3- VERİ TİPLERİ - OPERATÖRLER Nesne Yönelimli Programlama - i

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

JAVA TEMELLERİ GİRİŞ JAVA TEMELLERİ GİRİŞ signalsec.com & mialkan.com.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Değişken , Veri Türleri ve Operatörler
Visual C# 2 Bellek Kavramı
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Yeni C++ Standartları: C++0x
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
VERİ TİPLERİ VE DEĞİŞKENLER
OOP4 LAB.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
DİZİLER.
C# İle Veri Yapıları Ve Programlama
Değişkenler veri tipleri operatörler
Veri Yapıları Ve Algoritmalar
JAVADA PROGRAM DENET İ M İ VE OPERATÖRLER. int a ; a=4 ; // do ğ ru bir atama 4=a ; // yanlış bir atama!
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci
Nesne Yönelimli Programlama Dersi
VER İ T İ PLER İ Yard.Doç.Dr. Cihad DEM İ RL İ Sunu İ çeri ğ i Kayna ğ ı: Vatansever, F. (2010). Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, (7. Baskı),
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
Kalıtım.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
BTP205 – Görsel Programlama
SINIFLAR VE DİNAMİK BELLEK YÖNETİMİ VE SINIFLARIN DİĞER ÖZELLİKLERİ Yılmaz Kılıçaslan.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
Temel Giriş/Çıkış Fonksiyonları
Veri Yapıları ve Algoritmaları ders_1
VERİ TİPLERİ VE DEĞİŞKENLER
Linux İşletim Sistemi Altında Bileşen Tabanlı Yazılım Geliştirmeye Olanak Sağlayan XCOM Sistemi İçin Java Desteği Ahmet Mutlu.
Değişken Türleri.
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
Değerler ve Değişkenler
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
BTP206– Görsel Programlama II
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
Ders Hakkında ► Ders Kredi si : 2+2 ► LAB : 355 ► Değerlendirme:  % 30 - Arasınav  % 20 - Proje  % 6 - Kısa sınav  % 4 - Devam  %40 - Yılsonu sınavı.
Temel Veri Yapıları Veri Yapıları 1. Bölüm 1. 2 Programlarımızda tanımladığımız nesneler ya tek parçadan ya da birden fazla parçadan oluşurlar. Tek parçadan.
VERİ ve BELLEK & DEĞİŞKENLERİN SAKLANMASI Asst.Prof.Dr.Misket YEKTAY Gizem AYIK.
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
LINQ { C# 3.0 ve Language Integrated Query } MEHMET MECİT GÖK NO:
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
C# - C Sharp Sinan TECER Programlama Dilleri Proje Ödevi
BSM208 PROGRAMLAMA DİLLERİNİN PRENSİPLERİ
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H03
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 1: C# ile Programlamaya Giriş
5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i
PHP ile Nesneye Yönelik Programlama
Mobil uygulama geliştirme pelin yıldırım Fatma bozyiğit
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
4- OPERATÖR – koşul - döngü Nesne Yönelimli Programlama - i
BİLGİSAYAR programlama II
Nesneye Dayalı Programlama 1
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

3- VERİ TİPLERİ - OPERATÖRLER Nesne Yönelimli Programlama - i C# 3- VERİ TİPLERİ - OPERATÖRLER Nesne Yönelimli Programlama - i Yunus Özen yunus@csharpturk.net

Veri Tipleri

C# Type System Value types Reference types Direkt veri içerir Null olamaz Reference types Nesnelere referans içerir Null olabilir int i = 123; string s = "Hello world"; i 123 s "Hello world"

Type System Value types Reference types Primitives int i; Enums enum State { Off, On } Structs struct Point { int x, y; } Reference types Classes class Foo: Bar, IFoo {...} Interfaces interface IFoo: IBar {...} Arrays string[] a = new string[10]; Delegates delegate void Empty();

Predefined Types C# predefined types Reference object, string Signed sbyte, short, int, long Unsigned byte, ushort, uint, ulong Character char Floating-point float, double, decimal Logical bool Predefined types için sistemde birer alias tanımlanmıştır Örnek, int == System.Int32

Object Bütün referans tipler object tipinden türetilir.

Value Types (13)

Integers char

int CApp02 CApp01

Float/Double CApp03

Decimal CApp04

Char (16 bit Unicode) CApp05

bool CApp06

{0}

\n CApp07

\t CApp08

Escape CApp09

Tip Dönüştürme İşlemleri

Tip Dönüştürme İşlemleri

Tip Dönüştürme İşlemleri

Tip Dönüştürme İşlemleri

Teşekkürler