Ders 7: Yazılım Doğrulama ve Geçerleme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yazılım Geliştirme Süreci
Advertisements

Unsupervised Learning (Kümeleme)
YAZILIM GELİŞTİRME SÜRECİ
İstatistik Tahmin ve Güven aralıkları
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Simülasyon Teknikleri
Yazılım Mühendisliği Bölüm - 7 Yazılım Doğrulama ve Geçerleme
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
BÖLÜM 6 DENETİM TESTLERİ
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Yazılım Test Süreci. Yazılım test süreci Test Hazırlık Adımında Neler Yapılmalıdır? Test edilecek yazılıma ait analiz ve teknik tasarım aşamaları ile.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
©Ian Sommerville 2000Software Engineering, 6th edition. Chapter 19Slide 1 Doğrulama ve Geçerlilik- Verification and Validation l Yazılım Sisteminin kullanıcı.
©Ian Sommerville 2000Software Engineering, 6th edition. Chapter 19Slide 1 Doğrulama ve Geçerlilik.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Yazılım Mühendisliği.
Öğretim Durumlarını Planlama
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
DENEME.
EŞANLI DENKLEMLİ MODELLER. Eşanlı denklem sisteminde, Y den X e ve X den Y ye karşılıklı iki yönlü etki vardır. Y ile X arasındaki karşılıklı ilişki nedeniyle.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
SİSTEM VE YAZILIM Bilgisayar sistemleri donanım, yazılım ve bunları işletmek üzere gerekli işlemlerden oluşur. Yazılım, bilgisayar sistemlerinin bir bileşeni.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
 Projeler üç nedenle sona erdirilirler. 1. Proje amaçlarına ulaşılmış ve başarılı olarak tamamlanmıştır. 2. Projenin durdurulması gerekmektedir. 3. Proje.
ÖTÖ 451 Okul Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları R. Orçun Madran.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Geleneksel Tasarım Araçları
Yazılım Mühendisliği YYurtaY. Ekip çalışması
YAZILIM ÖLÇÜMÜ Yazılım mühendisliği, yazılım ürününü oluşturmaya, mühendislik yaklaşımı uygulamakla ilgili olan teknikler toplamını tanımlamak için kullanılan.
Doğrulama ve Geçerleme
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
MALİ DENETİME GİRİŞ.
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ÜSTEL DÜZLEŞTİRME YÖNTEMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
GÖREV ANALİZİ.
BSM208 PROGRAMLAMA DİLLERİNİN PRENSİPLERİ
Öğretimin Planlanması
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler – PLANLAMA II
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BENZETİM 2. Ders Prof.Dr.Berna Dengiz Sistemin Performans Ölçütleri
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Sunum transkripti:

Ders 7: Yazılım Doğrulama ve Geçerleme Yazılım Mühendisliği Ders 7: Yazılım Doğrulama ve Geçerleme Yazılım Mühendisliği

Genel Bakış Giriş Sınama Kavramları Doğrulama ve Geçerleme Yaşam Döngüsü Sınama Yöntemleri Sınama ve Bütünleştirme Stratejileri Yaşam Döngüsü Boyunca Sınama Etkinlikleri Yazılım Mühendisliği

Hedef ? Yazılım üretimi boyunca, "Doğru Yazılımı mı üretiyoruz?" ve "Yazılımı doğru olarak üretiyor muyuz?" sorularının yanıtlarını araştıran doğrulama ve geçerleme yöntemleri bu bölümde açıklanmaktadır. Özellikle gerçekleştirim aşamasında kullanılan program sınama yöntem (beyaz kutu sınaması, kara kutu sınama vb.) ve modelleri (yukarıdan aşağıya bütünleştirme, aşağıdan yukarıya bütünleştirme vb.) bu bölümün temel hedefleri arasındadır. Yazılım Mühendisliği

Giriş Geliştirilecek bilgi sistemi yazılımın doğrulanması ve geçerlenmesi işlemi üretim süreci boyunca süren etkinliklerden oluşur. Bu etkinlikler; Her bir etkinlik sonunda alınan çıktıların tamam, doğru, açık ve tutarlı olduğunun doğrulanması. Her etkinlikte ürünün teknik yeterliliğinin değerlendirilmesi ve uygun çözüm elde edilene kadar aktivitelerin tekrarlanması. Geliştirilen belirtimlerin önceki belirtimlerle karşılaştırılması. Yazılım ürünlerinin tüm uygulanabilir gereklerinin sağlandığının gerçeklenmesi için sınamaların hazırlanıp yürütülmesi. Yazılım Mühendisliği

