EZGİ DENEMELERİ YAPALIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
………………. İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Bu ne ? Bu kitap. Bu kitap mı? Evet , bu kitap
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
4.SINIF KİMYA KONULARI.
Kale ve Filin Özellikleri
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Şah ve Vezirin Özellikleri
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
ve Denklik İlişkileri Kümelerde Eşitlik HAZIRLAYANLAR:
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
HARiKA ÇOCUKLAR DÜNYASI ANAOKULU
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Sıfatları Söyleyelim Ağaç Ev Pencere
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
“l" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “l” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Bir dünya bırakın şarkısı söylenirken.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
Çarpma İşlemi.
HAZIRLAYANLAR AYTAÇ KULA ARİF MUSLU
DOĞAL UZUNLUK ÖLÇÜLERİ.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Tek mi? Çift mi? Yoksa çok mu?
1 Adı ve soyadı:…………………………… Mitat Zorlu 1)Yan yana bulunan grupları incele. Grupların varlıkları ile varlık sayılarını karşılaştır.Altlarına.
Matematik kümeler vedat çelik mesut kılınç.
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
ÖĞRENME STİLLERİ.
Biz uygarlıktan,bilimden ve fenden güç alıyor ve ona göre yürüyoruz.
-Yalın Hali -E Hali -İ Hali -De Hali -Den Hali
ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA PROBLEMLERİ
1 Adı ve soyadı:…………………………… Mitat Zorlu İşlemleri yapalım. Aşağıdaki kutuya 1.
ŞİDDET VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
YAZIM KURALLARI.
İlk okuma yazma öğretimi
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMLARINDA ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
“Her öğretmenden bir oyun” ÖRNEK PROJE
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
Biraz zamanınızı alacağım Seyredin, dinleyin ve OKUYUN.
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
İLK OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
CİNS İSİMLER.
1. 2 Üstüne yazılmayan satır hangisidir? Kasap satırı.
Hakan Satılmış (Türkçe Öğretmeni) Biz uygarlıktan,bilimden ve fenden güç alıyor ve ona göre yürüyoruz.
Prizren Üniversitesi Eğitim Fakültesi DERS: Beden Eğitim Metodolojisi KONU:Beden Eğitimi Oyunları EĞİTİM GÖREVLİSİ:Mr. Nuri BRİNA HAZIRLAYANLAR:Aydan KATRPARE.
HİKMET SIRMA TEKERLEMELE R. PATLICAN P atlıcan var patlıcan, Patlasın senin kocan. Şisko şisko biberler, Arabaya bindiler. Elmalar yedi buçuk, Onu yedi,
Düzgün ve Doğru Yapacağız, Adam Gibi Adam Olacağız.
4 / I SINIFI ŞUBAT AYI HABER BÜLTENİ
TURKISH 1 (UHF1271) KİM&NE? WHO&WHAT?
  İnsan Sağlığı Üzerindeki Etkiler  Bitki Örtüsü Ve Hayvanlar Üzerindeki Etkiler  Malzemeler Ve Yapılar Üzerindeki Etkiler  Dünya Üzerindeki Uzun.
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
TÜRKİYE’NİN ENDEMİK BİTKİLERİ AD: SERDAR SOYAD: AYHAN SINIF: 10-B NUMARA: 233.
BİRLİKTE MÜZİK YAPARKEN
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM
işte taşı boşa aşma şer şişe aşı şömine aşsa iş baş maşa eşli şunu
UZUN HECE –KISA HECE.
İSTİKLÂL MARŞI MIZ Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA
Sunum transkripti:

EZGİ DENEMELERİ YAPALIM Öğrenme Alanı: C. MÜZİKSEL YARATICILIK Kazanım: C.3. Ezgi denemeleri yapar.

C. 3. EZGİ DENEMELERİ YAPAR. Öğrencilerinizden sınıf içindeki eşyaların isimlerini söylemelerini isteyiniz. Öğrencilerinizin söyledikleri eşya isimlerini tahtaya yazınız. Tahtaya yazdığınız eşya isimlerini elle ritmik olarak vurdurarak söyletiniz.

Daha sonra kendi adınızı ve soyadınızı elinizle ritmik olarak vurarak söyleyiniz. Öğrencilerinizden de sizin adı­nızı ve soyadınızı sizin yaptığınız şekilde tekrar etmele­rini isteyiniz. Farklı isimlerle bu çalışmayı pekiştiriniz

Öğrencilerinizle kendi adlarını ve soyadlarını ritmik olarak vurma ve söyleme çalışması yapın. Ritmik vurma çalışması yaparken uzun ve kısa süreli hecelere ve bunların okunuş sürelerine dikkat edin.

Çalışma yapılırken ritmi vurularak söylenen ad ve soyadı öğrencilerinizden de tekrar etmesini isteyin. Tüm öğrencilerinizin isimlerini birlikte çalışın. İsimlerle yapılan ritmik çalışma pekişinceye kadar etkinliğe devam edin.

Adınızı ve soyadınızı ezgili bir biçimde şarkı söyler gibi öğrencilerinize söyleyin. Daha sonra öğrencilerinizden kendi adlarını ve soyadlarını kendi bulacakları bir ezgi ile söylemelerini ve bunu tekrar tekrar yapmalarını isteyin. Bu tekrarlama müzik hafızasının oluşmasında önemlidir.

Öğrencileriniz kendi isimlerini ezgili bir biçimde söylerken kendilerini ifade eden mimik, jest ve hareketler yapmalarını isteyebilirsiniz. Bu durum, yapılan ezgi denemesini daha eğlenceli kılacak ve yapılacak olan ezgi sunumunu daha kolay hâle getirecektir.

Daha önce ritmik vuruşlarla konuşur gibi söylettiğiniz eşya isimlerini bu kez yine ritmik vuruşlarla ezgili söylemelerini isteyin. Eşya isimlerinden ezgili söylenebilecek nitelikte tekerlemeler oluşturulması yönünde çalışmalar yaptırın. Benzer çalışmayı şehir ve bitki isimleri ile de yaptırabilirsiniz. Oluşturulan ezgilerin kısa ve uzun hecelere uygunluğu bakımından değerlendirin. Değerlendirme sonunda öğrencilerinize geri bildirim verin.

Aşağıdaki tekerlemeyi önce sözleri ile sonra da ezgisiyle söyleyelim. ÇIK ÇIKALIM ÇAYIRA Çık çıkalım çayıra, Yem verelim ördeğe. Ördek yemini yemeden, Ciyak miyak demeden, Çıktım çıkardım. Kimi çıkardım?

Aşağıdaki tekerlemenin ritmini bulalım

Aşağıdaki tekerlemeyi söyleyelim. Sınıftaki Eşyalar Pencere, lamba, Masa, sıra, tahta. Kalem, defter, silgini ver.