NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 7 Maliyet ve Arz David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Advertisements

Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
Üretim Teknolojisi ve Maliyetler
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
6. PİYASALAR 1 Tam Rekabet Piyasası Monopol Piyasası
Mal Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma
ÇEVRESEL PROBLEMLERİN ÇÖZÜMÜNDE EKONOMİK ANALİZLER
İçindekiler: Marjinal Hâsılat Fonksiyonunun Ortalama Hâsılat Fonksiyonundan Elde Edilmesi 2. Marjinal Maliyet ve Ortalama Maliyet Fonksiyonları Arasındaki.
Kâr Maksimizasyonu.
ÜRETİM, MALİYETLER VE FİRMA DAVRANIŞLARI
FİRMA DAVRANIŞI VE ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYON
Üretim düzeyi nasıl seçilir?
Üretim ve Maliyetler.
Üretim Kuramı (Production Theory)
Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Azalan Verimler Yaklaşımı
8 Kısa Dönem Maliyetler ve Çıktı Kararları B Ö L ÜM İ Ç E R İ Ğ İ
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Üretim Maliyetleri (Cost Production)
MİKRO İKTİSAT PROBLEM ÇÖZÜMLERİ 3 Aralık 2008
Sabit Terimsiz Bağlanım Modeli
7. Bölüm Tam Rekabet ©2010  Worth Publishers 1.
Üretim ve Maliyetler.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
Bölüm 6. Tüketici Dengesi Analizi Bölüm 7. Üretici Dengesi Analizi
MALİYETLER Doç. Dr. Ahmet UĞUR.
Adnan Menderes Üniversitesi Aydın İktisat Fakültesi Ekonomi ve Finans Bölümü Ekonomi I Ders notları 4.hafta ders notları Yrd.Doç.Dr. Öznur Özdamar
Ekonomi I 7.Bölüm: Üretim ve Maliyetler Doç.Dr.Tufan BAL
TURİZMDE ÜRETİM VE FİRMA DAVRANIŞLARI Firmalar kârı maksimize eder. Bu amaçla bir taraftan uygun üretim hacmine ulaşmaya çalışırken diğer taraftan en düşük.
Bölüm 5 Kısım 1 Fiyat Teorisi.
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. 2 ENDÜSTRİ YAPISINI BELİRLEMEK İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLER: TALEP VE MALİYET ile ÖLÇEK EKONOMİLERİ YÖNTEMİ Bu.
Üretim ve Maliyetler.
ARZ, ARZ FONKSİYONU VE ARZ EĞRİSİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 11 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜRETİM TEORİSİ Belgin Akçay.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 12 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 13 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BİLGİ EKONOMİSİNİN MALİYETLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN TEORİK ANALİZİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 4 Üretici Teorisi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MAKRO İKTİSAT II BÖLÜM 13-1 TOPLAM ARZ VE TOPLAM TALEP: MAKRO DENGE
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Mikro ekonomi Üretici Teorisi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üretici Teorisi Firmanın amacı kar maksimizasyonudur. Kar maksimizasyonu olanaklı ölçüde en büyük karı elde etmektir. Firma kıt kaynakları kullanarak, kar maksimizasyonunu elde etmeye çalışmaktadır. Kar maksimizasyonu rekabet ortamı içinde sağlanmaktadır. İzleyen ana bölümde göreceğimiz gibi kar maksimizasyonu için ana kural, marjinal hasılat (MR), marjinal maliyet (MC) eşitliğinin gerçekleşmesidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üretici Teorisi Teknoloji sınırlamalarında kısa ve uzun dönem ayrımı önemlidir. Kısa dönem, en az bir girdinin sabit, diğer girdilerin değiştiği zaman dilimidir. Uzun dönemde ise bütün girdiler değişmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üretici Teorisi Kısa dönemde değişmeyen girdiler sabit girdiler, değişebilenler ise değişebilir girdiler olarak adlandırılmaktadır. Kısa–Uzun dönem ayrımı endüstriden endüstriye değişmektedir. Fark, bazı sektörler için 2–3 yıldır, bazıları için ise bir–iki aydır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üretici Teorisi Kısa dönemde değişebilir girdi emektir. Diğer girdiler veridir. Kısa dönem teknoloji sınırlaması, veri ek çıktı için ne kadar ek değişebilir girdi gereklidir sorunudur. Kısa dönemde değişebilir girdi ve miktar ilişkili incelenmektedir. İlişki toplam ürün, marjinal ürün ve ortalama ürün çerçevesinde ele alınacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üretici Teorisi Toplam ürün (TP),üretilen toplam mal miktarıdır. Emeğin marjinal ürünü (MP), sermaye sabitken, emek bir birim arttırıldığında toplam üründe meydana gelen değişmedir. Emeğin marjinal ürünü, emeğe (L) bağlı olarak toplam ürünün türevidir. Toplam ürün eğrisinin eğimidir. Marjinal ürün; MP = TP/ L’dir. Ortalama ürün ise , AP = TP/L’ dir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üretici Teorisi Toplam, marjinal ve ortalama maliyet ilişkileri şu şekildedir: 1. Toplam maliyet artarken, MC sıfırdan büyüktür. 2. Marjinal maliyet sıfırdan küçükse (negatifse) toplam maliyet düşmektedir. 3. MC=0 ise, toplam maliyet sabittir. MC=0 ise TC, maksimum veya minimumdur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üretici Teorisi 4. MC‹AC ise AC artıyordur (ATC ve AVC için de geçerlidir). 5. MC>AC ise AC artıyordur (ATC ve AVC için de geçerlidir). 6. MC=AC ise AC sabittir. Bu MC=AC durumunda MC'nin, AC'yi en düşük olduğu nokta keser demektir. Çünkü MC, AC sabit olduğunda, AC 'ye eşittir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Kaynakça Zeynel Dinler, Mikro Ekonomi, Ekin Kitabevi. Erdal Ünsal, Mikro İktisat, Bigbang Yayınları. Paul Krugman ve Robin Wells, Mikro İktisat, Palme Yayıncılık. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©