Doğrulama vs Geçerleme Doğrulama: Doğru ürünü mü üretiyoruz? Geçerleme: Ürünü doğru mu üretiyoruz? Doğrulama ürünü kullanacak kişilerin isteklerinin karşılanıp karşılanmadığını test eden etkinliklerden, Geçerleme ise ürünün içsel niteliğine ilişkin izleme ve denetim etkinliklerinden oluşur. Yazılım Mühendisliği

Sınama Kavramları Sınama ve Bütünleştirme işlemlerinin bir strateji içinde gerçekleştirilmesi, planlanması ve tekniklerinin seçilmesi gerekmektedir. Sınama işlemleri dört ana sınıfta incelenebilir: Birim sınama Alt-sistem sınama Sistem sınama Kabul sınaması Yazılım Mühendisliği

Birim Sınama Bağlı oldukları diğer sistem unsurlarından tümüyle soyutlanmış olarak birimlerin doğru çalışmalarının belirlenmesi amacıyla yapılır. Yazılım Mühendisliği

Alt-Sistem Sınama Alt-sistemler modüllerin bütünleştirilmeleri ile ortaya çıkarlar. Yine bağımsız olarak sınamaları yapılmalıdır. Bu aşamada en çok hata arayüzlerde bulunmaktadır. Bu yüzden arayüz hatalarına doğru yoğunlaşılmalıdır. Yazılım Mühendisliği

Sistem Sınaması Üst düzeyde, bileşenlerin sistem ile olan etkileşiminde çıkacak hatalar aranmaktadır. Ayrıca, belirtilen ihtiyaçların doğru yorumlandıkları da sınanmalıdır. Yazılım Mühendisliği

Kabul Sınaması Çalıştırılmadan önce sistemin son sınamasıdır. Artık, yapay veriler yerine gerçek veriler kullanılır. Bu sınama türü alfa sınaması veya beta sınaması olarak da bilinir. Yazılım Mühendisliği

Alfa vs Beta Sınaması Alfa Sınamada; sistemin geliştirildiği yerde kullanıcıların gelerek katkıda bulunması sistemi test etmesi amaçlanmaktadır. Beta Sınamasında; kullanıcı, geliştirilen sistemi kendi yerleşkesinde, bir gözetmen eşliğinde yapar. Yazılım Mühendisliği

Sınama Sınamalar, hatalardan kurtulmanın bir güvencesi değildir. Hatalardan bütünüyle arınıldığı gibi bir kanı elde edilmemelidir. Ne kadar hata sıklığına erişildiğinde sınama işlemlerinin durdurulacağına, maliyet ve kalite arasında yapılacak bir en iyileme çalışması ile ulaşılır. Yazılımın kritiklik düzeyine göre sınamaya ayrılan süre ve çaba artar. Yazılım Mühendisliği

Doğrulama ve Geçerleme Yaşam Döngüsü Gerçekleştirim aşamasına kadar olan süreçlerde doğrulama ve geçerleme işlemlerinin planlaması yapılır. Planlama genellikle; alt-sistem, bütünleştirme, sistem ve kabul sınamalarının tasarımlarını içerir. Gerçekleştirim aşamasının sonunda ise söz konusu plan uygulanır. Yazılım Mühendisliği

Performansın Sınanması Yazılımın Sınanması Fonksiyonel Sınama Performansın Sınanması Dayanıklılık Testi Yapısal Denetim Yazılım Mühendisliği

Yazılımın Sınanması Fonksiyonel Sınama Performansın Sınanması Dayanıklılık Testi Yapısal Denetim Yazılım Mühendisliği

