GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
Advertisements

LANGUAGE LEARNING Nazik Yıldız 8-A.
FORM 3 USE OF THE PRESENT CONTINUOUS TENSE • a)Bu tense ile temel olarak içinde bulunduğumuz anda yapmakta olduğumuz eylemleri anlatırız. Zamanı.
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
D-… NASIL YAZMALI?.
U LUSLARARASI Ö ĞRENCI DEĞIŞIM VE UYGULAMALI SEKTÖR EĞİTİMİ P ROGRAMLAR I.
ÖĞRENCİ İŞ BAŞVURU FORMU (STUDENT JOB APPLICATION FORM) FORMU DOLDURURKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR / POINTS FOR CONSIDERATION WHEN FILLING OUT THIS FORM.
SENARYO HAZIRLAMA Dr Arzu ARSLAN
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
A-hekim.tv Survey via web site. 2 Contribution of a-hekim.tv %88 of the total physicians declared that a-hekim.tv helps to improve their scientific knowledge.
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ETI 204 Press and Media Translation Newspaper language: headlines and captions.
The Green Mile (YEŞİL YOL).
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
NEEDS ANALYSIS QUESTIONNAIRE. Nedime Hanım Kız Teknik ve Meslek Lisesi 30 students 11th level.
Strange News 1 TURKISH EASY READERS FOR BEGINNERS Dem Turkish Center
TURKISH EASY READERS FOR BEGINNERS Anatolin Folk Tales 1 Dem Turkish Center
Gizli / İsimsiz Raporlama Tanıtımı
Key Terms from the Chapters. Chapter -1 Statistics, Data, and Statistical Thinking Fundemantal Elements of Statistics Statistics: EN: Statistics is the.
These courseware materials are to be used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner’s Approach, 6/e and are provided with permission by.
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
PRESENT CONTINUOUS © 2016 ingilizcebankasi.com.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Gender differences in leadership style and management skills Sarah burke and karen m. collins.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Nasa programs for students.
Practice your writing skills
First Conditional Sentences. LOOK AT THE EXAMPLES If the weather is fine, we’ll play tenis If I have enough money, I’ll buy the car If it rains, we’ll.
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
Dinamik Yapay Sinir Ağı Modelleri
CHAPTER 1 uzm. Psk. Özlem ataoğlu
TREATMENT/TRETMAN.
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
Döngüler ve Shift Register
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
BİLL GATES Şule Eslem ÖZTÜRK NUN OKULLARI Prep-A.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Multipoint programlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Konferans Tercümanı Şule Girmen
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PRESENT CONTINUOUS. Present continuous (am/is/are + V-ing) I am (=’m) playing football today. He She It is (=’s) We You They are (=’re)
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
THE MYSTERIOUS ISLAND JULES VERNE. INFORMATION ABOUT THE BOOK  Name of the book: The Mysterious Island  Author: Jules Verne  Type: Adventure  Number.
According to string theory, every substance in the universe consists of one thing. These strings, which vibrate in different channels, create everything.
ELİF SU KÜÇÜKKAVRUK. plants When you touch this plant, it can be like the photograph. When you let go, it becomes normal.
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Edilgenlik İngilizce cümlelerde edilgenlik “be + V3” kalıbıyla yapılır; “be” fiilinin kendisi kullanılabileceği gibi 3 formundan biri de kullanılabilir:
Cleaning and Shaping of the Root Canal System -Preparation -Irrigation
Sunum transkripti:

GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR Audio recording can be used to present information or instructions. Interviews techniques are an excellent way for students to research information, and then share that research with the class Pre-recorded tapes can provide practice in language or math skills. And, recorded instructions can guide students through learning experiences.

Duyma/Dinleme Duyma –- Fizyolojik Dinleme -- Psikolojik Audio begins with an understanding of the Hearing/Listening process. At its simplest level Hearing is physiological, and Listening is Psychological.

