Ahmet Fatih Ersoy Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Araştırma adresinde, Computer Science alanında ilk 10’da yer alan, üniversitelerin web siteleri incelenerek yapılmıştır.
Advertisements

Bilgi Paketi Çalışmaları
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
Dünyanın En Büyük On Bir Açık Üniversitesinde İnternete Dayalı Eğitim Uygulamaları Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk Öğr. Gör. Ruşen Yılmaz.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
Uzaktan Eğitim Uygulamalarında Kalite ve Standartlar
Emerald Management eJournals Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi 08 Nisan 2011 Mine Tonta Tel:
YURT DIŞINDA ÖĞRENİM Ertan Pekşen KOU Müh. Fak Jeofizik Müh. Bölümü
Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
BBY 105 BİLGİNİN ORGANİZASYONU
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İNGİLİZCE NAGİHAN DALDAL 4-A 138.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
ArgentinaArmeniaAustraliaAustria Belgium (Flemish) Belgium (French) Bosnia and HerzegovinaBotswanaBrazilBulgariaCanadaChileChina Chinese Taipei CroatiaCyprus.
İÇERİK overview Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Connecting People Through News. © PressReader. All rights reserved. 2 Connecting People Through News 2011, 2012 & 2013 Yıllarının En İyi Aplikasyon Ödülü.
Dünyada Uzaktan Eğitime İlişkin İlk Uygulamalar
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
Engelliler İçin Teknoloji Destekli Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 17 Mayıs 2010 Ankara ENGELSİZ ÜNİVERSİTE BİRİMLERİNİN YAPILANDIRILMASI VE İŞLEYİŞİ TOPLANTISI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLERİNİN GÜNEŞ ENERJİSİ SEKTÖRÜNDEKİ YERİ Yrd.Doç.Dr. F.Görkem Üçtuğ Bahçeşehir Üni. Enerji Sis. Müh. Öğr. Üyesi Enerji Sis. Müh.
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
Een.ec.europa.eu Azimli KOBİ’lere Uluslararası büyüme ve inovasyon konularında yardımcı oluyoruz.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR LİSANS PROGRAMI
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI
SİYASET BİLİMİ LİSANS PROGRAMI
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
EKONOMİ LİSANS PROGRAMI
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Kitapsız Kütüphane Olgusu ve Esenler Belediyesi Adnan Büyükdeniz Dijital Kütüphanesi Doç. Dr. Hüseyin ODABAŞ – Ali KAVAK Çankırı Karatekin.
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Uzm. Erdi Okan YILMAZ* Öğr. Gör. Seydi AKTUĞ**
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Balık yetiştiriciliğinde yer seçimi ve su kalitesi
Mesleki Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Web Tabanlı Öğrenmeye Karşı Tutumları Ar. Gör. Erman Uzun ODTÜ – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Sunum transkripti:

ULUSLAR ARASI ÇERVRİMİÇİ YÜKSEK ÖĞRETİM VE TÜRKİYE’NİN DURUMU: Üniversite Bilgi İşlemlerine Öneriler Ahmet Fatih Ersoy Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı OFMAE Fizik Eğitim Cengiz Acartürk Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Enformatik Enstitüsü

Giriş - I Yüksek Öğretim Akademik derece verir Üniversite ve benzeri kurumlar Öğrenim ve araştırma Lisans ve lisansüstü Gelişmiş ülkelerde nüfusun %50’si

Giriş - II Bilgi iletişimde hızlanış Teknolojik gelişmeler İnternet (sihirli değnek) Uzaktan eğitimin e-öğrenim (e-learning)

Yüksek Öğretimde Değişim - I Endüstri devrimi ile hızlı değişimler Değişimlere ayak uydurabilme Gelenekler ile değişim arasındaki denge Yirminci Yüzyılda yüksek öğretim Kitleselleşti Küreselleşti ve uluslar arası hale geldi Bilgi endüstrileri

Yüksek Öğretimde Değişim - II Küreselleşme ile beraber Beceriler geçici İş nitelikleri değişken Yeni iş kolları İşgücü becerilerini yenilemesi Yüksek öğretim daha popüler

Yükseköğretimde Değişim - III Küreselleşme ve Çevrimiçi Eğitim: Araştırma sürecinin hızı ve kalitesi Öğrenci bulma rekabeti Yüksek öğretim yaygınlaştı ve küreselleşti Eğitim ihracatı kolaylaştı Öğrenciler müşteri oldu Stratejik planlamaya geçildi

