Birinci Dünya Savaşı'nda Çanakkale Boğazı'nın Avrupa yakasındaki Kilidbahir Kalesi'nin havadan görünüşü. Kilid Bahir Fort on the European side of the Strait of Çanakkale.
Nara Burnu yakınındaki Alman Deniz Tayyare Bölüğü’nün üssü. The Seaplane Base (Seeflugstation) of the German Seaplane Unit (Wasserfliegerabteilung) at Nagara, on the Asiatic side of the Strait of Çanakkale.
Çanakkale semalarında keşif uçuşu yapan Rumpler B I genel maksat uçağı. Birinci Dünya Savaşının başında Alman askeri yardımıyla ilk gelen uçaklardan olan Rumpler B I, silahsız olmasına rağmen özellikle Çanakkale Harekâtının ilk günlerinde gerçekleştirilen keşif uçuşlarında büyük yararlılık gösterdi. A Rumpler B I on a reconnaissance flight in the skies of Çanakkale. The Rumpler B I was one of the first aircraft to arrive at Çanakkale as a part of the German military aid. Although lacking armament, it performed extremely important reconnaissance flights in the early stages of the Gallipoli Campaign.
Çanakkale'deki hava birliğinde görev yapan beş adet Albatros C III uçağı bir arada görülüyor. The five Albatros C III aircraft that served with the aviation unit at Çanakkale.
Çanakkale Cephesinde görev yapmak üzere Almanya'nın askeri yardımı ile gelen ilk uçaklardan Albatros B I keşif uçağı. Askeri yardımla gelen 18 uçaktan dördüne topçu atışlarının tanziminde kullanılmak üzere telsiz haberleşme cihazı takılmıştı. The Albatros B I unarmed reconnaissance aircraft were the first aircraft received under the German military aid to the Ottoman Army for service at Çanakkale. Out of the 22 aircraft received four were equipped with wireless transmitters for artillery spotting.
Kraliyet Donanma Hava Gücüne (RNAS) ait N5584 numaralı D.H. 4 bombardıman uçağı seyrüsefer hatası nedeniyle 29 Temmuz 1918 tarihinde Tuzla'ya iniş yaptı. Bakımı yapılan uçak savaşın sonuna kadar 6ncı Tayyare Bölüğünde hizmet gördü. D.H. 4 bomber, serial number N5584, operated by the Royal Naval Air Service (RNAS) landed at Tuzla on 29 July, 1918 after a navigational error. The aircraft was overhauled and served with the 1st Aviation Company of the Ottoman Army until the end of the war.
Albatros C I genel maksat uçağı Çanakkale'deki askeri birliklerin üzerinde uçarken yılının sonlarına doğru gelen, arkada rasıdın oturduğu yerde bir makineli tüfeği bulunan Albatros C I bu cephede silahla donatılmış ilk uçaklardı. An Albatros C I general purpose aircraft flying over the fortifications at Çanakkale. Seven Albatros C I aircraft received towards the end of 1915 were the first armed aircraft, equipped with a machine-gun at the observer’s position, to arrive with the Ottoman aviation units at Çanakkale.
Çanakkale cephesindeki hava birlikleri Ege Adalarındaki düşman faaliyetlerini izlemek üzere Rodos Adasına kadar uzanan uçuşlar yaparlardı. Bu uzun mesafeli devriye uçuşlarında İzmir'deki 5nci Tayyare Bölüğünün havaalanından da istifade ediyorlardı. The aviators of the aviation unit at Çanakkale monitored all enemy action on the Aegean Islands. Their area of patrol extended as far as the island of Rhodes using the airfield of the 5th Aviation Company at İzmir as an intermediate base. An Albatros D III of 6th Aviation Company is seen at the airfield near İzmir.
Kraliyet Donanma Hava Gücüne (RNAS) ait N6410 numaralı D.H. 4 bombardıman uçağı yakıt sistemindeki arıza nedeniyle 22 Mart 1918 tarihinde Gelibolu Yarımadasında Galata kasabası yakınlarına mecburi iniş yaptı. D.H. 4 bomber serial number N6410, operated by the Royal Naval Air Service (RNAS), made an emergency landing near Galata on the Gallipoli Peninsula due to a clogged fuel line on 22 March, The aircraft was overhauled and served with the 1st Aviation Company of the Ottoman Army until the end of the war.