Mekanik Titreşimler (Orta Kulak) Duyma Ses dalgaları Mekanik Titreşimler (Orta Kulak) Mekanik Elektrik iletimi (İç Kulak) Hearing begins with sound waves that are converted into mechanical vibrations in the middle ear. Next, the mechanical vibrations are converted into electrical impulses in the inner ear. These impulses are sent to the brain for decoding.

Dinleme Algılama ile başlar (seslerin farkına varılması) Anlama ile biter (tanımlama, sinyallerin çözülmesi) Listening begins with Receiving or becoming aware of the sounds, and ends with the Comprehension or identifying and decoding of signals.

Duyma/Dinleme Süreci 4 adımda gerçekleşir: Kodlama Duyma Dinleme Çözme The Hearing/Listening process includes four levels: Encoding, Hearing, Listening and Decoding. Encoding: is the concepts, and organization of the verbal communication. Hearing is the physical awareness of sounds. Listening is the interpretation of these sounds as words and thoughts. Decoding is the meaning that is given to these words by the learner.

Duyma/Dinleme Engelleri Gönderici Kodlama Duyma The process can be hindered or impeded at any of these stages. At the encoding level, the presenter’s lack of communication skills or understanding of the audience can prevent a clear message from being perceived. At the hearing level, the sound volume can be too soft or too loud and cause the hearer difficulty. In addition, a monotonous delivery can cause the students to “tune out”. Physical hearing problems can block an individual’s ability to hear. At the listening level, a receiver’s lack of listening skills can prevent full understanding of the message. At the decoding level, a receiver’s lack of basic knowledge or skills can prevent their understanding of more advanced concepts. Dinleme Çözme Alıcı

Dinlemeyi Geliştirici Teknikler - Dinleme sürecinde yönlendirme - Yönerge verme - Ana fikirleri ve detayları sorma In the past, Reading, Writing and Speaking skills have been recognized as necessities. Recently, the need for Listening Skills have been included. Techniques for developing these skills include: Guide Listening by giving student objectives and questions beforehand. Give Directions by recording instructions for students to follow. Emphasize the need to listen the first time, and not expect the instructor to repeat the information. Ask student for the main ideas, details and inferences.

Dinlemeyi Geliştirici Teknikler Dinlerken içerik ve kavramsal bağlantıları kullanma - Sunumun yapısını analiz etme - İlgili ve ilgisiz bilgiyi ayırt etme Use Context in listening. This can include listening to sentences with words missing, and allowing students to fill-in the blanks. Analyze the Structure of a presentation. Ask students to outline an oral presentation. Finally, Distinguish between relevant and irrelevant information.

Sınıfta Video Kullanımı

Eğitim Uygulamaları Bilişsel Demonstrasyon Sanal Alan Gezisi Dokümantasyon Dramatizasyon Tartışma Rapor & Dosya Değerlendirme Yetiştirme

Zaman Yönetimi Sıkıştırma Yayma Uzun sürede oluşan bir olay kısa bir sürede gösterilir – zaman aşımı Yayma Hızla gelişen bir olay yavaşlatılarak gösterilir – ağır çekim

Alan Yönetimi Olay uzak bir mesafeden, geniş bir açıdan izlenir Evren Olay/konu daha iyi görüntülenmesi için yakın çekim izlenir Evrende küçük bir nokta

30 çerçeve/saniye = 15,750 satır/saniye Çerçeveler En son satırdan sonra yeni bir çerçeve başlar Yeni çerçeveler saniyede 30 kere başlar 30 çerçeve/saniye = 15,750 satır/saniye

Hareketi Neden Görüyoruz? Yüksek hızda fotoğraflama tüm ayrıntıların ve her satırın görülmesini sağlar. Görmek için ısrar etmek hareketin algılanmasına neden olur. Ayrıca, saniyenin belli bir yüzdesinde fosfor parlar.

Kaynaklar Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition). Merrill Prentice Hall, USA.