BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
BİLİŞSEL SÜREÇLER Özlem CİHANGİR
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
GELİŞİM ÖĞRENME ÖĞRENMENİN DOĞASI-Sadreddin ARSLAN
Öğrenme İle İlgili Kavramlar ABDÜLKADİR UÇAR
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
Pragnanz Yasaları Cemil YAYLAR
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Program Geliştirmenim Psikolojik Temelleri S.28-34
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
ÖĞRENMENIN DOĞASI Gülay ÇENGEL
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
Bilgiyi İşleme Modeli TAHİR BENEK
15. BÖLÜM BİLGİYİ İŞLEME KURAMI
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Bilişsel Öğrenme Kuramı
KONU: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
SOSYAL ÖĞRENME KURAMI İlhan AYDOĞDU
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
BELLEK VE BELLEK SÜREÇLERİ
Beyin Temelli Öğrenme.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SINIF YÖNETİMİ.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 2 Duyusal, Kısa Süreli ve İşleyen Bellek.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II. Algı açısından baktığımızda, insanın bilişsel sistemi, etrafımızdaki dünyayı gelen bilgileri  Bağlam.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Bilişsel Gelişimle İlgili Kavramlar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenme Psikoljisi Kuramları: Bilgi İşlemleme Yaklaşımı II
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
Sunum transkripti:

BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN 289-295 Kaynak II; Eğitim Psikolojisi Yazar;B.YEŞİLYAPRAK Hazırlayan;Abdurrahman İNAN 2005-2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.

BİLİŞSEL SÜREÇLER Bilişsel süreçler, bir bilgi deposundan diğerine bilgi akışını sağlayan ‘zihinsel eylemlerdir. Bu süreçler: dikkat, algılama, tekrar, kodlama ve geri getirme olarak sınıflandırılabilir.

dikkat Dikkat, uyarıcılar üzerinde bilinçli bir odaklaşma sürecidir Öğretimde üzerinde durulması gereken en önemli özellik, dikkatin kazandırılmak istenen davranışlar üzerinde yoğunlaşması ve uyanık bir şekilde bunun uzun bir süre devam ettirilmesidir.

Dikkatin yoğunlaşacağı bilginin seçiminde ‘dışsal ve içsel’ özellikler etkilidir.

---dışsal özellikler uyarıcıyla ilgili olandır ---dışsal özellikler uyarıcıyla ilgili olandır.uyarıcının; büyüklüğü, şiddeti, parlaklığı, değişkenlik göstermesi, hareketli olması ve yeni olması etkilidir. --- içsel özellikler ise bireyin kendisi ile ilgili olandır.bireyin beklentileri, geçmiş yaşantısı, ilgisi odaklaşmayı sağlayan özelliklerdir.

tekrar Tekrar, bir bilgi biriminin şeklini değiştirmeksizin sesli veya sessiz olarak defalarca söyleme şeklidir. Eğer tekrar edilerek bellekte tutma süresi artırılmazsa bilgi kısa bir süre sonra unutulur.(kısa süreli bellekten)

İki tür tekrar vardır: a)basit tekrar b)anlamlandırıcı tekrar ---basit tekrarın fonksiyonu bilginin kısa süreli bellekte daha uzun süre tutulmasını sağlamaktır.

algılama Algılama anlam vermeyi ifade eder. algılama bireyin geçmiş yaşantısından ve uyarıcının oluşturduğu ortamdan etkilenir.

Birey duyusal bellekten gelen bazı uyarıcıları fark ettikten sonra veya dikkat ettikten sonra, bu uyarıcıları tanımaya ve yorumlamaya çalışır.işte dikkat sonrası ortaya çıkan bu bilişsel süreç algılamadır.

otomatikleştirme Bilgiyi işleme şekillerden bir tanesi de ’otomatik işlem’dir. ---otomatikleştirme sıklıkla tekrar edilen öğrenmelerde gerçekleşir. ---otomatik işleme hızlıdır ---otomatik işleme dikkat gerektirmez

kodlama Kodlama bilgiyi uzun süreli belleğe yerleştirme sürecidir. Kodlamanın amacı bilgiyi anlamlı kılmaktır.

Anlamlandırma; yeni gelen bilgi ile ilişkili önceki bilgi arasında bağ kurma ve ilişkili şemadaki anlam ve bağlantılara dayanarak yeni gelen bilgiyi anlama veya anlam yükleme sürecidir. Anlamlı kodlama hatırlamayı artırmaya da yardım eder.

Bilgiyi anlamlı kodlama kısa süreli bellekte dört işlemde meydana gelir.

a)sunulan bilginin özelliğini belirlemek b)sunulan bilgi ile ilişkili uzun süreli bellekteki mevcut bilgi veya şemayı belirlemek. c)uzun süreli bellekteki mevcut bilgi ile yeni gelen bilginin kısa süreli bellekte nasıl etkileşeceğini belirlemek. d)yeni gelen bilginin uzun süreli bellekte nasıl depolanacağını belirlemek

hatırlama Bilginin uzun süreli bellekten kısa süreli belleğe getirilmesi olayına ‘hatırlama’ denir.

Hatırlamada önemli kodlama yapılarından biri otomatikleştirmedir Hatırlamada önemli kodlama yapılarından biri otomatikleştirmedir. otomatikleştirme, bilginin hem geri getirme miktarını hem de hızını artırır.