Çanakkale'deki hava birliğinden bir grup Türk ve Alman havacı Albatros C III uçağının yanında. Pilot için pervanenin arasından öne doğru ateş edebilen senkronize makineli tüfek ve rasıd için döner taret üzerinde Parabellum makineli tüfekle donatılmış olan Albatros C III Çanakkale cephesinde düşmanın çekindiği uçaklardandı. A group of Turkish and German aviators from the unit at Çanakkale posing by an Albatros C III general purpose aircraft. Equipped with a forward firing synchronized machine-gun for the pilot and a Parabellum machine-gun on a rotating ring for the observer, the Albatros C III was one of the most formidable aircraft flown at Çanakkale.
Çanakkale'de kurulan meteoroloji istasyonunda Prof. Dr. Ludwig Weickmann ve personeli hava tahmininde bulunmak üzere bir balonu salarken. Prof. Dr. Ludwig Weickmann and the personnel of the meteorological station at Çanakkale about to release a balloon for weather monitoring.
Türkün yaratıcı zekası. Silahla donatılmış uçakların Çanakkale cephesine ulaşmasından önce 1nci Tayyare Bölüğünün makinistleri Rumpler B I uçağının üst kanadında gerekli tadilatı yaparak döner taret üzerinde her tarafa ateş edebilen bir Parabellum makineli tüfek monte ettiler. Elde mevcut kaynakları en iyi şekilde değerlendirmek konusundaki bu olağanüstü yaklaşım Türklerin vatanları için savaşırken içlerinde taşıdıkları ateşe en güzel örnektir. Turkish ingenuity at work. Before the arrival of armed aircraft, the mechanics at the 1st Aviation Company modified the center section of the upper wing on a Rumpler B I to equip it with a Parabellum machine-gun on a rotating ring. This ingenious approach, making the best use of the resources available, reflects the Turk’s will to fight when his country is at stake.
902/16 numaralı (Türk askeri numarası AKD 1) Albatros D II avcı uçağı. 6ncı Tayyare Bölüğünde Emil Meinecke tarafından kullanılan uçak 1917 yılında Çanakkale kasabasının yakınındaki havaalanında görülüyor. Albatros D II, Turkish military number AKD 1 (serial number 902/16), which was flown by Lieutenant Emil Meinecke, seen at the airfield of the 6th Aviation Company near the town of Çanakkale in 1917.
Hava savaşlarının adsız kahramanları, Çanakkale'deki hava bölüklerinin makinist ve yer destek personeli, genellikle irtibat görevlerinde uçan bir LVG B I uçağının önünde gururla poz verirlerken. The unsung heroes of the air war, the mechanics aand ground crew of the aviation unit at Çanakkale posing proudly in front of the LVG B I that was usually flown on liaison missions.
1917 yılında 1nci Tayyare Bölüğü’nün Galata kasabası yakınındaki havaalanından Albatros D II uçağıyla bir devriye uçuşuna çıkmaya hazırlanan pilot Üsteğmen Theodore Croneiss. Lieutenant Theodor Croneiss in an Albatros D II about to take off from the Galata airfield of the 1st Aviation Company for a patrol in 1917.
Çoğunlukla Emil Meinecke tarafından uçurulan 342/15 numaralı Fokker E III avcı uçağına Çanakkale'deki hangarda motor bakımı yapılırken. Fokker E III avcı uçakları Çanakkale cephesinde hava savunmasının bel kemiğini oluşturmaktaydılar. Birinci Dünya Savaşı boyunca bu cephede en az 10 tanesi teyit edilmiş birçok hava zaferine imza attılar. Fokker E III fighter, serial number 342/15, the long-time aircraft of Lieutenant Emil Meinecke, undergoing engine overhaul in the hangar at Çanakkale. The Fokker E III fighters formed the backbone of the aerial defense at Çanakkale. Throughout World War One they had at least 10 confirmed aerial victories to their credit in the skies of Çanakkale.
1918 yılında Kraliyet Donanma Hava Gücünden (RNAS) ele geçirilen D.H. 4 uçağının önünde Kuvâ-yi Havâ-iyye Müfettiş-i Umumisi Binbaşı Erich Serno, yardımcısı Yüzbaşı Şakir Fevzi (Generalfevzioğlu), 1nci Tayyare Bölüğü havacıları ve tüm efradı. Major Erich Serno, General Inspector of the Ottoman air forces, his adjutant Captain Şakir Fevzi (Generalfevzioğlu), the aviators and the complete personnel of the 1st Aviation Company posing in front of the D.H. 4 bomber captured from the Royal Naval Air Service (RNAS) in 1918.