HEDEF PAZAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Pazar bölümlendirmesi örgütün fırsatlarını ortaya koyar.
PAZAR BÖLÜMLENDİRME VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ.
Bölüm 12 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
Pazar bölümlendirme, pazarı oluşturan tüketicilerin nisbeten benzer özelliklere sahip, dolayısıyla benzer mal ve hizmetlere ihtiyaç duyan birtakım gruplara.
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Pazarlama Yönetimi Süreci
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Firmalar pazardaki tüm alıcılara, küçük alıcı gruplarına, Pazar bölümlerine ya da bireysel seviyedeki özel alıcılara ulaşmaya çalışabilir. 15 yıl önce.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Pazarlama İletişimi.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Bölüm 14 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

HEDEF PAZAR

Pazarların bölümlere ayrılmasından sonra toplam hedeflerini dikkate alarak belirlenir

TANIM Hedef pazar, işletmenin faaliyetlerini yönelttiği homojen tüketici grubudur. Belli bir amaç için pazar bölümlerinin seçilmesi sürecine pazar hedefleme denilmektedir.

Doğru bir pazar hedeflemesi yapılması için bilgi toplanır: Hedeflenmesi düşünülen pazar bölümünde tüketicilerin ihtiyaçları ne, diğer bölümlerden farklı olan ne Şu an için tüketicilere sunulan ne İşletme şu andan farklı ne önerebilir

Pazar Hedefleme için Gerekli Unsurlar Pazar bölümünün boyutu Büyüme potansiyeli Rekabet durumu (Rekabet avantajı?) Kar sağlama olasılığı Pazarlama çabalarının maliyeti Ölçek ekonomilerinden yararlanabilme olasılığı Kaynaklar ve amaçlar açısından mantıklı mı

Hedef Pazar Stratejileri Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi Yoğunlaştırılmış Pazarlama Stratejisi

Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi (1) pazarı tek bir bütün olarak kabul etmekte ve pazardaki tüketicilerin farklı ihtiyaçlarını göz ardı etmektedir. bir pazar için tek bir 4P, strateji NE ZAMAN?? Pazardaki tüm tüketiciler benzer istek ve ihtiyaçlara sahip olduğunda, Pazarın bölümlere ayrılması ek değer yaratmayacaksa

Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi (2) daha çok tuz, şeker gibi tüketicilerin farklılık talep etmeyecekleri ürünler için ideal. Yani kolayda ürünler için Kolayda ürünlerde tüketiciler ayrıntıya çok önem vermeden satın alır. ??? Sadece kolayda ürünlerde değil: Ford t modeli

Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi (3) AVANTAJLAR maliyet avantajı DEZAVANTAJLAR Rakipler de aynı stratejiyi uyguladıklarında rekabet yüksek duruma gelecektir ve karlılık düşer. teknoloji ve Ar-Ge ile farklılaştırılmış bir strateji de uygulansa, maliyetler düşürülebilir. Esnek üretim sistemleri gibi.

Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi (1) bölümlere ayırmadan sonra pazarın bazı veya tüm bölümlerinde faaliyet iki veya daha fazla pazar bölümünü hedef alır ve her bölüm için ayrı 4P oluşturur

Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi (2) AVANTAJLAR tüketici istek ve ihtiyaçlarını daha iyi karşılama farklı bölümlere uygulanacak olan direkt çabalar ile gelirlerini artırabilir rekabetin gerisinde kalmamak - rekabet avantajı DEZAVANTAJLAR maliyetlerin yükselmesi Yönetim faaliyetleri karmaşıklaşır Ar-Ge maliyetleri artar.

Yoğunlaştırılmış Pazarlama (1) Niş pazarlama da denir işletmenin tüm pazarlama çabasını pazar bölümlerinden bir tanesi üzerinde yoğunlaştırması stratejisidir tek bir pazar bölümüne tek bir 4P

Yoğunlaştırılmış Pazarlama (2) AVANTAJLAR kaynaklarının kısıtlı olduğu durumlarda işe yarar belirli pazarlarda güçlü bir pazar konumu elde edebilir (pazarı biliyor) Üretim ve pazarlama maliyetleri düşer Üretim, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerinde uzmanlaşma sağlanır Rekabetten uzaklaşma ? DEZAVANTAJLAR İşletmenin geleceğini bir pazara bağlaması risk getirir Pazar bölümüne güçlü rakipler gelirse?? Aşırı yoğunlaşma pazarlamama (demarketing)’e neden olabilir.

Demarketing (Pazarlamama) Genel olarak tüm müşterilere veya belirli müşterilere geçici veya sürekli mal ve hizmetleri aldırmamaya çalışmaktır. Özellikle talep arzı çok aştığında ve talebi karşılayamamanın olumsuz etkisinin olacağı düşünüldüğünde uygulanır

Hedef Pazar Stratejisi Seçimine Etki Eden Faktörler İşletme Kaynakları Sınırlıysa, yoğunlaştırılmış Ürünün özellikleri ve faydalar Ürünün Homojenliği Ürünün Yaşam Dönemi İçinde Bulunduğu Aşama: girişte farklılaştırılmamış Pazar bölümlerinin özellikleri Rakiplerin Tutumu