Yazılım Sınama Yöntemleri Sistem üzerinde sırasıyla fonksiyonel, performans ve dayanıklılık testleri uygulanmakta ve bunları tamamlamak üzere de yapısal test gerçekleştirilmektedir. Yapısal testin tasarımı, sistem geliştirildikten sonra ve önceden hazırlanan test planına göre düzenlenmektedir. Fonksiyonel, performans ve dayanıklılık testlerine; sistemin dış gereksinimlerine dayandırıldığı için, kara kutu testi (black box testing) adı verilmektedir. Buna karşılık, yapısal denetimde modül düzeyinde programın deyimleri ya da dalları sınanarak iç yapısı incelenmektedir. Bu şekilde uygulanan sınama yöntemine de saydam kutu testi (white box, glass box testing) denilmektedir. Yazılım Mühendisliği

Yazılım Sınama Teknikleri Yazılım Mühendisliği

Saydam Kutu Testi Saydam kutu testi, modül düzeyinde uygulanmakta ve programın iç yapısını denetlenmektedir (ünite testi). Test programı ile yazılımdaki koşul ve döngü durumları çalıştırılarak, mantıksal yollar sınanmaktadır. Programın tasarlandığı ve beklendiği yapıda olup olmadığını sınamak için, değişik noktalarında inceleme yapılmaktadır. Fakat bu yöntemde, programın tamamını sınamak olanaksızdır. Sadece sınırlı sayıdaki çok önemli mantıksal yollar seçilmekte ve bu yolların sınanması ile yetinilmektedir. Yazılım Mühendisliği

Saydam Kutu Testi Saydam kutu testinde, işlemsel (procedural) tasarımın kontrol yapısı kullanılmaktadır. Bu test ile Bir modüldeki bütün bağımsız yolların en az bir kez çalışacağı garanti edilmekte, Bütün mantıksal kararların "doğru" ve "yanlış" durumları denenmiş olmakta, Bütün döngülerin kendi içinde ve çevresinde işlerliği sağlanmakta, İç veri yapıları denenerek, geçerliliği güvence altına alınmaktadır. Saydam kutu testinin uygulanmasında, temel yol testi ve döngü testi teknikleri kullanılmaktadır. Yazılım Mühendisliği

Temel Yollar Testi Temel yollar testi, işlemsel tasarımın mantıksal karmaşıklığını ölçmek ve bu ölçüye göre uygulama yolları için bir temel grup oluşturmak esasına dayanmaktadır. Bu grubu denemek için bir test programı düzenlemektedir. Test programları, test sırasında programdaki her deyimi en az bir kez uygulayarak denemektedir. Grup yolu testi, ayrıntılı işlemsel tasarım ya da kaynak program üzerinde uygulanmaktadır. Uygulama basamakları: Ayrıntılı tasarım veya kaynak programa dayanarak, bir akış grafı çizmek , Akış grafı üzerinde döngüsel karmaşıklık (McCABE) ölçüsünü saptamak, Doğrusal bağımsız yolların temel grubunu ve düğümleri belirlemek, Temel grubun içerdiği her yolun denenmesi için birer test programı düzenlemek, Her test programını uygulamak ve beklenen sonuç ile karşılaştırmak Yazılım Mühendisliği

Ortalama Alma Yöntemi Temel yollar test programları ve graf matrisin oluşturulması işlemi, program tasarım dilinde hazırlanmış olan "ortalama alma" yöntemi üzerinde açıklanmıştır. Bu yöntem, 100'den az sayıdaki değerlerin ortalamasını hesaplamaktadır; ayrıca girdi ve değer toplamlarını da vermektedir. Yazılım Mühendisliği

Ortalama Alma Yöntemi-1.Adım Yazılım Mühendisliği

Ortalama Alma Yöntemi-2.Adım Yazılım Mühendisliği

Ortalama Alma Yöntemi-3.Adım Test programlarının düzenlenmesine de yardımcı olacak karar düğümleri ise 2,3,5,6 ve 10 numaralı yol ayrımlı düğümler olarak saptanmaktadır. Yazılım Mühendisliği

Ortalama Alma Yöntemi-4.Adım Yazılım Mühendisliği

Ortalama Alma Yöntemi-5.Adım Graf matris, her düğümün bağlandığı diğer düğümleri gösteren bir kare tablodur. Bağlantı, okları simgeleyen harflerle ya da bağlantının ağırlık katsayısı ile gösterilmektedir. İkinci haldeki kare tabloya, ilişki matrisi adı verilmektedir. İlişki matrisi üzerinden, karmaşıklık ölçüsü de hesaplanabilmektedir. Yazılım Mühendisliği

