OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Bilişsel Gelişim?.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Çocukta Hastalık Algısı
MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
PİAGET’E GÖRE BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
Ahlak Gelişimi.
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Yaşam Dönemleri ve Gelişim Görevleri Havighurst'un çeşitli yaşam dönemleri için belirlediği gelişim görevleri.
İLKÖĞRETİM ÇOCUĞU VE ÖZELLİKLERİ ( SINIF)
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BİLİŞSEL VE DİL GELİŞİMİ
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
(Piaget, Kolberg ve Gilligan)
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
TÖREL- AHLAK GELİŞİMİ AHLAK; Bir toplumda bireylerin tümü için geçerli ve uyulması gereken davranışlar, kurallar bütünlüğüdür. AHLAKLI OLMA; Toplumun gelenek,
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
AHLAK GELİŞİMİ Öğr. Gör. İdris KARA.
Gelişimin ilkeleri *Gelişim yordanabilir bir sıra izler. Bu sıra evrenseldir. Baştan ayağa-İçten dışa.-İlk gelişen organ kalptir. Genelden özele- Basitten.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ERGENLİK.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÇOCUĞUNUN BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
BİLİŞSEL GELİŞİM BİLİŞ; düşünme, öğrenme ve hatırlama süreçlerine denir. “BİLİŞSEL” sözcüğü, akıl ve bilgi, bellek, akıl yürütme, anımsama, unutma, sorun.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Ahlak Gelişimi J. Piaget
Kültürel Tarihsel Kuram
BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
AHLAK GELİŞİMİ Öğr. Gör. İdris KARA.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ

Aile ortamından çıkış, çevresel uyaranların artması, okulluluk ve öğrenme yaşantılarının yoğunluğu ile öne çıkan bir gelişim dönemidir.

Okula yeni başlayanın sağlıklı bir kişilik gelişimi, güven verici ve destekleyici bir ortamda olması önemlidir.

6-11 YAŞTA FİZİKSEL GELİŞİM Zihinsel ve sosyal becerileri bu dönemde hızlı gelişirken ilkokulun 3. sınıfında büyüme yavaşlamaya başlar. Büyük kas hareketlerini gerektiren güç ve enerji sarf edilen etkinliklere katılmada isteklidirler. Enerjiktirler.(bisiklet, ip atlama, paten, koşma, tırmanma v.b.) Kaba motor becerilerin gerçekleştirilmesinde sorun olmamasına karşın ince becerilerde iyi değildirler. Dil gelişimi artmış, sosyalleşme gelişmiştir.

GEÇ ÇOCUKLUKTA GELİŞİM GÖREVLERİ Havighurst’a göre her birey yaşamın belli dönemlerinde belli gelişim görevlerini yerine getirmektedir. Bu biyolojik olgunluğa ek olarak eğitim ortamı ve çevresel koşulların uygunluğu da önemlidir.

Havighurst’a Göre 6-11 Yaş Çocukluk Dönemi Gelişim Görevleri Büyük ve küçük kasları kullanmayı öğrenme Kendine karşı tutumlar oluşturma Sosyal gelişimle birlikte arkadaş ile geçinmeyi öğrenme İlköğretim temel becerilerini kazanma (okuma-yazma)

5. Uygun erkeksi-kadınsı sosyal rolü öğrenme 6. Gündelik yaşam için gerekli kavramları geliştirme 7. Vicdan ve değerler sistemi geliştirme 8. Kişisel bağımsızlığa ulaşma

Okula başlama gelişimde önemli bir adımdır. Uyum gerektirir. (okula alışma sağlıklı geçirilmelidir.) Okula başlayacak çocuk erişmiş olduğu bedensel, ruhsal ve sosyal olgunluk düzeyine, yaşına uygun bir öğrenme ortamına girecektir. Burada hazır olma önemli bir sorundur.

6-11 YAŞ GEÇ ÇOCUKLUK DÖNEMİ BİLİŞSEL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ Ben merkezici konuşma ve düşünce önemli ölçüde azalmıştır. Çocuk konuşmak ve soru sormaktan hoşlanır. Gelişim oldukça hızlıdır. Dinlemekten hoşlanmazlar.

SOMUT İŞLEMLER DÖNEMİNDE kabul edilirler. Nesnelerin fiziksel yapılarında ya da mekandaki konumlarında değişimlerle miktar, hacim, sayı v.b. Özelliklerinde meydana gelmeyeceğini anlarlar. Algılanan görüntüye göre değil gerçeği anlayarak tepkide bulunurlar. 3. sınıftan itibaren toplama ve çıkarmanın bir arada kullanıldığı basit matematiksel işlemleri zihinsel olarak yapabilecek duruma gelirler.

Piaget’in bilişsel gelişim dönemleri Dönem yaş özellikler Duyusal motor 0-2 taklit, düşünceyi kullanmaya başlama, amaçlanan dav. Geçiş İşlem öncesi 2-6 nesne devamlılık kazanma, dil gel.hızlanır,ben-merkez düşünme Somut işlemler 6-11 mantıklı düşünme gelişir. korunum kazanılır. Sınıflama,sıralama, tersine çevirme başarılır. Soyut işlemler 11 soyut düşünme, bilimsel yöntemle prob. çözme, değer ve inançların yapılandırılması

Dili etkili kullanmalarına rağmen, “vatan, özgürlük, ülke” v. b Dili etkili kullanmalarına rağmen, “vatan, özgürlük, ülke” v.b. soyut kavramları anlamakta zorlanırlar.

AHLAK GELİŞİMİ ÖZELLİKLERİ (6-11 YAŞ) Yapılması gerekenler” iyiler” ya da yapılmaması gereken “kötüler” vardır. Birey davranışlarını toplumsal değerlere göre düzenler. Bu düzenleme onun mutluluğu için gereklidir. Sosyalleşme süreci içinde çocuk neyin iyi ya da kötü olduğunu, toplumun değer yargılarını öğrenir.

Bireyin ahlak gelişimi belli aşamalar izler. Bireyin bilişsel gelişiminden bağımsız değildir. Ona paralel olarak gelişir.

PİAGET’İN AHLAK GELİŞİM DÖNEMLERİ Çocukların doğru ya da yanlışa ilişkin yargıları yaşlarına bağlı olarak değişir. Piaget ahlaksal gelişimi çocukların oyunlarına bakarak, gözleyerek açıklamaya çalışmıştır. 6 yaşın altındakilerde kurallar yoktur. (2-6yaş) Bunlar kuralların basit ve değişmez olduğuna inanırlar ve kurallara karşı gelmek ise ceza ile sonuçlanır.

Piaget’e göre 6-10 yaş tutarsızlıkla birlikte kuralları kabul söz konusudur. Ancak bu yaşta kuralların otorite tarafından konduğu ve değişmez olduğunu düşünürler. 10-12 yaşa kadar kuralları bilinçli olarak kullanamaz ve izleyemezler. Bu yaşlarda artık oyunu aynı kurallarla oynayabilirler ve kuralların oyunu yönlendirmedeki önemini kavramışlardır.

Piaget ahlak gelişimini iki dönemde inceler Dışa bağlı dönem (6-10 yaş): yargılarda başkalarına bağlıdırlar ve yetişkinler tarafından konan kuralları sorgulamadan kabul ederler. Özerk dönem (10 + yaş): kuralların insanlar tarafından oluşturulduğu ve gerektiğinde değiştirilebileceği bilincine ulaşılır.