Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
Ders İçeriği Bağlantılı Liste İki Yönlü Bağlantılı Liste
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
OOP UYGULAMA 5.
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
SINIFLAR GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
Diziler.
DİZİLER.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Sorular? Öneriler?. Referanslar Referanslar (Tekrar) Eğer aşağıdaki gibi yazarsak ne olur: int x; double y; char c; ???
Nesneye Yönelik Programlama
SINIFLAR VE DİNAMİK BELLEK YÖNETİMİ
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
Nesne Yönelimli Programlama Dersi
METOTLAR.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Kalıtım.
Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu). İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri.
C# ile Seri İletişim Aslı Ergün.
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
DÖNGÜLER.
Class KahveFincani { public KahveFincani() { System.out.println("KahveFincani..."); } } public class YapilandirciBasitOrnek { public static void main(String[]
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
SINIFLAR VE DİNAMİK BELLEK YÖNETİMİ VE SINIFLARIN DİĞER ÖZELLİKLERİ Yılmaz Kılıçaslan.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Görsel C# ile Windows Programlama
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
* Miras * Yazılımı yeniden kullanabilirliği artırır. * Varolan sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar. * Varolan sınıfın veri ve metodlarını kendi.
Bilgisayar Programlama III C
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
LINQ { C# 3.0 ve Language Integrated Query } MEHMET MECİT GÖK NO:
5. Hafta İçeriği Statik alanlar Statik üyelerin geçerlilik süresi Statik metot üyeler Statik özellikler Statik Kurucu Anonim Sınıflar.
3. Hafta İçeriği Operatörler Karar yapıları Döngüler.
7. Hafta İçeriği 1.Kalıtım (Inheritance) 2.Soyut sınıf (abstract class) 3.Sealed sınıf(sealed class) 4.Çok biçimlilik (polymorphism)polymorphism.
GÖRSEL PROGRAMLAMA C# UYGULAMALARI Araş. Gör. Sefa TUNÇER.
Nesneye Dayalı Programlama
Nesneye Dayalı Programlama
Nesneye Dayalı Programlama
NBP103 Programlama Temelleri Öğr. Gör. Mahmut Kılıçaslan
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar

Kurucular Sınıfla aynı adı taşıyan , bir nesneyi yaratan sınıf öğesidir.

Statik ve Dinamik Değişkenler

Statik ve Dinamik kullanım

Aşırı Yüklemeli Kurucular (Overloaded Constructors)

Yokediciler (Destructors)

using System; using System. Collections. Generic; using System using System; using System.Collections.Generic; using System.Text; namespace bankahesap { class Program static void Main(string[] args) Bankahesap alihesap, aysehesap; alihesap = new Bankahesap(); aysehesap = new Bankahesap(100f); // aysehesap.deneme = 7; alihesap.Adi = "ali velioglu"; Console.WriteLine(alihesap.Adi); Console.WriteLine(alihesap.toplampara.ToString()); alihesap.Ekle(50.0); aysehesap.Ekle(50f); }

class Bankahesap { // public , private , protected public int deneme; private double toplam; private string gMeslek; private string gAdi; private string gSehir; public Bankahesap() { } public Bankahesap(double baslangic) { toplam = baslangic; } public string Adi set { gAdi = value; } get { return gAdi;} public double toplampara set { toplam = value; } get { return toplam; } public void Ekle (double para) toplam = toplam +para; ~Bankahesap() { }