Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yazılım Geliştirme ve Java
Advertisements

Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
C# - Metotlar.
JAVA TEMELLERİ GİRİŞ JAVA TEMELLERİ GİRİŞ signalsec.com & mialkan.com.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
OOP UYGULAMA 5.
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
P p 8. Ünitede yinelemeli programlamanın teknikleri anlatılmaktadır. p p Gördüğünüz gibi, yinelemeli programlama bir problemin içinde problemin küçük parçalarını.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Java Programlama Koleksiyon(Collection) Sınıfları
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
DİZİLER.
P 2. Ünitede Nesneye Dayalı Programlama anlatılıyor. p Nesneye dayalı programlama yeni veri tiplerinin ve bu tipleri işletmek için gereken işlemleri oluşturmayı.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Sorular? Öneriler?. Referanslar Referanslar (Tekrar) Eğer aşağıdaki gibi yazarsak ne olur: int x; double y; char c; ???
JAVADA PROGRAM DENET İ M İ VE OPERATÖRLER. int a ; a=4 ; // do ğ ru bir atama 4=a ; // yanlış bir atama!
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
Nesneye Dayalı Programlama
Sınıflar ve Fonksiyonlar
Ses Kontrol Metodlar ile ilgili son birkaç söz Tekrar: Programlama için başlıca 3 model.
JAVA İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
© Haluk Bingöl v2.23 Java Programlama Dili - 01 Tek Class ile Programlama Dr. Haluk Bingöl BÜ - CmpE BU-SWE.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Kalıtım.
Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu). İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri.
EDUTIME Java Day 8 Serdar TÜRKEL.
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Polimorfizm.
Nesneye Dayalı Programlama
Class KahveFincani { public KahveFincani() { System.out.println("KahveFincani..."); } } public class YapilandirciBasitOrnek { public static void main(String[]
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
Bilgisayar Programlama III C
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
7. Hafta İçeriği 1.Kalıtım (Inheritance) 2.Soyut sınıf (abstract class) 3.Sealed sınıf(sealed class) 4.Çok biçimlilik (polymorphism)polymorphism.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
Bütün dünyayı nesneler (object) ve nesneler arası ilişki olarak gören model kullanılarak yapılan programlama. Bu programlama tekniğine göre her nesne.
Veri Tipleri 12/4/2018.
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Nesneye Dayalı Programlama 1
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)

Ders sonunda aşağıdakiler öğrenmiş olacağız • Nesneye Dönük Programlamaya Giriş Nesnenin Özellikleri ve Davranışı Kalıtım(Inheritance)

Nesne (object) Gerçek dünyada, ayrı ayrı tanımlanabilen herşey bir nesnedir. Her nesnenin özelliği(attributes), ve davranışı (behavior) vardır. Özellik bir objeyi diğer objeden ayırt etmemizi sağlar, bu farklılığı onun dış görünüşü, durumu(state), ve diğer özelliklerine bakarak karar verir.

Nesne (object) Örnek: Kedi, Köpek, Araba, Bisiklet… Köpek için durum ve davranışlar; Durum: İsmi, rengi, cinsi, aç mı? … Davranış: havla, kuyruk salla, ısır … Bisiklet için durum ve davranışlar; Durum: şu anki vitesi, şu anki hızı, … Davranış: hızlan, vites değiştir, fren yap …

Sınıf(Class) Gerçek dünyada, benzer karakteristik ve davranışlara sahip nesneler bir sınıf (class) ile temsil edilir. Bir sınıf, nesneler tarafından paylaşılan durum ve davranışları temsil eder. Class lar objelerin özelliklerini temsil eder. Örneğin bir ağaç sınıfı ağacın tüm özelliklerini tarif eder. Ağaç sınıfı soyut bir modeldir.

Sınıf(Class) - Method Davranış tanımlamak için sınıf içinde metod yaratırız. Metodlar fonksiyon gibi çalışır. Sınıf tanımlamasının içinde yer alır.

Instance Sınıflar soyut tanımlama olmasına karşın, Instance ı o objenin somut göstergesi olarak düşünebiliriz. Örneğin bir ağaç sınıfından birçok klasın farklı attributes larını kullanarak farklı özelliklede instance yaratabiliriz.

Sınıfların Yaratılması Örneğin Bisiklet sınıfı yaratalım; class Bisiklet { int hiz = 0; int vites = 1; void vitesDegistir(int yendiDeger) { vites = yeniDeger; } void hizlan(int artir) { hiz = hiz + artir; void frenYap(int azalt) { hiz = hiz - azalt; void durumListele() { System.out.println(" hiz:"+hiz+" vites:"+vites);

Sınıfların Yaratılması Bisiklet sınıfı ana uygulamamız değildir. Sadece bisiklet ile ilgili tanımlamalar yer almaktadır. Ayrı bir sinif yaratıp bisiklet sınıfını kullanacağız. class BisikletOrnek { public static void main(String[] args) { Bisiklet b1 = new Bisiklet(); Bisiklet b2 = new Bisiklet(); b1.hizlan(10); b1.vitesDegistir(2); b1.durumListele(); b2.hizlan(40); b2.vitesDegistir(3); b2.durumListele(); }