Türk Ressamları ( 1 ) Mustafa Süreyya Sezgin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uğur Mumcu Caddesi No:8 Akatlar – Beşiktaş
Advertisements

CUMHURİYETİN GETİRDİKLERİ
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
SELİM İLERİ.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
SADULAHPA Ş A K İ MD İ R? SadullahPaşa Ticaret ve Ziraat Nâzırlığı görevinde bulunmuş, Tanzimat Döneminin Tanzimat Döneminin önde gelen Osmanlı devlet.
MaiL_Lovers Mail Group
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Soruya geri dön
Beni görmek demek yüzümü görmek değildir
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
SINIF:5-d OKUL: İHLAS İ.Ö.O
Atatürk Atatürk Cumhuriyeti kurmuştur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN HAYATI.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Beni görmek demek yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi anlıyor ve hissediyorsanız bu yeterlidir.
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
1 ? Aşağıdaki cümlelerin hangisinde karşıt
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
ATATÜRK'ün HAYATI
Toplama ve Çıkarma işlemi
Özer Kabaş Istanbul Water Sea Painter, teacher, father, friend, seaman.
Mustafa Kemal ATATÜRK.
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
HAZIRLAYANLAR SULTAN BİLİR NURSEL ÇINAR ESRA YAĞAN M. CAN KAZAN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
ÇELTİKÇİ İLKÖĞRETİM OKULU ATATÜRK'ÜN HAYATI HAZIRLAYAN: SOSYALCİ.ORG.
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
4 X x X X X
DEMOKRATİK YÖNETİM Demokrasi halk idaresi anlamına gelmektedir. Demokrasinin olmadığı toplumlarda insan hakları, eşitlik, özgürlük gibi değerler korunamaz.demokratik.
01 – Cihat ARAL Zehra ARAL.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Benim naçiz vücudum elbet bir gün kara toprak olacaktır
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
TÜRK KADININA SAĞLANAN HAKLAR
SİYASİ PARTİ NE DEMEKTİR?
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVİ
ULU ÖNDER ATATÜRK ’DEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM
ÇELTİKÇİ İLKÖĞRETİM OKULU ATATÜRK'ÜN HAYATI.
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
ATATÜRK'ÜN ÖNDERLİĞİNDE GERÇEKLEŞENLER.
1840’lardan bugüne   kıyafetlerin evrimi 10 slaytlık bir sunumdur.
OSMANLIDA DEVLETİNDE BİLİM VE BİLİM ADAMLARI
OSMANLI MİMARLIĞI.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN. 1. Cumhuriyet Öncesi Dönem Türk sanatının, 1700’den itibaren Batı’ya yönelmesiyle birlikte, saraya yabancı sanatçıların yerleştiği.
CUMHURİYET HALK YÖNETİMİ HÜRRİYET ÇAĞDAŞLIK UYGARLIK DEMOKRASİ EŞİTLİK
Değerli Meslektaşım Mustafa Yazoğluna Bu Çalışmada Yaptığı Katkılardan Dolayı Teşekkür Ediyorum…
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
TOPLUMSAL ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Sanat, Spor ve Atatürk
HAZIRLAYANLAR SULTAN BİLİR NURSEL ÇINAR ESRA YAĞAN M. CAN KAZAN
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
M İ MAR S İ NAN. MİMAR SİNAN [1490 – 1588] Büyük Osmanlı mimarı. Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 1511’de Yavuz Sultan Selim zamanında devşirme olarak.
Sunum transkripti:

