T.C. SULTANDA Ğ I KAYMAKAMLI Ğ I KAMU GÖREVL İ LER İ ET İ K DAVRANI Ş İ LKELER İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK Kenan TOPCU SHÇEK Etik Kom.Üyesi
Advertisements

KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
KAMUDA ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ
T.C. NURDAĞI KAYMAKAMLIĞI
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Doç. Dr. Ömer Faruk Gençkaya T.C. Başbakanlık Kamu Görevlileri Etik Kurulu – Avrupa Konseyi Ankara, 18 Şubat 2009.
Bankacılık Etik İlkeleri
Zeki KORKUTATA Daire Başkanı
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU
T.C. ADIYAMAN VALİLİĞİ Etik Haftası Çalışmaları
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ETİK KAVRAMI Prof. Dr. İnayet Aydın
Mehmet YERTUTANOL Mali Hizmetler Uzmanı
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
SABİT EMEN DEVLET METEOROLOJİ İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Başbakanlık Kamu Görevlileri Etik Kurulu ve TOBB-TEPAV
ÇIKAR ÇATIŞMASI VE HAKSIZ MENFAAT SAĞLAMA
T.C. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI  Mayıs
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
Kurulun İnceleme ve Araştırması
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Harcama Yetkilileri.
‘Yerel Yönetimler-Etik Kodları’ 2012-İZMİR sunum: Prof. Dr
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
İŞ AHLAKI VE ETİKSEL DAVRANIŞ İLKELERİ
Ersoy N, Akpınar A. KOU, Tıp Fak. Tıp Tarihi ve Etik AD.
Etik Davranış İlkeleri
KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU
“Yerel Yönetimlerde Yönetişimin Etik Kodları 2010-İSTANBUL sunum: Prof
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
Samsun Ticaret İl Müdürlüğü
Kamu Yönetiminde Çıkar Çatışması Ömer Faruk Gençkaya “Kamuda ve Toplumda Etik Algılaması” Toplantısı Ankara, 27 Mayıs 2009.
ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ
ETİK SÖZLEŞME.
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK KAVRAMI
Kamuda Etik 1. 1.Kamuda Etik Bütünlüğün sağlanması temel hedef olmak üzere etik değerler, demokrasi ve hukuk devletinin esasıdır. Bu değerler vatandaşları.
KAMU GÖREVLİLERİNİN UYMALARI GEREKEN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi 04 Kasım 2015 KAMU’DA ETİK KÜLTÜRÜ.
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK KAVRAMI Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Hazırlayan Bölüm / Departman Adı Hazırlayan Kişi Ad Soyad Hazırlayan Kişi Ünvan KOSGEB REHBERLİK VE DENETİM KURULU YÖNETMELİĞİ RG : 05/06/2011/ /02/2011.
1. 2 Kamuda etik kültürünü geliştirmek üzere 2008 yılından itibaren her yıl 25 Mayıs günü ülkemizde «Etik Günü» aynı günün yer aldığı hafta da «Etik Haftası»
KAMU YÖNETİMİNİN DENETLENMESİ
KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜ HAFİZE ZÜLÜFLÜ TEKİRDAĞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ KAYNAK GELİŞTİRME VE İŞTİRAKLER DAİRESİ BAŞKANI.
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
Vergi Denetiminde Şüphecilik ve Mesleki Yargı
20. KÖKENKÖKEN “Etik” terimi Yunanca ethos "töre" sözcüğünden türemiştir. Ancak tarihi süreç içerisinde töre sözcüğünden farklı anlamda kullanılmaya.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
Etik Davranış İlkeleri Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci Madde 5 — Kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde; sürekli.
Yolsuzluğun önlenmesİ ve etİğİn teşvİkİ İçİn teknİk destek projesİ
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
YONT221 KAMU YÖNETİMİNDE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ KAMU YÖNETİMİNDE ETİK Araştırma Görevlisi Ph.D. Mehmet Necati Cizrelioğulları.
Çıkar Çatışması ve Etİk
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
MESLEK ETİK İLKELERİ.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI KURSU
ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ EĞİTİMİ
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
Doç. Dr. Murat Kurt Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Etik TANIMI ETİK, KİŞİNİN DAVRANIŞLARINI TEMEL ALAN AHLAK İLKELERİNİN TÜMÜDÜR. ETİK, İNSANLARA İŞLERİN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİNİ BELERLEMEDE YARDIMCI.
Etik TANIMI ETİK, KİŞİNİN DAVRANIŞLARINI TEMEL ALAN AHLAK İLKELERİNİN TÜMÜDÜR. ETİK, İNSANLARA İŞLERİN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİNİ BELERLEMEDE YARDIMCI.
Sunum transkripti:

T.C. SULTANDA Ğ I KAYMAKAMLI Ğ I KAMU GÖREVL İ LER İ ET İ K DAVRANI Ş İ LKELER İ

İ LG İ L İ MEVZUAT  Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ile 5176 sayılı Kanunun 3’üncü maddesinden kaynaklanan yetkiye istinaden kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken “etik davranış ilkeleri” belirlenmiştir. Bu ilkeler aşağıda kısa tanımları ile birlikte sıralanmıştır.

1)* Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci:  Kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde, sürekli gelişim, katılımcılık, saydamlık, tarafsızlık, dürüstlük, kamu yararını gözetmek, hesap verebilirlik, öngörülebilirlik, hizmette yerindelik ve beyana güvenin esas alınması.

2)*Halka hizmet bilinci:  Kamu hizmetlerinde, halkın günlük yaşamının kolaylaştırılması, ihtiyaçların en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılanması, hizmet kalitesinin yükseltilmesi, halkın memnuniyetinin artırılması, hizmetlerin ihtiyaç ve sonuç odaklı olması.

3)*Hizmet standartlar ı na uyma:  Kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri ve diğer personelin, kamu hizmetlerini belirlenen standartlara ve süreçlere uygun şekilde yürütmesi, hizmetten yararlananların iş ve işlemlerle ilgili olarak aydınlatılması.

4)*Amaç ve misyona ba ğ l ı l ı k:  Kamu görevlilerinin, çalıştıkları kurum veya kuruluşun amaç ve misyonuna uygun davranması, ülke çıkarları, toplum refahı ve kurumlarının hizmet idealleri doğrultusunda hareket etmesi.

5)*Dürüstlük ve tarafs ı zl ı k:  Kamu görevlilerinin, tüm eylem ve işlemlerinde yasallık, adalet, eşitlik ve dürüstlük ilkeleri doğrultusunda, görevlerini yerine getirirken dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce, ırk, cinsiyet gibi sebeplerle ayrım yapmaması, temel hak ve özgürlüklere aykırı veya kısıtlayıcı muamelede ve fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalarda bulunulmaması.

6)* Sayg ı nl ı k ve güven:  Kamu yönetimine güveni sağlayacak şekilde davranılması ve görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık olunduğunu, davranışlarıyla gösterilmesi, halkın kamu hizmetine güven duygusunu zedeleyen, şüphe yaratan ve adalet ilkesine zarar veren davranışlarda bulunmaktan kaçınılması.

7)* Nezaket ve sayg ı :  Kamu görevlilerinin, üstleri, meslektaşları, astları, diğer personel ile hizmetten yararlananlara karşı nazik ve saygılı davranması ve gereken ilgiyi göstermesi, konu yetkilerinin dışındaysa ilgili birime veya yetkiliye yönlendirmesi.

8)* Yetkili makamlara bildirim:  Etik davranış ilkeleriyle bağdaşmayan veya yasadışı iş ve eylemlerde bulunulmasının talep edilmesi halinde veya hizmetler yürütülürken bu tür bir eylem veya işlemden haberdar olunduğunda ya da görüldüğünde durumun yetkili makamlara bildirilmesi.

