NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SANATA EVET YES WE ART. FOTOGRAF SANATI ART OF PHOTOGRAPHY İSA ÇELİK.
Advertisements

Fotograf iletisim art photo design studio © fotograf iletisim tüm hakları saklıdır.
77 CHAPTER GİRDİ VE ÇIKTI. © 2005 The McGraw-Hill Companies, Inc. All Rights Reserved. 7-2 Girdi nedir? Bilgisayar tarafından kullanılan veri ve komutlar.
GRAFİK TASARIMI ve İLETİŞİM
Proje Çevrim Yönetimi ve Projelerimize Gerekli Ulusal Fonlar Namık Kemal Üniversitesi Doç. Dr. Ali SARIIŞIK 11 Mayıs-2012 SAN-TEZ.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
YÜZ KEMİK CERRAHİSİNDE KULLANILAN EKARTÖR Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerahi AD, Konya, Turkey Buluş, özellikle.
Okulumuz, CEM OFSET MATBAACILIK SANAYİİ A.Ş. yönetim kurulu başkanı Dr. OKTAY DURAN tarafından yaptırılarak bakanlığımıza hibe edilmiş ve tarihinde.
MODA TASARIMCILIĞI.
MATBAACILIK ve BASKI SÜREÇLERİ
Resimle İlgili Meslekler
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim alan Çınaroğlu, 1961 senesinde buradaki eğitimini tamamladıktan sonra grafiker olarak çalışmaya başladı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DOKU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ YGRF204 ÖZGÜN BASKI I EKSLİBRİS uygulama çalışmaları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

CGD (Computer Generated DesIgn) Ekslibris Bilindiği gibi ekslibris tasarımında bir malzeme sınırlaması yoktur. Bunun için resim sanatının, baskıresmin, grafik tasarımın tüm olanakları kullanılabilir. Ekslibris, tamamen estetik kaygılarla yapılan, özgün baskıresim teknikleriyle olduğu kadar yeni teknolojiler kullanılarak da çoğaltılan ve geniş bir kitleye sanatın yayılmasını sağlayan bir disiplindir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Ekslibris Ekslibiris sanatçıları, çalışmalarını çoğaltmak için çoğu zaman metal gravür, ağaç gravür, linolyum baskı, litografi gibi geleneksel baskı tekniklerini kullanmaktadırlar. Elbette serigrafi, ofset baskı, fotograf ve bilgisayar da tasarım ve çoğaltmada kullanılmaktadır. Ekslibris tasarımcıları, geleneksel baskı teknikleri yanında bilgisayarı da yaygın olarak kullanmaktadırlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Ekslibris Bilgisayar, geleneksel baskı tekniklerinin rakibi değil bir anlatım aracıdır. Kalem veya fırça yerine fare veya tablet kalemi kullanılmakta, elle yapılan bir taslak veya bir fotograf üzerinde resim işleme programları kullanılarak çeşitli değişiklikler, küçültme, büyültme, renk ekleme, istenmeyen bölümleri çıkarma gibi işlemler yapılabilmektedir. İstenilen bir yazı karakteri eklenebildiği gibi özgün, kaligrafik bir el yazısı da yerleştirilebilir. Esas olan dengeli bir kompozisyon yaratmak, resim yazı ilişkisini iyi kurmaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Ekslibris Son zamanlarda bazı yarışmalarda bilgisayar destekli tasarımların önemli ödülleri alması, bazı usta gravür sanatçılarının bilgisayar ile de ekslibris yapıyor olmaları bu konudaki zenginliğin, çeşitliliğin göstergeleridir. Tasarımcının teknik yönden usta olması yeterli değildir, esas olan estetik beğenisinin gelişmesi, renk ve biçim uyumunu sağlayacak yetkinliğe kavuşmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Ekslibris Hangi teknikte yapılırsa yapılsın önemli olan ekslibrisin hazırlık süreci ve ortaya çıkan eserin niteliğidir. Geleceğe kalıp kalmamasını teknikten çok üzerinde taşıdığı değerler belirleyecektir. Ayrıca bir teknikte, hatta birkaç teknikte çok usta olmak de yeterli değildir, esas olan estetik beğeninin gelişmesidir; renk, biçim uyumunda yetkinliğe kavuşulmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Hasip Pektaş, Ekslibris, İED İstanbul, 2017 (Ders kitabı) James Keenan, The Art of The Bookplate, Barnes & Noble Books, New York, 2003 William Butler, American Bookplates, 1. baskı, Primrose Hill Press, Londra, 2000 Uluslararası Ekslibris Yarışmaları Sergi Katalogları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©