Nesneye Dayalı Programlama 1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
LINQ { C# 3.0 ve Language Integrated Query }
SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Ders İçeriği Bağlantılı Liste İki Yönlü Bağlantılı Liste
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Nesneye Dayalı Programlama
OOP UYGULAMA 5.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
SINIFLAR GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
DİZİLER.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Nesneye Dayalı Programlama
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Görsel C# ile Windows Programlama
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Mobil Uygulama Geliştirme
S İ STEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları.
* Miras * Yazılımı yeniden kullanabilirliği artırır. * Varolan sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar. * Varolan sınıfın veri ve metodlarını kendi.
BİLGİSAYAR programlama II
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
LINQ { C# 3.0 ve Language Integrated Query } MEHMET MECİT GÖK NO:
5. Hafta İçeriği Statik alanlar Statik üyelerin geçerlilik süresi Statik metot üyeler Statik özellikler Statik Kurucu Anonim Sınıflar.
7. Hafta İçeriği 1.Kalıtım (Inheritance) 2.Soyut sınıf (abstract class) 3.Sealed sınıf(sealed class) 4.Çok biçimlilik (polymorphism)polymorphism.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
LINQ { C# 3.0 ve Language Integrated Query } Uğur UMUTLUOĞLU.
GÖRSEL PROGRAMLAMA C# UYGULAMALARI Araş. Gör. Sefa TUNÇER.
Nesneye Dayalı Programlama
SOYUT(ABSTRACT) SINIFLAR METODLAR
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Nesneye Dayalı Programlama
Nesneye Dayalı Programlama
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
NBP103 Programlama Temelleri Öğr. Gör. Mahmut Kılıçaslan
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Nesneye Dayalı Programlama 1 Öğretim Görevlisi Alper Talha KARADENİZ

Özellikler (Property) Veri doğrulama, veri bütünlüğü ve public alanların güvenliği için C# özel yapıları sınıf üyesi olarak kabul etmiştir. Okunabilme (get) ve yazılabilme(set) yapıları özel bir blok içerisinde gösterilmektedir.

Özellikler (Property) class Ornek { private int yas; public int Yas get // okunabilme özelliği return yas; } set // değer atanabilme(yazılabilme özelliği) yas = value;

Özellikler (Property) class Program { static void Main(string[] args) Ornek o = new Ornek(); o.Yas = 30; Console.WriteLine(o.Yas); }

Sadece Okunabilir Özellikler (Property) NDP’de sarmalama amacıyla değerinin değiştirilmesi güvenlik açısından yasaklanmış sadece okunabilir alanlar oluşturulama istendiğinde get-set bloğunda sade get tarafı yazılmalıdır. class getProperty { private int yaricap = 20; public int Yaricap get return yaricap; }

class Program { static void Main(string[] args) getProperty gp = new getProperty(); G p.Yaricap = 100; // hata sadece değeri okunabilinir. Console.WriteLine(gp.Yaricap); }

Sadece Yazılabilir Özellikler (Property) Değerinin değiştirilmesi sadece yazılabilinir ancak okunamayab özellikler oluşturulmak istendiğinde get-set bloğunda sade set tarafı yazılmalıdır. class setProperty { private int m_A; public int A set m_A = value; }

Sadece Yazılabilir Özellikler (Property) class Program { static void Main(string[] args) setProperty sp = new setProperty(); sp.A = 200; Console.WriteLine(sp.A); // hata sadece değeri atabilinir. }

Özelliklerde (Property) Kalıtım Taban sınıfta tanımlanan property diğer sınıf üyelerinde olduğu gibi direk olarak türemiş sınıflara geçmektedir. Ancak kalıtım alan sınıfların gelen özellikleri değiştirmek istedikleri taktirde virtual tanımlaması yapılabilinir

class TemelSinif { public int X get { return 10; } set { Console class TemelSinif { public int X get { return 10; } set { Console.WriteLine("Temel Sınıftan kalıtım Yolu ile geçmiştir"); } } public virtual int Y get { return 20; } set { Console.WriteLine("Temel Sınıfta Y değeri 20 dir"); }

class TureyenSinif: TemelSinif { public override int Y get return 100; } set Console.WriteLine("Türemiş Sınıfta Y değeri 100 dür");

class Program { static void Main(string[] args) TureyenSinif tr = new TureyenSinif(); Console.WriteLine(tr.X); Console.WriteLine(tr.Y); }

Kaynaklar Öğr. Gör. Özgür Çiftçi Nesne Tabanlı Programlama Ders Notları