDE DEĞİŞ-TOKUŞ EDİLDİĞİ DİNAMİK BİR SÜREÇTİR ( DÖKMEN )

İKNA ETMEK ÖĞRETMEK EĞLENDİRMEK Hangi amaçlarla iletişim kurarız ? İKNA ETMEK ÖĞRETMEK EĞLENDİRMEK

İ L E T İ Ş İ M MESAJ KANAL KAYNAK (verici) ALICI (hedef) TAM,KISMİ VEYA KİRLİ ( YAZILI , SÖZLÜ VEYA BEDEN DİLİYLE ) KANAL ( DUYULAR ) İ L E T İ Ş İ M KAYNAK (verici) GERİ BİLDİRİM ALICI (hedef)

“Biz nasıl davranıyorsak , karşı tarafa öyle imaj sunarız. Davranış , kendi imajımızı sergilediğimiz bir aynadır.” ( GOETHE ) “Hiçbir şey bizi konuşma tarzımız kadar ele veremez” ( Earl Nightingale ) “Konuş ki, seni tanıyayım” (Platon) “Öfkeli olduğun bir anda yapacağın bir konuşma,her zaman teessüfle hatırlayacağın en güzel konuşman olur.” ( Ambrose Bierce )

( ÖNCE ; “KAZAN – KAZAN”A ODAKLANMAK ! ) İŞLER KIZIŞMAYA BAŞLAYINCA, TOPLUMUMUZDA KAYNAK VE ALICININ DAVRANIŞI GENELLİKLE ŞU YÖNE KAYAR: KAYNAK : ALICI : “ İÇİMİ BOŞALTTIM ” “ İÇİMİ BOŞALTTIM ” ANCAK, OLMASI GEREKEN : ( ÖNCE ; “KAZAN – KAZAN”A ODAKLANMAK ! ) * Karşımdakinden ne elde etmeyi istiyorum? * Bunu benim hangi davranışım doğurur ? ( Empati ) * Bunun için yer ve zaman uygun mu ?

Empati = Sempati (İyi dinleyerek , beden dilini gözleyerek) Kendini onun yerine koymak Duygu ve düşüncelerini anlamak Ve bunu hissettirmek (Derdiyle dertlenebilmek) Empati , AİLEDEN İTİBAREN ÖĞRENİLİR . Empatik olmayanın iletişimde ve insan ilişkilerinde başarılı olması mümkün değildir.

Öfkeyle tehlikenin arası kıldan incedir . “Oğlum, onlar sana karşı kaba hareket etseler bile sen onlara karşı nazik ol.Şunu unutma ki sen başkalarına onların bir centilmen olmasından dolayı değil, kendin bir centilmen olduğundan dolayı nazik davranıyorsun.” Lord Chesterfield Sorunlar , kendilerini ortaya çıkartan bakış açısıyla çözülmez. Öfkeyle tehlikenin arası kıldan incedir . “Gurur , zayıf adamın güçlü taklidi yapmasıdır .” Eric HOFFER

Ben Dili / İletisi “İnsanların bizim için harekete geçmesinden çok , Kişinin karşısındaki insanın davranışını kabul etmediği zaman, o davranış nedeniyle kendisinde oluşan hislerini açıklamasıdır. Ben iletisi ; bir anlamda , sorunu olan kişinin yardım çağrısıdır. Bu nedenle insanların davranışlarını değiştirmeleri için etkileme olasılığı da yüksektir. “İnsanların bizim için harekete geçmesinden çok , duygularımızın paylaşılmasını isteriz.” George Elliot

Ben dili, karşıdakinin savunucu bir iletişime girmesini önler, ve ona davranışın değiştirme sorumluluğu yükler. Ben iletisi, üç yönü içermelidir: Rahatsız eden davranışın tanımı, Davranışın yol açacağı problemler Davranışın sebep olduğu hisler “Kendini değiştirmenin ne kadar güç olduğunu düşünürsen, başkalarını değiştirmeye çalışmada şansının ne kadar az olduğunu da anlarsın.” Voltaire

Kişiliğe yönelik * Davranışa yönelik Sen Dili Ben Dili Kişiliğe yönelik * Davranışa yönelik Benliğe saygısızlık * Benlik saygısına olumlu katkı Öfke ve nefret duyguları * Değişim isteği , yardım duyguları Çekingen ya da saldırgan * Öz güveni yüksek, insanların bulunduğu atılgan insanların güvensizlik bulunduğu güven ortamı ortamı

“Bir öfke anında sabır gösterirsen yüz gün üzüntü çekmekten kurtulursun.” Çin atasözü

