The Need for Program Design

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Reach prospective customers at important moment with location extensions. Location Extentions.
Advertisements

Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Remarketing with Google. Target customers who are already showing interest in your business.
Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemine Kullanıcı Adı (Öğrenci Numarası ) ve tarafınızdan belirlenen Şifre ile giriş yapılır; You can have access to Student.
Atama ve eşleme (eşleştirme) problemleri (Matching and Assignment problems)
Logical Design Farid Rajabli.
VARYANS STANDART SAPMA
İŞ SIRALAMA VE ÇİZELGELEME DERS 5
S 2/e C D A Computer Systems Design and Architecture Second Edition© 2004 Prentice Hall Chapter 6 Overview Number Systems and Radix Conversion Fixed point.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
Programlama Araçları Metin Editörleri Araçlar
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
Bilgisayarlar kodu nasıl işler?
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
Introduction.
WORK FLOW CHARTS. Logic Plan Use for what? Analyze Report.
INTRODUCTION TO JAVASCRIPT. JAVASCRIPT ► JavaScript is used in millions of Web pages to improve the design, validate forms, detect browsers, create cookies,
Veri Yapıları ve Algoritmalar
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Yapısal Programlama Yüksek Düzeyli Dillerin Gelişim Süreci – , Fortran (by IBM), for creating scientific and engineering applications, first commercial.
While EndDo Repeat Until For Next.  Program mantığı içinde belirli bir düzene bağlı kalarak sürekli tekrar eden işlemlerin belirli bir kritere/değişkene.
BTÖ216-Görsel Programlama RobotC’ye Giriş. Problem Çözme  “Nasıl iyi bir programcı olabilirim?”  İlk adım problemi nasıl çözeceğini anlamadır.  Problem.
AVL Trees / Slide 1 Silme * Anahtar hedefi silmek için, x yaprağında buluruz ve sonra sileriz. * Dikkat edilmesi gereken iki durum vardır. (1) Hedef bazi.
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
SIK kullanılan CÜMLELER
Practice your writing skills
SO THAT IN ORDER THAT IN ORDER TO IN CASE. So that In order that cümle Özne + fiil + nesne Sentence Subject + Verb + Object So that: için in order that:
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
ADA BİYOCOĞRAFYASI.
INTRODUCTION TO JAVASCRIPT
Self-Registration on the Coats Supplier Portal
INTRODUCTION TO JAVASCRIPT
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2016 (7. Sunu)
CHAPTER 1 uzm. Psk. Özlem ataoğlu
TREATMENT/TRETMAN.
İmg 8 spiritüel keşifler
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
Bilgisayarlar kodu nasıl işler?
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
W O R D A M G E U FOR N I T 1.
The Need for Program Design
Chapter 1 (Bölüm 1) The accounting equation(muhasebe denklemi) and the balance sheet(bilanço)
PUANLAMA ÖNERİSİ *Öğrenciler iki gruba ayrılır. Her iki gruba da baştan 1000’er puan verilir. *Birinci grup yarışırken “GAME 1“ açılır. Öğrenciler her.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
taşınabilir Akilli Tahta Kullanım kılavuzu
CONDITIONALS TYPE
Döngüler ve Shift Register
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MAKİNA TEORİSİ II GİRİŞ Prof.Dr. Fatih M. Botsalı.
Recursion (Özyineleme)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
Multipoint programlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
(Dr. Öğr. Üyesi Deniz Dal)
Yapısal Programlama Yüksek Düzeyli Dillerin Gelişim Süreci
Chapter 5 – Balancing of accounts
İNGİLİZCE START Örnek Ders Anlatımı Farklı Konulardan
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
DÜZLEMSEL MEKANİZMALARIN
Bilgisayarlar kodu nasıl işler?
CONDITIONALS TYPE
Programlama Araçları Metin Editörleri Araçlar
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

The Need for Program Design A program must be designed before it is written. You should not go to the keyboard and start typing instructions into the program before designing it.