Döngü Testi Döngü testinin amacı; döngü içerisindeki başlama hatalarının, indeksleme ve artırma hatalarının, döngüyü sınırlama hatalarının bulunmasıdır. Test sonunda, döngü yapısının geçerliği onaylanmış olmaktadır. Döngüler; basit, iç içe yuvalanmış, birbirine bağlı, yapısal olmayan, olarak dört ayrı biçimde olabilmektedir.  Yazılım Mühendisliği

Kara Kutu Testi Kara kutu testi yöntemleri, yazılımın işlevsel gereksinimlerinin denenmesine yöneliktir. Programın bütün işlevsel gereksinimlerini denemek üzere, bir dizi girdi durumları oluşturulmaktadır. Bu test, saydam kutu testinin alternatifi olmayıp, tamamlayıcı niteliktedir. Böylece, değişik karakterdeki hatalar bulunabilmektedir. Kara kutu testi ile Hatalı ve eksik olan işlevler, Arabirim hataları, Veri yapılarında ve veri tabanı erişimindeki hatalar, Performans hataları, Başlama ve bitirme hataları bulunabilmektedir. Yazılım Mühendisliği

Kara Kutu Testi Giriş Test Verisi SİSTEM Çıkış Test Sonucu Anormal davranışa sebep olan girişler Giriş Test Verisi SİSTEM Bozukluk olduğunu belirten çıkışlar Çıkış Test Sonucu Yazılım Mühendisliği

Yazılım Sınama Basamakları Yazılım Mühendisliği

Ünite Testi Ünite (birim) testi, yazılım tasarımının en küçük birimi olan modül üzerinde uygulanmaktadır. Ayrıntılı tasarım tanımlarına dayanılarak, modül içerisindeki hataları bulmak üzere, önemli kontrol yolları sınanmaktadır. Saydam kutu testi olarak uygulanan bu işlem, çok sayıdaki modül üzerinde, paralel olarak yürütülmektedir. Ünite testinde; modülün arabirimi, veri yapısı, kontrol yapıları arasındaki ana yollar, hata arama yolları ve modül sınırları sınanmaktadır. Modül arabirim testinde, verinin giriş ve çıkışının uygunluğu denetlenmektedir. Burada; parametre sayısının argümanlara (işlem yapılan veri maddelerine) eşitliği ve denkliği, modül çağırma argümanlarının niteliklerinin ve OPEN (aç) deyimlerinin doğruluğu, format tanımlarının girdi/çıktı deyimlerine uygunluğu, ara bellek büyüklüğünün kayıt büyüklüğüne denkliği, dosyaların açılıp kapanması işlemleri, çıktı metninin doğruluğu da denetlenmektedir. Yazılım Mühendisliği

Ünite Testi- Test Programı Yazılım Mühendisliği

Ünite Testi- Test Sürücü Test sürücü (test driver); test programı verisini alarak test edilecek modüle ileten ve test sonucunu yazan bir ara programdır. Koçan (stub); bir kukla (dummy) alt program olup, test edilen modülün altprogramını temsil etmektedir. Koçan program, alt düzey modülünün özet bir versiyonu olup, bu modülün arabirimi olarak kullanılmaktadır. Çok az bir veri ile çalıştırılmakta ve girdi onayını yazarak geri dönmektedir. Test sürücülere ve koçanlara, modül programın başlığında yer verilmelidir. Bu basamağa yerleştirilememesi halinde, tekrar kullanılacağı bütünleme testinde derlenmelidir. İç bağlılığı kuvvetli ve dış ilişkisi az olan modüllerin ünite testi basit ve kolaydır. Bir tek işlevi olan modülde, test programı sayısı az olup, hatalar da daha kolay kestirilip bulunabilmektedir. Yazılım Mühendisliği