ÖFKEYİ BASTIRMAK İÇİN :. Su içmek, sigara içmek, telefon etmek, gibi ÖFKEYİ BASTIRMAK İÇİN : * Su içmek, sigara içmek, telefon etmek, gibi... bahanelerle bir mola vererek öfkelendiği ortamı bir zaman için terk etmek; bu süreyi, konuyu hiç düşünmeden ve mümkün olduğunca açık havada derin nefes alarak rahatlamak için kullanmak

ÖFKEYİ BASTIRMAK İÇİN :. İmkan ölçüsünde yürümek ya da bir spor yapmak ÖFKEYİ BASTIRMAK İÇİN : * İmkan ölçüsünde yürümek ya da bir spor yapmak * Nefes alıp 12 saniye tutarak bırakmak, bu işlemi 2 defa yapmak * Banyo yapmak ya da elini yüzünü yıkamak

ÖFKEYİ BASTIRMAK İÇİN : ÖFKEYİ BASTIRMAK İÇİN : * Ayakta ise oturarak, oturuyorsa yatarak ani tepki verme şansını azaltmak * Gerçekte kendisini öfkelendirenin ne olduğunu sorgulamak “Öfke anı , deliliktir.” (Horace) “Kızan insan, aklı başına gelince bu sefer de kendisine kızar” (P.Cyrus)

KONTROLÜNÜ KAYBETMİŞ BİRİNİ SAKİNLEŞTİRMEK İÇİN : - “Sakin ol” demekle sakinleştiremezsiniz. - “Bırak şimdi, keyfimize bakalım” da demeyiniz. - Sesinizi normal konuşma seviyesinde tutarak hiçbir olumsuz ifade kullanmadan ikna edici sözlerle konuşmaya başlayınız.

KONTROLÜNÜ KAYBETMİŞ BİRİNİ SAKİNLEŞTİRMEK İÇİN : - Ayaktaysa oturtmaya çalışınız. - Mümkün ise bir içecek ikram ediniz.(Duygu yoğunluğu ağız kurumasını, bu da endişeyi arttırır) -Olayı anlatmasını isteyiniz. Haklı veya haksız olduğunu söylemeden, dinlediğinizi hissettirerek dinleyiniz.

ÇOCUĞUNA GERÇEK BİR SERVET BIRAKMAK İSTEYEN ANA-BABA, ONA İYİ DİNLEMEYİ ÖĞRETİR. Publilus Syrus

“Söz dinlemeyi bilmeyen , söz dinletmesini de bilmez.” Aristo “Dinlemeyi öğrenirsen, kötü konuşanlardan bile yararlanabilirsin” Plutrach “Söz dinlemeyi bilmeyen , söz dinletmesini de bilmez.” Aristo “Güzel konuşma için tek bir yol vardır : Dinlemeyi öğrenmek.” Christopher Morley

Etkin Dinleme İçin : Sabırlı olmak , duygularına hakim olmak Dikkatle dinlemek Konuşana rahat edebileceği bir ortam hazırlamak Empati Göz teması Dik durmak Not tutmak Anlamı bütünüyle yakalamaya çalışmak Sessizliği iyi kullanmak “Evet”,”anlıyorum”, “devam edin” diyerek , soru sorarak veya paralel cümlelerle sözlü olarak dinlediğini hissettirmek Arada başını dinlediği anlamında sallayarak , yerine göre söylediklerine gülümseyerek , beden diliyle dinlediğini hissettirmek

Beverley Briggs (Customer Connection Newsletter Editörü) Dinlemek, kulaklarınızın söylenenleri işitmesinden çok güven, saygı, ilgi ve bilgi paylaşımı demektir. Beverley Briggs (Customer Connection Newsletter Editörü)

KONTROLÜNÜ KAYBETMİŞ BİRİNİ SAKİNLEŞTİRMEK İÇİN : - Duruş veya oturma pozisyonlarını değiştirmek ya da tuvalete gitmek, telefon etmek gibi... mola yöntemlerini kullanabilirsiniz - Öfkesini sizden çıkaran birisine karşı “pardon” veya “af edersiniz?” yöntemi, her zaman kullanılmamak üzere yararlıdır.