9)* Ç ı kar çat ış mas ı ndan kaç ı nma:  Kamu görevlilerinin, görevlerini tarafsız ve objektif şekilde icra etmelerini etkileyen ya da etkiliyormuş gibi gözüken ve kendilerine, yakınlarına, arkadaşlarına ya da ilişkide bulunduğu kişi ya da kuruluşlara sağlanan her türlü menfaat ve onlarla ilgili mali ya da diğer yükümlülükler ve benzeri şahsi çıkarlar konusunda dikkatli davranması, çıkar çatışmasından kaçınmak için gerekli tedbirleri alması.

10)*Görev ve yetkilerin menfaat sa ğ lamak amac ı yla kullan ı lmamas ı :  Kamu görevlilerinin, görev, unvan ve yetkilerini kullanarak kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlamaması ve aracılıkta bulunmaması, akraba, eş, dost ve hemşehri kayırmacılığı, siyasal kayırmacılık veya herhangi bir nedenle ayrımcılık veya kayırmacılık yapmaması.

11)* Hediye alma ve menfaat sa ğ lama yasa ğı :  Kamu görevlisinin tarafsızlığını, performansını, kararını veya görevini yapmasını etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan, ekonomik değeri olan ya da olmayan, doğrudan ya da dolaylı olarak her türlü eşya ve menfaat kabul etmemesi, yani hediye almaması, kamu görevlisine hediye verilmemesi ve görev sebebiyle çıkar sağlanmaması.

12)* Kamu mallar ı ve kaynaklar ı n ı n kullan ı m ı :  Kamu bina ve taşıtları ile diğer kamu malları ve kaynaklarının kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanılmaması ve kullandırılmaması, bunların korunması ve her an hizmete hazır halde bulundurulması için gerekli tedbirlerin alınması.

13)*Savurganl ı ktan kaç ı nma:  Kamu bina ve taşıtları ile diğer kamu malları ve kaynaklarının kullanımında israf ve savurganlıktan kaçınılması, mesai süresi, kamu malları, kaynakları, işgücü ve imkanları kullanırken etkin, verimli ve tutumlu davranılması.

14)*Ba ğ lay ı c ı aç ı klamalar ve gerçek d ışı beyan:  Kamu görevlilerinin, görevlerini yerine getirirken yetkilerini aşarak çalıştıkları kurumları bağlayıcı açıklama, taahhüt, vaat veya girişimlerde bulunamaması, aldatıcı ve gerçek dışı beyanat vermemesi.

15)*Bilgi verme, saydaml ı k ve kat ı l ı mc ı l ı k:  Halkın bilgi edinme hakkını kullanmasına yardımcı olunması, istenen bilgi veya belgelerin Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca usulüne uygun olarak verilmesi, üst yöneticilerin, ilgili kanunların izin verdiği çerçevede, kurumlarının ihale süreçlerini, faaliyet ve denetim raporlarını kamuoyunun bilgisine sunması, kamu hizmetleri ile ilgili temel kararların alınması ve uygulanmasında, yasal engel yoksa, doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenecek olanların katkıda bulunmasının sağlanması.

16)*Yöneticilerin hesap verme sorumlulu ğ u:  Kamu görevlilerinin, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi sırasında sorumlulukları ve yükümlülükleri konusunda hesap verebilir ve kamusal değerlendirme ve denetime açık ve hazır olması, yöneticilerin kurumlarının amaç ve politikalarına uygun olmayan işlem veya eylemleri ile yolsuzluğu engellemek için gereken önlemleri zamanında alması, personelini etik davranış ilkeleri konusunda eğitmesi, bu ilkelere uyulup uyulmadığını gözetlemesi ve etik davranış konusunda rehberlik etmesi.

17)* Eski kamu görevlileriyle ili ş kiler:  Eski kamu görevlilerinin, kamu hizmetlerinden ayrıcalıklı bir şekilde faydalandırılmaması, ayrıcalıklı muamelede bulunulmaması, kamu görevlerinden ayrılan kişilere, ilgili kanunlardaki hükümler ve süreler saklı kalmak kaydıyla, daha önce görev yaptıkları kurum veya kuruluştan, doğrudan veya dolaylı olarak herhangi bir yüklenicilik, komisyonculuk, temsilcilik, bilirkişilik, aracılık veya benzeri görev ve iş verilmemesi.

