3.hafta METODLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
C# - Metotlar.
Advertisements

Tuğba DEMİREL
METODLAR Program yazarken bazı durumlarda bir işi gerçekleştiren kod yapılarını tekrar tekrar yazmak durumunda kaldığımız olur. Bu kodları yeniden yazmak.
Nesne Tabanlı Programlama
METODLAR.
Metotlar.
METOTLAR.
METODLAR Esra SARI.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
BÖLÜM 4 PROGRAMLAMA DİLLERİ. PROGRAMLAMA DİLLERİNDE KULLANILAN VERİ TİPLERİ Bilgisayarda işlenen veriler iki türdür: Sayısal Alfasayısal.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 11: İşaretçi (Pointer) Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA MATLAB Yrd.Doç.Dr. Cengiz Tepe.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
LINQ { C# 3.0 ve Language Integrated Query } MEHMET MECİT GÖK NO:
1. Ders Bir, İki ve Üç Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Prof. Dr. Bülent Yılmaz Arş. Gör. Tolga Çakmak.
TC Windows Editörü DevC++. KURULUM PROGRAMIN KURULACAĞI YER BURADA BELİRLENİYOR.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Bağlama ve Kapsam Kavramları
BRAİLLE YAZI KISALTMA SİSTEMİ
ARAYÜZLER(INTERFACE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. ARAYÜZ KAVRAMINA GİRİŞ  Arayüzler, soyut sınıflara benzer. Ancak yapı olarak bazı yönleriyle farklılıklar.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
FONKSİYONLAR.
Algoritma ve Programlamaya Giriş
Veri Tabanı Yönetimi Dersi 7. Laboratuvarı
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
METOTLAR.
BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 1
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 11: İşaretçi (Pointer) Kullanımı
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Klavye Kullanımı.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 2
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 4 Programlama Dili Temelleri - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Arduino Programlama Dili
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Nesneye Dayalı Programlama 1
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
Fonksiyonlar ve Alt Programlar
6. DÖNGÜ (TEKRARLAMA) DEYİMLERİ
Bilgisayar Bilimi Fonksiyon Yazma.
Değerler ve Değişkenler
Ders 2: Yazılım Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Bilimi Programlama Yapısı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

3.hafta METODLAR

Metot nedir? Program yazarken belli bir işi yapan kod bloğunu bir kaç kez kullanmak gerekebilir. Bunun için aynı kod bloğunu tekrar yazmak yerine bunu bir metot olarak hazırlarız ve ihtiyaç duyduğumuzda kullanırız.

Sıkça Kullandığımız Metotlar Bu zamana kadar metot olduğunu bilmesek de farkında olmadan sıkça kullanmış olduğumuz metotları görelim.

Metot Kullanmanın Avantajları Metotlar aynı kodların sürekli tekrarlanmasını önler. Programların okunabilirliğini ve anlaşılabilirliğini arttırır. Aynı kod bloklarının farklı farklı yerlerde yeniden kullanılmasına olanak sağlar. Metotlar nesne tabanlı programlamada önemli bir yere sahiptir.

Metot Tanımlarken Dikkat Edilecek Hususlar Metotlar her zaman bir sınıfın içerisinde tanımlanırlar. Metotların erişim belirleyicisinin yazılması zorunlu değildir. Yazılmadığı takdirde private olarak kabul edilir. Her metodun geri dönüş tipi mutlaka belirtilmelidir. Geriye herhangi bir değer döndürülmüyorsa dönüş tipi void olarak belirtilir. Geriye döndürülecek değer return anahtar kelimesiyle bildirilir. Metotlar parametreli veya parametresiz olarak kullanılabilirler. Eğer metot birden fazla parametre alıyorsa her bir parametre arasına virgül konularak birbirinden ayrılır.

Değer Döndürmeyen Metotlar Kendi ismi ile çağrılarak içerisinde yazılmış olan kod satırlarını çalıştırılan ve geriye herhangi bir değer döndürmeyen kod bloğudur. Değer döndürmeyen metotlar void anahtar sözcüğü ile başlar.

