Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot hız ve zaman değişkenlerini double cinsinden parametre olarak alacak. Hesaplanan yol değişkenini double olarak döndürecektir. Program kullanıcıdan alacağı hız ve zaman değişkenlerine göre yolu hesaplayıp kullanıcıya bilgi olarak gösterecektir.
import javax.swing.*; public class hizZaman { public static void main(String[] args) { double V,t,x; String strV,strT; strV=JOptionPane.showInputDialog(null,"hız bilgisini giriniz","hız girişi",1); strT=JOptionPane.showInputDialog(null,"zaman bilgisini giriniz","zaman girişi",1); V=Double.parseDouble(strV); t=Double.parseDouble(strT); x=yolHesapla(V, t); JOptionPane.showMessageDialog(null,"alınan yol="+x,"hız zaman yol",1); } public static double yolHesapla(double hiz,double zaman) double yol= hiz*zaman; return yol;
M kütleli cisme a ivmesi ile kuvvet uygulandığında oluşan kuvveti hesaplayan metod yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( kuvvet=kütle*ivme, F=m*a) — Metot kütle ve ivme değişkenlerini double cinsinden parametre olarak alacak. Hesaplanan kuvvet değişkenini double olarak döndürecektir. Program kullanıcıdan alacağı kütle ve ivme değişkenlerine göre kuvveti hesaplayıp kullanıcıya bilgi olarak gösterecektir.
import javax.swing.JOptionPane; public class kutleIvme { public static void main(String[] args) { double m,a,F; String strM,strA; strM=JOptionPane.showInputDialog(null,"kütle bilgisini giriniz","kütle girişi",1); strA=JOptionPane.showInputDialog(null,"ivme bilgisini giriniz","ivme girişi",1); m=Double.parseDouble(strM); a=Double.parseDouble(strA); F=kuvvetHesapla(m, a); JOptionPane.showMessageDialog(null,"uygulanan kuvvet="+F,"kütle ivme kuvvet",1); } public static double kuvvetHesapla(double kutle,double ivme) double kuvvet=kutle*ivme; return kuvvet;
100 öğrencilik bir bölümde her bir öğrenci kulüp üyesidir ya da değildir. Kulübe üye kaç öğrenci bulunduğunu gösteren bir program yazınız. Öğrenci üyeliği değeri eğer 0 ise üye değil, 1 ise üyedir. 100 öğrencinin kulüp üyeliği bilgisini random olarak üretin ve bir dizide saklayın. Çıktı bilgisi olarak kulüp üyelik bilgisi 1 olan öğrenci sayısını görüntüleyin
public class diziKulup { public static void main(String[] args) int dizi[]=new int[100]; int uyeSayisi=0; for(int i=0;i<100;i++) dizi[i]=(int)( Math.random()*2); } if(dizi[i]==1) uyeSayisi++; System.out.print("klube üye sayısı="+uyeSayisi);
100 bireylik bir aslan topluluğunda da her bir bireyin yaş ömrü 5 yıldır. Bu topluluktaki 1 yaşını aşmamış kaç aslan vardır. 100 aslanın yaş bilgisini random olarak üretin ve bir dizide saklayın. yeni doğmuş aslan 0 yaşındadır) Çıktı bilgisi olarak 1 yaşını aşmamış aslan sayısını görüntüleyin
public class diziAslan { public static void main(String[] args) int dizi[]=new int[100]; int aslanSayisi=0; for(int i=0;i<100;i++) dizi[i]=(int)( Math.random()*6); } if(dizi[i]==1 | dizi[i]==0) aslanSayisi++; System.out.print("1 yaşını aşmamışaslan sayısı="+aslanSayisi);
Aşağıdaki görüntüyü veren applet uygulamasını yazınız Aşağıdaki görüntüyü veren applet uygulamasını yazınız. -Applet ilk başlangıç görüntüsü -Appletin son görüntüsü -applet üzerindeki nesneler: bir texfield, bir buton(adımı göster), bir label(adınız giriniz ve butona basınız) - applet üzerindeki olaylar a) kullanıcı adını textfield da girer ve butona basar b) kullanıcının adı durum çubuğunda ( status bar ) gösterilir.
import java.awt.*; import java.awt.event.*; import javax.swing.*; public class appletToplama extends JApplet implements ActionListener{ JLabel ad=new JLabel("adınızı giriniz ve butona basınız"); JTextField adTB; JButton onayBtn; public void init(){ Container kap=getContentPane(); kap.setLayout(new FlowLayout()); kap.add(ad); adTB=new JTextField(10); kap.add(adTB); onayBtn=new JButton("adımı göster"); onayBtn.addActionListener(this); kap.add(onayBtn); } public void actionPerformed(ActionEvent e) { showStatus("Hoşgeldin "+adTB.getText());