“Öğrenilmesi gereken ilk dil , tatlı dildir.” BARIŞ MANÇO “Nezaket para ile satın alınmaz ama her şeyi satın alır”. MONTAIGNE “Sözcükleri ağzınızdayken yutmak, onları daha sonra yemekten daha iyidir.” Franklin Roosevelt

“Duygularınızı kontrol edin , yoksa onlar sizi kontrol eder.” “Hiçbir şey bir insana diğer bir insan üzerinde her tür olayda daima soğukkanlı ve telaşsız olmak kadar avantaj sağlayamaz.” Thomas JEFFERSON “Duygularınızı kontrol edememek , küreksiz bir kayıkla gitmeye benzer ; karşınıza çıkacak ilk kayaya çarpıp parçalanmaya mahkumsunuz demektir.” Mahatma Gandi “Duygularınızı kontrol edin , yoksa onlar sizi kontrol eder.” Çin atasözü

PARADİGMA * Bireyin iç ve dış dünyasında etkisi olan bütün etkenleri içerir. * Örgütlüdür.(Kendince bir mantık zinciri vardır) * Öğrenmeyle oluşur. * Dinamiktir, öğrenmeyle değişebilir. * Birey, çoğu kez paradigmasının farkında değildir. * Bireyin hiç çıkarmadığı gözlük gibidir. * Birey kimliğinin temelini oluşturur.

“Hepimizin aynı fikirde olması iyi değildir “Hepimizin aynı fikirde olması iyi değildir. Çalışmayı yaratan fikir ayrılıklarıdır.” Aldous Huxley Herkes aynı fikirdeyse , hiç kimse yeterince düşünmüyor demektir. Walter Lippmann PARADİGMA DEĞİŞİKLİĞİYAPILMADAN SADECE DAVRANIŞTA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER , YÜZEYSEL VE KISA SÜRELİ OLUR.” D.CÜCELOĞLU

“Eğer evliliğinizin yürümesini istiyorsanız , lekeye değil , her zaman güzelliğe bakmayı bilmelisiniz. İster bir eşte olsun, ister bir çocukta , bir komşuda , bir patronda ya da bir arkadaşta , ne kadar leke ararsanız o kadar leke bulursunuz .” Steven W. Vannoy “Ben hiç kimsenin kusurundan, kötülüğünden bahsetmedim. Herkesin iyi tarafları vardır. Ben hep o iyi tarafları anlattım. Benim başarımın en önemli sırrı budur." Benjamin FRAKNLIN

“Bir insanın yüksek performans göstermesini istiyorsanız , zayıf ve hatalı yönlerini belirtmekten kaçının. Daha iyi işler yapmasını istiyorsanız , güçlü yanları üzerine odaklanın ve giderek daha azimli bir şekilde o yönlerini geliştirmesini seyredin.” Stephan Vannoy

“ Aynı pencereden dışarıya bakan iki adamdan biri sokaktaki çamuru , diğeri ise gökteki yıldızları görür.” Frederick Langbridge “İKİ İNSANIN İYİ GEÇİNMESİ HİÇ KUSURSUZ OLMALARIYLA DEĞİL, BİRBİRLERİNİN KUSURLARINI HOŞ GÖRMELERİYLE SAĞLANIR."  A. TOQUEVİLLE

DAVRANIŞ MODELLERİ YETİŞKİN EBEVEYN Nasihat eder Yargılar *Hesap sorar *Azarlar,suçlar *“Ben Bilirim” der *Otoriterdir Kuralları saptar Gelenekçidir *Emreder,tehdit eder Sınırları saptar *Disiplin kurar Korur,şefkat gösterir Ciddidir,tecrübelidir YETİŞKİN İnceler,araştırır Yorumlar,açıklar Soru sorar Çözüm arar İlgi gösterir Anlayışla karşılar Sakindir,naziktir Mantıklıdır,gerçekçidir Yapıcıdır Rica eder Maske takar Uyumludur , makuldur

DAVRANIŞ MODELLERİ ÇOCUK : *Kıskanır,şımarır Boyun eğer Meraklıdır * Şikayet eder *İsyan eder *İtiraz eder *İnat eder Yalvarır,nazlanır *Ağlar-güler *Kızar-bağırır *Kıskanır,şımarır Meraklıdır Heyecanlıdır Mahcuptur *Tehdit eder *Maske takmaz *Korkar Saftır,uysaldır *Alay eder

ARANIZDA KEYİFLİ İKİ GÜN, 8 SAAT GEÇİRDİM, DEĞERLİ PAYLAŞIMLARINIZLA BANA YENİ BAKIŞ AÇILARI KAZANDIRDINIZ , HEPİNİZE GÖNÜLDEN TEŞEKKÜRLER. ÖFKESİ KONTROLLÜ, SAĞLIKLI VE MUTLU GÜNLER DİLEKLERİMLE . . . www.ziyanurkose.com