Metotların yapısal olarak bir takım özellikleri vardır.Bunlar; Erişim seviyeleri Geriye değer döndürmesi Aldığı parametreler

Erişim Seviyeleri Bu metoda, programın diğer bölümlerinin nasıl erişebileceğini belirleyen bir erişim niteleyicisidir. Bunun kullanımı isteğe bağlıdır. Eğer herhangi bir erişim belirteci kullanılmazsa varsayılan olarak sınıfa özel (private) olarak belirlenir. Private olarak kullanıldığında yalnızca metodun yazıldığı sınıf içerisinden çağrılabilmesini öngörür. Eğer programın içerisinde bulunan diğer kodlar içerisinden de bu metot çağrılabilsin isteniyorsa, erişim belirteci public olarak belirtilmelidir. Nesne yönelimli programlama dillerinde metotlar, tanımlandıkları sınıf adı ile birlikte çağrılırken eğer metot, programın ana metodu ( Main() ) içerisinden çağrılacaksa static olarak tanımlanır ve sınıf adını yazmaya gerek kalmadan çağrılır

İsim belirleme Metodunun isminin belirtildiği kısımdır. Metodumuza isim verirken yapacağı iş ile alakalı bir isim vermek hem metodun ne işe yaradığıyla ilgili bize bilgi verecektir, hem de bizden başka aynı programı kodlayacak kimselere yol gösterecektir. Metoda isim verirken aynı değişken isimleri tanımlarken kullandığımız kuralları yine göz önünde bulundurmalıyız. Geri dönüş tiplerinin veya parametre-listesinin farklı olması durumunda aynı isme sahip birden fazla metot olabilir

Parametre-Listesi Virgül ( , ) ile ayrılmış tip ve tanımlayıcı çiftlerden oluşan bir listedir. Parametreler, metot çağrıldığında, metodun kullanması için gönderilen bilgilerdir. Eğer metot hiç parametre kullanmayacaksa parametre listesi de boş olur.

Metot kullanımında diğer dikkat edilecek hususlar Programın başlangıç metodu olan Main metodu iki kez kullanılmaz. Metot isimleri numerik karakterle başlamaz. Metot isimleri büyük/küçük harflere duyarlıdır. Void kullanıldığı zaman geriye değer döndürülmez.

Void Geri dönüş değeri olmayan metotlar “Void” olarak tanımlanır.Void olarak tanımlı bir fonksiyon için “return” kullanılamaz.Eğer giriş parametresi yoksa parantez içi boş bırakılır.

C# Metot Overloading (Aşırı yükleme) Aynı metodun birden fazla versiyonun olmasıdır. Mesela toplama işlemini yapan birden fazla metodun olması. C# içerisinde birden fazla aynı metodu kullanmak için metot overloading (aşırı yükleme) yapısı vardır.

C# Metot Overloading (Aşırı yükleme) public void yazdir (string yazi) { MessageBox.Show( yazi ); } private void btnGoster_Click(object sender, EventArgs e) yazdir (Convert.ToString(topla(12.5,11.7))); public int topla(int a, int b) return a + b; public int topla(int a, int b, int c) return a + b + c ; public double topla(double a, double b)

C# Ref – Out Özellikleri Ref ve Out, metotların kullanacakları parametrelerin ilk değerlerinin atanmasında yada atanmamasında kullanılan türlerdir. Metodun parantezinde Ref kullanıldığında parametrenin ilk değerinin tanımlandığı yerde mutlaka atanması gerekmektedir ve Ref tanımlanan metoda gelen parametrenin bir değerinin olması gerekmektedir, yani bir atama işleminin gerçekleştirilmiş olması gerekmektedir.

C# Ref – Out Özellikleri Metodun parantezinde Out kullanıldığında parametrenin ilk değerinin olması gerekmez, Atam islemi out tanımlanan metodun icerisinde yapılır. Metodun kullanıldığı yerde yapılmaz.

C# Ref – Out Özellikleri public void metodRef(ref int a) { // Burda a parametresine bir değer vermek zorunda değiliz a = 24; // eğer a ya değer vermezsek programdan gelen parametrenin değeri aynen geri döner } public void metodOut(out int b) // Burda b parametresine bir değer vermek zorundayız b = 34; private void btnRefOut_Click(object sender, EventArgs e) int a = 5; metodRef(ref a); yazdir(a.ToString()); int b; metodOut(out b); yazdir(b.ToString());