Yükseköğretimde Değişim - IV Neden Çevrimiçi Eğitim? İhtiyaç ve talepler arttı Öğretim alanlarının profili değişti Öğrenciler şartlarına uygun arayışında Kâr öncelikli eğitim kurumları arttı Teknoloji ve İnternet yaygınlaştı Yaşam boyu öğrenme rekabet için şart Uzaktan eğitimde İnternet daha baskın

Uluslararası Çevrimiçi Yükseköğretim - I Üç farklı eğilim: Tüm süreçler çevrimiçi Halihazırdaki programlara çevrimiçi erişim Üniversiteler arası konsorsiyumlar Çevrimiçi eğitimde başarı: Pazarlama Kalite güvence ve kontrol sistemleri Yeni teknolojinin etkin kullanılması

Uluslararası Çevrimiçi Yükseköğretim - I Dünyadaki durum: 1990’da 42 – 2010’da 97 – 2025’te 159 İngiltere ve Avustralya’da ciddi atılımlar Bilişim, İşletme, Mühendislik ve Fen Lisansüstü çevrimiçinde daha popüler 2003 yılında internet kullanıcısı 687 (5,5) Amerika’da 12-18 yaş grubu %100 Şehirlerde Wi-Fi yaygınlaşıyor

Uluslararası Çevrimiçi Yükseköğretim - II Türkiye’de Durum: En büyük 2. uzaktan eğitim (AÖF) ODTÜ, SAÜ, Bilgi, Anadolu SEM sertifikaları

Sonuçlar ve Öneriler - I Dünya kültürleri İnternete daha bağımlı Yaşam boyu öğrenme zorunluluğu Uluslararası pazarlara açılma ihtiyacı Tablo 1: 2005 sonrası için dört senaryo Yüz yüze eğitim Küresel ve ağüzerinden eğitim Kalite güvencesini üniversiteler verir Yerel tecrübeleri olan kalite kontrolü de yerel olan kurumlar Geçmişe Dönüş Küresel sunum, yerel müfredat Küresel Yerleşke Öğrenci kalite güvencesini kendi sorumluğuna alır Yerel kurumlar ve bireyselleşme Olanı Dönüştürme Küreselleşme ve bireyselleşme Yeni Ekonomi

Sonuçlar ve Öneriler - II Çevrimiçi Eğitim ile beraber: Seyahat zorunluluğu kalmayacak İş hayatlarına ara vermek gerekmeyecek Diğer alternatiflerine göre düşük maliyetli

Sonuçlar ve Öneriler - III Türkiye İçin Öneriler: Tüm dünyada 250 milyonun anadili Türkçe Ahmet Yesevi Üniversitesi Üniversiteler arası konsorsiyumlar Ulusal boyutta bir e-Üniversite YÖK ve Enformatik Milli Komitesi Örgütlenme, içerik, işleyiş, teknoloji, programlar Devlet, üniversiteler ve özel sektör Beraber çalışmalı, süreçleri değerlendirmeli, AR-GE

Sonuçlar ve Öneriler - IV Bilgi İşlemler İçin Öneriler - 1: Üniversiteler bilgi sunucusu Bilgi İşlemler teknoloji sunucusu Tecrübeler ve başarısızlıklar incelenmeli Akademik birimler ve literatür İçerik,metot, uygun ortamlar Bilgi İşlemler Ortamlar için donanım ve servis

Sonuçlar ve Öneriler - V Bilgi İşlemler İçin Öneriler - 2 Eğitim Destek Ofisleri Açık kaynak kodlu ders yazılımları Ortak sınav ve değerlendirme merkezleri Gerekli kaynaklar için stratejik planlama

Kaynaklar [1] Higher Education – Wikipedia, the free encyclopedia. 5.1.2006, http://en.wikipedia.org/wiki/Higher_education [2] Distance education – Wikipedia, the free encyclopedia. 5.1.2006, http://en.wikipedia.org/wiki/Distance_education. [3] İnternet – Wikipedia, the free encyclopedia. 5.1.2006, http://en.wikipedia.org/wiki/İnternet [4] E-Learning – Wikipedia, the free encyclopedia. 5.1.2006, http://en.wikipedia.org/wiki/Online_education [5] Ersoy, A. (1996). Localization and Globalization: Are There Conflicting or Complementing Relations between These Two Concepts. Unpublished manuscript. [6] Elton, L. (1981). Can Universities Change? Studies in Higher Education, 6(1), pp. 23 – 33. [7] Tastan, Ö. (2005). “Küreselleşmenin Geleceği / Lexus ve Zeytin Ağacı: Book Review”, (author: T. Freidman) Boyner Yayınları, 1. Ed; unpublished EDS656 presentation, October 2005, Ankara: ODTÜ [8] Gibbons, M. (1998). Higher Education Relevance in the 21st Century. Paper presented at UNESCO World Conference on Higher Education, Paris, October 1998, pp. 29.

