Öğrenme Güçlüğü Ahmet GENÇ. Öğrenme Güçlüğü: Yazılı-Sözlü dili anlamayı, kullanmayı içeren temel psikolojik süreçlerin bir veya birkaçında oluşan bozukluk.Bu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenme İle İlgili Kavramlar ABDÜLKADİR UÇAR
Advertisements

MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Şİddet Muhammet GÜLER.
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ BEYİN/Nöro-Psiko-Anatomi
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
ÇOCUKLARDA SPORUN VE YÜZMENİN BİLİŞSEL GELİŞİME ETKİLERİ
PSİKOLOJİ VE PSİKİYATRİDE TEMEL KAVRAMLAR
DENETLEYİCİ ve DÜZENLEYİCİ SİSTEMLER
DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM VE DOĞUM
DUYU ORGANLARI Vücudumuza dış ortamdan gelen bilgiler ,duyu organları yoluyla sinir sistemine taşınır.Yaşanan değişiklikleri ve uyarıları alıp sinir.
Hazırlayan Büşra AKIN Doğum Yılı:1992 Memleketi: Çanakkale
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
ÖĞRENME BOZUKLUĞU.
Hazırlayan Filiz SÜTCÜ Memleketi :Ordu Doğum tarihi: 1993
SİNİR SİSTEMİ Dr. Güvenç Görgülü.
Doğru Çalışma Yöntemleri
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Doğru Çalışma Yöntemleri
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Zihinsel Yetersizliği Olanların Değerlendirilmesi
OTİZM. OTİZM OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
GERİATRİ.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Ψ BÖLÜM 2: BEYİN ve ÖĞRENME -1.
Bölüm 4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu.
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Ψ Bölüm 2- Devam.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
KARDİYAK REHABİLİTASYON ÖĞR. GÖR. CİHAN CİCİK. DİĞER TANISAL TESTLER 1)Holter monitörizasyon -Hastaların kalp ritimlerinin 24 saat boyunca gözlemlenmesidir.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
UNUTMAK ya da UNUTMAMAK işte bütün mesele bu... DEĞİL.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İnsan beyni günün birinde nasıl çalıştığını anlayabilecek mi?
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Çocuklukta Fiziksel Gelişim
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
GENÇLERDE UYUM.
Korteks ve subkortikal yapıların organizasyonu!
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
Ψ BÖLÜM 2: BEYİN ve ÖĞRENME -1.
Ψ Bölüm 2- Devam.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Doğru Çalışma Yöntemleri
UYKU VE RÜYALAR….
Genetik Ve Davranışın Biyolojik Temelleri, Kalıtım Ve Çevre Dr
2. BÖLÜM NÖROANATOMİ VE BEYİN HARİTALAMA. 2. BÖLÜM NÖROANATOMİ VE BEYİN HARİTALAMA.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
EEG TABANLI BEYİN BİLGİSAYAR ARAYÜZLERİ
İşitme yetersizliği Doğuştan veya sonradan olan problemler nedeniyle işitme duyarlılığında meydana gelen azalmadır. İşitme engeli ise işitme duyarlılığındaki.
Sunum transkripti:

Öğrenme Güçlüğü Ahmet GENÇ

Öğrenme Güçlüğü: Yazılı-Sözlü dili anlamayı, kullanmayı içeren temel psikolojik süreçlerin bir veya birkaçında oluşan bozukluk.Bu bozukluk dinleme,düşünme,okuma,yazma,heceleme ya da aritmetik hesaplama becerilerinde ortaya cıkar. Öğrenme Yetersizliğinin Sınıflanması: Galagher ve Krik(1989) gelişimsel ve akedemik olmak üzere 2 gruba ayırmıştır. -Gelişimsel Öğrenme Yetersizliği:Çocuğun akademik başarısı için önceden kazanılmış olması gereken dikkat,bellek,algı,motor,dil ve düşünme becerilerindeki yetersizliği kapsar. -Akademik Öğrenme Yetersizliği:Okulda kazanılan okuma,yazma,aritmetik,harfleme ve yazılı anlatım gibi becerileri içerir. Akedemik güçlükler sıklıkla gelişimsel bozukluklardan kaynaklanır. Pediyatrik Nöroloji Çercevesinde Öğrenme Yetersizliği: -Birincil Öğrenme Yetersizliği:Okuma ya da aritmetikle ilgili nöropsikolojik kusurlar nedeniyle okulda başarılı olamayan öğrenciler bu gruba girer. -İkincil Öğrenme Yetersizliği: Dikkat,bellek,algı,duyu kusurları ya da güdülenme eksiklği ile öğrenme sorunları olan çocuklardaki durumdur. -Semptomatik Öğrenme Yetersizliği: Akut(kısa süreli) nörolojik hastalıklarda, epilepside,psikozda ortaya çıkan öğrenme sorunlarını kapsar. Beyin:Nöronlardan oluşan karmaşık bir sinir ağıdır.Her çeşit bilgi toplar,karmaşık becerileri öğrenir,konuşma dilinde uzmanlaşır, yaşam boyum tüm anıları toplar,bireyin sahip olduğu tüm sırları saklar. Beyni biçimlenebilen bir yapıya sahiptir.

Beyin Görüntüleme: -MRI (İşlevsel Görüntüleme): Beynin yapı ve fonksiyonlarını belirlemede kullanılan tenkolojilerden biridir.Bu ölçüm beynin yapısı ve fonksiyonları hakkında veri toplama -PET (Pozitronn Salim Tomografisi):Beynin nasıl olduğunu değil nasıl çalıştığını gösterir. -SPECT (Single Photon Emission Computerized Tomography):Beynin kan akımının bölgesel olarak nasıl olduğunu belirlemek için yapılan bir görüntülenme tetkikidir.Beynin üç boyutlu görüntelerinin elde edilmesi ile beyin işlevlerinin değerlenrilmesini sağlar. -MR(Manyetik Rezonans Görüntüleme):Güçlü manyetik alan ve radyo dalgaları ile beyinin yapısıyla ilgili ayrıntılı bilgileri sağlar. Beynin Temel Yapısı:Merkezi sisteminin odak noktsaında yer alan beyin, nöronlardan oluşan karşamık bir sinir ağıdır. Beynin Mikroskopik Yapısı: Hem yapısal hem kimyasal özellikler vardır. Nöronlar beyinin temel yapı taşıdır. Nöronları destekleyen glial yani destek hücreleri tüm yapının sağlık işlemesinde yardımcı olur.Glial hücreler beyin darbe çarpmalara karşı korurlar. Beynin Mikroskopik Yapısı:Nöronların grup olarak birbiriyle ilişkili ve bağlantılı yapılar oluşturması bilinmektedir. (Frontal Lob, Parietal Lob, Temporal Lob,Oksipital Lob.) Beynin Bölümleri: -Beyin Kabuğu (Cerebral Cortex): Dış katman nöronlarla kaplı, cevreyi algılamamızı,dil,problem çözme ve geleceği planlama görevlerini yapar. Okspital Lob (Görme), Temporal Lob (İşitme), Parietal Lob (Dokunma), Frontal Lob (Düşünme) Beyin Kabuğunun Altında Bulunan İç Beyin:Açlık,susuzluk,bellekiduygusal davranışlar ve cinsel davranışların merkezleri yer alır.