F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
AİLE İÇİ SAĞLIKLI İLETİŞİM VE SORUN ÇÖZME BECERİLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
Bursa Birey Dershaneleri
İLETİŞİM MODELLERİ.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
Konu:Öğrenci-Öğretmen iletişimi ve Etkin Dinleme
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Etkili İletişime Giriş
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Aile İçi İletişim.
AİLE TUTUMLARI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
SINAV KAYGISI.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
Kaygı bitiyoooor ! YEŞİLKÖY ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET
Sosyal Bilgiler İletişim
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK EĞİTİMİ -THOMAS GORDON
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İletişim Kurmak.
SINAV KAYGISI BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
“VERİMLİ DERS ÇALIŞMA”
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİ : Giriş
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
REHBERLİK SERVİSİ motivasyon semineri.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....

F.NURSEN YILMAZ Gençlere Yetişkinlerle İlgili Düşünceleri Sorulmuş Ve Yetişkin Davranışları İle İlgili İki Temel Sorunun Dile Getirildiği Görülmüştür

F.NURSEN YILMAZ YETİŞKİNLER BİZİ DİNLEMİYOR YETİŞKİNLER BİZİ DİNLEMİYOR YETİŞKİNLER İKİ YÜZLÜ

F.NURSEN YILMAZ “ Çocuğunuz Eve Geç Gelir” “ Sorun Kimin ” “ Sorun Kimin ”

F.NURSEN YILMAZ SORUN KİMİN Çocuğunuz eve geç gelir Anne-babanın sorunu

F.NURSEN YILMAZ Çocuğunuzun sorunu Sorun - Yok Anne-babanın sorunu Çocuğunuz kızgınlık ve düş kırıklığını açıklar Çocuğunuz mutlu ve isteyerek çalışır Öğrenci ısrarla odasını toplamayı reddeder Kabul çizgisi

F.NURSEN YILMAZ SORUNUN KİMİN OLDUĞU NEDEN ÖNEMLİ Bir önceki soruya yanıtınız evet ise ebeveynin bu konuda kesinlikle sorunu vardır....

F.NURSEN YILMAZ İyi ilişkiler kuramamanın en önemli nedenlerinden biri “Sorunun Kim de Olduğunun Anlaşılamamasıdır”

F.NURSEN YILMAZ Ebeveynler kendi sorunlarını çocuklarının sorunlarından ayırt edebilmek için kendilerine şu soruları sormalıdırlar ?

F.NURSEN YILMAZ Bu davranış benim üzerimde gerçekten elle tutulur bir etki yaratıyor mu ? Bu davranış benim üzerimde gerçekten elle tutulur bir etki yaratıyor mu ?

F.NURSEN YILMAZ Olumsuz etkilendiğim için mi bu davranışı kabul edemiyorum? Olumsuz etkilendiğim için mi bu davranışı kabul edemiyorum?

F.NURSEN YILMAZ Yalnızca çocuğumun değişik davranmasını, benim düşündüğüm şekilde hissetmesini istediğim için mi kabul edemiyorum? Yalnızca çocuğumun değişik davranmasını, benim düşündüğüm şekilde hissetmesini istediğim için mi kabul edemiyorum?

F.NURSEN YILMAZ Eğer son soruya yanıtınız evet ise sorun büyük oranda çocuğunuzundur

F.NURSEN YILMAZ Bir önceki soruya yanıtınız evet ise ebeveynin bu konuda kesinlikle sorunu vardır....

F.NURSEN YILMAZ İLETİŞİMİN 12 ENGELİ

F.NURSEN YILMAZ 1.Emir Vermek- Yönlendirmek “Yakınmayı bırak da ödevini “Yakınmayı bırak da ödevini yap.” yap.”

F.NURSEN YILMAZ 2. Uyarmak-Gözdağı Vermek “ÜNİVERSİTEYİ kanmak istiyorsan biraz kıpırdan” “ÜNİVERSİTEYİ kanmak istiyorsan biraz kıpırdan”

F.NURSEN YILMAZ 3.Ahlak Dersi Vermek “Okulda yalnızca çalışmalısın” “Okulda yalnızca çalışmalısın”

F.NURSEN YILMAZ 4.Öğüt vermek,çözüm ve öneri Getirmek. Getirmek. “Şimdi senin yapacağın şey, “Şimdi senin yapacağın şey, Zamanını iyi planlamak. Sonra Zamanını iyi planlamak. Sonra Bütün çalışmalarını yapabilirsin” Bütün çalışmalarını yapabilirsin”

F.NURSEN YILMAZ 5.Öğretmek,Nutuk Çekmek, Mantıklı Düşünceler Önermek “Duruma bir bakalım sınava girmek için yalnızca gün kaldığını hatırlasan iyi olur”

F.NURSEN YILMAZ Bundan sonra inceleyeceğimiz maddelerin hepsi yargılamak, değerlendirmek ve bastırmak düşüncelerini iletir.

F.NURSEN YILMAZ Çoğu anne-baba çocuklarının yanlışlarının, yetersizliklerinin ve aptalca davranışlarının yüzlerine vurulmasının, onlara yardımcı olacağına inanır ve bu amaçla şu iletileri kullanır...

