ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KPSS KONU ANLATIMI Öğrenme Psikolojisi Murat CİVELEK
Advertisements

ÖĞRENİM TÜRLERİ.
GELİŞİM ÖĞRENME ÖĞRENMENİN DOĞASI-Sadreddin ARSLAN
Bilişsel Gelişim?.
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
Öğrenme İle İlgili Kavramlar ABDÜLKADİR UÇAR
ÖĞRENMENİN DOĞASI Alev Üstün
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
ÖĞRENMENIN DOĞASI Gülay ÇENGEL
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
BİLİŞSEL AĞIRLIKLI DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM EDWARD C. TOLMAN ( )
GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI
3.Ünite Öğrenme,Bellek, Düşünme ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ETMENLER
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Yrd.Doç.Dr.Nurten SARGIN Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
CLARK L. HULL( ) İdeal bir öğrenme önerme ve teoremlerden kurulan mantıksal bir yapıya sahip olmalıdır. Öğrenme organizmanın ihtiyaçlarını karşılamak.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
GEÇİCİ DAVRANIŞ HOMEOSTATİK DAVRANIŞ İÇGÜDÜ DAVRANIŞI ÖĞRENME HOMEOSTATİK DAVRANIŞ.
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ EĞİTİM: Yaşam süresi boyunca istendik yönde davranış değiştirme ya da oluşturma sürecidir. ÖĞRETİM: Okullarda amaçlı, planlı, programlı.
Program Geliştirme ve Öğretim
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Ψ ÖĞRENME.
Ψ ÖĞRENME.
Öğrenme Psikolojisi.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
4/26/2017 Sakarya Üniversitesi Psikolojiye Giriş PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
ÖĞRENME - ÖĞRETME KURAMLARI
ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
ÖĞRENME.
DAVRANIŞÇILAR.
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Duyuşsal Alan.
ÖĞRENME.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME ÖĞRENME VE NİTELİĞİ ÖĞRENME ÇEŞİTLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME.
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI KURAMLAR
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

ÖĞRENME: Öğrenme; yaşantılar sonucu oluşan, davranışlarımızda kalıcı izler bırakan ve sonucunda davranış değişikliği yaratan bir süreçtir. (Davranışçılık) Öğrenme, zihnin çevrede olup bitenlere anlam vermesi sürecidir. Zihinsel yapıda meydana gelen değişmelerdir. (bilişsel)

ÖĞRENME Öğrenme sonucunda Davranış değişikliği olmaktadır Öğrenme yaşantılar ile kazanılır Öğrenme ile yeni sonuçlara varılır Öğrenme sonucunda birey eskisinden farklı tepkilerde bulunur

DAVRANIŞ: Organizmanın gözlemlenebilen ve gözlemlenemeyen tüm etkinlikleridir. Organizmanın bir uyarana karşı göstermiş olduğu tepkidir. TÜRLERİ: DAVRANIŞ 1-İçgüdüsel ve Refleksif Davranışlar 2-Geçici Davranışlar 3-Öğrenilmiş Davranışlar

1-İÇGÜDÜSEL ve REFLEKSİF DAVRANIŞ İÇGÜDÜ: Doğuştan getirilen ve bir türün üyelerine ait olan karmaşık davranış örüntüsüdür. Belli bir bilgi veya eğitime dayanmaz, kendiliğinden doğar, amaca yönelik davranış etkinliğidir. REFLEKS: Doğuştan getirilen, belli bir uyarıcıya karşı organizmanın belli ve basit bir davranış gösterme eğilimidir.

2-GEÇİCİ DAVRANIŞLAR Alkol, uyuşturucu madde ve ilaç alındığında, hastalık veya yorgunluk sonrasında gözlenen davranış değişiklikleridir. Sessiz ve sakin olan birinin hasta olduğunda huysuz ve geçimsiz olması vb. Bu tür davranışlar kısa süreli olduğunda öğrenme sayılmaz

3-ÖĞRENİLMİŞ DAVRANIŞLAR Öğrenme ürünü olan davranışlardır. Bir davranışın öğrenme olabilmesi için; ** Tekrar ya da yaşantı yoluyla meydana gelmesi ** Davranışta değişiklik yapması ** Değişikliğin kalıcı izli olması gerekir.