Türk Ressamları ( 1 ) Mustafa Süreyya Sezgin

11 Eylül 2005 tarihli Hürriyet Gazetesi’nde Murat Bardakçı’nın bir yazısını okudum. Son Halife Abdülmecit Efendi’den bahsediyordu. Her ne kadar son halife olsa da sonuç olarak Abdülmecit Efendi’nin çağdaş ve uygar bir Osmanlı olduğunu görüyoruz. Osmanlının son döneminde bile devlet adamlarının bugünkünden farklı ve üstün bir kalitede olduğunu anlıyoruz. Abdülmecit Efendi’nin şansızlığı Osmanlı soyundan geliyor olmasıydı. Son Halife Abdülmecit Efendi, birkaç yabancı dil bilir, resimle ve batı müziğiyle uğraşır, modern Türk resminin ilk ustalarından sayılırdı. Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nin kurucularındandı. Çamlıca’daki köşkü devrin entellektüellerinin uğrak yeri, hatta bir çeşit akademiydi. Son Halife Abdülmecit Efendi’nin eşinin ve kızının başı türbanlı değildi. Kadın figürünü tablolarında rahatlıkla kullanıyordu. Resim ve sanatla uğraşmayı günah ve haram saymıyordu. Atatürk devrimleriyle çağdaş bir ülkenin mirasına konan bu günkü yönetim, Türk halkını, dünya görüşü ve zihniyet olarak son halifeyi bile aratır duruma getirmiştir. Hangi devlet yöneticimiz sanatla ve edebiyatla uğraşıyor ve ülke halkına bu yönde örnek teşkil ediyor ? Hangi devlet adamımızın evi, sanat ve sanatkarlarla dolup taşıyor, sanatçılar sofralarına konuk oluyor ? Cumhuriyetin ilk yıllarında bunları görmek mümkündü ve bu yüzden Cumhuriyet ilk on yılında uygarlık ve çağdaşlık yolunda büyük bir ivme kazandı. 1950’li yıllardan sonra ulusal benliğimiz bize unutturulmaya başlandı. Kültür emperyalizminin kıskacına düştük. İnsanlarımız geçmişte yaşayan değerlerini unuttu. Batılı ressam ve sanatçıları ezbere bilirken kendi birikimlerimize sırt döndük. Sonunda bir arayışın ve yozlaşmanın içinde bulduk kendimizi. Bu çalışmamda size Abdülmecit efendiden başlayarak Türk Ressamlarını tanıtmaya çalışacağım. Onları hatırlayalım, araştıralım ve unutmayalım.

Abdülmecit Efendi (Halife), (1868 - 1944) Harem

Abdülmecit Efendi (Halife), (1868 - 1944) Zeybekler, 1889-1890 Tuval üzerine yağlıboya, 142.5x196 cm

Abdülmecit Efendi (Halife), (1868 - 1944) Haremde Beethoven, -Tuval üzerine yağlıboya, 155.5x211 cm

Abdülmecit Efendi (Halife), (1868 - 1944), Atlar, - Tuval üzerine yağlıboya, 110 x152 cm

Abdülmecit Efendi (Halife), (1868 - 1944) Necip Asım'ın Portresi, 1908-1909 Tuval üzerine yağlıboya, 136x108

A. Adnan Manzara, Erzurum'dan Çifte Minare, - Tuval üzerine yağlıboya, 60x81 cm

A. Adnan Manzara, Erzurum'dan, - Tuval üzerine yağlıboya, 60x81 cm

Nehir Kenari, -Tuval üzerine yağlıboya, 62x81 cm

Abdurrahman (Enderunlu) Ravza-i Mutahhara, - Tuval üzerine yağlıboya, 81x100 cm

Acquarone, L. Veda, 1889 Tuval üzerine yağlıboya, 81.5x65 cm

Agah Mimar Sinan Türbesi'nin Yeni Hali, - Kağıt üzerine suluboya, 23x30.5 cm

Agah Mimar Sinan Türbesi'nin Eski Hali, - Karton üzerine suluboya, 26x37 cm

Manzara Şehzadebaşı’nın eski,Hali ve İbrahimpaşa Türbesi Ahmed, Manzara Şehzadebaşı’nın eski,Hali ve İbrahimpaşa Türbesi 19.yy sonu Tuval üzerine yağlıboya 75,5x101,5 cm