18)*Mal bildiriminde bulunma:  Kamu görevlilerinin, kendileriyle eşlerine ve velayeti altındaki çocuklarına ait taşınır ve taşınmazları, alacak ve borçları hakkında, 3628 sayılı Kanun uyarınca, yetkili makama mal bildiriminde bulunması. Kamu Etik Kurulu tarafından Yönetmelikle belirlenen bu ilkeler incelendiğinde de görüleceği üzere, belirlenen ilkelerin büyük bir kısmı halen yürürlükte olan 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda hükme bağlanan devlet memurlarının ödev ve sorumlulukları ile paralellik arz etmektedir.

ET İ K SÖZLE Ş MES İ İ MZALANMASI • 5176 say ı l ı Kanun ve Kamu Görevlileri Etik Davran ış İ lkeleri ile Ba ş vuru Usul ve Esaslar ı Hakk ı nda Yönetmelik hükümlerine göre kurumlarda görev yapan personelin ekte örne ğ i bulunan etik sözle ş mesini imzalamalar ı gerekir. •Bu sözle ş me ilgili personelin kurumda tutulan özlük dosyas ı nda muhafaza edilir.

KAMU GÖREVLİLERİ ETİK SÖZLEŞMESİ Kamu hizmetinin her türlü özel çıkarın üzerinde olduğu ve kamu görevlisinin halkın hizmetinde bulunduğu bilinç ve anlayışıyla; * Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmak, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamak, hizmet kalitesini yükseltmek ve toplumun memnuniyetini artırmak için çalışmayı, * Görevimi insan haklarına saygı, saydamlık, katılımcılık, dürüstlük, hesap verebilirlik, kamu yararını gözetme ve hukukun üstünlüğü ilkeleri doğrultusunda yerine getirmeyi, * Dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce, ırk, yaş, bedensel engelli ve cinsiyet ayrımı yapmadan, fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalara meydan vermeden tarafsızlık içerisinde hizmet gereklerine uygun davranmayı, * Görevimi, görevle ilişkisi bulunan hiçbir gerçek veya tüzel kişiden hediye almadan, maddi ve manevi fayda veya bu nitelikte herhangi bir çıkar sağlamadan, herhangi bir özel menfaat beklentisi içinde olmadan yerine getirmeyi, * Kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanmamayı ve kullandırmamayı, bu mal ve kaynakları israf etmemeyi, * Kişilerin dilekçe, bilgi edinme, şikayet ve dava açma haklarına saygılı davranmayı, hizmetten yararlananlara, çalışma arkadaşlarıma ve diğer muhataplarıma karşı ilgili, nazik, ölçülü ve saygılı hareket etmeyi, * Kamu görevlileri Etik Kurulunca hazırlanan yönetmeliklerle belirlenen etik davranış ilke ve değerlerine bağlı olarak görev yapmayı ve hizmet sunmayı taahhüt ederim. T.C. Kimlik No : Adı Soyadı: Unvanı: Birimi: İmza: Tarih:

SULTANDA Ğ I KAYMAKAMLI Ğ I İ LÇE ET İ K KOM İ SYONU SULTANDAĞI KAYMAKAMLIĞI KAMU ETİK KOMİSYONU S.NoADI SOYADIASLİ GÖREVİKOMİSYONDAKİ GÖREVİ 1Mehmet SÜLÜNKaymakamKOMİSYON BAŞKANI 2Bahtiyar DURUCANİlçe Yazı İşleri MüdürüÜYE 3Mustul TAŞİlçe Nüfus MüdürüÜYE 4Gökmen ŞANİlçe Milli Eğitim MüdürüÜYE 5Halil İbrahim ÖNDERGıda Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü ÜYE Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik’in 29. maddesine istinaden ilçemiz Etik Komisyonu yukarıdaki tabloda görüldüğü üzere teşekkül olunmuştur

Te ş ekkür ederiz SULTANDA Ğ I KAYMAKAMLI Ğ I KAMU ET İ K KOM İ SYONU BA Ş KANLI Ğ I