Bütünleme Testi Modüller bağımsız olmayıp, birbirlerine ya da bir donanım öğesine veya işlemciye bağlı olmalıdır. Bu bağlantı, "yazılım arabirimi" (software interface) ile sağlanmaktadır. Modüllerin birleştirilmesi sırasında veri kaybı, dikkatsizlik nedeni ile birbirini ters etkileme, alt fonksiyonların birleştirilmesiyle beklenilen ana fonksiyonun gerçekleşmemesi, her birinde göze alınabilen hata toleranslarının eklenerek büyümesi, genel veri yapılarının sorun yaratması söz konusudur. Bu hata ve sorunları bulup gidermek için, modüllerin birleştirilerek ana programın oluşturulmasında bütünleme testi uygulanmalıdır. Bütün olarak (bing bang) sınama ve arttırmalı sınama olarak iki ayrı biçimde yapılmaktadır. Arttırmalı sınama yukarıdan aşağı ve aşağıdan yukarı olarak iki ayrı şekilde uygulanmaktadır. Yazılım Mühendisliği

Yukarıdan Aşağı Bütünleme Yukarıdan-aşağı bütünlemede, modüller, ana kontrol modülünden başlayarak, aşağıya doğru hiyerarşik kontrol yapılarak birleştirilmektedir. Alt basamaklara iniş, bir ana kontrol yolu üzerinde derinliğine (depth-first) veya her alt düzeyde yanlara (breadth-first) doğru yürütülmektedir. Yazılım Mühendisliği

Yukarıdan Aşağıya Bütünleştirme Yazılım Mühendisliği

Aşağıdan Yukarıya Bütünleme Aşağıdan-yukarı bütünlemede, en alt düzeydeki modüllerden (atomic modules) başlayarak, yukarı doğru birleştirilmekte ve sınanmaktadır. Bu yöntemde, alt düzey modül bağlantıları denetlenmiş olduğu için, ayrıca "koçan" oluşturmaya gerek bulunmamaktadır. Yazılım Mühendisliği

Aşağıdan Yukarıya Bütünleştirme Yazılım Mühendisliği

Onaylama Testi Yazılım Mühendisliği

Sistem Testi Düzeltme Testi Güvenlik Testi Dayanıklılık Testi Yazılımı çeşitli yollarla hata yapmaya zorlamak ve bu hataların düzeltilebildiğini göstermektir. Düzeltme otomatik olarak veya işletmeci tarafından yapılır. Güvenlik Testi Sistemin zararlı dış müdahalelerden ve bilgi hırsızlığından korunduğunun ispatıdır. Dayanıklılık Testi Sistemin miktar veya hacim bakımından anormal biçimde yüklenmesi testidir. Performans Testi Gerçek zamanlı veya gömülü sistemlerde yazılım işlem süresinin bilgisayara dayalı sistem ile uyarlılığını sınama işlemidir. Yazılım Mühendisliği

Hata ve Eksikliklerin Giderilmesi Sınama sonucu saptanan hata ve eksiklerin nedenlerinin bulunup, düzeltilmesi gerekmektedir. Hataları giderme (debugging) adı verilen bu işlemde, belirtiler ile nedenlerinin karşılaştırılması, daha sonra da hataların düzeltilmesi yoluna gidilmektedir. Nedeni bilinen hatalar düzeltilerek, giderilebilmektedir. Fakat, bazı hataların nedeni bulunamamaktadır. Yazılım Mühendisliği

Yaşam Döngüsü Boyunca Sınama Modül Sınama Planı Sınama Belirtimleri Sınama Eğitim Klavuzu Modül Sınama Bütünleştirici Sınama Sınayıcı Eğitim Altsistem Sınama planları Kullanıcı Sınaması Sınama Raporları Sistem Sınama Planı P Ç T G K P: Planlama Ç: Çözümleme T: Tasarım G: Gerçekleştirim K:Kurulum Yazılım Mühendisliği

Çalışma Soruları Doğrulama ile Geçerleme arasındaki farklılıkları belirtiniz. Birer örnekle açıklayınız.  Sınama Yöntemlerini açıklayınız. "Beyaz Kutu" sınama ile "Temel Yollar Sınama" yöntemleri arasındaki farlılıkları belirtiniz. Sınama Yöntemleri ile sınama belirtimleri arasındaki farkı belirtiniz. Yukarıdan aşağıya doğru bütünleştirme ve aşağıdan yukarıya bütünleştirme yöntemlerinin zorluklarını ve kolaylıklarını belirtiniz.  Sınama belirtimlerinin önemi nedir. Kullanıcı sınaması sırasında yaşanabilecek sorunları belirtiniz. Yazılım Mühendisliği