STAIR problem çözme süreci State the problem (Problemi tanımlayın) Identify the tools available for solving the problem (Problemi çözmek için mevcut araçları belirleyin) Write an algorithm (Bir algoritma yazın) Implement the solution (Çözümü gerçekleştirin) Refine the solution (Çözümü sadeleştirin)

Algoritma = Pseudocode

Write the algorithm to make a peanut butter and jelly sandwich 1. Put the bread, peanut butter, jelly, knife, and plate onto the workspace. 2. Place two slices of bread on the plate. 3. Using the knife, spread peanut butter on one slice. 4. If you want jelly, using the knife, spread jelly on the other slice. 5. Slap the two slices together, sticky side in. 6. Repeat steps 2 through 5 for each sandwich needed. 7. Eat the sandwiches.

Bir Algoritmanın Özellikleri Has input, performs a process, and gives output. Must be clear and unambiguous (belirsiz). Must correctly solve the problem. Can be followed with paper and pencil. Must execute in a finite number of steps.

Flowchart = Akış Diyagramı It is said that a picture is worth a thousand words, and the flowchart provides a pictorial representation of program logic. Flowcharts are made up of industry-standard symbols.

Akış Diyagramı Sembolleri ve Fonksiyonları Dikdörtgen: İşlem Baklava: Karar Paralel Kenar: Giriş ya da Çıkış Daire: Bağlantı Ok: Akış yönü Oval: Başlama ya da Durma noktası

Bir arkadaşınızı telefonla aramak için izlenebilecek bir akış diyagramı

The Rules of Flowcharting Rule #1— Use standard flowcharting symbols. Rule #2— The flowchart's logic should generally flow from the top of the page to the bottom of the page, and from left to right. Rule #3— The decision symbol is the only symbol that can have more than one exit point, and it always has two. Rule #4— A decision symbol should always ask a yes or no question. Rule #5— Instructions inside the symbols should be clear English descriptions, not computerese or programming language statements.

Yağlı Ballı Ekmek Akış Diyagramı 1. Put the bread, peanut butter, jelly, knife, and plate onto the workspace. 2. Place two slices of bread on the plate. 3. Using the knife, spread peanut butter on one slice. 4. If you want jelly, using the knife, spread jelly on the other slice. 5. Slap the two slices together, sticky side in. 6. Repeat steps 2 through 5 for each sandwich needed. 7. Eat the sandwiches.

Karmaşık Problemler Bir evliliği gerçekleştirmek için gerekli algoritmanın yazılması Bir bordro programına ait algoritmanın yazılması Bir bankamatiğe ait algoritmanın yazılması

To attack more complex problems, top-down design is used. Karmaşık Problemlerin Çözümünde Algoritma Süreci: Problemin Parçalara Ayrıştırılması To attack more complex problems, top-down design is used. In top-down design, the overall problem is broken into the main tasks (usually input, process, output), and then each of these tasks is broken down into subtasks until a simple solution can be seen for each subtask.

Hierarchy Charts (Organizasyon Şeması) Usually hierarchy charts are used as a help in top-down design. Hierarchy charts differ from flowcharts in that they indicate what should be done, not how the job will be accomplished.

Problemin Parçalara Ayrıştırılması the process of taking the overall problem and breaking it down more and more until you finalize all the details. One of the keys to top-down design is that it forces you to put off the details until later. Top-down design forces you to think in terms of the overall problem for as long as possible. Top-down design keeps you focused.

Parçalara Ayırma Süreci Determine the overall goal. Break that goal into two, three, four, or more detailed parts. Too many more parts make you leave out things. Put off the details as long as possible. Repeat step 2 until you cannot reasonably break down the problem any further.

Bir Evlilik Töreninin Parçalara Ayrıştırılması

Bir Bordro Programının Parçalara Ayrıştırılması

Bir bankamatikteki görevlerin parçalara ayrıştırılması

The flowchart for a simple ATM machine

The algorithm for a simple ATM machine 1. Get the password from the user. 2. If the password is not valid, construct an error message and skip to step 6. 3. Get the inputs. 3.1. Get the transaction type (deposit or withdrawal), and the amount from the user. 3.2. Get the current balance from the bank. 4. If the transaction type is deposit, add the amount to the current balance. 5. If the transaction type is withdrawal, check the current balance. 5.1. If amount is greater than the current balance, construct an error message and skip to step 6. 5.2. If amount is equal to or less than the current balance, subtract the amount from the current balance. 6. Output the error message or the cash, and the current balance. 7. Ask the user whether to repeat steps 3 through 6 for another transaction.