F.NURSEN YILMAZ 6.Yargılamak,eleştirmek, Suçlamak Suçlamak “Sen tembelsin,işi ağırdan alıyorsun” “Sen tembelsin,işi ağırdan alıyorsun”

F.NURSEN YILMAZ 7.Ad takmak alay etmek “İlkokul öğrencisi gibi davranıyorsun,lise öğrencisi gibi değilsin” “İlkokul öğrencisi gibi davranıyorsun,lise öğrencisi gibi değilsin”

F.NURSEN YILMAZ 8.Yorumlamak,Analiz Etmek, Tanı Koymak “Sen açıkça ders çalışmaktan ve üniversiteye hazırlanmaktan kaçınıyorsun” “Sen açıkça ders çalışmaktan ve üniversiteye hazırlanmaktan kaçınıyorsun”

F.NURSEN YILMAZ Anne-babanın çocuğuna iletmeye çalıştığı diğer ileti türü ise sorunu ortadan kaldırmak, çocuğun kendini daha iyi hissetmesini sağlamak ve belki de gerçek bir sorunun var olduğunu bile yadsımaktır.

F.NURSEN YILMAZ 9.Övmek, Aynı Düşüncede Olmak, Olumlu değerlendirme Yapmak “Sen gerçekten yetenekli birisin eminim bunu başarmanın bir yolunu bulursun” “Sen gerçekten yetenekli birisin eminim bunu başarmanın bir yolunu bulursun”

F.NURSEN YILMAZ 10.Güven vermek, Desteklemek, Avutmak,Duygularını Paylaşmak “Böyle hisseden tek sen değilsin.Böylesine zor bir durumda ben de aynı şeyleri hissederdim, ama tam çalışma temposu içine girdiğin de o kadar da zor olmadığını göreceksin. “Böyle hisseden tek sen değilsin.Böylesine zor bir durumda ben de aynı şeyleri hissederdim, ama tam çalışma temposu içine girdiğin de o kadar da zor olmadığını göreceksin.

F.NURSEN YILMAZ Anne-Babalar soruların kişiyi savunmaya ittiğini bilmelerine rağmen yinede ikinci grup (6-7-8) engelleri çok sık olarak kullanırlar. Çocuğa yardım edip, sorunu kendisine çözdürme yerine, sorunu daha iyi anlayıp bulacakları en iyi çözümü kabul ettirme isteği ile,soru sorma yöntemine baş vururlar. Oysa çocuklarınız sorunlarını kendileri çözmelidirler.

F.NURSEN YILMAZ 11. Soru Sormak,Sınamak, Sorguya Çekmek,Çapraz Sorgulamak “Ödevin çok mu zor ? Bu ödevi ne kadar zaman da yaptın ? Yardım istemek için neden bu kadar bekledin ?” “Ödevin çok mu zor ? Bu ödevi ne kadar zaman da yaptın ? Yardım istemek için neden bu kadar bekledin ?”

F.NURSEN YILMAZ Bu son bölüm de ise ebeveynin konuyu değiştirmek, çocuğunu başka yöne yönlendirmek ya da çocukları ile ilgilenmemek için kullandıkları iletilerdir.

F.NURSEN YILMAZ 12. Sözünden Dönmek,Oyalamak Alay Etmek,Şakacı Davranmak Alay Etmek,Şakacı Davranmak Konuyu Saptırmak Konuyu Saptırmak “Konumuza dönelim. Galiba bu sabah birisi yatağının ters tarafından kalkmış” “Konumuza dönelim. Galiba bu sabah birisi yatağının ters tarafından kalkmış”

F.NURSEN YILMAZ Çocuklarımızı Doğru Motive Edebilmek İçin Neler Yapabiliriz ?

F.NURSEN YILMAZ Çocuklarımızla Doğru İletişimi Nasıl Kurabiliriz ?

F.NURSEN YILMAZ ÖRNEK: Elmasın ve kömürün hammaddesi karbondur. Gevşek olursa kömür, sıkıştırılırsa elmas olur. Ne olacağına kendin karar ver. KÖMÜR DE OLABİLİRSİN, ELMAS DA

F.NURSEN YILMAZ Genelde bu cümledeki mesaj çocuklarınız içindir. Onların yerine sizin sıkışmanız ya da çocuklarınızı zorlamanız başarı açısından sizi istediğiniz noktalara taşımaz.

F.NURSEN YILMAZ Aksine siz çalış dedikçe çalışmaz ve aranızda çatışma başlar. Karşılıklı şikayet ve memnun olmama da başarısızlığı beraberinde getirir.

F.NURSEN YILMAZ Peki bu durumda ne yapmalıyız?

F.NURSEN YILMAZ Sizler tecrübeleriniz doğrultusun da ebeveyn olarak onlara doğru ve yanlış davranışı anlatmalısınız.

F.NURSEN YILMAZ Okul ya da sınav başarısı aslında çocuğunuzun kendi seçimi ve başarısıdır. Bu başarı ya da başarısızlık size ait değildir çocuğunuzdan daha fazla siz üzülemezsiniz. Sizin değil çocuğunuzun duyguları daha önemlidir.

F.NURSEN YILMAZ Ona her zaman destek olun. Fakat sorunlarını görmelerinde ve onları çözümlerken sanki sorun sizinmiş gibi öne çıkmayın.

F.NURSEN YILMAZ Öğretmenim aslında Biz ders çalışırız Biraz heyecanlıyız Sınavda bildiğimiz soruları yapamıyoruz, gibi çoğul cümleler.... Ne dersiniz ? Ne dersiniz ?

F.NURSEN YILMAZ