Aydın MENEK Gerek birey gerekse kuruluşların, standartları belirli iletişim ağları üzerinden ses, video, yazılı metin vb verilerin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
ClickMerkez İş Ortaklığı Sistemi Daha çok kazanmak için beklemeyin!
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları Mart – Aralık 2013
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
İnternet Sitemizi Açarız! Çok Heyecanlıyız !. Fakat Ziyaretçi Gelmez..
Google Adword Arama Ağı
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
Google Analytics Nedir?
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Anketten Foruma, Forumdan Bloga Sosyal Dengeler. •Kod Trendleri •İnternet Trendleri •Medya Trendleri.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
2009. Logaritma 2009 Logaritma 2002’de internet reklam satış şirketi olarak Ekin İlyasoğlu ve Fatih Muslu ortaklığı ile kuruldu. Ortaklar eğitimleri ile.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
Sosyal Medya.
Serdar GÜNİZİ TBD İstanbul Finansal Şirketlerde Teknoloji Nereye Gidiyor ?
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Yandex Reklamları.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Tedarikçi Firma Sunumu
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
BILIŞIM KOMISYONU Kurumsallıkta Bilişimin Önemi ve Bilgi Güvenliği Ocak 2016.
MyORTAK Satış Ortaklığı Eğitimi Daha fazla detay için tıkla : “ internetten para kazanma “internetten para kazanma Daha fazla detay için tıkla : “ internetten.
GİRİŞİMCİ.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
WEB TABANLI DESTEK.
Ayşegül ARSLAN.
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
SOSYAL MEDYA.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ALİBABA`NIN KURULUŞU Merkezi Çin’de bulunan Alibaba.cominternet sektöründe oldukça uzun zamandır hizmet veren şirketler arasında. İçinde bulunduğumuz yıl.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
ALİBABA Ağahan KÖSE
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
connect to the virtual world
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Aydın MENEK

Gerek birey gerekse kuruluşların, standartları belirli iletişim ağları üzerinden ses, video, yazılı metin vb verilerin iletişimi ile fiziksel değiş-tokuş işlemi yapmadan iletişim kurularak yapılan ticaret sistemidir blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 35 M internet kullanıcısı var. Avrupa’daki 5. büyük Internet kullanıcısı sayısı % kullanımda dünyada 11’inciyiz.  Nüfusun 59%’ü 34 yaş altında.  Türkiye’de kredi kartı talebinde sürekli artış var özellikle genç kesimde.  Türkiye’de 56 M kredi kartı ve 97 M debit kart var.  Türkiye’de her 5 kişiden 1’i internetten alışveriş yapıyor.  Sepet ortalaması 2013 yılında 200 TL’dir.  Türkiye Facebook kullanımında 6. sırada, Twitter kullanımında 11. sırada, Youtube kullanımında ise 14. sırada yer alıyor. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Mükemmele yakın ve kısa bir domain adresine sahip olmalı. Max karakter.  Sayfa yapısı ve özellikle anasayfası kullanıcıyı yormamalı.  Ürüne uygun tasarım yapılmalı.  İletişimi özellikle sosyal iletişimi çok iyi yönetebilmeli.  Müşteri sizinle iletişime geçmeden alışverişini tamamlayabilmeli.  Müşteriden önce siz alışveriş deneyimini test edin.  Sürekliliği yakalamak için analiz araçlarını bünyesinde barındırmalı veya yeni analiz araçlarına entegresi mümkün olmalıdır.  Alt yapı desteği çok iyi olmalı, sizi yarı yolda bırakmamalıdır. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Kurumsal bir firmanın e-ticaret sitesi için kurumsallığına uygun bir isim, kurumsal olmayan bir firma için akılda kalıcı bir domaine sahip olmalıdır.-HTML  Sitenin tasarımı sade ve kullanıcı hem fizyolojik hem psikolojik olarak yormamalı mümkünse alışverişe ikna edici olmalıdır.  Hedef kitlenize göre tasarlanmalı ve onların kullanım alanlarına veya araçlarına göre optimize edilmelidir. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Seo ingilizce olarak Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşan Türkçe’ ye Arama Motoru Optimizasyonu (AMO) şeklinde girmiş olan bir yapıdır.  Ücretsiz olarak yazılım, kod veya bazı altyapıları kullanarak organik aramalarda ön sıralarda çıkmayı hedefler.  Kimse 1. sırada sürekli kalmayı garanti edemez. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Önce siteye örümcekler gelir.  Siteyi tanırlar.  Siteyi kategorize ederler.  Siteyi yazılımsal olarak incelerler.  Sitenin popülerliğini ölçerler.  Sitenin verdiği referanslara bakarlar.  Sitenin özellikle referans verdiği yerlerden referans alıp almadığına bakarlar.  Sitenin insanlara karşı fizyolojik ve psikolojik olarak uygunluğuna bakarlar.  Hataları bulup yorumlarlar.  Bir sonra ne zaman geleceklerini hesaplayıp çıkarlar.  Bu işlemler ortalama bir sitede saniye içerisinde gerçekleştirilir. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Google Adwords, dünyanın en büyük arama motoru olan Google’da doğal arama sonuçlarında geride kalan web sitelerini açık arttırmalı Tıklama Başına Maliyet (TBM) sistemiyle işletmenizin sağladığı hizmet veya ürünlerle alakalı olarak aranan kelimelerde sitenizin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasını sağlayan ücretli bir araçtır.  Google Adwords’ün en büyük özelliği bütçeniz ne olursa olsun Google’da reklam mümkün olmasıdır.  Ve belirli reklam için belirli bir ücret yoktur açık arttırma yolu ile KBM belirlenir.  Bu KBM’ler kişinin kalite puanına göre o kişiye özel bir TBM oluşmasını sağlar.  Bu TMB karşılığında da kişi bütçe belirler.  Bu bütçe eriyene kadar reklam devam eder. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Gerilla pazarlama teknikleri, ilk olarak 1960 yıllarında Amerika’da reklam sektöründe kullanılan bir yöntemdir. Sözcük anlamı ve pazarlama taktikleri birbiriyle örtüşmektedir. Kişilerin ummadığı veya beklemedikleri bir anda, beklemedikleri şekilde karşılarına çıkıp satış yapmak veya zihinlerinde yer etmektir.  Bir tarafındaki büyük mağaza kocaman bir afiş asmış ve üzerine %60’a varan indirim! Yazmıştır. Diğerinde ise, ondan daha büyük bir şekilde %75 İndirim! Yazmaktadır. Ortadakini hesaba katmadan birbirleriyle rekabet etmektedir. Ortadaki mağazanın ise, ne afiş asacak maddi durumu ne de indirim yapacak hali bulunmaktadır. Küçük mağaza sahibi, tam ortalarına, kendi kapısının üzerine şunları yazar; “Ana Giriş”  İşte gerilla ruhu burada kendini göstermektedir. Hem yaratıcı, hem eğlenceli hem de vurucu sloganları üretmekte ve umulmadık zamanlarda ve yerlerde kendini göstermektedir. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Aşağıdaki veriye göre mobilde yoğunluk Apple ürünlerine verilmeli, Sistemlerimiz Apple’la göre optimize edilmelidir. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Şuana kadar var olan e-ticaret hacminin oranlarını gördük şimdi ise kendi iş alanımız olan deri ürünleri ile ilgili olarak kısa bilgiler edinelim.  Pazar rakamları ve online mağazacılık platformlarını inceleyelim.  Öncelikli olarak Türkiye’den başlayacağız. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Türkiye’de özel alışveriş ve fırsat siteleri ile başlayabiliriz.  Bunlar ; Markafoni, Limango, Trendyol, N11, Gittigidiyor, Sanalpazar vb.  Kendi sitemiz.  Ufak ortaklık komisyonlu siteler.  Kendi bloğumuz.  Sosyal medya hesaplarımız blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 Özel alışveriş siteleri dünya 3.lüğüne oynuyor.Brezilya ile rekabet halindeler.  2012 verilerine göre ülkedeki e-ticaret hacmi 10,5 Milyar $ fakat 2020 yılında bu rakam M $ aralığında olması öngörülüyor.  Ülkede şuan 20,000-30,000 civarı e-ticaret sitesi mevcut. Bu hızla artacak.(Türkiye’de sadece elektronikte 27,000 civarı yayında olan site var.)  Daha çok kapıda ödeme sistemleri ile çalışıyorlar. Ve kargolar geç gidiyor.  Türkiye’de ki kadar kredi kartı yaygın değil.  İnternetten yapılan tüm satışların yüzde 45′ini üstlenen başkenti, yüzde 11 ile St. Petersburg ve yüzde 4 ile Ekaterinburg izliyor. blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 2012 yılında 67,9 milyon kişinin internet kullandığı Rusya’da bu rakamın 2016 yılında86,3 milyona ulaşması bekleniyor. (2012 Nüfus 143,5 Milyon)  2012′de toplam nüfusun %49,2′lik bir kısmının internet erişimi bulunuyordu.  Rus kullanıcıların %75′i interneti bilgi ve veri bulmak için kullanırken, %63′ü iletişim, %47′si ise eğlence için kullanıyor.  İnternetten ürün ve hizmet satın alanların oranı %26 iken, kitap alanların oranı ise %21′lik bir kısmı oluşturuyor.  Şimdi Rusya’da ki e-ticaret sitelerine göz atalım : blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 155 M $ değerinde bir online şirket.  2004 yılında kuruldu.  2200 çalışanı var ve bu çok ciddi bir rakam bir online alışveriş sitesine göre.  2012 cirosu 290 M $.  Günde ortalama 18,000 satış oluyor.  Ortalama 1000 den fazla marka ve bu markaların den fazla modelini sergiliyor.  Yüzden fazla noktada deneme ve tesliamat yapıyor.  Siteyi ziyaret için tıklayın.tıklayın blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 10 M üyesi bulunuyor.  KupiVIP CEO’su Oskar Hartmann Bloomberg’e yaptığı açıklamada şirketin 2014 yılında New York borsasına açılacağını doğruladı. Büyüyen Rus E-ticaret pazarının 2012′de 12 milyar dolarlık bir hacme ulaştığını ve 5 yıl içinde daha da hareketleneceğini düşünen Hartmann, bu 5 yılın sonunda Rus nüfusun yarısının internetten alışveriş yapacağını tahmin ediyor.  Bu halka arzdan yaklaşık 125 M $ gelir bekliyor.Bu geliri ise lojistik ağını geliştirmek ve depoları için kullanacak.  Siteyi ziyaret etmek için tıklayınız.tıklayınız  Ayrıca Lüx ürünlerin satıldığı KupiLuxe.ru isimli bir online mağazaları da mevcut.KupiLuxe.ru blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

 2013 Haziran ayında 130 milyon dolar yatırım aldı. Ve bu rakam Rusya’da bir internet sitesine tek seferde yapılan en büyük yatırım miktarı.  Yaklaşık 800 markanın ortalama 1 milyon adet farklı ürününü satıyorlar.  Rusya’da kargo hizmet kalitesi düşük olduğu için Lamoda Expres adında kendi lojistik ağını kurmuş durumda ve gün geçtikçe daha hızlı ve kaliteli teslimat yapıyorlar.( Aldığı 130 milyon dolarlık yatırımın büyük kısmını lojistiğe harcıyor.  Aylık 20 milyon ziyaretçisi var ve bu rakam Rusya için iyi bir rakam.  Açıklanan rakamlara göre, Lamoda.ru’nun ziyaretçilerinin yüzde 15′i, mobil üzerinden geliyor, Kazakistan’da da Lamoda.kz adresi aracılığıyla hizmet veriyor.Lamoda.kz  Siteye ulaşmak için tıklayınız.tıklayınız blog.aydinmenek.com.tr - Aydın MENEK

Aydın MENEK