Ahmet Bedri (Yaver), (1871 -. ) Etfal Hastanesi'nin Eski Hali, 19. yy Ahmet Bedri (Yaver), (1871 - ? ) Etfal Hastanesi'nin Eski Hali, 19. yy. sonu Tuval üzerine yağlıboya, 54x73 cm

Ahmet Muhtar Uludağ'da Mandıra, - Mukavva üzerine yağlıboya, 21 Ahmet Muhtar Uludağ'da Mandıra, - Mukavva üzerine yağlıboya, 21.5x30 cm

Ahmet Münip, (1874 - 1909) Manzara, Liman, -Tuval üzerine yağlıboya, 70x100 cm

Ahmet Ragıp, (1871 - ? ) Manzara, Yıldız Sarayı Bahçesinden, -Tuval üzerine yağlıboya, 73x92 cm

Ahmet Rıfat Kulları, (1893 - 1975) Çölde Bedeviler, - Kağıt üzerine suluboya, 29.5x46 cm

Ahmet Şekür, (1856 -. ) Kağıthane Deresi, 19. yy Ahmet Şekür, (1856 - ? ) Kağıthane Deresi, 19. yy. sonu Tuval üzerine yağlıboya, 69.5x100 cm

Ahmet Şekür, (1856 - ? ) Önünden Dere Geçen Bir Köy, 19. yy. sonu Tuval üzerine yağlıboya, 89x116.5 cm

Ahmet Ziya (Şamlı) Manzara, Yıldız Sarayı Bahçesinden, 19 yy sonu Tuval üzerine yağlıboya, 73x92 cm

Akbulut, Ahmet Ziya, (1869 - 1939) Sultan Ahmet Camii, 1897-1898 Tuval üzerine yağlıboya, 123x150 cm

Akbulut, Ahmet Ziya, (1869 - 1939) Üsküdar Mihrimah Sultan Camii, - Tuval üzerine yağlıboya, 100x81 cm

Akbulut, Ahmet Ziya, (1869 - 1939) Beyazıt Sahaflar ve Eski İmaret Binası, - Tuval üzerine yağlıboya, 35x46 cm

Akbulut, Ahmet Ziya, (1869 - 1939) Beyazıt Eski İmaret Binası, 1922 Tuval üzerine yağlıboya, 66x90.5 cm

Akdik, Şeref, (1899 - 1972) Millet Mektebi (Okuma Yazma Kursu), - Tuval üzerine yağlıboya, 180x150 cm

Akdik, Şeref, (1899 - 1972) Ayna Önünde Köpekli Kadın, 1930 Tuval üzerine yağlıboya, 130.5x75 cm

Akdik, Şeref, (1899 - 1972) Manzara, 1934 Tuval üzerine yağlıboya, 49 Akdik, Şeref, (1899 - 1972) Manzara, 1934 Tuval üzerine yağlıboya, 49.5x64.5 cm

Akgün, Fethi Şişhane'den Haliç'in Görünüşü, 1971 Kağıt üzerine yağlıboya, 54x70 cm

Akoral, Nevzat, (1926 - ) Pazarda Arabacılar, 1967 Ağaç baskı, 69.5x49.5

Aksel, Malik, (1901 - 1987) Enteriyör, 1934 Tuval üzerine yağlıboya, 60x85.5 cm

Aksel, Malik, (1901 - 1987) Temizlik Yapan Kadınlar, - Kağıt üzerine suluboya, 26.5x36.5 cm

Aksel, Malik, (1901 - 1987) Oturan Kadın, 1935 Tuval üzerine yağlıboya, 46x36 cm

Aksel, Malik, (1901 - 1987) Eğlence, 1953 Kağıt üzerine suluboya, 25x34.5 cm

Aksel, Malik, (1901 - 1987) Denizli'de Bir Gelin, 1942 Tuval üzerine yağlıboya, 73x55.5 cm

Aksel, Malik, (1901 - 1987) Kadın Portresi, 1945 Kağıt üzerine suluboya, 42x31.5 cm

BİRİNCİ BÖLÜMÜN SONU mssezgin@superonline.com