Kaynaklar [9] Cheng, Y. C. (2002). New Paradigm of Borderless Education: Challenges, Strategies and Implications for Effective Education through Localization and Internalization. Invited keynote speech presented at The International Conference on Learning and Teaching with the theme “Challenge of Learning and teaching in a Brave New World: Issues and Opportunities in Borderless Education”, October 2002, Hatyai, Thailand, pp. 10. [10] Bauman, Z. (1998). Globalization: Human Consequences; Columbia University Press, New York, 1998, pp. 36. [11] Şahin, B.B. (2005). "Küreselleşme ve Üniversiteler: Book Review" (author: Nejla Türel); unpublished presentation, October 2005, Ankara: ODTÜ. [12] McCann, D., Christmass, J., Nicholson, P., Stuparich, J. (1998). Educational Technology in Higher Education. pp. 2. 5.1.2006, http://www.dest.gov.au/archive/highered/occpaper/edtech.pdf [13] McCann, D., Christmass, J., Nicholson, P., Stuparich, J. (1998). Educational Technology in Higher Education. pp. 2. 5.1.2006, http://www.dest.gov.au/archive/highered/occpaper/edtech.pdf [14] Howell, S. L., Williams, PP. B., & Lindsay (2003). Thirty-two Trends Affecting Distance Education. Online Journal of Distance Learning Administration, 6(3), pp. 2 – 16. [15] DiPiro, J. T. (1999). The Virtual University--Higher Education 'On-Line'. American Journal of Pharmaceutical Education, 63(2), p.170. [16] Van der Wende, M. (2002). The Role of Us Higher Education in the Global E-Learning Market. Research & Occasional Paper Series: CSHE.1.02, pp. 5.

Kaynaklar [17] Bennell, B., Pearce, T. (2003). The internationalization of higher education: exporting education to developing and transitional economies. International Journal of Educational Development, 23, pp. 215 – 232. [18] Baer, W. S. (1998). Will the İnternet Transform Higher Education? pp. 5. 9.1.2006, http://www.rand.org/pubs/reprints/RP685/RP685.pdf. [19] E-Learning – Wikipedia, the free encyclopedia. 5.1.2006, http://en.wikipedia.org/wiki/Online_education #Degree_Programs [20] Columbia Business School, Stanford University, University of Chicago Graduate School of Business, Carnegie Mellon University and London School of Economics and Political Science. [21] GEOHIVE : How many İnternet and pc users are there in the world? http://www.geohive.com/charts/charts.php?xml=ec_inet&xsl=ec_inet_top1 [22] Computer Almanac - Numbers About Computers. 9.1.2006, http://www.cs.cmu.edu/afs/cs.cmu.edu/user/bam/www/numbers.html [23] Açıköğretim Sistemi. 9.1.2006, http://www.aof.edu.tr/tanitim.html [24] ODTÜ Sürekli Eğitim Merkezi. 9.1.2006, http://sem.metu.edu.tr/sertifika.htm

Kaynaklar [25] Rada, R. (2001). Understanding Virtual Universities. Bristol, GBR: Intellect Books, 2001. pp. 57. [26] Burbules, N. C., Torres, C. A. (2000). Globalization and Education: Critical Perspectives. London, UK: Routledge, ISBN 0415920477, pp. 43. [27] Horgan, B. (1998). Transforming Higher Education Using Information Technology: First Steps. 11.1.2006, [28] Özkan, Y., Dondurmacı, G. A. (2003). İnternet Üzerindeki Üniversite Ve Bir Uygulama. Paper presented in 22.Ulusal Bilişim Kurultayı, September, 02 – 05, 2003, İstanbul. [29] Türkçe – Vikipedi. 10.1.2006, http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk%C3%A7e [20] Cebeci, Z. (2003). Türkiye Ulusal E-Üniversitesi İçin Bir Model Çalışması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü ENSTİTÜ DERGİSİ / e-dergi,. ISSN: 1304-8899, pp. 87. 11.1.2006, http://sosyalbilimler.cu.edu.tr/dergi/dosyalar/2004.13.2.151.pdf [31] ODTÜ - BİDB : BİDB Hakkında > Misyon. 12.01.2006. http://www.bidb.odtu.edu.tr/index.php?go=about&sub=mission [32] Duderstadt, J. J. (1997). The Future of the University in an Age of Knowledge. Journal of Asynchronous Learning Networks, 1(2), pp. 78 – 88.