ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
Advertisements

TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
İSLAM DİNİNE GÖRE MEZAR İNŞA ETTİRMEK. Ulemanın çoğu tesnim in, yani kabrin üstünün deve hörgücü gibi yapılıp yerden bir karış kadar yükseltilmesinin.
İmam Hatip Lisesi FIKIH 11. SINIF II
İslâm Düşüncesinde Yorum Farklılıklarının Sebepleri
İlköğretim DKAB Dersi 6. Sınıf 6. Ünite Sunusu
ARAPÇA TEFSİRLER Taberi Tefsiri
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 15 Ekim 2014, Çarşamba Kur’an’ı anlamada izleyeceğimiz yöntem DERS 3
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
Paylaşılan içerik ders malzemesidir. Ticari amaç taşımamaktadır
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
GÜZEL SÖZ VE DAVRANIŞLAR İLE İLGİLİ HADİS VE AYETLER
Ünlü Türk Matematikçilerden Bazıları
MEZHEPLER.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
KIRAAT İLMİ Kur’ân-ı kerîmin nasıl okunacağını bildiren ilim. Kıraat ilmi, Kur’ân-ı kerîmin yazıldığı gibi okunmasından ve tevatür yâni sağlam ve güvenilir.
HADİS İLİMLERİ.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi-devam 8. Ders.
Nakil Dönemi 6. Ders.
Nakil Dönemi-devam 7. Ders 7. Ders.
Son Dönem 9. Ders.
Son Dönem -devam 10. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Kâdirîlik:  Abdülkadir Geylani'nin (öl. 1169) görüş ve düşüncelerine dayanan tasavvuf ekolüdür. Abdülkadir Geylani Peygamberimizin soyundan gelmekte.
Son Dönem -devam 11. Ders.
Alevilik.
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
HADİSLERİN BİZLERE ULAŞMA MACERASİ. حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ، حَدَّثَنَا يَحْيَى، عَنْ شُعْبَةَ، حَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ، مِنْ وَلَدِ عُمَرَ بْنِ
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
3.1. Güzel Söz Söyleyelim 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım
Kur’an-ı Kerim’i Anlama Yolları
Hadis Tarihi Dersinin Konusu, Kaynakları ve Temel Terimleri
B- Ehl-i Bid’at 1. Mutezîle 2. Şia 3. Haricîyye 4. Mürcîe
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ DEVİRLERİ
Vaaz ve İrşatta K. KERİM VE MEALLERDEN YARARLANMA ESASLARI (1. Bölüm)
SÜNNETE ÇAĞDAŞÇI YAKLAŞIMIN TARİHİ ve FİKRİ ARKA PLANI
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
İbn Ömer’in Azatlısı Nafi Hakkındaki İddialar ve Eleştirisi
Hadis Alimlerin Uydurma Hadislerin Cazibesine Katıldıkları İddiası ve Eleştirisi
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Neymar Gururla Sunar……..
HZ. Muhammed’in Hayatı Performans görevi. Peygamberimizin sağlığı korumak ile ilgili örnek almamız gereken sünnetleri KONU.
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
İtikadî Mezhepler. İslâm tarihinde fikrî ve itikadî sebeplerle ortaya çıkan fırkalar mezhepler tarihi kaynaklarında farklı biçimde sıralanmıştır. Ebü’l-
YUNUS EMRE HAYATI.
Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri
KÜTÜB-İ SİTTE MUSANNİFLERİ
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
ABBASİLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET II
Erken Dönem Abbasi Halifelerinin Din Politikası
İbn-i Sina'nın tam adı Ebu Ali el-Hüseyin ibni Abdullah ibn-i Sina el-Belhi'dir. Samanoğulları sarayı maliye kâtiplerinden ve saygın bir bilim adamı Abdullah.
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
İSLAMDA KUL HAKKI İHLALİ
 Farabi, yılları arasında yaşamış bir alimdir. Matematik, botanik, tıp, musiki, felsefe ve mantık alanında eserler yazmış olan bir alimdir. Asıl.
RIYAZU’S SALIHIN BUNYAMIN YILDIZ
 İslam dininde gönülden bir bağlılıkla kesin olarak inanılması gereken esaslar vardır. Din anlayışı ve yorumu ne olursa olsun, İslam tarihi boyunca Müslümanlar.
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Sunum transkripti:

ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I

Abbâsîlerde düşüncenin ve bilimin gelişmesine etki eden faktörler: 1. fethedilen ülkelerin entelektüel birikimine ilgi duyma İranlılar vasıtasıyla Sâsânî (İran) bürokrasisi ve kültürü yeni imparatorluğa taşındı. İbnü’l- Mukaffa (ö. 140/757) tarafından Siyeru Muluki’l- Acem, Farsçadan Arapçaya tercüme edildi. Yine İbnü’l- Mukaffa, Hind masallarını içeren Kelile ve Dimne’yi de çevirdi. 2. zındıklığın büyük bir suç kabul edilmesi, kelâmcıları, zındıklar hakkında reddiye yazmaya götürdü

3. Şuûbiyye 4. tercümeler 5. Düşünce ekolleri (mezhepler) Bilimler: Kur’an: Mukatil b. Süleyman (150/767): Kur’an’ı baştan sona tefsir eden ilk müfessir. Kur’an’ın tamamının ayetlerinin sırasına göre tefsiri, ilk defa bu dönemde el-Ferrâ (ö. 207/824) : Meani’l-Kur’an Taberî’nin rivayet tefsiri olarak kabul edilen Câmiu’l-beyân fî tefsîri’l-Kur’an

Dirayet tefsirleri: Mahmud ez-Zemahşerî (ö Dirayet tefsirleri: Mahmud ez-Zemahşerî (ö.538/1144)’ye ait olan el-Keşşâf’tır. Fahreddin er-Râzî (ö. 606/1209)’nin Mefâtîhu’l- gayb adlı dirayet tefsiri, Tahavî, Cessâs ve Ebû Bekîr İbnü’l-Arabî’nin Ahkâmü’l-Kur’an adlı fıkıh tefsirleri, Sehl et-Tüsterî’nin Tefsîr adlı tasavvufî tefsiri, Sülemî’nin Hakâiku’t-tefsîr adlı tasavvufî tefsiri, Kuşeyrî’nin Letâ’ifül-işârât adlı tasavvufî tefsiri.

Hadis: eserler Buharî (ö. 256/869), Müslim (261/874), Ebû Dâvûd (ö Hadis: eserler Buharî (ö. 256/869), Müslim (261/874), Ebû Dâvûd (ö. 275/888), Tirmizî (ö.279/892), Nesâî (ö. 302/815) ve İbn Mâce (ö. 273/886) adlı bilim insanlarına aitti. Buharî ve Müslim’e ait olan ve adları el-Câmi’u’s- Sahîh olan iki mecmua, sahih/sahihayn olarak otorite kabul edildi. Mâlik b. Enes(ö.179/795) Muvatta Ahmed b. Hanbel (ö.241/855), Müsned Kuleynî (ö.329/941) el-Kâfî’/Şiî

Fıkıh:Ebû Hanife (ö. 150/767), İmam Mâlik (ö. 179/795), Şafiî (ö Fıkıh:Ebû Hanife (ö. 150/767), İmam Mâlik (ö. 179/795), Şafiî (ö. 204/819) ve Ahmed b. Hanbel (ö. 241/855) Dâvûd b. Ali (ö.270/884) Zâhiriyye Ebû Yusuf (ö. 182/798) Kitâbu’l-Harac (Vergiler Kitabı), devlet yönetimi hakkında bir fakih (dinî hukuk bilgini) tarafından yazılmış ilk eser

Kelâm: Mu’tezile kelâmcıları :Câhız(ö.255/869), Ebü’l- Huzeyl el-Allâf (ö.235/850), Ahmed b. Ebî Duâd (ö.240/854), Nazzâm(ö.231/845), Bişr el- Merisî(ö.218/833), Bişr b. Mu‘temir (ö.210/825), Ahmed b. Ebî Duâd(ö.240/854), Semarkantlı Ebû Mansûr el-Mâtürîdî (ö.333/944) tarafından başlatılan Hanefî-Maturidî geleneği ile Ebü’l-Hasan el-Eş’arî (ö. 330/941) tarafından kurulan Eş’arî ekolü kelâm ilminin en büyük okulları haline geldi.

Tarih ve Tarih Yazıcılığı: İbn İshâk (ö. 152/769)’ın Sire’sidir Tarih ve Tarih Yazıcılığı: İbn İshâk (ö. 152/769)’ın Sire’sidir. İbn Hişâm (ö. 218/833)’ın Siretu’n- Nebeviyye’sidir. Yazar bu eserdeki tarihi bilgileri ağırlıklı olarak Ziyâd b. Abdullah (ö.183/799) kanalıyla İbn İshâk’tan edinmiştir. Vâkidî (ö.207/ 822) de bu dönemin önemli tarih yazarları arasında yer alır. Bağdat’ta 231/ 845 yılında vefat eden ve Vâkidî’nin kâtipliğini yapmış olan İbn Sa’d’ın, Hz. Muhammed ve arkadaşlarının hayatı ve yaşayışlarından bahseden Tabakat adlı eseri alanında ilktir.